Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ρεμπέτικα με μπλουζ στον Παράδεισο
EUROKINISSI/ ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ρεμπέτικα με μπλουζ στον Παράδεισο

  • A-
  • A+

Τελευταία φορά που είδαμε τον Στέλιο Βαμβακάρη να παίζει ζωντανά ήταν προ μηνών στη σκηνή του Gazarte, όταν και συμμετείχε στην παράσταση - αφιέρωμα, που ετοίμασε ο Σταύρος Ξαρχάκος, στον Μάρκο Βαμβακάρη. Τον πατέρα του Στέλιου. Από χθες, ο Στέλιος Βαμβακάρης δεν είναι πια κοντά μας, πέθανε σε ηλικία 72 ετών, μάλλον από ανακοπή. Μικρός ακόμα, ωστόσο από κοντά έμοιαζε πολύ πιο μεγάλος και ταλαιπωρημένος.

Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1947 και ξεκίνησε να παίζει στο πλευρό του πατέρα του. Αυτά που είδαμε και στο Gazarte και τον έκαναν μοναδικό ήταν τα λεγόμενα ντουζένια (καραντουζένι, ντουζένι της ψυχής, ντουζένι του σολ κ.ά.), τραγούδια με διαφορετικά κουρδίσματα του τρίχορδου μπουζουκιού. Αλλωστε, ήταν από τους μουσικούς που ασχολήθηκαν με τις κοινές ρίζες των αμερικανικών μπλουζ και του μπουζουκιού γι’ αυτό και τα τραγούδια που έγραφε είχαν πολλά στοιχεία από τα μπλουζ. Ηχογράφησε κι ένα άλμπουμ με τον σπουδαίο Λουισιάνα Ρεντ, «Το μπλουζ συναντά το Ρεμπέτικο», ενώ έπαιξε μαζί με τον Τζον Λι Χούκερ, τον Ταζ Μαχάλ, τη Σεζάρια Εβόρα κ.ά.

Συνεργάστηκε με σημαντικούς μουσικούς του ρεμπέτικου, όπως ο Παπαϊωάννου, ο Τσιτσάνης, ο Παγιουμτζής και ο Περπινιάδης, καθώς και με εκπροσώπους του λαϊκού κι έντεχνου, όπως ο Γιώργος Ζαμπέτας, η Καίτη Γκρέυ, η Βίκυ Μοσχολιού, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, η Σωτηρία Μπέλλου, ο Παύλος Σιδηρόπουλος (αυτός είναι ροκ φυσικά), ο Νίκος Ξυλούρης, ο Γιώργος Νταλάρας. Είχε γράψει και μουσική για θεατρικά έργα, αλλά και τον κινηματογράφο, όπως για την ταινία του Γιώργου Πανουσόπουλου «Μια μέρα τη νύχτα».

Πριν από χρόνια, ταξίδεψα μαζί του στο Λονδίνο, γιατί έδινε μια μεγάλη συναυλία εκεί, στη μεγάλη αίθουσα του Barbican. Συμμετείχε στην παράσταση «Markos - the Patriarch of Rebetiko», ένα αφιέρωμα στη ζωή και στη μουσική του Μάρκου. Τραγουδούσαν ο Γιάννης Κότσιρας και η Σοφία Παπάζογλου, ενώ συμμετείχε και ο (ελληνικής καταγωγής) τραγουδιστής των Franz Ferdinand, Αλεξ Καπράνος. Δεν μπορώ να σας περιγράψω τι έγινε. Τον είχαν καλέσει και στο BBC, έπαιξε live μαζί με τους μουσικούς του στην έθνικ εκπομπή τού εκεί Τρίτου Προγράμματος. Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν μοναδική.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Είναι «ερωτικό» παιχνίδι η σχέση του καλλιτέχνη με το κοινό
Από σήμερα έως και τη Δευτέρα η Ελένη Δήμου θα τραγουδήσει στο Half Note πολύ Γιάννη Σπανό. «Θα σταθούμε στις σημαντικές δεκαετίες του Σπανού», μας λέει η ίδια. «Από το Νέο Κύμα, θα περάσουμε στην Τρίτη...
Είναι «ερωτικό» παιχνίδι η σχέση του καλλιτέχνη με το κοινό
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Aρνήθηκα να γράψω «κατά παραγγελία» τραγούδια για τις φίρμες της δεκαετίας του 1980
Καθώς ετοιμάζεται για μια μεγάλη, εφ’ όλης της ύλης συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με τον κλασικό πλέον Μανώλη Μητσιά και τη λυρική Θεοδώρα Μπάκα, o Ηλίας Ανδριόπουλος μας μιλάει για τις σπουδαίες...
Aρνήθηκα να γράψω «κατά παραγγελία» τραγούδια για τις φίρμες της δεκαετίας του 1980
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο τραγουδοποιός που αγαπάει τη γυναικεία φωνή
Τρεις νεαροί καλλιτέχνες ενώνουν δυνάμεις τη Δευτέρα στον «Σταυρό του Νότου club». Δύο τραγουδοποιοί, ο Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης και o Νίκος Ζουρνής, που όπως λένε αγαπούν τη γυναικεία φωνή στα τραγούδια...
Ο τραγουδοποιός που αγαπάει τη γυναικεία φωνή
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Χιπ χοπ, σύγχρονο, ελληνικό, πολιτικό
Το σύγχρονο ελληνικό πολιτικό τραγούδι δεν είναι έντεχνο. Ούτε επικό. Δεν είναι Μίκης Θεοδωράκης ούτε Θάνος Μικρούτσικος. Και δεν το τραγουδάει η Μαρία Φαραντούρη. Και ναι, υπάρχει: είναι το χιπ χοπ. Οχι...
Χιπ χοπ, σύγχρονο, ελληνικό, πολιτικό
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Το γράψιμο είναι ένα στοίχημα που μία στις δέκα κερδίζεις»
Μια απρόσμενη συνάντηση με αφορμή το νέο cd «Πολιορκημένος χρόνος», μια ωραία συνεργασία. Ο Ανδρέας Κατσιγιάννης της Εστουδιαντίνας της Νέας Ιωνίας μελοποιεί Τίτο Πατρίκιο, ο ποιητής απαγγέλλει και γνωστοί...
«Το γράψιμο είναι ένα στοίχημα που μία στις δέκα κερδίζεις»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας