Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Φτωχότερη η Εθνική Λυρική Σκηνή

Με τον Ζάχο Τερζάκη, «Φλορα Μιράμπιλις», 1978-79

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Φτωχότερη η Εθνική Λυρική Σκηνή

  • A-
  • A+

H διακεκριμένη υψίφωνος Βαρβάρα Γκαβάκου-Ψαροπούλου, μία από τις πιο σπουδαίες καλλιτέχνιδες της Εθνικής Λυρικής Σκηνής η οποία διέπρεψε σε κορυφαίους πρωταγωνιστικούς ρόλους στις δεκαετίες του ’70 και του ’80, έφυγε χθες από τη ζωή. Γεννήθηκε στη Θάσο και ξεκίνησε μουσικές σπουδές στο Ωδείο Καβάλας, ενώ αποφοίτησε από το Ελληνικό Ωδείο της Αθήνας.

Συνέχισε τις σπουδές της στην Ανώτατη Σχολή Μουσικής και Χορού της Κολονίας, ενώ εμφανίστηκε σε διάφορα γερμανικά θέατρα (Κολονία, Βούπερταλ, Καρλσρούη, Εσεν, Φρανκφούρτη κ.α.). Στα μέσα της δεκαετίας του 1970 επέστρεψε στην Ελλάδα και έγινε μόνιμο στέλεχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, όπου συμμετείχε ως πρωταγωνίστρια σε πολυάριθμα έργα. Μεταξύ άλλων: «Μαντάμα Μπατερφλάι», «Αννα Μπολένα», «Οθέλλος», «Ο τροβαδούρος», «Φάουστ», «Καβαλερία Ρουστικάνα» κ.ά.

Ασχολήθηκε επίσης για πολλά χρόνια με τη διδασκαλία. «Με την ιδιότητα της καθηγήτριας και το υψηλότατο επίπεδο σπουδών της, επηρέασε ίσως ακόμη περισσότερο το Λυρικό Θέατρο, καθώς ένας μεγάλος αριθμός ερμηνευτών, που αυτή τη στιγμή κάνουν σημαντική καριέρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, οφείλουν σε εκείνη τις σταθερές βάσεις που απέκτησαν στη μουσική» επισημαίνει η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, εκφράζοντας τα θερμά συλλυπητήριά της στην οικογένεια και στους οικείους της. Η κηδεία της Βαρβάρας Γκαβάκου-Ψαροπούλου θα γίνει αύριο Τετάρτη, στις 11 το πρωί, στο Νεκροταφείο Ηλιούπολης.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αναγεννημένοι «Τετρακτύς»
Την τελευταία εικοσαετία έχουμε δει και έχουμε ακούσει αρκετά εγχώριας σύνθεσης κουαρτέτα εγχόρδων, κανένα όμως δεν διατήρησε επί μακρόν μόνιμη, τακτική παρουσία με την έννοια ότι κατόρθωσε να προσφέρει ετήσια...
Αναγεννημένοι «Τετρακτύς»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Τραβιάτα» με ιδανική διανομή
Ριψοκίνδυνη πρόβαλε εξαρχής η επιλογή της ΕΛΣ να αναθέσει στον χορογράφο Κωνσταντίνο Ρήγο τη σκηνοθεσία της βερντιανής «Τραβιάτας», δεύτερης συμμετοχής του θεσμού στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών.
«Τραβιάτα» με ιδανική διανομή
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Aριστοτεχνική «Λουτσία» της Κέιτι Μίτσελ
Καλλιτεχνικός θρίαμβος για την ΕΛΣ υπήρξε πέρυσι τον Μάρτιο η παρουσίαση της «Λουτσίας ντι Λαμερμούρ» (1835) σε συμπαραγωγή με τη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου. Η νέα παραγωγή σε σκηνοθεσία της Βρετανής Κέιτι...
Aριστοτεχνική «Λουτσία» της Κέιτι Μίτσελ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η μοντέρνα επιστροφή της «Μανόν»
Στις 12/12/2018, στο ΚΠΙΣΝ, η ΕΛΣ ξανανέβασε ύστερα από μισόν αιώνα τη «Μανόν» του Μασνέ. Η απολύτως ευπρόσδεκτη επιλογή πρόσθεσε άλλη μια σημαντική γαλλική όπερα στο θαρραλέα εμπλουτιζόμενο και ανανεούμενο...
Η μοντέρνα επιστροφή της «Μανόν»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Επιτέλους «Γενούφα»!
Μέχρι το 2014 το ενδεχόμενο να ξεκινούσε η ΕΛΣ να παρουσιάζει όπερες του Γιάνατσεκ θα αντιμετωπιζόταν ως χονδροειδές χωρατό: οι επί δεκαετίες, πλην μοναχικών εξαιρέσεων, συντηρητικές επιλογές των καλλιτεχνικών...
Επιτέλους «Γενούφα»!
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Στους δρόμους του πιανιστικού ύστερου ρομαντισμού
Στις 18/5/2018, στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος», ο Απόστολος Παληός, σολίστας συνεχώς εξελισσόμενος, εργατικός και με φιλέρευνο πνεύμα, έδωσε ένα ωραίο ρεσιτάλ πιάνου υπό την αιγίδα του Συλλόγου «Οι Φίλοι...
Στους δρόμους του πιανιστικού ύστερου ρομαντισμού

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας