Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι «Τέσσερις εποχές» του Νάιτζελ Κένεντι

Νάιτζελ Κένεντι

© Carly Hyde
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι «Τέσσερις εποχές» του Νάιτζελ Κένεντι

  • A-
  • A+

Κορυφαίος βιρτουόζος του βιολιού, πρώτος σε πωλήσεις κλασικός βιολιστής, δεξιοτέχνης που συνδυάζει τη μουσική ευφυΐα, την καινοτομία, την ενέργεια και μια πρωτοφανή χαρά επί σκηνής. Εδώ και περισσότερα από 40 χρόνια ο Νάιτζελ Κένεντι έσπασε τους φραγμούς της κλασικής μουσικής, αποθεώθηκε από πολύ διαφορετικά μεταξύ τους ακροατήρια σε κάθε γωνιά του κόσμου και άλλαξε τα τελευταία τριάντα χρόνια τον τρόπο που μια μερίδα κοινού αντιμετώπιζε την κλασική μουσική.

Πεισματάρης, δύσκολος, πάντα προκλητικός, ο σούπερ σταρ του βιολιού Νάιτζελ Κένεντι γλυκάθηκε από τη θερμή υποδοχή που του επιφύλαξε πέρυσι το ελληνικό κοινό και επιστρέφει στο Ηρώδειο. Τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου θα παρουσιάσει, μαζί με 30μελή ορχήστρα, το διασημότερο έργο του: τις «Τέσσερις εποχές» του Αντόνιο Βιβάλντι, το έργο με το οποίο τριάντα χρόνια πριν έφερε την επανάσταση στην κλασική μουσική.

7 Οκτωβρίου στο Ηρώδειο ο βιρτουόζος του βιολιού

Η ηχογράφηση έγινε το 1989, του χάρισε μια θέση στο Βιβλίο Γκίνες και τα έσοδα από τα τέσσερα εκατομμύρια αντίτυπα που έχει πουλήσει παγκοσμίως. Αλλωστε ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκαν για ένα άλμπουμ κλασικής μουσικής τεχνικές προώθησης γνώριμες από την ποπ: μεγάλες γιγαντοαφίσες στον δρόμο και διαφημίσεις κατέκλυσαν το ραδιόφωνο και την τηλεόραση - κάτι ασυνήθιστο για την κλασική μουσική.

Συγκεκριμένα, ο 62χρονος σολίστ θα ερμηνεύσει στο πρώτο μέρος της συναυλίας στο Ηρώδειο δύο από τα πιο διάσημα κονσέρτα του Μπαχ: το κονσέρτο για βιολί σε λα ελάσσονα-BWV 1041 και κονσέρτο για δύο βιολιά σε ρε ελάσσονα-BWV 1043. Στο δεύτερο μέρος θα παρουσιαστεί ολόκληρο το έργο του Αντόνιο Βιβάλντι. Με τον Βρετανό θα συμπράξουν το Nigel Kennedy Ensemble και η Athens Chamber Orchestra, μία ορχήστρα ειδικά στελεχωμένη για τη συναυλία από Ελληνες μουσικούς.

«Αυτό που με συνεπαίρνει περισσότερο από όλα στις “Τέσσερις εποχές” είναι το πώς ο Βιβάλντι συμπυκνώνει τόσο δυνατές εικόνες με έναν τόσο ευθύ τρόπο. Τα γρήγορα “περάσματα” γεμάτα ενέργεια, οι μελωδίες που επικοινωνούν ευθέως με την ομορφιά και την απλότητα.

Και οι τεράστιες αντιθέσεις στη μουσική που επιδρούν κατευθείαν στα αυτιά του ακροατή», είχε δηλώσει για την ερμηνεία του. «Από τη στιγμή που έχω κατακτήσει μια ενστικτώδη σχέση με τη μουσική μου, χρειάζεται να χρησιμοποιήσω κάθε πιθανό μέσο τεχνικής για να επικοινωνήσω με τον ακροατή, προλαβαίνοντας και αποκλείοντας κάθε πιθανό εμπόδιο που μπορεί να φέρει στην επικοινωνία η εποχή που γράφτηκε η μουσική.

Κατά τη γνώμη μου, αν ένα μουσικό κομμάτι “ανήκε” μόνο στην εποχή κατά την οποία γράφτηκε, δεν θα έπρεπε να παίζεται στις μέρες μας. Οι “Τέσσερις εποχές” μάς προσφέρουν πολύ περισσότερα από μία ιστορική αναζήτηση. Φυσικά, στο τέλος αυτό που μετράει είναι πάντα η μουσική και ο ακροατής είναι ο μόνος που θα αποφασίσει για την αξία της. Οπότε, ελπίζω απλά να το απολαύσετε».

Ενώ ένα χρόνο μετά κι αφού είχε ήδη δοξαστεί εντός και εκτός Ηνωμένου Βασιλείου (Απρίλιο του 1990), στο τέλος μιας θριαμβευτικής περιοδείας στη Βρετανία ανέβηκε στη σκηνή του Royal Albert Hall κι απευθυνόμενος στο ακροατήριο είπε: «Γεια σας! Ξέρετε, απλά ήθελα να πω ευχαριστώ, γιατί όλοι εσείς κάνατε αυτή τη βραδιά τόσο σημαντική.

Ηταν για μένα σπουδαία αυτή η περιοδεία. Γι’ αυτό σας ευχαριστώ όλους. Αλλιώς ποιον θα μπορούσα να ευχαριστήσω; Τη μαμά μου, ας πούμε, που με έφερε στη ζωή. Ποιον άλλον; Την EMI, που με βοήθησε να κάνω την ηχογράφηση αυτού του άλμπουμ, και όποιον το αγόρασε για να μας επιτρέψει να κάνουμε με τη μουσική πράγματα που ώς τώρα δεν επιτρέπονταν. Ευχαριστώ πολύ!».


Εισιτήρια από 28 € έως 88 €. Πληροφορίες- κρατήσεις: 211 800 51 41

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τι περιμένουμε φέτος στο Μέγαρο Μουσικής
Ο οργανισμός καλεί στην Αθήνα καλλιτέχνες και σχήματα που έχουν διαπρέψει στις σκηνές του στο παρελθόν και συγχρόνως δίνει βήμα σε δεκάδες νέες παραγωγές. Αρκεί όμως ο μεγάλος αριθμός συναυλιών για να...
Τι περιμένουμε φέτος στο Μέγαρο Μουσικής
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ο Μπαχ έζησε από τον θάνατο»
Η κορυφαία προσωπικότητα του ευρωπαϊκού χορού έρχεται για πρώτη φορά στο Ηρώδειο και παρουσιάζει απόψε έναν σπάνιο διάλογο ανάμεσα στα σώματα των χορευτών και τις αριστουργηματικές σουίτες για τσέλο του...
«Ο Μπαχ έζησε από τον θάνατο»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Από τις γειτονιές του Μπουένος Αϊρες στο Ηρώδειο
Ανακάλυψη του Αστορ Πιατσόλα, η 78χρονη Αργεντίνα τραγουδίστρια παρουσιάζει μαζί με έναν πολυμελή θίασο την όπερα «Μαρία του Μπουένος Αϊρες», μιλά για τη δύναμη του τάνγκο και θυμάται πώς ένιωσε όταν -νεαρή...
Από τις γειτονιές του Μπουένος Αϊρες στο Ηρώδειο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Το φλαμένκο με απελευθερώνει»
Η Σάρα Μπάρας, η εκρηκτική Ισπανίδα, για την οποία η Independent έγραψε ότι «χορεύει το φλαμένκο που αρμόζει στον 21ο αιώνα», έρχεται στις 14 Σεπτεμβρίου στο Ηρώδειο δίνοντας μια παράσταση - γιορτή για τα...
«Το φλαμένκο με απελευθερώνει»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ενας πανκ βιολιστής στο Ηρώδειο
Το παιδάκι στο οποίο ο Γεχούντι Μενουχίν διέκρινε ένα σπάνιο σολιστικό ταλέντο είναι σήμερα ένας ασυμβίβαστος, σπουδαίος μουσικός, γνωστός για τα κατορθώματά του πάνω και κάτω από τη σκηνή. Είναι ο...
Ενας πανκ βιολιστής στο Ηρώδειο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας