Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επιστροφή κι αντίο στο μπαλέτο

Ο Γιάννης Μανταφούνης παρουσιάζει από σήμερα στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης το «Faded»

Elina Giounanli
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επιστροφή κι αντίο στο μπαλέτο

  • A-
  • A+
Με ένα νέο έργο, το «Faded», που παρουσιάζει στη Στέγη, αποχαιρετά τον ρόλο του χορευτή και αφοσιώνεται σε αυτόν του χορογράφου.

Σπούδασε κλασικό χορό αλλά ελάχιστα δοκιμάστηκε σε κλασικές ομάδες. Ταξίδεψε στο εξωτερικό αλλά επέστρεφε στην Ελλάδα με κάθε ευκαιρία, υπήρξε μέλος ορισμένων από τις σημαντικότερες ομάδες χορού στην Ευρώπη, ανέπτυξε ένα δικό του χορευτικό λεξιλόγιο, ανοίχτηκε σε πιο πειραματικές φόρμες, αναζήτησε την ανταλλαγή, την παιγνιώδη πρόσμειξη, την ανατροπή.

Και τώρα μετά από περίπου είκοσι χρόνια καριέρας έρχεται να πει αντίο στην ερμηνευτική ζωή και να αναρωτηθεί με μια χορογραφία: από τι υλικά είναι φτιαγμένη η ζωή ενός χορευτή; Πώς βλέπει το κοινό την μπαλετική πραγματικότητα; Αντιλαμβάνεται άραγε κανείς πόσο αγώνα απαιτεί η σταδιοδρομία ενός σολίστα;

Ο Γιάννης Μανταφούνης παρουσιάζει από σήμερα στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης το «Faded» ένα νέο έργο με το οποίο αφενός επιστρέφει στο αγαπημένο του μπαλέτο, αποτίοντάς του έναν ύστατο φόρο τιμής, αφετέρου αποχαιρετά τις ερμηνείες για να αφοσιωθεί στη χορογραφία.

Στην τελευταία του υπόκλιση παίζει με την τετριμμένη συγκίνηση του αποχαιρετισμού των μεγάλων αστέρων του μπαλέτου και καταθέτει το δικό του γκραν φινάλε, με στοιχεία αυτοβιογραφικά, αλλά και δόσεις χιούμορ. Ενα κρυφοκοίταγμα στη ζωή πίσω από και πάνω στη σκηνή, μια βραδιά που μας ταξιδεύει παρασκηνιακά στην εκμάθηση του μπαλετικού βηματολόγιου, ένα σχόλιο για τον υπεράνθρωπο αγώνα που κρύβεται πίσω από μια φαινομενικά ανώδυνη τέχνη, τον χορό. Στον ρόλο της μουσικoύ και παρτενέρ, η Αντιγόνη Φρυδά.

Ο Γιάννης Μανταφούνης, παρά τις σπουδές του στον κλασικό χορό, δεν ακολούθησε τη σταδιοδρομία κλασικού χορευτή. Ωστόσο, δηλώνει ακόμη και σήμερα ότι το μπαλέτο υπήρξε η «πρώτη αγάπη» του. «Οπως για καθετί στο οποίο δίνεσαι ολοκληρωτικά, υπάρχουν οι στιγμές της επίπονης προετοιμασίας, αλλά και αυτές της ευφορίας και της επιβράβευσης. Ο χορευτής παλεύει πάντα με τα όρια του σώματός του, των αντοχών του, εντέλει με τον ίδιο του τον εαυτό και τις υπερβολικές απαιτήσεις του επαγγέλματος».

Προτού στραφεί στη χορογραφία, ως ανεξάρτητος δημιουργός, ο Γιάννης Μανταφούνης υπήρξε μέλος ορισμένων από τις σημαντικότερες ομάδες χορού στην Ευρώπη: Μπαλέτο της Οπερας του Γκέτεμποργκ, Nederlands Dans Theater II και The Forsythe Company (2005-2009). Εχοντας αποκτήσει πολύτιμες εμπειρίες από τη θητεία του ως χορευτή, δοκιμάστηκε σε πιο πειραματικές φόρμες, ερευνώντας διαφορετικές πτυχές του χορευτικού κώδικα. Η χρήση της φωνής και του λόγου, ο αυτοσχεδιασμός, ο ρυθμός (μουσικός και σωματικός), είναι μερικά από τα εργαλεία που αξιοποίησε σε πρόσφατα αλλά και πρώιμα έργα του: P.A.D (2006), Cover Up (2011), Pausing (2012), Eifo Efi (2013), Apersona (2014), One One One (2015), Sing the positions (2017).


Info: Από 12 έως 14 Απριλίου, Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, Συγγρού 107, τηλ: 210 9005800. Ωρα έναρξης: 20.30. Εισιτήρια: 5€- 20€.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ο Μπεζάρ λάτρευε τους Ελληνες»
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής των θρυλικών μπαλέτων περιγράφει τη συνάντηση ανάμεσα στον Μορίς Μπεζάρ και τον Μίκη Θεοδωράκη που γέννησε τους «7 ελληνικούς χορούς». Θα τους δούμε, μαζί με το περίφημο «Μπολερό»...
«Ο Μπεζάρ λάτρευε τους Ελληνες»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Κάρλος Ακόστα: «Δεν οφείλω τίποτα στην Κούβα, αλλά νιώθω ευθύνη να βοηθήσω τους επόμενους»
Ο Κάρλος Ακόστα είχε ώς τώρα μια ζωή και μια καριέρα «βγαλμένη από ταινία»: η ταινία αυτή λοιπόν έγινε και ο Κουβανός χορευτής, από τους σημαντικότερους της δικής μας εποχής καλλιτεχνικά και πολιτικά, βρέθηκε...
Κάρλος Ακόστα: «Δεν οφείλω τίποτα στην Κούβα, αλλά νιώθω ευθύνη να βοηθήσω τους επόμενους»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Κάφκα από την Ελλάδα στην Πράγα
Η ηθοποιός και χορογράφος Σοφία Καζαντζιάν με την ομάδα χοροθεάτρου της La Familia ανεβάζει για πρώτη φορά μια παράσταση με Ελληνες ερμηνευτές για έναν από τους σπουδαιότερους συγγραφείς στον κόσμο, στην...
Κάφκα από την Ελλάδα στην Πράγα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Restart με γέλιο και συγκίνηση
Η Λίντα Καπετανέα, η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του θεσμού, διαλέγοντας ανοιχτά, γοητευτικά, ψυχαγωγικά θεάματα όλων των τάσεων, χωρίς όρια και ταμπού, γέμισε το Μέγαρο. Αλλά και έφερε τον χορό έξω, στην...
Restart με γέλιο και συγκίνηση
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Φάνκι λόγος και τζαζ ποίηση
Μάλλον δεν υπάρχουν πολλοί σύγχρονοι ποιητές που να διδάσκουν δημιουργική γραφή σε πανεπιστήμιο και παράλληλα να κάνουν τουρνέ σε όλο τον κόσμο, να παίζουν τις μουσικές που αγαπούν, να εμφανίζονται σε διάφορα...
Φάνκι λόγος και τζαζ ποίηση
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τα χαρούμενα μαντολίνα του μπαρόκ
Μια μοναδική συναυλία μουσικής μπαρόκ απολαύσαμε τις προάλλες στην καταπράσινη αυλή του Μουσείου Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, στους πρόποδες της Ακρόπολης.
Τα χαρούμενα μαντολίνα του μπαρόκ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας