Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οχτώ Tony για Ορφέα και Ευρυδίκη

Σκηνή από το «Hadestown»

Charles Sykes/Invision/AP
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οχτώ Tony για Ορφέα και Ευρυδίκη

  • A-
  • A+

Το φολκ μιούζικαλ «Hadestown» (H πόλη του Αδη) της Αναΐς Μίτσελ, βασισμένο στον μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης, έφτασε το βράδυ της Κυριακής στο Radio City Music Hall της Νέας Υόρκης, στην τελετή απονομής των βραβείων Τony 2019 με τις περισσότερες υποψηφιότητες (δεκατέσσερις) και έφυγε θριαμβευτής. Συγκέντρωσε τα περισσότερα αγαλματάκια (οχτώ), ανάμεσά τους για καλύτερο μιούζικαλ, καλύτερη μουσική και σκηνοθεσία σε μιούζικαλ.

Το τελευταίο το σήκωσε η Ρέιτσελ Τσάβκιν, δηλώνοντας δακρυσμένη: «Μακάρι να μην ήμουν η μόνη γυναίκα που σκηνοθετούσε φέτος μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ». Ενώ η παραγωγός του, Mαρία Αϊζακς, τόνισε ότι η παράσταση δίνει το μήνυμα πως «η αλλαγή είναι δυνατή, η άνοιξη θα ξανάρθει».

Η τελετή, πάντως, σε σχέση με την περσινή ήταν χαμηλών πολιτικών (δηλαδή, αντιτραμπικών) τόνων. Μόνο ο Μπράιαν Κράνστον, που κέρδισε Τony καλύτερης ερμηνείας σε πρόζα (για το «Network» του Λι Χολ, σε σκηνοθεσία Ιβο βαν Χόβε) έριξε τη σπόντα του. Αφού πρώτα είπε, «επιτέλους, ένας στρέιτ, λευκός γέρος άνδρας τα κατάφερε», αφιέρωσε το βραβείο «σε όλους τους πραγματικούς δημοσιογράφους στον κόσμο». Γιατί «τα μίντια δεν είναι εχθρός του λαού, η δημαγωγία είναι». Ο Κράνστον είχε γερούς αντιπάλους, τον Τζέφ Ντάνιελς («Οταν σκοτώνουν τα κοτσύφια») και τον Ανταμ Ντράιβερ («Burn This»).

Αλλη παράσταση που ξεχώρισε ήταν η (βρετανικής προέλευσης) «The Ferryman» του Τζεζ Μπάτεργουορθ σε σκηνοθεσία Σαμ Μέντες (κέρδισαν και οι δύο Τony σκηνοθεσίας και νέου έργου). Εκπληξη αποτέλεσε πάντως πως η θεατρική διασκευή από τον Ααρον Σόρκιν του θρυλικού μυθιστορήματος της Χάρπερ Λι «Οταν σκοτώνουν τα κοτσύφια» έφυγε μόνο με ένα Τony β’ γυναικείου ρόλου κι ας ήταν, μαζί βέβαια με το «Hamilton», υπεύθυνη για το ρεκόρ εισπράξεων που γνώρισε το Μπρόντγουεϊ τη σεζόν 2018-19 (1,83 δισ. δολάρια).

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ο Παπαϊωάννου καθήλωσε την Αβινιόν»
Θριαμβευτική ήταν η πρώτη συμμετοχή του Δημήτρη Παπαϊωάννου στο περίφημο Φεστιβάλ της Αβινιόν, στον νότο της Γαλλίας. Η νέα του δημιουργία, «Ο Μεγάλος Δαμαστής» (The Great Tamer), που έκανε την παγκόσμια...
«Ο Παπαϊωάννου καθήλωσε την Αβινιόν»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τέλος από τη Μετροπόλιταν ο Ντομίνγκο
Μετά το Ντάλας το χτύπημα για τον Πλάθιντο Ντομίνγκο ήρθε από τον «ναό» της Μετροπόλιταν. Προχθές Τρίτη και υπό το βάρος των κατηγοριών για σεξουαλική παρενόχληση η νεοϋορκέζικη όπερα, με μια ανακοίνωση που...
Τέλος από τη Μετροπόλιταν ο Ντομίνγκο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Οταν με χώρισε η Π. Τζ. Χάρβεϊ
Σε προσωπικές εξομολογήσεις για το πώς και γιατί χώρισε με την Π. Τζ. Χάρβεϊ προχώρησε ο Νικ Κέιβ στο αξιοθαύμαστο για την ειλικρίνεια και αμεσότητά του προσωπικό σάιτ του «The Red Hand Files», στο οποίο...
Οταν με χώρισε η Π. Τζ. Χάρβεϊ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο σύγχρονος χορός συνάντησε τον πεντοζάλη
Τεράστια επιτυχία του Ράσελ Μάλιφαντ, του χορογράφου της Σιλβί Γκιλέμ, που ύστερα από πρόταση της δικής μας Γεωργίας Ηλιοπούλου, εμπνεύστηκε από τους παραδοσιακούς μας χορούς πάνω σε πρωτότυπη μουσική του...
Ο σύγχρονος χορός συνάντησε τον πεντοζάλη
ΣΙΝΕΜΑ
Εσβησε η φωνή του «Que sera sera»
Δεν ήταν όμορφη, ούτε καν πολύ χαριτωμένη και ιδιαίτερη. Ηταν όμως το απλό, ξανθό, αισιόδοξο κορίτσι με την ωραία φωνή, που παίζοντας σε μιούζικαλ και ροζ κωμωδίες την καλή μαμά και σύζυγο έκανε την Αμερική...
Εσβησε η φωνή του «Que sera sera»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Στην όπερα είμαι αουτσάιντερ»
Φανί Αρντάν: Σκηνοθετεί πρώτη φορά όπερα στην Αθήνα την αυτοκαταστροφική «Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ» και με την ευκαιρία αυτή μας μιλά για τα δικά της πάθη, την τόλμη στην τέχνη, την απόγνωση στον έρωτα.
«Στην όπερα είμαι αουτσάιντερ»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας