Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αφιέρωμα στον Σοπέν

Ο Ισραηλινός πιανίστας Ματάν Φισόφ 

ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αφιέρωμα στον Σοπέν

  • A-
  • A+

Πρώτο μέρος εκτενούς αφιερώματος στο Σοπέν ήταν το ρεσιτάλ πιάνου που έδωσε στην αίθουσα συναυλιών του Ιδρύματος Θεοχαράκη ο Ισραηλινός πιανίστας Ματάν Φισόφ (Matan Fishov) στις 12 του Οκτωβρίου 2019. Η συναυλία πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της πρεσβείας του Ισραήλ στην Αθήνα.

Ο 21χρονος ανερχόμενος Ισραηλινός πιανίστας έπαιξε αποκλειστικά συνθέσεις του Πολωνού ρομαντικού, αφήνοντας κάπως άνισες εντυπώσεις. Ξεκίνησε με τις τέσσερις «Μπαλάντες» (έργο 23/αρ. 1, έργο 38/αρ. 2, έργο 47/αρ. 3 και έργο 52/αρ. 4), ακολούθησαν δύο «Νυχτερινά» (έργο 9/αρ. 2, έργο 15/αρ. 3) και το ρεσιτάλ ολοκληρώθηκε με την «Πολωνέζα» (έργο 26/αρ. 2). Πρόκειται αναμφίβολα για συνθέσεις γνωστές και δημοφιλείς, κυρίως, όμως, πεμπτουσιακά ρομαντικές, των οποίων η εκάστοτε απήχηση προϋποθέτει πολύ ιδιαίτερη ισορροπία υψηλών τεχνικών επιδόσεων και συγκινησιακής έκφρασης, δηλαδή ικανότητα του ερμηνευτή να κινείται με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση στην περιοχή του αισθητικά και δεξιοτεχνικά ριψοκίνδυνου.

Το παίξιμο του 26χρονου Φισόφ διέθετε έντονα εσωστρεφές, στοχαστικό μάλλον παρά συναισθηματικό στίγμα. Αντικειμενικά, χαρακτηρίστηκε από ιδιαίτερη φροντίδα για την εκτύλιξη της φραστικής, υπολογισμένο βάρος και πλάσιμο του ήχου, γενικώς όχι ακραίες ταχύτητες και μάλλον ήπιες εντάσεις δυναμικής· σποραδικά ολισθήματα και «χαμένες» νότες που δεν πατήθηκαν επαρκώς ελάχιστα επηρέασαν τη συνολική ποιότητα των εκτελέσεων.

Οι ερμηνείες φανέρωσαν μεν την απαραίτητη αντίληψη του συντακτικού και των φορτίσεων της μουσικής, ωστόσο η προσέγγιση έμοιαζε γενικά να (αυτο)δεσμεύεται από υπερβάλλοντα σεβασμό στο μουσικό κείμενο και μια κάποια ατολμία να ριψοκινδυνέψει τα αγγίξει τα άκρα: έλειψαν το εύπλαστο της φραστικής, η γεμάτη αυτοπεποίθηση αθλητική σβελτάδα, η δίχως αναστολές ορμητικότητα, οι εκ των ων ουκ άνευ επιτηδευμένες επιταχύνσεις, οι ακραία ζυγισμένες μεταπτώσεις.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ταλαντούχοι νέοι συναντούν τους δασκάλους τους
Για τον στεγνό από εκδηλώσεις μήνα Σεπτέμβριο το κενό αυτό ήρθαν να συμπληρώσουν οι «Νύχτες κλασικής μουσικής στη Γεννάδειο» που εφέτος διοργανώθηκαν για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά (18-21/9/2019).
Ταλαντούχοι νέοι συναντούν τους δασκάλους τους
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μπάουχαους και μουσική
Με αφορμή την εκατονταετία από την ίδρυση της Σχολής του Μπάουχαους στη Βαϊμάρη, η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και η Κρατική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Στουτγάρδης συνδιοργάνωσαν ένα ενδιαφέρον...
Μπάουχαους και μουσική
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Οταν το τσέλο τραγουδά
Μια απολαυστική βραδιά μουσικής δωματίου πρόσφερε ο τσελίστας Μπένεντικτ Κλέκνερ (Benedict Klöckner), συνοδευόμενος από τον πιανίστα Χοσέ Γκαγιάρδο (José Gallardo), στην άριστης ακουστικής νεοκλασική αίθουσα...
Οταν το τσέλο τραγουδά
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Αμίλητη – ένα σύγχρονο χορικό»
Μετά τις περσινές «Δυδιμάνες» που παρουσιάστηκαν με επιτυχία στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, η συνθέτρια Δήμητρα Τρυπάνη επέστρεψε φέτος στoν ίδιο χώρο με την «Αμίλητη», έργο επίσης εμπνευσμένο από το πεδίο...
«Αμίλητη – ένα σύγχρονο χορικό»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τα χαρούμενα μαντολίνα του μπαρόκ
Μια μοναδική συναυλία μουσικής μπαρόκ απολαύσαμε τις προάλλες στην καταπράσινη αυλή του Μουσείου Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, στους πρόποδες της Ακρόπολης.
Τα χαρούμενα μαντολίνα του μπαρόκ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τι περιμένουμε φέτος στο Μέγαρο Μουσικής
Ο οργανισμός καλεί στην Αθήνα καλλιτέχνες και σχήματα που έχουν διαπρέψει στις σκηνές του στο παρελθόν και συγχρόνως δίνει βήμα σε δεκάδες νέες παραγωγές. Αρκεί όμως ο μεγάλος αριθμός συναυλιών για να...
Τι περιμένουμε φέτος στο Μέγαρο Μουσικής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας