Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ενας απαγορευμένος έρωτας αναμετριέται με τον θάνατο

Οι «Νέοι της όπερας» παρουσιάζουν την όπερα του Βιντσέντζο Μπελλίνι 
Καπουλέτοι και Μοντέκκοι 

© Βαλέρια Ισάεβα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ενας απαγορευμένος έρωτας αναμετριέται με τον θάνατο

  • A-
  • A+

Δύο σπουδαίες οικογένειες ευγενών χωρίζονται από θανάσιμο μίσος. Μέλη των δύο αυτών σογιών είναι ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα, δύο νέα παιδιά που συνδέονται με παράφορο έρωτα. Εναν έρωτα απαγορευμένο που αναμετριέται με τον θάνατο. Ατελείωτα τα κείμενα και τα έργα που έχουν γραφτεί με αφορμή τη θρυλική ιστορία. Στην όπερα με τίτλο «Καπουλέτοι και Μοντέκκοι» ο Βιντσέντζο Μπελίνι εστιάζει στην αδύνατη ένωση και στην τραγική ιστορία των δύο νέων κι όχι τόσο στον διάσημο έρωτά τους.

Με αυτό το έργο γράφεται απόψε και στις 13 του μηνός το φινάλε του εκπαιδευτικού προγράμματος «Οι Νέοι της Οπερας» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Η δεύτερη εκπαιδευτική περίοδος έφτασε στο τέλος της και στις δύο βραδιές στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ (ΚΠΙΣΝ) θα παρακολουθήσουμε τα αποτελέσματα. Η μουσική διεύθυνση είναι του Μιχάλη Παπαπέτρου και η σκηνοθεσία της Νικολέτας Φιλόσογλου. Υπεύθυνος του προγράμματος (πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ι.Σ.Λάτση) είναι ο τενόρος Βαγγέλης Χατζησίμος.

«Η ιστορία πραγματεύεται τη φυσική χάρη και αγνότητα των προσώπων του νεαρού ζευγαριού, το αδιέξοδο, την απελπισία, το ασθενές βουλητικό για ζωή, το πείσμα και την επιμονή της εξουσίας που οδηγεί στο απονενοημένο διάβημα. Και όλα τα παραπάνω μέσα σε έναν ιστό από πλατιές χωρίς τέλος μελωδίες του ρομαντικού μπελ κάντο. Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα πεθαίνουν. Το δράμα τελειώνει. Αυτός ο εμφύλιος τελειώνει», αναφέρει η σκηνοθέτρια Νικολέτα Φιλόσογλου για την προσέγγισή της. Ο Φελίτσε Ρομάνι στο λιμπρέτο του δεν βασίστηκε στον Σέξπιρ, ο οποίος τότε ήταν ελάχιστα γνωστός στην Ιταλία, αλλά ανέτρεξε στις ίδιες λογοτεχνικές πηγές του 15ου και του 16ου αιώνα στις οποίες στράφηκε και ο Αγγλος δραματουργός.

Οι «Νέοι της Οπερας» είναι ένα πρόγραμμα εκπαιδευτικού χαρακτήρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που απευθύνεται σε νέους καλλιτέχνες, με στόχο να τους προσφέρει τη δυνατότητα να εξελίξουν και να παρουσιάσουν τις δυνατότητές τους σε ένα περιβάλλον εργασίας εποπτευόμενο από καταξιωμένους επαγγελματίες. Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα λαμβάνουν μέρος σε παραγωγές που παρουσιάζονται στις σκηνές της ΕΛΣ αλλά και σε άλλους χώρους, όπως το Θέατρο Τέχνης. Εως σήμερα, οι «Νέοι της Οπερας» έχουν παρουσιάσει τον «Ιδομενέα» του Μότσαρτ, το δίπτυχο «Αδελφή Αγγελική και Ο μανδύας» του Πουτσίνι και τη «Μεγαλοψυχία του Τίτου» του Μότσαρτ.

«Η όπερα, από τις δημοφιλέστερες του συνθέτη, παρουσιάστηκε το 1830 στη Βενετία με σημαντική επιτυχία. Διάσημοι τραγουδιστές του 19ου και του 20ού αιώνα συμπεριέλαβαν στο ρεπερτόριό τους τους εμβληματικούς ρόλους του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας. Μεταξύ αυτών και η Αγνή Μπάλτσα», αναφέρει ο Β. Χατζησίμος. «Το έργο, παρ’ όλη την παρουσία του αιώνιου ζευγαριού των εραστών της Βερόνας, εντούτοις εντάσσεται περισσότερο στην καλλιτεχνική παραγωγή που σχετίζεται με το κίνημα του ιταλικού Risorgimento, της ιταλικής δηλαδή ενοποίησης και παλιγγενεσίας. Ο Βιντσέντζο Μπελίνι ήταν ενεργός υποστηρικτής του κινήματος και μέλος της Καρμποναρίας, μυστικής οργάνωσης που είχε σκοπό την αναγέννηση μιας ανεξάρτητης και ενοποιημένης Ιταλίας».


Info: 5 & 13 Ιουλίου, Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος ΕΛΣ, ΚΠΙΣΝ, στις 20.00. Σκηνικά-κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη. Κινησιολογία: Σταυρούλα Σιάμου. Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου. Τους ρόλους ερμηνεύουν: Καπέλιο - Γιώργος Παπαδημητρίου, Ιουλιέτα - Λιάνα Κοκόση, Ρωμαίος - Ιουλία Σπανού, Τεμπάλντο - Γιάννης Χριστόπουλος, Λορέντζο - Μαρίνος Ταρνανάς. Είσοδος ελεύθερη (δελτία προτεραιότητας θα διανέμονται δύο ώρες πριν από την έναρξη της παράστασης από τα ταμεία της ΕΛΣ).

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Στην όπερα είμαι αουτσάιντερ»
Φανί Αρντάν: Σκηνοθετεί πρώτη φορά όπερα στην Αθήνα την αυτοκαταστροφική «Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ» και με την ευκαιρία αυτή μας μιλά για τα δικά της πάθη, την τόλμη στην τέχνη, την απόγνωση στον έρωτα.
«Στην όπερα είμαι αουτσάιντερ»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μια Κάρμεν για το σήμερα
Η εκρηκτική «Κάρμεν» του Ζορζ Μπιζέ είναι η δεύτερη μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Κάνει πρεμιέρα αύριο στο Ηρώδειο -στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών- σε μουσική διεύθυνση Λουκά...
Μια Κάρμεν για το σήμερα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Λουτσία» βαμμένη με αίμα
Πυροδότησε άπειρα δημοσιεύματα με το που ανακοινώθηκε. Προκάλεσε την περιέργεια του παγκόσμιου οπερατικού κοινού πριν καν ξεκινήσει. Μούδιασε τον κόσμο που παρακολούθησε την πρεμιέρα. Και τώρα που καταλαγιάζει...
«Λουτσία» βαμμένη με αίμα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τέλος από τη Μετροπόλιταν ο Ντομίνγκο
Μετά το Ντάλας το χτύπημα για τον Πλάθιντο Ντομίνγκο ήρθε από τον «ναό» της Μετροπόλιταν. Προχθές Τρίτη και υπό το βάρος των κατηγοριών για σεξουαλική παρενόχληση η νεοϋορκέζικη όπερα, με μια ανακοίνωση που...
Τέλος από τη Μετροπόλιταν ο Ντομίνγκο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η Φανί Αρντάν σκηνοθετεί όπερα και εντυπωσιάζει
Συνεχίζοντας γενναία τον εμπλουτισμό του ρεπερτορίου της με ανεβάσματα σημαντικών έργων σε νέες παραγωγές, τις οποίες θα μπορεί και αξίζει να αναβιώνει τα επόμενα χρόνια, η ΕΛΣ παρουσίασε τη «Λαίδη Μάκβεθ του...
Η Φανί Αρντάν σκηνοθετεί όπερα και εντυπωσιάζει
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η Λυρική στα ευρωπαϊκά σαλόνια
Ωραίο πασχαλινό δώρο μάς επιφύλασσε η Εθνική Λυρική Σκηνή. Οπως ανακοινώθηκε πριν από μερικές μέρες και έπειτα από επίσκεψη του καλλιτεχνικού διευθυντή της, Γιώργου Κουμεντάκη, στη Γερμανία, ο οργανισμός...
Η Λυρική στα ευρωπαϊκά σαλόνια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας