Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ερχεται το ολόγραμμα της Κάλλας
© Base Holograms, LLC
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ερχεται το ολόγραμμα της Κάλλας

  • A-
  • A+
Πώς είναι να βλέπεις την κορυφαία ντίβα της όπερας να ερμηνεύει «ζωντανά» άριες; Η παράσταση που εντυπωσιάζει και διχάζει έρχεται τον Νοέμβριο στην Αθήνα.

Η μεγαλύτερη ντίβα της όπερας του 20ού αιώνα, η Μαρία Κάλλας, «επιστρέφει», 42 χρόνια μετά τον θάνατό της στην Ελλάδα για να τραγουδήσει «ζωντανά»!

Η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία κάνει θαύματα, έχει δημιουργήσει το πλέον πιστό ολόγραμμα της κορυφαίας σοπράνο και η παράσταση «Callas In Concert», που έχει ήδη ταξιδέψει σε Λονδίνο, Παρίσι, Βρυξέλλες και αλλού, προσφέρει μια ξεχωριστή εμπειρία στο κοινό.

Αυτό το ιδιαίτερο «φάντασμα της όπερας» γοητεύει, συγκινεί, μαγεύει αλλά και διχάζει, αφήνοντας μια αίσθηση αμηχανίας, ακόμα και θλίψης. Σίγουρα δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο, σίγουρα εντυπωσιάζει ότι μπορείς να έχεις μπροστά σου «ζωντανή» τη Μαρία Κάλλας να τραγουδάει τις άριες που την έκαναν διάσημη, όπως «La Habanera» του Μπιζέ και «Casta Diva» του Μπελίνι, σε απόλυτη αρμονία με την ορχήστρα.

Ετσι, στις 11 και 12 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της δεύτερης περιοδείας της στην Ευρώπη, η μοναδική εμπειρία θεάματος «Callas In Concert» έρχεται και στην Αθήνα, για δύο ξεχωριστές βραδιές στο «Θέατρον» (Αίθουσα Αντιγόνη) του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος. Συνοδεύει η Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, υπό τη διεύθυνση της Ιρλανδής Eímear Noone. Ακόμα και αυτή η μαέστρος έμεινε εκστασιασμένη, κόντεψε να βάλει τα κλάματα, όπως έχει δηλώσει, όταν είδε δίπλα της το ολόγραμμα για πρώτη φορά: «Εχω απομνημονεύσει κάθε στροφή, κάθε πέρασμα, κάθε παύση για 90 λεπτά μουσικής».

Το «φάντασμα» της Κάλλας είναι κατασκευή της BASE Hologram. Είναι μια «κορυφαία εταιρεία-δημιουργός περιεχομένου ζωντανής ψυχαγωγίας», όπως διαβάζουμε, που «αξιοποιεί την τεχνολογία των ολογραφικών ταινιών για την παραγωγή συναυλιών και ειδικεύεται στη δημιουργία θεαμάτων μέσω της ολογραφικής τεχνολογίας, χρησιμοποιώντας μια φωτορεαλιστική, τρισδιάστατη απόδοση, δίνoντας στους θεατές τη δυνατότητα να συνδεθούν βιωματικά με το περιεχόμενο της ζωντανής παράστασης. Σημαντική συμβολή στη δημιουργία του πρότζεκτ έχει η Warner Classics, διαθέτοντας όλες τις ηχογραφήσεις με τη φωνή της Κάλλας που έχει στην κατοχή της».

Η παραγωγή «Callas In Concert» έχει φιλοξενηθεί σε σημαντικά μουσικά θέατρα, όπως η English National Opera στο Λονδίνο, η Salle Pleyel στο Παρίσι, το Θέατρο Bozar στις Βρυξέλλες κ.ά., εντυπωσιάζοντας το κοινό καθώς βλέπει την ανυπέρβλητη ντίβα σε ένα ολόγραμμα που αποδίδει με ακρίβεια τις κινήσεις της, από τη στάση του σώματος μέχρι τον ρυθμό της επάνω στη σκηνή, ενώ ερμηνεύει ιστορικές εκτελέσεις.

Ποιες είναι οι αντιδράσεις του κόσμου; «Εχεις πραγματικά την εντύπωση ότι είναι εδώ. Δεν ξέρω πώς γίνεται, αλλά είναι συγκλονιστικό», δήλωσε -σύμφωνα με το ΑΠΕ- ένας 70χρονος θαυμαστής της Κάλλας που ξέρει απέξω όλες τις ηχογραφήσεις της, έπειτα από την παράσταση στο Παρίσι, τον περασμένο Νοέμβριο. «Είναι μαγικό, εκπληκτικό, σε στέλνει...», συμπλήρωσε ένας άλλος 40χρονος θεατής. «Την πρώτη φορά κάνει θεατρική είσοδο στη σκηνή, παίζει την ντίβα, περιμένει ότι όλος ο κόσμος θα είναι όρθιος ουρλιάζοντας», αλλά «δεν υπάρχουν παρά λίγα ισχνά χειροκροτήματα... αφού οι άνθρωποι αναρωτιούνται “να παρασυρθώ, να μην παρασυρθώ;”».

Κάποιοι κριτικοί, όπως και οι Times, επισημαίνουν, συγχρόνως, την αναπόφευκτη έλλειψη επικοινωνίας του ολογράμματος με το κοινό κι όσα αυτή συνεπάγεται. Το συναίσθημα που δημιουργεί είναι «κενό» και η εμπειρία καταλήγει να προκαλεί περισσότερο νοσταλγία και αίσθημα απώλειας από αυτά που καλύπτει.


🔺 Info: 11 και 12 Νοεμβρίου. Προπώληση εισιτηρίων: Στο «Θέατρον», Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος, Πειραιώς 254, Ταύρος, τηλ. 212 254 0300. Στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.viva.gr. Τηλεφωνικά στο 212 254 0300 & 11876.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ρωσική μπαγκέτα στη Φιλαρμονική Βερολίνου
Ηταν το αουτσάιντερ, αλλά έκανε τη διαφορά. Ενας νέος σε ηλικία αρχιμουσικός, ο 43χρονος, ρωσικής καταγωγής Κίριλ Πετρένκο αναλαμβάνει το τιμόνι και τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή της Φιλαρμονικής του...
Ρωσική μπαγκέτα στη Φιλαρμονική Βερολίνου
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Υποδειγματικός Βέρντι από Καλέγια και Καμεράτα!
Πολλαπλά ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η συναυλία των Μουσικών της Καμεράτας υπό τον Ραμόν Τεμπάρ στην οποία συνόδεψαν τον Γιόζεφ Καλέγια σε ένα ωραίο ρεσιτάλ με άριες από όπερες. Εντεταγμένη στο Φεστιβάλ Αθηνών...
Υποδειγματικός Βέρντι από Καλέγια και Καμεράτα!
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Από Μπράιαν Φέρι μέχρι... Βοσκόπουλο
Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο δεν έχει «ταμπού» με το λαϊκό τραγούδι, ακόμα και σε επίπεδο... πίστας, αφού παραχωρεί το Ηρώδειο στις 30 Σεπτεμβρίου για να γιορτάσει ο Τόλης Βοσκόπουλος τα 60 χρόνια του...
Από Μπράιαν Φέρι μέχρι... Βοσκόπουλο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μια κυνική κυρία 300 ετών στη Λυρική
Ποιος δεν θα ’θελε να ’χει το ελιξίριο που χάρισε την αιώνια νιότη στη διάσημη τραγουδίστρια Εμίλια Μάρτυ; Η αριστουργηματική όπερα, με αποχρώσεις θρίλερ και επιστημονικής φαντασίας, ανεβαίνει πρώτη φορά στην...
Μια κυνική κυρία 300 ετών στη Λυρική
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ενα «Ρέκβιεμ» για τον Ιερώνυμο Μπος
Το νέο έργο του Γερμανού συνθέτη Ντέτλεφ Γκλάνερτ, που ερμηνεύει η Βασιλική Ορχήστρα Κοντσέρτχεμπαου υπό τον αρχιμουσικό Μάρκους Στεντς, προσφέρει μουσική εμπειρία αντίστοιχη με τους άλλοτε ονειρικούς και...
Ενα «Ρέκβιεμ» για τον Ιερώνυμο Μπος
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μικρές μουσικές για τη Μεγάλη Εβδομάδα
Το αριστουργηματικό θρησκευτικό έργο του Ροσίνι «Μικρή Επίσημη Λειτουργία», το στοχαστικό «Είκοσι βλέμματα πάνω στο Θείο Βρέφος» του Μεσιάν, ένα αφιέρωμα που αποκαλύπτει τις μεταφυσικές ανησυχίες του Λέοναρντ...
Μικρές μουσικές για τη Μεγάλη Εβδομάδα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας