Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Λυρική στα ευρωπαϊκά σαλόνια

Σκηνή από την παράσταση που έκανε πρεμιέρα τον Απρίλιο στο Μπάντεν Μπάντεν

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Λυρική στα ευρωπαϊκά σαλόνια

  • A-
  • A+

Ωραίο πασχαλινό δώρο μάς επιφύλασσε η Εθνική Λυρική Σκηνή. Οπως ανακοινώθηκε πριν από μερικές μέρες και έπειτα από επίσκεψη του καλλιτεχνικού διευθυντή της, Γιώργου Κουμεντάκη, στη Γερμανία, ο οργανισμός υπέγραψε την πρώτη του συμπαραγωγή με ένα από τα σημαντικότερα της Ευρώπης, το φημισμένο Πασχαλινό Φεστιβάλ του Μπάντεν Μπάντεν.

Ετσι στον προγραμματισμό του 2022 μπαίνει ήδη μια μεγάλη παράσταση και μια πολύ φιλόδοξη παραγωγή: ο «Οθέλλος» του Τζουζέπε Βέρντι, σε σκηνοθεσία - σκηνογραφία - φωτισμούς του σπουδαίου Αμερικανού σκηνοθέτη Ρόμπερτ Ουίλσον.

Ο «Οθέλλος» του Τζουζέπε Βέρντι, σε σκηνοθεσία - σκηνογραφία - φωτισμούς του Ρόμπερτ Ουίλσον

Η παραγωγή του Οθέλλου φέρει την αναγνωρίσιμη σφραγίδα του Ουίλσον, με τη χρήση εντυπωσιακών φωτισμών, την ιδιαίτερη κινησιολογία, το έντονο μακιγιάζ και τα εικαστικά σκηνικά. Πάνω από όλα, όμως, ο Ουίλσον δημιουργεί εικόνες που αφήνουν τη μουσική να έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Στο Μπάντεν Μπάντεν, η παραγωγή παρουσιάστηκε σε μουσική διεύθυνση Ζούμπιν Μέτα, με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου και με τους Στιούαρτ Σκέλτον, Σόνια Γιόντσεβα και Βλαντιμίρ Στογιάνοφ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

«Η ΕΛΣ με χαρά ανακοινώνει την πρώτη της συμπαραγωγή με το Πασχαλινό Φεστιβάλ του Μπάντεν Μπάντεν, η οποία πραγματοποιείται χάρη στη νέα δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Πρόκειται για την όπερα του Τζουζέπε Βέρντι ‘‘Οθέλλος’’, στη συναρπαστική σκηνοθεσία του σπουδαίου Ρόμπερτ Ουίλσον, η οποία θα κάνει την αθηναϊκή της πρεμιέρα το πρώτο εξάμηνο του 2022», δήλωσε ο Γιώργος Κουμεντάκης που παρακολούθησε την επιτυχημένη πρεμιέρα της σεξπιρικής όπερας στις 13 Απριλίου στο Μπάντεν Μπάντεν.

Εκεί οριστικοποιήθηκαν οι τελευταίες λεπτομέρειες της συμπαραγωγής μετά από πολύμηνη συνεργασία με τον Αντρέας Μόλικ Ζεμπχάουερ, καλλιτεχνικό διευθυντή του ομώνυμου φεστιβάλ. «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που αυτή η σύνθετη, εκλεπτυσμένη και καλλιτεχνικά σημαντική παραγωγή θα μπορέσει να έχει μια νέα διαδρομή μετά το Φεστιβάλ», σχολίασε εκείνος με τη σειρά του.

Επιδιώκοντας να ενισχύει την καλλιτεχνική εξωστρέφεια και να κάνει γνωστό το έργο της στο εξωτερικό, η Λυρική αξιοποιεί την τετραετή δωρεά των 20 εκατομμυρίων ευρώ από το ΙΣΝ, χρηματοδοτώντας συμπαραγωγές, συνεργασίες με λυρικά θέατρα του εξωτερικού, μετακλήσεις διακεκριμένων καλλιτεχνών, περιοδείες παραστάσεών της στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στο επετειακό πρόγραμμα του 2021.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μια Κάρμεν για το σήμερα
Η εκρηκτική «Κάρμεν» του Ζορζ Μπιζέ είναι η δεύτερη μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Κάνει πρεμιέρα αύριο στο Ηρώδειο -στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών- σε μουσική διεύθυνση Λουκά...
Μια Κάρμεν για το σήμερα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Στην όπερα είμαι αουτσάιντερ»
Φανί Αρντάν: Σκηνοθετεί πρώτη φορά όπερα στην Αθήνα την αυτοκαταστροφική «Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ» και με την ευκαιρία αυτή μας μιλά για τα δικά της πάθη, την τόλμη στην τέχνη, την απόγνωση στον έρωτα.
«Στην όπερα είμαι αουτσάιντερ»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μιούζικαλ στους δρόμους του Δουβλίνου
Μια ερωτική ιστορία στη σημερινή Ιρλανδία, σκηνοθετημένη από τον Ακύλλα Καραζήση ως φωτορομάντσο της Ναν Γκόλντινγκ, είναι το μιούζικαλ που έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή φορτωμένο βραβεία και επαίνους.
Μιούζικαλ στους δρόμους του Δουβλίνου
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Οι «Βάκχαι» του Ιάννη Ξενάκη
Πρώτο πανελλήνιο ανέβασμα με τη μορφή παράστασης σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα. Μια παρτιτούρα-πρόκληση με υψηλές μουσικές και φωνητικές απαιτήσεις. Μια εξαντλητική σκηνική μουσική για δεκαεξαμελή γυναικεία...
Οι «Βάκχαι» του Ιάννη Ξενάκη
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αίμα, ύβρεις και πολιτικό άρωμα
Ο βίαιος, αλαζονικός, παράφρων βασιλιάς και η θεία τιμωρία... «Η νέα παραγωγή για την ΕΛΣ έχει δραματική γεύση και η ιστορία γίνεται πιο ωμή», μας λέει ο δυναμικά ανερχόμενος σκηνοθέτης όπερας Λέο Μουσκάτο,...
Αίμα, ύβρεις και πολιτικό άρωμα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Δημιουργική ασάφεια και οικονομική στενότητα
Δεν πρόλαβε να περάσει στον έλεγχο του Δημοσίου το Μέγαρο Μουσικής και ήδη συσσωρεύονται καινούργια χρέη καθώς τα έξοδα ανέρχονται σε 13 εκατ. ευρώ και η κρατική επιχορήγηση περιορίζεται, στα 4 εκατ. Ωστόσο...
Δημιουργική ασάφεια και οικονομική στενότητα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας