Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τέλος από τη Μετροπόλιταν ο Ντομίνγκο
AP Photo/Miguel Gomez, File
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τέλος από τη Μετροπόλιταν ο Ντομίνγκο

  • A-
  • A+

Μετά το Ντάλας το χτύπημα για τον Πλάθιντο Ντομίνγκο ήρθε από τον «ναό» της Μετροπόλιταν. Προχθές Τρίτη και υπό το βάρος των κατηγοριών για σεξουαλική παρενόχληση η νεοϋορκέζικη όπερα, με μια ανακοίνωση που πολλοί περίμεναν νωρίτερα, απομάκρυνε τον θρύλο της όπερας από τις προγραμματισμένες παραστάσεις του Μάκβεθ του Βέρντι.

Η εμφάνισή του στη Μητροπολιτική Οπερα θα ήταν η πρώτη σε αμερικανικό έδαφος από τη στιγμή που ξέσπασε το σκάνδαλο, ενώ από την ανακοίνωση καθίσταται σαφές πως ο Ντομίνγκο πιέστηκε και τελικά συμφώνησε να αποσυρθεί από όλες τις προγραμματισμένες παραστάσεις. Είκοσι γυναίκες έχουν μέχρι σήμερα κατηγορήσει τον Ισπανό -που υπήρξε γενικός διευθυντής της Οπερας του Λος Αντζελες- ότι τις παρενόχλησε (τα περιστατικά που αποκάλυψε το Associated Press αφορούν τη δεκαετία του ‘80).

Στο Ντάλας ακύρωσαν γκαλά που θα έδινε ο τραγουδιστής αλλά στη Νέα Υόρκη η καταιγίδα είναι μεγαλύτερη αφού ο Ντομίνγκο συμμετείχε και σε άλλες παραγωγές της σεζόν. Μην ξεχνάμε πως στις 16 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο των ζωντανών μεταδόσεων του Μεγάρου Μουσικής από τη ΜΕΤ, επρόκειτο να δούμε κι εμείς στην Αθήνα τον Ντομίνγκο να τραγουδά τον ρόλο του Αμερικανού διπλωμάτη Σάρπλες στη «Μαντάμα Μπατερφλάι» του Πουτσίνι, που ανεβαίνει στη φημισμένη σκηνοθεσία του Αντονι Μινγκέλα.

«Εκανα το ντεμπούτο μου στη Μητροπολιτική Οπερα στα 27 και έχω τραγουδήσει σε αυτό το θαυμάσιο θέατρο επί 51 συνεχόμενα, ένδοξα χρόνια», απάντησε ο Ντομίνγκο. «Αμφισβητώ έντονα τους ισχυρισμούς και ανησυχώ που καταδικάζονται άνθρωποι χωρίς να τηρείται η δέουσα διαδικασία». Και κατέληξε: «Είμαι τουλάχιστον χαρούμενος που στα 78 μου χρόνια ήμουν σε θέση να τραγουδήσω τον έξοχο ρόλο του Μάκβεθ στην πρόβα. Αυτή ήταν η τελευταία μου εμφάνιση στη σκηνή τής Μετροπόλιταν».

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Στην όπερα είμαι αουτσάιντερ»
Φανί Αρντάν: Σκηνοθετεί πρώτη φορά όπερα στην Αθήνα την αυτοκαταστροφική «Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ» και με την ευκαιρία αυτή μας μιλά για τα δικά της πάθη, την τόλμη στην τέχνη, την απόγνωση στον έρωτα.
«Στην όπερα είμαι αουτσάιντερ»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο «Τροβατόρε» των μεγάλων χιτ
Ο μαέστρος Μίλτος Λογιάδης μάς μιλά για το συγκλονιστικό έργο του Βέρντι που έχει εμπνεύσει κινηματογραφικούς σκηνοθέτες, ενώ οι άριες, τα ντουέτα, τα χορωδιακά του είναι δημοφιλή ακόμα και σε όσους δεν...
Ο «Τροβατόρε» των μεγάλων χιτ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η υπαρξιακή περιπλάνηση ενός κοριτσιού χωρίς φύλο
Η σκηνή έχει μετατραπεί σε έναν υδάτινο, δυστοπικό λαβύρινθο. Τα κοστούμια κι η περιρρέουσα αισθητική αποθεώνουν τον υπαινιγμό, το παπικό μεγαλείο αλλά και την έκρηξη της σεξουαλικότητας.
Η υπαρξιακή περιπλάνηση ενός κοριτσιού χωρίς φύλο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η άνοδος και η πτώση ενός Ρώσου ολιγάρχη
Ο συνθέτης της βραβευμένης όπερας «Χοντορκόφσκι», Περικλής Λιακάκης, εξηγεί πώς έντυσε με μουσική ένα γνωστό πολιτικό θρίλερ της Ρωσίας, τη σύγκρουση ανάμεσα σε δύο ισχυρούς άνδρες, τον Μιχαήλ Χοντορκόφσκι και...
Η άνοδος και η πτώση ενός Ρώσου ολιγάρχη
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μια «Νυχτερίδα» στον Αστέρα Βουλιαγμένης
Ο σκηνοθέτης της παράστασης Αλέξανδρος Ευκλείδης μεταφέρει τη δράση από τα βιεννέζικα σαλόνια στην παραμονή της 21ης Απριλίου και ο μαέστρος Γιώργος Ζιάβρας εξηγεί τι κάνει τόσο αγαπητό το έργο του Γιόχαν...
Μια «Νυχτερίδα» στον Αστέρα Βουλιαγμένης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας