Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αφιέρωμα στον Σοπέν

Ο Ισραηλινός πιανίστας Ματάν Φισόφ 

ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αφιέρωμα στον Σοπέν

  • A-
  • A+

Πρώτο μέρος εκτενούς αφιερώματος στο Σοπέν ήταν το ρεσιτάλ πιάνου που έδωσε στην αίθουσα συναυλιών του Ιδρύματος Θεοχαράκη ο Ισραηλινός πιανίστας Ματάν Φισόφ (Matan Fishov) στις 12 του Οκτωβρίου 2019. Η συναυλία πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της πρεσβείας του Ισραήλ στην Αθήνα.

Ο 21χρονος ανερχόμενος Ισραηλινός πιανίστας έπαιξε αποκλειστικά συνθέσεις του Πολωνού ρομαντικού, αφήνοντας κάπως άνισες εντυπώσεις. Ξεκίνησε με τις τέσσερις «Μπαλάντες» (έργο 23/αρ. 1, έργο 38/αρ. 2, έργο 47/αρ. 3 και έργο 52/αρ. 4), ακολούθησαν δύο «Νυχτερινά» (έργο 9/αρ. 2, έργο 15/αρ. 3) και το ρεσιτάλ ολοκληρώθηκε με την «Πολωνέζα» (έργο 26/αρ. 2). Πρόκειται αναμφίβολα για συνθέσεις γνωστές και δημοφιλείς, κυρίως, όμως, πεμπτουσιακά ρομαντικές, των οποίων η εκάστοτε απήχηση προϋποθέτει πολύ ιδιαίτερη ισορροπία υψηλών τεχνικών επιδόσεων και συγκινησιακής έκφρασης, δηλαδή ικανότητα του ερμηνευτή να κινείται με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση στην περιοχή του αισθητικά και δεξιοτεχνικά ριψοκίνδυνου.

Το παίξιμο του 26χρονου Φισόφ διέθετε έντονα εσωστρεφές, στοχαστικό μάλλον παρά συναισθηματικό στίγμα. Αντικειμενικά, χαρακτηρίστηκε από ιδιαίτερη φροντίδα για την εκτύλιξη της φραστικής, υπολογισμένο βάρος και πλάσιμο του ήχου, γενικώς όχι ακραίες ταχύτητες και μάλλον ήπιες εντάσεις δυναμικής· σποραδικά ολισθήματα και «χαμένες» νότες που δεν πατήθηκαν επαρκώς ελάχιστα επηρέασαν τη συνολική ποιότητα των εκτελέσεων.

Οι ερμηνείες φανέρωσαν μεν την απαραίτητη αντίληψη του συντακτικού και των φορτίσεων της μουσικής, ωστόσο η προσέγγιση έμοιαζε γενικά να (αυτο)δεσμεύεται από υπερβάλλοντα σεβασμό στο μουσικό κείμενο και μια κάποια ατολμία να ριψοκινδυνέψει τα αγγίξει τα άκρα: έλειψαν το εύπλαστο της φραστικής, η γεμάτη αυτοπεποίθηση αθλητική σβελτάδα, η δίχως αναστολές ορμητικότητα, οι εκ των ων ουκ άνευ επιτηδευμένες επιταχύνσεις, οι ακραία ζυγισμένες μεταπτώσεις.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ταλαντούχοι νέοι συναντούν τους δασκάλους τους
Για τον στεγνό από εκδηλώσεις μήνα Σεπτέμβριο το κενό αυτό ήρθαν να συμπληρώσουν οι «Νύχτες κλασικής μουσικής στη Γεννάδειο» που εφέτος διοργανώθηκαν για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά (18-21/9/2019).
Ταλαντούχοι νέοι συναντούν τους δασκάλους τους
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μπάουχαους και μουσική
Με αφορμή την εκατονταετία από την ίδρυση της Σχολής του Μπάουχαους στη Βαϊμάρη, η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και η Κρατική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Στουτγάρδης συνδιοργάνωσαν ένα ενδιαφέρον...
Μπάουχαους και μουσική
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Εθνική μουσική και πολιτιστική επιβίωση
Πριν από 70 χρόνια ο πρόωρος θάνατός του Νίκου Σκαλκώτα (1904-1949) σίγουρα στέρησε την ελληνική μουσική από ένα διαφορετικό μέλλον. Η φετινή επέτειος φέρνει πλούσια σοδειά νέων εκδόσεων οι οποίες καθιστούν...
Εθνική μουσική και πολιτιστική επιβίωση
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Καθαρός θρίαμβος ο νέος «Ντον Κάρλο»
Ακέραιος θρίαμβος σε κάθε επίπεδο υπήρξε η πρεμιέρα του βερντιανού «Ντον Κάρλο» στην πεντάπρακτη εκδοχή της Μόντενα από την ΕΛΣ (8/12/2019). Η αψεγάδιαστα υλοποιημένη, διεθνών προδιαγραφών παραγωγή...
Καθαρός θρίαμβος ο νέος «Ντον Κάρλο»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μουσική μυσταγωγία με πολιτικό πρόσημο
Οι συναυλίες που διευθύνει ο πολύς Θεόδωρος Κουρεντζής στην Αθήνα είναι καλλιτεχνικά γεγονότα, η απήχηση των οποίων ξεκινά και καταλήγει όχι μόνον εκτός του φυσιολογικού κύκλου των συνειδητών φίλων της...
Μουσική μυσταγωγία με πολιτικό πρόσημο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Οταν το τσέλο τραγουδά
Μια απολαυστική βραδιά μουσικής δωματίου πρόσφερε ο τσελίστας Μπένεντικτ Κλέκνερ (Benedict Klöckner), συνοδευόμενος από τον πιανίστα Χοσέ Γκαγιάρδο (José Gallardo), στην άριστης ακουστικής νεοκλασική αίθουσα...
Οταν το τσέλο τραγουδά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας