Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το κοινό έχει ανεξερεύνητο κριτήριο, που δεν περνά από τα δικά μας φίλτρα

Η Γιώτα Νέγκα σε συναυλία της

Το κοινό έχει ανεξερεύνητο κριτήριο, που δεν περνά από τα δικά μας φίλτρα

  • A-
  • A+
Η Γιώτα Νέγκα στο Θέατρο Βράχων του Βύρωνα

Αυτή τη φορά θα είναι μόνη, χωρίς άλλους τραγουδιστές να τη συνοδεύουν. Μόνο με την ορχήστρα της, τις αναμνήσεις από το πρόσφατο και το μακρινό παρελθόν, τους ανθρώπους που τη σημάδεψαν, τα πιο αγαπημένα της τραγούδια, τους συνθέτες που γνώρισε αλλά κι εκείνους που τίμησε χωρίς να έχουν προλάβει να συναντηθούν. Η Γιώτα Νέγκα έχει ακόμα ένα προσεγμένο πρόγραμμα στα σκαριά και ξεκινάει την καλοκαιρινή περιοδεία της από το Θέατρο Βράχων Βύρωνα την Τετάρτη 19 Ιουνίου.

Γνωστή για την αυθεντικότητά της, τον λαϊκό πυρήνα του ρεπερτορίου της και με παρακαταθήκη τις μεγάλες επιτυχίες της «Το δίκιο μου», «Με τα μάτια κλειστά», «Εχω άνθρωπο» και τους «Ανοιχτούς λογαριασμούς», η Γιώτα Νέγκα, μια σημαντική λαϊκή φωνή της εποχής μας, θέλει να συμπεριλάβει σε αυτές τις συναυλίες όλα της τα αγαπημένα κομμάτια, πράγματα που της φέρνουν στον νου τις ρίζες της, τις επιτυχίες της αλλά και τα νέα της τραγούδια «Οξυγόνο» και «Βρες μου έναν άλλον», προπομπούς του δίσκου που ετοιμάζει με τον Νίκο Μωραΐτη και τον Νίκο Μερτζάνο.

Μας υπόσχεται λοιπόν μια βραδιά γεμάτη αλήθειες, δυνατές συγκινήσεις, βαθιά συναισθήματα όπως μας έχει μάθει τόσα χρόνια και στιγμές από το σύνολο της δισκογραφίας της. Πριν ανέβει στη σκηνή, πήρε στα χέρια τη λίστα των τραγουδιών που πρόκειται να μας ερμηνεύσει την ερχόμενη Τετάρτη και μας είπε τις ιστορίες τους.

«Κάπου νυχτώνει» του Σταύρου Κουγιουμτζή και «Τα τραγούδια που λες» του Θέμη Καραμουρατίδη:

«Αυτά τα δύο τραγούδια πάνε πάντα αγκαλιά στις εμφανίσεις μου. Το κομμάτι του Κουγιουμτζή είναι το πρώτο που έμαθα από τον πατέρα μου. Επαιζε μπουζούκι κι εγώ πάντοτε καθόμουν στα πόδια του. Καμιά φορά φτάνοντας στο ρεφρέν του έλεγα "μπαμπά, δεν μπορώ είναι πολύ δύσκολο". Κι εκείνος μου απαντούσε: "Μπορείς παιδί μου, μπορείς". Αυτή η κουβέντα του ηχεί στα αυτιά μου σαν στήριγμα όποτε κι αν συναντήσω εμπόδιο στη ζωή μου. Το τραγούδι του Καραμουρατίδη από την άλλη είναι αφιερωμένο στον πατέρα μου, τον άνθρωπο που χάρη στη στήριξή του έγινα αυτό που είμαι σήμερα. Οι στίχοι "κάτι λίγες ψυχές/ που ήρθαν, είδαν και φύγαν... Και για όλους αυτούς/ που δε γίνανε άλλοι, με σπασμένους μισθούς/ δυο ζωές έχουν βγάλει" θα μου θυμίζουν πάντα εκείνον».

«Με τα μάτια κλειστά»:

«Ημουν τόσο πρωτάρα... Ο Παναγιώτης (Καλαντζόπουλος) το είχε γράψει και το είχε δοκιμάσει με άλλες φωνές. Αλλά ήταν σαν κάτι να τον κρατούσε για να το ερμηνεύσω εγώ. Πριν από αυτό είχα κάνει κάνα δυο ντέμο, οπότε ήμουν παντελώς άπειρη. Ξενυχτήσαμε ατελείωτα βράδια για να το τελειώσουμε διότι εγώ προερχόμουν από θητεία στα ρεμπετάδικα και νόμιζα ότι δεν μπορώ το ακουμπήσω. Στην πραγματικότητα πάνω σε αυτό διδάχτηκα τι κάνουμε στο στούντιο. Είχα όμως και φοβερό δάσκαλο, τον Παναγιώτη, που μου έλεγε: Χτύπα τα σύμφωνα για να ανθήσουν τα φωνήεντα».

«Θρυψαλάκι»:

«"Αν σ’ ακουμπήσω, θα σε γεμίσω σκόνη/ και έχεις μια κράση που άλλο δε σηκώνει/ σ’ έχουνε σπάσει πολλοί πριν σε γνωρίσω/ σ’ έχουνε σπάσει πολλοί πριν σ’ αγαπήσω". Για κάμποσα χρόνια παλεύαμε να συναντηθούμε με τους Ευαγγελάτο - Καραμουρατίδη. Ολο το σέρναμε, όλο εγώ κάτι άλλο έκανα, όλο δεν προλαβαίναμε. Μέχρι που το ηχογράφησα, και μάλιστα κρυωμένη, το ερμήνευσα στις εμφανίσεις τους στο Θέατρο Κάππα, έσπασε η γκίνια και προχωρήσαμε μαζί».

«Το δίκιο μου»:

«Ο μόνος που πίστευε στην επιτυχία αυτού του τραγουδιού ήταν ο Οδυσσέας Ιωάννου. Βγήκε τέταρτο σινγκλ του δίσκου γιατί όλοι θεωρούσαμε ότι είναι δύσκολο και ο κόσμος δεν θα το καταλάβει. Κάθε φορά λοιπόν που το τραγουδάω θυμάμαι πως το κοινό έχει αυτό το καθαρό, ανεξερεύνητο κριτήριο που δεν περνά από τα δικά μας φίλτρα».

«Δυο νύχτες»:

«Με τον Μητροπάνο προλάβαμε να συναντηθούμε μία μόνο φορά στη ζωή μας. Ηταν στο αφιέρωμα στον Μάριο Τόκα στο Μέγαρο Μουσικής. Ερμηνεύσαμε μαζί τα "Δίδυμα φεγγάρια" και δεν τον ξαναείδα. Ξέρω ότι αυτό το κομμάτι το έχει μαρκάρει, όπως κάνουν όλες οι μεγάλες φωνές με τα τραγούδια που αποθέωσαν στη ζωή τους. Αλλά αυτό δεν πρέπει να τα κάνει απαγορευτικά.

»Προφανώς και δεν θέλω να συγκριθώ μαζί του, όμως θα επιχειρήσω να μετέχω στην προσπάθεια, την έκθεση, τη λύτρωση. Από μικρό παιδί το άκουγα και συγκλονιζόμουν. Δεν είχα διανοηθεί ποτέ να το ερμηνεύσω μέχρι που σε μια συζήτηση με τη Δήμητρα Γαλάνη και την Ελένη Τσαλιγοπούλου έπεσε στο τραπέζι. Εκτοτε καρφώθηκε στο μυαλό μου. Σιγά σιγά ωρίμασε, δειλά δειλά το δοκίμασα και την Τετάρτη που θα σας το πω θα στείλω με αυτό την αγάπη μου στον Δημήτρη Μητροπάνο και θα τον ευχαριστήσω για όλα».

 Info: Tιμές εισιτηρίων στην προπώληση 12€. Στο ταμείο τη μέρα της συναυλίας 14€. Κρατήσεις τηλεφωνικά στο 11876.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μια Νόρμα από το μέλλον
Βιντεοπροβολές, ακροβάτες, φωτισμένα κοστούμια, τεχνητά δάση από ανακυκλωμένα υλικά, αναφορές στην καταστροφή του περιβάλλοντος και μια εμβληματική ηρωίδα σε βαθύ διχασμό συνθέτουν τη νέα εντυπωσιακή παραγωγή...
Μια Νόρμα από το μέλλον
ΘΕΑΤΡΟ
Κλεισμένη στο «πίσω δωμάτιο»
Η Εντα επιστρέφει από το γαμήλιο ταξίδι με τον Γέργκεν Τέσμαν στο σπίτι των ονείρων τους, στη Βίλα Φαλκ, που τόσο όμορφα έχουν φτιάξει για χάρη τους η θεία Γιούλια και ο οικογενειακός φίλος, Διαμεσολαβητής...
Κλεισμένη στο «πίσω δωμάτιο»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Προσπαθώ να δώσω ψυχή στο όραμα των δημιουργών»
Αυτό το Σάββατο και τα επόμενα δύο Σάββατα στο «ΙΛΙΟΝ plus» θα εμφανίζεται ο Κώστας Θωμαΐδης παρουσιάζοντας τραγούδια από μια απίστευτα πλούσια γκάμα. Το εύρος του ρεπερτορίου του είναι, ως γνωστόν, πολύ...
«Προσπαθώ να δώσω ψυχή στο όραμα των δημιουργών»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μουσικές αφίξεις: 9+1 συναυλίες για το φθινόπωρο
Παλαιοροκάδες και τενόροι, γυναίκες που γράφουν τη δική τους ιστορία στη σύγχρονη μουσική σκηνή, μούσες από την ευρωπαϊκή πραγματικότητα των ‘70s και ροκ είδωλα των ‘60s, σαγηνευτικοί σαραντάρηδες και...
Μουσικές αφίξεις: 9+1 συναυλίες για το φθινόπωρο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αναβίωση με θρύλους της ροκ και... χιπ-χοπ
Πενήντα χρόνια μετά. Τίποτα στη μουσική δεν είναι ίδιο. Και τίποτα σε ό,τι αφορά τη μυθολογία του Γούντστοκ δεν έχει αλλάξει. Το Woodstock 50, ακόμα μια προσπάθεια αναβίωσης του θρυλικού φεστιβάλ,...
Αναβίωση με θρύλους της ροκ και... χιπ-χοπ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας