Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο ημίγυμνος 73χρονος που δονεί τα πλήθη
ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο ημίγυμνος 73χρονος που δονεί τα πλήθη

  • A-
  • A+

O Iggy Pop ανέβηκε στη σκηνή του Release Festival το βράδυ του Σαββάτου, στις 11 ακριβώς. Από κάτω υπήρχε τεράστιο πλήθος, περισσότεροι από 15 χιλιάδες θεατές περίμεναν για να τον δουν. Και μπήκε ορμητικά, διαλύοντας οποιαδήποτε αμφιβολία (δεν) υπήρχε για τις αντοχές ενός ανθρώπου που έφτασε, πλέον, στα 73 του.

Ετρεξε on stage, γυμνός από τη μέση και πάνω (όπως πάντα), να δονείται με το σώμα του και ξεκινώντας το σετ του, ανάποδα, με μερικά από τα μεγάλα του τραγούδια πρώτα πρώτα: τι «I Wanna Be Your Dog» ακούσαμε, τι «Gimme Dannger», τι «The Passenger», ακόμα και το «Lust For Life» έπαιξε μέσα στο πρώτο εικοσάλεπτο σηκώνοντας το Φάληρο στον αέρα.

Είδαμε τον Iggy Pop στη σκηνή του Release Festival

«Ρε, τον μπαγάσα», μονολογούσε ένας δίπλα μου, «πάντοτε αντισυμβατικός και ανατρεπτικός ήταν, έτσι παραμένει και τώρα».

Προφανώς και δεν είναι όπως ήταν πριν από τριάντα και σαράντα χρόνια, αλλά για την ηλικία του παραμένει απίστευτα ενεργός πάνω στη σκηνή, «οργώνοντάς» την απ' άκρου εις άκρον, κατεβαίνοντας και στο κοινό για να τραγουδήσει μαζί με τον κόσμο. Stage diving δεν έκανε και ούτε κάτι ακραίο αυτή τη φορά, να βγάλει το παντελόνι του π.χ. όπως συνηθίζει συχνά-πυκνά.

Damian Marley

Ηταν πιο τυπικός, όσο τυπικός μπορεί να είναι φυσικά ο Iggy. Επαιξε μεταξύ άλλων το «The Jean Genie» ως αναφορά στον David Bowie, το «Repo Man» από το ομώνυμο φιλμ, το «Real Wild Child (Wild One)» και στο encore διασκεύασε κι ένα κομμάτι από τον Nick Cave.

Νωρίτερα, ήταν η σειρά των James να βρεθούν στη σκηνή του Release Athens, ένα συγκρότημα που εμφανίζεται τακτικά στην Ελλάδα, μην σας πω και κάθε χρόνο. Η αλήθεια είναι ωστόσο πως αυτή τη φορά ήταν ανέλπιστα καλοί. Και ήταν ορεξάτος και ο Tim Booth, o τραγουδιστής τους. Επαιξαν ηλεκτρικά, ακούσαμε τα μεγάλα τραγούδια τους, ο κόσμος φάνηκε να το απολαμβάνει δεόντως. Αποτελούν άλλωστε ένα από τα αγαπημένα ονόματα του ελληνικού κοινού.

Ακόμα πιο νωρίς, απόγευμα και με τον ήλιο από πάνω να καίει ακόμα, είδαμε ένα από τα πιο ελπιδοφόρα, καινούργια, βρετανικά συγκροτήματα. Λέγονται Shame, παίζουν πανκ και είναι αρκετά θορυβώδεις. Κι αυτοί έχουν έναν χαρισματικό, καθώς φαίνεται, τραγουδιστή συν έναν πολύ δραστήριο μπασίστα. Δικαιολόγησαν πλήρως το hype που δημιουργήθηκε πέρυσι γύρω από το όνομά τους με την κυκλοφορία του πρώτου τους άλμπουμ.

Αυτά λοιπόν, τα παραπάνω, για το Σάββατο. Τη 2η μέρα του Release Festival. Διότι υπήρχε και η 1η μέρα του, την προηγουμένη ακριβώς, την Παρασκευή. Εδώ όμως μιλάμε για άλλον ήχο και άλλο κόσμο. Μία ρέγκε βραδιά με headliner τον Damian Marley, γιο του περίφημου Bob Marley. Καμία σχέση με το ροκ του Σαββάτου, μόνο ρέγκε με πολλές παρέες να πίνουν (ναι) και να χορεύουν νωχελικά.

Είναι ένας ήχος που μας ταιριάζει ως ιδιοσυγκρασία. Μορφή και ο Damian Marley με τα μακριά του μαλλιά, σε πλεξούδες, να φτάνουν κυριολεκτικά μέχρι το πάτωμα. Κι εδώ είχε πολύ κόσμο, όχι βέβαια σαν εκείνον του Iggy. Το συναυλιακό μας καλοκαίρι ξεκίνησε θαυμάσια με το Release, ένα φεστιβάλ ευρωπαϊκού επιπέδου. Συνέχεια με τους Manowar την Παρασκευή και τους New Order την Κυριακή.

MEDIA
Ενιαίο μέτωπο όλων των εργαζομένων στα ΜΜΕ εν όψει του ΣτΕ
Την ενιαία γραμμή και το συντονισμό όλων των εργαζομένων στα Μέσα Ενημέρωσης διατράνωσαν οι εκπρόσωποι όλων των Ενώσεων ΜΜΕ και των αυτοδιαχειριζόμενων Ταμείων τους σε σύσκεψη που έγινε στον ΕΔΟΕΑΠ.
Ενιαίο μέτωπο όλων των εργαζομένων στα ΜΜΕ εν όψει του ΣτΕ
ART - ΝΕΑ
Εντεκα αφορμές για να πάμε στο Φεστιβάλ Ανδρου
Εντεκα παραγωγές, έντεκα αφορμές για να πάμε φέτος στο 5ο Φεστιβάλ Ανδρου, που οργανώνεται από τις 31 Ιουλίου έως τις 20 Αυγούστου, από την ΑΜΚΕ «Φίλοι Φεστιβάλ Ανδρου», με καλλιτεχνικό διευθυντή τον σκηνοθέτη...
Εντεκα αφορμές για να πάμε στο Φεστιβάλ Ανδρου
ART - ΝΕΑ
«Θεϊκός διάλογος» μεταξύ Πικάσο και αρχαιότητας στο Κυκλαδικής Τέχνης
Μια σπάνια και πρωτότυπη έκθεση, με τίτλο «Πικάσο και Αρχαιότητα. Γραμμή και πηλός» διοργανώνεται από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης από τις 20 Ιουνίου 2019 έως τις 20 Οκτωβρίου 2019. Περιλαμβάνει κεραμικά και...
«Θεϊκός διάλογος» μεταξύ Πικάσο και αρχαιότητας στο Κυκλαδικής Τέχνης
MEDIA
Ευρώπη και ΗΠΑ προειδοποιούν τον Ερντογάν - Ανυποχώρητη η Άγκυρα
Αρωμα Βενιζέλου και ΛΑΟΣ στα ψηφοδέλτια της Ν.Δ. - Κλιμακώνεται ο πόλεμος νεύρων μεταξύ Ουάσινγκτον και Τεχεράνης / Ανήλικοι πρόσφυγες στις μυλόπετρες / Δίκη Χρυσής Αυγής: Το τάγμα της Νίκαιας στο εδώλιο.
Ευρώπη και ΗΠΑ προειδοποιούν τον Ερντογάν - Ανυποχώρητη η Άγκυρα
ΘΕΑΤΡΟ
Ενα μεγάλο γλέντι στη Μικρή Επίδαυρο
Μια ανάσα πριν από τις βουλευτικές εκλογές, στις 5 και 6 Ιουλίου, ένα γαμήλιο τραπέζι στρώνεται στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, σε μια παράσταση που αποτυπώνει τη διαδικασία της μετάβασης της εξουσίας...
Ενα μεγάλο γλέντι στη Μικρή Επίδαυρο
ART - ΝΕΑ
Ασκούμενοι βιβλιοθηκονόμοι «σώζουν» τη Βιβλιοθήκη
Από χθες η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος στη νέα της έδρα, στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο, έτσι, δηλαδή, όπως της αρμόζει. Δεν κλείνει τις πόρτες της στις 2 το...
Ασκούμενοι βιβλιοθηκονόμοι «σώζουν» τη Βιβλιοθήκη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας