Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οταν με χώρισε η Π. Τζ. Χάρβεϊ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οταν με χώρισε η Π. Τζ. Χάρβεϊ

  • A-
  • A+

Σε προσωπικές εξομολογήσεις για το πώς και γιατί χώρισε με την Π. Τζ. Χάρβεϊ προχώρησε ο Νικ Κέιβ στο αξιοθαύμαστο για την ειλικρίνεια και αμεσότητά του προσωπικό σάιτ του «The Red Hand Files», στο οποίο επικοινωνεί με τους φαν του από τον Σεπτέμβριο του 2018. Στην πιο πρόσφατη εγγραφή του, προχθές Τρίτη, ο δημοφιλής ρόκερ είπε μερικά εντελώς άγνωστα πράγματα για την εποχή εκείνη και για την ερωτική απογοήτευση που του ενέπνευσε τον δίσκο του «The Boatman's Call» (1997).

«Δεν την άφησα εγώ, αυτή με άφησε» έγραψε στο σάιτ. «Καθόμουν στο πάτωμα στο διαμέρισμά μου του Νότινγκ Χιλ, ίσως να έμπαινε και ήλιος από το παράθυρο, και ένιωθα πολύ καλά που τα είχα με μια όμορφη και ταλαντούχα τραγουδίστρια. Χτυπάει το τηλέφωνο. Ηταν η Πόλι. "Θέλω να τα χαλάσουμε", μου λέει. "Γιατί;", τη ρωτάω. "Απλώς τελειώσαμε", απαντάει. Τα έχασα τόσο πολύ, που σχεδόν μου έπεσε η σύριγγα από το χέρι».

Εξομολογήσεις του Νικ Κέιβ

Είναι πασίγνωστο το πρόβλημα με τα ναρκωτικά που είχε τότε ο Κέιβ -καθαρός εδώ και χρόνια. Να όμως που ρίχνει και σε αυτά το φταίξιμο για τη σπασμένη καρδιά του. «Βαθιά μέσα μου υποπτευόμουν ότι τα ναρκωτικά μάς δημιουργούσαν πρόβλημα, αλλά υπήρχαν κι άλλα θέματα. Εγώ είχα ακόμα πολλή δουλειά να κάνω για να καταλάβω τι σημαίνει "μονογαμία" και είχε και η Πόλι τα δικά της. Πιστεύω όμως ότι πάνω από όλα ήμασταν δύο αγρίως δημιουργικά άτομα, το καθένα πολύ απορροφημένο στον εαυτό του για να μπορούμε να συνυπάρξουμε με πραγματικά ουσιαστικό τρόπο.

Η αφοσίωση της Πόλι στη δουλειά της ήταν ίσως το ίδιο ναρκισσιστική και εγωμανής με τη δικιά μου, αν και ήμουνα τόσο χωμένος στα σκατά που δεν μπορώ να είμαι σίγουρος για τίποτα. Θυμάμαι όμως με μεγάλη τρυφερότητα τη σχέση μας, ήταν ευτυχισμένες μέρες και το τηλεφώνημά της με πλήγωσε. Αλλά ποτέ δεν πρέπει να αφήνεις μια καλή κρίση να πάει χαμένη. Στρώθηκα και ολοκλήρωσα το "The Boatman' s Call"».

To άλμπουμ θεωρείται καλλιτεχνική στροφή του. «Με θεράπευσε από την Πόλι», παραδέχεται ο Νικ Κέιβ, «και άλλαξε τον τρόπο μου να κάνω μουσική. Ο χωρισμός μας με γέμισε με αφηνιασμένη ενέργεια και μου έδωσε κουράγιο να γράψω για τις προσωπικές εμπειρίες μου. Μου έδειξε επίσης τον δρόμο προς μια πιο σπαραχτική, ωμή και απογυμνωμένη ερμηνεία. Οι The Bad Seeds έκαναν ένα βήμα πίσω και άφησαν όλο τον χώρο σ' αυτά τα τραγούδια με το πιάνο -τους χρωστάω αιώνια ευγνωμοσύνη».

Ο Νικ Κέιβ αυτόν τον μήνα δίνει συναυλίες στη Νορβηγία και την Ισλανδία και ακολουθεί μεγάλη περιοδεία σε Αμερική και Καναδά.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Δεν έρχεται στην Αθήνα ο Ντουνταμέλ
Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών «με λύπη» του ανακοίνωσε ότι δεν θα 'ρθει τελικά στην Αθήνα για συναυλίες και εργαστήρια ο διάσημος μαέστρος Γκουστάβο Ντουνταμέλ με τη Συμφωνική Ορχήστρα Simon Bolivar, το πιο...
Δεν έρχεται στην Αθήνα ο Ντουνταμέλ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η λαμπερή πριγκίπισσα των μιούζικαλ
Παρτενέρ του Τζιν Κέλι στο «Τραγουδώντας στη βροχή», σύζυγος του τραγουδιστή Εντι Φίσερ, η Χολιγουντιανή ηθοποιός ακολούθησε την κόρη της στον θάνατο μία μέρα μετά. Την Κάρι Φίσερ, αξέχαστη πριγκίπισσα Λέια...
Η λαμπερή πριγκίπισσα των μιούζικαλ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η Ακαδημία του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών συμπράττει με τον Φασίλ Σάι
Μοναδικά απολαυστική ήταν η συναυλία που έδωσαν στο κατάμεστο Μέγαρο Μουσικής τα έγχορδα της Ακαδημίας του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών, στο πλαίσιο τρέχουσας ευρωπαϊκής περιοδείας σε Γερμανία, Ολλανδία, Ελλάδα,...
Η Ακαδημία του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών συμπράττει με τον Φασίλ Σάι
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Aρνήθηκα να γράψω «κατά παραγγελία» τραγούδια για τις φίρμες της δεκαετίας του 1980
Καθώς ετοιμάζεται για μια μεγάλη, εφ’ όλης της ύλης συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με τον κλασικό πλέον Μανώλη Μητσιά και τη λυρική Θεοδώρα Μπάκα, o Ηλίας Ανδριόπουλος μας μιλάει για τις σπουδαίες...
Aρνήθηκα να γράψω «κατά παραγγελία» τραγούδια για τις φίρμες της δεκαετίας του 1980
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Το συναίσθημα είναι το ίδιο σε όλες τις γλώσσες»
Η Ελλη Πασπαλά παρουσιάζει ένα διαφορετικό, αυτή τη φορά, πρόγραμμα στην «Πειραιώς 131»: ερμηνεύει μόνο τζαζ κομμάτια. Και άρεσε τόσο πολύ στον κόσμο η επιλογή της που πήρε παράταση για ακόμα δύο εβδομάδες,...
«Το συναίσθημα είναι το ίδιο σε όλες τις γλώσσες»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Φάνκι λόγος και τζαζ ποίηση
Μάλλον δεν υπάρχουν πολλοί σύγχρονοι ποιητές που να διδάσκουν δημιουργική γραφή σε πανεπιστήμιο και παράλληλα να κάνουν τουρνέ σε όλο τον κόσμο, να παίζουν τις μουσικές που αγαπούν, να εμφανίζονται σε διάφορα...
Φάνκι λόγος και τζαζ ποίηση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας