Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Με τα φτερά της Ελένης Καραΐνδρου

Ελένη Καραΐνδρου

© Pepi Loulakaki
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Με τα φτερά της Ελένης Καραΐνδρου

  • A-
  • A+
Με νέα, αλλά και παλιά αγαπημένα έργα της και με όλους τους σπουδαίους σολίστ-συνεργάτες της επιστρέφει στο ρωμαϊκό θέατρο για μια γιορτή της μελωδίας

Πάνε τριάντα ένα χρόνια από τότε, αλλά κανείς, ούτε η Ελένη Καραΐνδρου ούτε οι χιλιάδες Αθηναίοι που κατέκλυσαν το Ηρώδειο, δεν μπορούν να ξεχάσουν τη μοναδική εκείνη βραδιά του 1988, της πρώτης της συναυλίας στον χώρο.

Της πάει το Ηρώδειο της μεγάλης μας συνθέτριας, το ρωμαϊκό θέατρο κάτω από την Ακρόπολη είναι σαν μια αγκαλιά που κλείνει τους ήχους και τις μελωδίες της, όλα είναι κοντινά και ζεστά, απλώνεις, λες, το χέρι σου και την αγγίζεις ενώ παίζει πιάνο. Συνθήκες αξεπέραστες, που ακόμα και το δέος, το μεγαλείο και τα πλήθη της Επιδαύρου (έχει δώσει και στο αρχαίο θέατρο της Αργολίδας συναυλία) δεν μπορούν να τις απειλήσουν.

Συναυλία της συνθέτριας την Παρασκευή, στο Ηρώδειο

Γι' αυτό και η μεθαυριανή συναυλία της Ελένης Καραΐνδρου στο Ηρώδειο, 14 Ιουνίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, είναι ιδιαίτερα φορτισμένη. Πόσο μάλλον που δεν γίνεται έτσι για να γίνει, αλλά συμπίπτει και γιορτάζει μια ακόμα πολύ σημαντική στιγμή στην καριέρα της. Που σαν να της έδωσε νέα ώθηση, δημιουργική χάρη, αλλά και προσωπική χαρά. Πρόκειται, φυσικά, για τη συνεργασία της με τον διάσημο Λιβανο-καναδό θεατρικό συγγραφέα Ουαζντί Μουαουάντ, που το έργο του κάθε άλλο πάρα άγνωστο είναι στην Ελλάδα.

Ο ίδιος την κάλεσε να γράψει μουσική για την τετράωρη παράσταση του έργου του «Tous des oiseaux», που ανέβηκε με μεγάλη επιτυχία στο παρισινό Εθνικό Θέατρο La Colline, το οποίο διευθύνει.

Αυτή η μουσική της Καραΐνδρου μαζί με την άλλη που έγραψε για την ταινία «Bomb, a love story» του Ιρανού Πέιμαν Μααντί, πρωταγωνιστή του Ασγκάρ Φαραντί («Ενας χωρισμός») περιλαμβάνονται στον νέο δίσκο της στην ECM New Series και αυτοδικαίως καταλαμβάνουν το πρώτο μέρος της συναυλίας στο Ηρώδειο. Για το δεύτερο, η συνθέτρια, που προφανώς δεν αφήνει τίποτα στην τύχη, τα φροντίζει όλα προσωπικά, έχει κρατήσει έργα αγαπημένα από τις συνεργασίες της με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, την Τώνια Μαρκετάκη, την Μαργκαρέτε φον Τρότα, τον Χριστόφορο Χριστοφή, τον Ζυλ Ντασσέν και τον Αντώνη Αντύπα.

Ο σύντροφος της ζωής της έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία της βραδιάς, ενώ η καλλιτεχνική επιμέλεια ανήκει στον Μάνφρεντ Αϊχερ, θρυλικό ιδρυτή της ECM, στον οποίο η Καραΐνδρου αφιερώνει, άλλωστε, τη συναυλία της για την επέτειο των 50 χρόνων της δισκογραφικής. Ο σχεδιασμός ήχου είναι του Γιώργου Καρυώτη, τριάντα χρόνια συνεργάτη της Καραΐνδρου, και οι φωτισμοί του Περικλή Μαθιέλη.

Η Ελένη Καραΐνδρου, σχεδόν όπως πάντα, θα καθίσει στο πιάνο, ενώ θα πλαισιωθεί από κορυφαίους σολίστ, παλαιότερους αλλά και νέους. Ανάμεσά τους: David Lynch (σαξόφωνο τενόρο), Βαγγέλης Χριστόπουλος (όμποε), Στέλλα Γαδέδη (φλάουτο), Αλέξανδρος Μποτίνης (βιολοντσέλο), Ηλίας Σκορδίλης (κλαρινέτο), Γιάννης Ευαγγελάτος (φαγκότο), Κώστας Σίσκος (κόρνο), Ντίνος Χατζηιορδάνου (ακορντεόν), Αρης Δημητριάδης (μαντολίνο). Συμμετέχουν ο Σωκράτης Σινόπουλος, δεξιοτέχνης της πολίτικης λύρας και του λαούτου, μαζί με τους Νίκο Παραουλάκη (νέι), Στέφανο Δορμπαράκη (κανονάκι) και Γιώργο Κοντογιάννη (κρουστά και κρητική λύρα). Τον κορμό των συνθέσεων ερμηνεύει σύνολο εγχόρδων με κονσερτίνο την Ηρώ Σειρά. Η Σαβίνα Γιαννάτου, που ανήκει και αυτή στο δυναμικό της ECM, τραγουδάει και στο πρώτο και στο δεύτερο μέρος του προγράμματος, δίνοντας ένα νέο χρώμα στα έργα της Ελένης Καραΐνδρου.


Ιnfo: προπώληση εισιτηρίων: ηλεκτρονικά στα www.greekfestival.gr και www.ticketmaster.gr. Στα κεντρικά εκδοτήρια του φεστιβάλ, Πανεπιστημίου 39 (εντός Στοάς Πεσμαζόγλου). Στα βιβλιοπωλεία Public και την ημέρα της παράστασης στο Ηρώδειο.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Aνευ ορίων δεξιοτεχνία και λυρισμός
Με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λουξεμβούργου που συνόδευσε μία από τις κορυφαίες πιανίστριες του παρόντος, την Κινέζα Γιούτζα Ουάνγκ, ξεκίνησαν οι συναυλίες κλασικής μουσικής στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών...
Aνευ ορίων δεξιοτεχνία και λυρισμός
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Οι συναυλίες μού κάνουν καλό, μέχρι και ο γιατρός μου το είπε»
Καθώς ετοιμάζεται για το Ηρώδειο στις 29 Ιουνίου, μοιράζεται τις συγκινητικές στιγμές που έχει ζήσει τον τελευταίο καιρό: από το αποθεωτικό 14λεπτο χειροκρότημα στο Μέγαρο μέχρι τα τατουάζ με στίχους του...
«Οι συναυλίες μού κάνουν καλό, μέχρι και ο γιατρός μου το είπε»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Sold out για τον συνθέτη της «Αμελί»
​Για τους περισσότερους από εμάς ο Γιαν Τιερσέν θα είναι πάντα ο συνθέτης της «Αμελί», αλλά εκείνος θα επιμένει να αφήνει πίσω του τη μεγάλη του κινηματογραφική επιτυχία. Ο Γάλλος συνθέτης, ένα από τα πρώτα...
Sold out για τον συνθέτη της «Αμελί»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αγνωστες ιστορίες πίσω από πέντε γνωστά τραγούδια του
Η συναυλία την Τρίτη στο Ηρώδειο με τον Θάνο Μικρούτσικο έχει τίτλο που σε βάζει, χωρίς περιστροφές, στο θέμα: «Τα Μεγάλα τραγούδια του Μικρούτσικου». Με πενήντα χρόνια στη δισκογραφία, ο μεγάλος συνθέτης θα...
Αγνωστες ιστορίες πίσω από πέντε γνωστά τραγούδια του
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Οταν με χώρισε η Π. Τζ. Χάρβεϊ
Σε προσωπικές εξομολογήσεις για το πώς και γιατί χώρισε με την Π. Τζ. Χάρβεϊ προχώρησε ο Νικ Κέιβ στο αξιοθαύμαστο για την ειλικρίνεια και αμεσότητά του προσωπικό σάιτ του «The Red Hand Files», στο οποίο...
Οταν με χώρισε η Π. Τζ. Χάρβεϊ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας