Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Παραλήρημα για τον Κουρεντζή

Ο εκρηκτικός Θεόδωρος Κουρεντζής και η Ορχήστρα και Χορωδία ΜusicAeterna της Οπερας του Περμ, παρουσιάζουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Ρέκβιεμ του Τζουζέπε Βέρντι

ΑΚΡΙΒΙΑΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παραλήρημα για τον Κουρεντζή

  • A-
  • A+

Eνα μεγαλειώδες έργο για τέσσερις σολίστ, διπλή χορωδία και ορχήστρα με σολιστικά φωνητικά μέρη οπερατικών διαστάσεων που εξακολουθεί να συγκλονίζει το κοινό σχεδόν 150 χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση στο Μιλάνο, στον ναό του Αγίου Μάρκου. Μια συναυλία που δημιούργησε μεγάλες προσδοκίες με το που ανακοινώθηκε το φετινό πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής.

Ενας μαέστρος με ελληνική καταγωγή που πλέον φιγουράρει μεταξύ των σταρ της κλασικής. Λίγο πριν μπούμε στην τελική ευθεία για τη Μεγάλη Εβδομάδα και αφού προκλήθηκε υστερία στο αθηναϊκό κοινό που αναζητούσε εναγωνίως εισιτήρια, ο εκρηκτικός Θεόδωρος Κουρεντζής και η Ορχήστρα και Χορωδία ΜusicAeterna της Οπερας του Περμ, παρουσιάζουν αύριο βράδυ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το Ρέκβιεμ του Τζουζέπε Βέρντι (με ελληνικούς υπέρτιτλους).

Ο διεθνούς ακτινοβολίας Ελληνας αρχιμουσικός και τα δυο εξαίρετα μουσικά σύνολα, την έντονη προσωπικότητα των οποίων διαμόρφωσε ο ίδιος, ζώντας και δουλεύοντας εδώ και χρόνια στο απόκοσμο Περμ, συμπράττουν με τέσσερις κορυφαίους λυρικούς ερμηνευτές: τη σοπράνο Ζαρίνα Αμπάεβα, τη μετζοσοπράνο Ερμιν Μέι, τον τενόρο Ντμίτρι Ποπόφ και τον μπάσο Tάρεκ Ναζμί.

Το «Ρέκβιεμ» του Βέρντι. Ενα μεγαλειώδες έργο για ορχήστρα, διπλή χορωδία και τέσσερις σολίστ. Με αφορμή δυο θανάτους, του Ροσίνι και αργότερα του συγγραφέα Αλεσάντρο Μαντσόνι, που υπήρξε συγγραφέας - σύμβολο για την Ιταλική επανάσταση, ο Βέρντι μελοποιεί τη νεκρώσιμη ακολουθία της Καθολικής Εκκλησίας και την παρουσιάζει για πρώτη φορά το 1874 στην πρώτη επέτειο θανάτου του Μαντσόνι. Το έργο που συνέθεσε είναι μια σπουδαία σύνθεση οπερατικών διαστάσεων, με άριες και χορωδιακά μοναδικής ομορφιάς και δραματικότητας, όπως το συγκλονιστικό Dies Irae, με το ηχηρό τύμπανο σε αντίστιξη με ολόκληρη την ορχήστρα.

Το έργο που μοιάζει με «θεατρική λειτουργία», στην οποία το δραματικό γήινο στοιχείο υπερτερεί του θρησκευτικού αισθήματος μοιάζει ιδανικό για την ιδιοσυγκρασία του Θόδωρου Κουρεντζή. Περιζήτητος, ταλαντούχος, πολυβραβευμένος ο Ελληνας μουσικός είναι μια εμβληματική φυσιογνωμία πια για τον χώρο της κλασικής μουσικής κι ειδικά για τους Ρώσους στους οποίους έχει αφιερωθεί εδώ και χρόνια. Σε νεαρή ηλικία εγκαταστάθηκε στην Αγία Πετρούπολη, φοίτησε στο διάσημο Κρατικό Ωδείο της και μαθήτευσε πλάι σε μια μυθική μορφή της σοβιετικής διεύθυνσης ορχήστρας, τον Ηλία Μούσιν, ο οποίος έχει δηλώσει: «Είχα πολύ ταλαντούχους μαθητές σαν τον Βαλερί Γκέργκιεβ και τον Γιούρι Τερμικανόβ και μια μόνο διάνοια: ήταν ο Θεόδωρος Κουρεντζής».

Κι εκείνος δικαίωσε τον δάσκαλό του μέχρι κεραίας: έγινε μαέστρος - σταρ με αντισυμβατικό look και χαρακτηριστικό ερμηνευτικό πάθος, δημιούργησε στο Περμ της Σιβηρίας μια μοναδική μουσική εστία όπου το σχήμα του MusicAeterna μεγαλουργεί, αναδείχτηκε σε ήρωα της χώρας, βραβεύτηκε με τις σημαντικότερες διακρίσεις, ηχογράφησε δίσκους - διαμάντια. Και κάτι ακόμα, πολύτιμο για το ελληνικό κοινό: κάθε φορά που επιστρέφει στην Αθήνα είναι τέτοιο το παραλήρημα του κόσμου (προφανώς ξεφεύγει από τα στενά όρια των φιλόμουσων) για να τον δει που θυμόμαστε μετά από καιρό πόσο σπουδαίο είναι να αποτελεί μέγα καλλιτεχνικό γεγονός η άφιξη ενός μαέστρου.


Info: Τρίτη 16 Απριλίου, Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης στις 8.30 μ.μ.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ξορκίζουμε τον θάνατο χορεύοντας»
Μετά τον θρίαμβο του «Ερωτόκριτου» ο ταλαντούχος συνθέτης Δημήτρης Μαραμής παραμένει στο ευρύ πεδίο της παράδοσης και παρουσιάζει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μια τριλογία, τους «Στοιχειωμένους», ένα σύγχρονο...
«Ξορκίζουμε τον θάνατο χορεύοντας»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ολοι οι καλλιτέχνες είναι ναρκισσιστές με κάποιο τρόπο»
Γιατί ο μαέστρος μοιάζει με τον αρχιτέκτονα; Εχει πάψει το επάγγελμα να είναι ανδροκρατούμενο; Ο διάσημος Σλοβένος αρχιμουσικός απαντά στις ερωτήσεις μας, λίγο πριν διευθύνει την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στην...
«Ολοι οι καλλιτέχνες είναι ναρκισσιστές με κάποιο τρόπο»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Αντιεξουσιαστής στην αντίληψη και την ψυχή»
Θ’ αφήσω εγώ αυτά τα περιβόλια, θα βγω να πάρω τα στενά της θάλασσας… Εκείνος το έγραψε, εμείς το τραγουδήσαμε κι έπειτα το έκανε και πράξη. Ο ποιητής, στιχουργός και πεζογράφος Μάνος Ελευθερίου έφυγε από...
«Αντιεξουσιαστής στην αντίληψη και την ψυχή»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Σκαλκώτας και διεθνή ονόματα
Τα έγχορδα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών έπαιζαν δύο από τους χορούς του Σκαλκώτα, ο Στέφανος Τσιαλής είχε πάρει θέση μπροστά από το μικρόφωνο, φίλοι και συνεργάτες είχαν καταφτάσει.
Σκαλκώτας και διεθνή ονόματα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Γέφυρες με την τζαζ και την παράδοση
Μια μουσική σύμπραξη που περνά από την Πόλη και τη Σμύρνη και φτάνει ώς τη Νέα Υόρκη και το Σικάγο. Αυτοσχεδιασμοί που σκοπεύουν να αναδείξουν την οικουμενικότητα και τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα της μουσικής...
Γέφυρες με την τζαζ και την παράδοση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας