Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ενας βαρύτονος αληθινό θηρίο...

Στο ρόλο του Ριγολέτου

PERSSON
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ενας βαρύτονος αληθινό θηρίο...

  • A-
  • A+
Ο διεθνής Ελληνας, που έχει κατακτήσει τα κορυφαία ευρωπαϊκά λυρικά θέατρα, επιστρέφει στη βάση του. Στην Εθνική Λυρική Σκηνή, απόψε, δίνει το πρώτο προσωπικό ρεσιτάλ του με δημοφιλείς άριες και τραγούδια.

Κορυφαίες συνεργασίες με σπουδαίους μαέστρους, σκηνοθέτες και πρωταγωνιστές. Μεγάλοι οπερατικοί ρόλοι. Διθυραμβικές κριτικές κι ένα ντεμπούτο στη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου (2012) που θεωρήθηκε θριαμβευτικό και στην ουσία τού άνοιξε τον δρόμο για τη σημαντικότατη διεθνή πορεία του.

Ο Δημήτρης Πλατανιάς, αδιαμφισβήτητα ο κορυφαίος Ελληνας βαρύτονος, δίνει απόψε στην Εθνική Λυρική Σκηνή το πρώτο προσωπικό ρεσιτάλ του έχοντας ετοιμάσει ένα πρόγραμμα υψηλών απαιτήσεων με δημοφιλείς άριες από όπερες των Μότσαρτ, Ροσίνι, Βάγκνερ, Βέρντι, Τζορντάνο, Μασνέ και τραγούδια των Βέρντι, Τόστι, Σαμάρα. Συνοδευόμενος στο πιάνο από τη Σοφία Ταμβακοπούλου, ο σπουδαίος βαρύτονος θα δοκιμαστεί σε νέα μονοπάτια, καθώς ήδη προετοιμάζεται για ένα ρόλο-έκπληξη τη σεζόν 2019/20 στην Εθνική Λυρική Σκηνή, σε μια παραγωγή που προβλέπεται να συζητηθεί.

Από το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας έως την απόφασή του -στην τρίτη δεκαετία της ζωής του- να γίνει τραγουδιστής της όπερας και από τα πρώτα του βήματα στην Εθνική Λυρική Σκηνή έως την κατάκτηση των κορυφαίων ευρωπαϊκών λυρικών θεάτρων (Βασιλική Οπερα του Λονδίνου, Κρατική Οπερα του Μονάχου, το Φενίτσε της Βενετίας, το Σάο Κάρλος της Λισαβόνας, η Κρατική Οπερα της Στουτγάρδης, η Λα Μονέ των Βρυξελλών, η Οπερα της Φρανκφούρτης, τα φεστιβάλ του Μπρέγκεντς, Ζάλτσμπουργκ, Γκλάιντμπορν κ.ά.), η πορεία του Δημήτρη Πλατανιά είναι μοναδική.

Εχει αφοσίωση, πολλές ώρες μελέτης, επιμονή, στόχευση, συγκέντρωση, ταλέντο, εσωτερική δύναμη και μια πολύ ιδιαίτερη, σχεδόν μποέμ αντιμετώπιση της μουσικής: δεν θέλει να μιλάει πολύ και δεν τα πηγαίνει καλά με τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά κάθε του εμφάνιση στην Ελλάδα αποτελεί καλλιτεχνικό γεγονός και απίστευτη εισπρακτική επιτυχία. Αρκεί να δει κανείς πώς τον υποδέχτηκε το ελληνικό κοινό στις πρόσφατες επιτυχίες του στην Εθνική Λυρική Σκηνή «Σιμόν Μποκανέγκρα», «Ναμπούκο», «Ριγολέτος», «Τροβατόρε» κ.ά.

Ρεσιτάλ του Δημήτρη Πλατανιά, απόψε στην Εθνική Λυρική Σκηνή

Προφανώς σε όλη αυτήν την πορεία υπάρχουν ρόλοι που τους αγαπά ιδιαιτέρως και τους έχει σημαδέψει με την ερμηνεία του. Ο «Ριγολέτος» για παράδειγμα είναι ένας από τους λόγους που τα κορυφαία βρετανικά ΜΜΕ τον έχουν εξυμνήσει επανειλημμένως. «Η ερμηνεία του βαρύτονου Δημήτρη Πλατανιά στον ρόλο του Ριγολέτου προκαλεί δέος –κανένα ίχνος κόπωσης στη φωνή του μέχρι και την τελευταία κραυγή απελπισίας» γράφει ο Τζορτζ Χολ στον Guardian, ενώ ο Ρούπερτ Κρίστιανσεν στην Telegraph σημειώνει: «Ενας βαρύτονος αληθινό θηρίο, με μια καταπληκτική φωνή.

Η φλογερή δύναμη της ερμηνείας του είχε αποτέλεσμα την πανηγυρική υποδοχή του κοινού». Και οι διθύραμβοι δεν σταματούν εδώ: «Σπάνια έχω ακούσει να τραγουδιέται ο ρόλος του Ριγολέτου με τέτοια συναρπαστική δύναμη και με αυτή την εντυπωσιακή σταθερότητα» αναφέρει ο Ρίτσαρντ Μόρισον στους Times του Λονδίνου.

Αυτή την περίοδο ο Ελληνας τενόρος πρωταγωνιστεί στη νέα παραγωγή τού «Ναμπούκο» στην Κρατική Οπερα του Αμβούργου, σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Ρώσου σκηνοθέτη Κίριλ Σερεμπρένικοφ ο οποίος καθ' όλη τη διάρκεια των προβών βρισκόταν σε κατ’ οίκον περιορισμό που του είχε επιβάλει το καθεστώς στη Μόσχα (πριν από λίγες μέρες απελευθερώθηκε). Ο ανορθόδοξος και σχεδόν μυθιστορηματικός τρόπος που πραγματοποιήθηκε η σκηνοθεσία της παραγωγής αυτής (μέσω δικηγόρων, υπολογιστών κ.λπ.) έχει γίνει είδηση στα μεγαλύτερα ΜΜΕ του κόσμου, ενώ η ίδια η παράσταση, στην οποία η υπόθεση της όπερας έχει μεταφερθεί στις αίθουσες συσκέψεων του ΟΗΕ και σε προσφυγικούς καταυλισμούς, έχει λάβει ιδιαιτέρως θετικές κριτικές.

Πριν βεβαίως από τον τολμηρό Σερεμπρένικοφ ο Πλατανιάς έχει συνεργαστεί με κορυφαίους αρχιμουσικούς, όπως οι Μπερτράν ντε Μπιγί, Μιουνγκ Βουν Τσουνγκ, Τζον Ελιοτ Γκάρντινερ, Αξελ Κόμπερ, Νικόλα Λουιζότι, Τζαναντρέα Νοζέντα, Ντάνιελ Ορεν, Κρίστιαν Τίλεμαν, και έχει δουλέψει με σπουδαίους σκηνοθέτες όπως οι Ντανιέλε Αμπάντο, Ρόμπερτ Κάρσεν, Στίβεν Λάνγκριτζ, Ντέιβιντ ΜακΒίκαρ, Ελάιτζα Μοσίνσκι, Γκρέιαμ Βικ. Πλάι του στη σκηνή συνήθως βρίσκονται πρωταγωνιστές διεθνούς εμβέλειας όπως οι Γιόνας Κάουφμαν, Μάικλ Φαμπιάνο, Ανίτα Ρατσβελισβίλι, Βιτόριο Γκριγκόλο, Λουντμίλα Μοναστίρσκα, Λιζέτ Οροπέσα, Εύα Μαρία Βέστμπραϊκ κ.ά.


Info: Σήμερα, Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Ωρα έναρξης 20.00. Τιμές εισιτηρίων: 10-60 € . Τηλ.: 213-0885700.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Το κοινό είμαι εγώ. Για τον εαυτό μου γράφω»
Η Λένα Πλάτωνος συνέθεσε το 1989 μια όπερα για παιδιά που ποτέ δεν ανέβηκε σε παράσταση. Σχεδόν τριάντα χρόνια μετά, η Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει το «Αηδόνι του Αυτοκράτορα» σε μια εντυπωσιακή...
«Το κοινό είμαι εγώ. Για τον εαυτό μου γράφω»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η γιατρός του «Μεγάλου Ερωτικού»
Ενα 21χρονο κορίτσι με βελούδινη φωνή και λαμπερό χαμόγελο, που αριστεύει στην Ιατρική Σχολή Αθηνών αλλά βάζει πάνω απ' όλα τη μουσική, κάνει τώρα πραγματικότητα το μεγάλο της όνειρο, να ερμηνεύσει το...
Η γιατρός του «Μεγάλου Ερωτικού»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η Ωραία Ελένη σ' έναν ανδρικό κόσμο πολέμου
Ενα έργο που γράφτηκε από τον Γιώργο Κουμεντάκη το 1986 και σταχυολογεί το στιχουργικό υλικό του από τα δύο έπη του Ομήρου. Μια σύγχρονη όπερα που ακολουθεί τη δομή της αναγεννησιακής όπερας. Ενα έργο με τίτλο...
Η Ωραία Ελένη σ' έναν ανδρικό κόσμο πολέμου
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τέσσερις μέρες γιορτής και εξερεύνησης
Πάνω από 400 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, από τη Λόρι Αντερσον μέχρι την Ελευθερία Αρβανιτάκη, θα συναντηθούν στις εκδηλώσεις που οργανώνει το ΚΠΙΣΝ, από την Πέμπτη 23 Ιουνίου έως και την Κυριακή 26 οι...
Τέσσερις μέρες γιορτής και εξερεύνησης
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ποια θάλασσα σε ταξιδεύει τώρα...
Σαράντα χρόνια στο προσκήνιο είτε με τους «Τερμίτες» είτε μόνος, ο Λαυρέντης γέμισε το ελληνικό τραγούδι με υπέροχη αθωότητα και συναίσθημα, μίλησε με λόγια απλά για τα πιο σημαντικά. «Θέλω αυτά που αισθάνομαι...
Ποια θάλασσα σε ταξιδεύει τώρα...
ART - ΝΕΑ
Η Εναλλακτική Σκηνή πατάει γκάζι
Συνεπής στον δημιουργικό οργασμό στον οποίο μας έχει συνηθίσει, η Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσίασε χθες ένα ιδιαίτερα πλούσιο και πολυποίκιλο πρόγραμμα, με περισσότερες από 150...
Η Εναλλακτική Σκηνή πατάει γκάζι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας