Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ζερμπίνος και Κολανιάν παίζουν Πιατσόλα

Ιάκωβος Κολανιάν, Χρήστος Ζερμπίνος με την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ υπό τον Στάθη Σούλη

Χάρης Ακριβιάδης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ζερμπίνος και Κολανιάν παίζουν Πιατσόλα

  • A-
  • A+

Ξεκινώντας από τον περασμένο Νοέμβρη, ο φετινός κύκλος «Ακορντεόν» του κρατικού Μεγάρου Μουσικής προσφέρει ένα ενδιαφέρον μίνι πανόραμα της παρουσίας του ακορντεόν στη μουσική ζωή της Δύσης.

Στις 14/3/2019, στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος», δόθηκε μια συναυλία με τίτλο «Από τον Μπαχ στον Πιατσόλα», στην οποία συμμετείχαν ο ακορντεονίστας Χρήστος Ζερμπίνος, ο κιθαριστής Ιάκωβος Κολανιάν και η Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ υπό τον Στάθη Σούλη.

Στο πρώτο μισό της βραδιάς ακούστηκαν μεταγραφές για ακορντεόν κλασικών έργων από τον ίδιο τον Ζερμπίνο: το πασίγνωστο «Ave Maria» των Μπαχ/Γκουνό, το «Τραγούδι της Ρούσαλκας στο φεγγάρι» από την ομώνυμη όπερα του Ντβόρζακ, τρία αποσπάσματα από τη σουίτα «Ιμπέρια» του Αλμπένιθ και η «Ονειροπόληση» από τις «Παιδικές σκηνές» του Σούμαν.

Πειστικά και ανεπιτήδευτα μεταγραμμένες/οικειοποιημένες για το ακορντεόν –κατόρθωμα διόλου δεδομένο!-, οι χιλιοακουσμένες μελωδίες μεταφυτεύτηκαν αβίαστα στο αβαρές περιβάλλον μιας αναψυκτικής ακρόασης, όμως δίχως εκπτώσεις στην ευγένεια της γραφής και τον χειρισμό του συναισθήματος και, επιπλέον, εμπλουτιζόμενες ευπρόσδεκτα με ταιριαστά μουσικά ποικίλματα.

Ακολούθησαν δύο βαθιά λυρικές, εμβληματικά «λατινικές» μουσικές από τις κινηματογραφικές ταινίες «Σινεμά ο παράδεισος» (Μορικόνε, 1988) και «Ο ταχυδρόμος» (Μπακαλόφ, 1994) και η σύνθεση «Libertango» (1974) του Αστορ Πιατσόλα. Η συναυλία ολοκληρώθηκε με το αγέραστο, ανεξάντλητα συναρπαστικό «Διπλό κοντσέρτο για μπαντονεόν, κιθάρα και έγχορδα» («Φόρος τιμής στη Λιέγη», 1985) του ιδίου.

Οι Ζερμπίνος και Κολανιάν ζωντάνεψαν άψογα την τεχνικά απαιτητική, εκφραστικά άγρια μουσική του Αργεντίνου συνθέτη/μπαντονεονίστα˙ ως γνωστόν χλιαρό, μετρημένο τάνγκο δεν υπάρχει! Μέσω των δύο οργάνων συνομίλησαν σε τέλειο συντονισμό και με πλήρη εγρήγορση, απέδωσαν με επιθετικό χορευτικό σφρίγος τους σύνθετους ρυθμούς, διαποτίζοντας τη δίδυμη ανάγνωσή τους με τη συναρπαστική ζωντάνια μιας ημιαυτοσχεδιαστικής σύμπραξης!

Η όμοιας εγρήγορσης τεταμένη διεύθυνση του αρχιμουσικού Στάθη Σούλη και η ισορροπημένη, προσεγμένη ηχητική ενίσχυση συνέβαλε άριστα αλλά διακριτικά στο μοναδικά απολαυστικό αποτέλεσμα.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Πεσόα μέσω Ντερ Aα: εικαστικότητα εναντίον βάθους
Οσον αφορά τη μουσική, έχοντας προ πολλού αποκλείσει το ιστορικό, «σοβαρό» ρεπερτόριο, οι προγραμματισμοί της Στέγης προτείνουν σταθερά χρηστικές, σύγχρονες και μιξογενείς μουσικές, επενδύοντας σε παραγωγές...
Πεσόα μέσω Ντερ Aα: εικαστικότητα εναντίον βάθους
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μπετόβεν με κινέζικο άγγιγμα
Στις 26/5/2017, στο Μέγαρο Μουσικής, ο Στέφανος Τσιαλής διηύθυνε την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών σε έργα Μπετόβεν και Ρίχαρντ Στράους. Η συναυλία είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, κυρίως για το πρώτο μέρος, όπου η...
Μπετόβεν με κινέζικο άγγιγμα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Aγρια Πρωτοχρονιά με την ΚΟΑ
Σκοτεινό και άγριο -αντί χαρούμενο και αισιόδοξο ως θα όφειλε- ήταν το ωραίο πρωτοχρονιάτικο βερντιανό γκαλά που πρόσφερε η ΚΟΑ υπό τον Μίλτο Λογιάδη στους Αθηναίους οπερόφιλους στο κρατικό Μέγαρο Μουσικής...
Aγρια Πρωτοχρονιά με την ΚΟΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ταξίδια στον κόσμο της ελληνικής οπερέτας
Τις προάλλες ένα κοινό τελείως διαφορετικό του συνήθους γέμισε το κρατικό Μέγαρο Μουσικής στο ψαγμένο αφιέρωμα στην ελληνική οπερέτα που διοργάνωσαν με την υποστήριξη του ΟΠΑΝΔΑ η Καμεράτα υπό τον χαλκέντερο...
Ταξίδια στον κόσμο της ελληνικής οπερέτας
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Χαρούμενη σουίτα» σε πρώτη εκτέλεση
Αλλη μία τυπικά και αναμενόμενα άνιση συναυλία έδωσε η ΚΟΑ στις 25/11/2016 στο Μέγαρο Μουσικής. Πάντα στο πλαίσιο του γενικόλογου θεματικού κύκλου «Οι πόλεις της μουσικής», αυτή τη φορά ήταν εστιασμένη στο...
«Χαρούμενη σουίτα» σε πρώτη εκτέλεση
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ανευρη έναρξη της σεζόν
Ενδιαφέρον πρόγραμμα πρότεινε η ΚΟΑ υπό τον Στέφανο Τσιαλή στην πρώτη συναυλία της καινούργιας καλλιτεχνικής περιόδου στο κρατικό Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (7/10/2016). Δυστυχώς άφησε καταφανώς αλλά και...
Ανευρη έναρξη της σεζόν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας