Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το ακορντεόν πάει Μέγαρο

Ο Γάλλος ακορντεονίστας Ρισάρ Γκαλιανό © Χάρης Ακριβιάδης 

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το ακορντεόν πάει Μέγαρο

  • A-
  • A+

Αρχής γενομένης τον περασμένο Νοέμβριο, το ακορντεόν είχε την τιμητική του στον φετινό προγραμματισμό του κρατικού Μεγάρου Μουσικής. Στις 12.2.2019, στο πλαίσιο του κύκλου «Ακορντεόν», το ακούσαμε –με υποστήριξη μικροφωνικής ενίσχυσης– να συμπράττει με συμφωνική ορχήστρα σε ένα πρόγραμμα που περιλάμβανε ένα κινηματογραφικό soundtrack και δύο κοντσέρτα. Πρωταγωνιστής της βραδιάς ήταν ο διεθνώς διάσημος Γάλλος ακορντεονίστας Ρισάρ Γκαλιανό, που έπαιξε συνοδευόμενος από την ΚΟΑ υπό τον έμπειρο Θεσσαλονικιό αρχιμουσικό Βλαδίμηρο Συμεωνίδη.

Η βραδιά στη γεμάτη αίθουσα ξεκίνησε με την ορχηστρική σουίτα που έφτιαξε ο Νίνο Ρότα το 1966, αναπλάθοντας ως μουσική μπαλέτου την εξαιρετική μουσική που είχε γράψει για τη βραβευμένη με Οσκαρ ταινία του Φελίνι «La strada» (1954). Εκτός αρχικού πλαισίου, παιγμένα με κάποια αυστηρότητα και ακαμψία από την αθηναϊκή ορχήστρα, τα πασίγνωστα εμβληματικά ακούσματα –μπουφόνικες φανφάρες, λιγωτικά μελαγχολικές μελωδίες, τσιρκολάνικα εμβατήρια κ.λπ.– ξένισαν κάπως τους εξοικειωμένους με το αυθεντικό soundtrack.

Ακολούθησε η τριμερής σύνθεση «Madreperla» («Φίλντισι»), για μπαντονεόν και ορχήστρα του Ρισάρ Γκαλιανό. Γειωμένη πλήρως στη mainstream φλέβα του λατινικού ήχου, με αφιερώσεις στους Πιατσόλα, Τουτς Τίλεμαν και Εντι Λούις, η μουσική παίχτηκε από τον σολίστα/συνθέτη με σφρίγος, πάθος και ερεθιστική ρυθμική ρευστότητα· απολύτως μαγευτικά ήχησε η εκτενέστατη, στοχαστική καντέντσα στο «Tango ostinato». Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τις «Τέσσερις εποχές του Μπουένος Αϊρες» (1965-1970) του Πιατσόλα σε διασκευή για ακορντεόν και ορχήστρα από τον Γκαλιανό.

Σε ένα αληθινά μεθυστικό ρεσιτάλ δεξιοτεχνίας και εκφραστικής πληθωρικότητας ο 68χρονος σολίστας απέδωσε αβίαστα το θερμό λυρικό απόθεμα της «λατινικής» γραφής, τον κινητικό, σπασμωδικά ρυθμικό παλμό της μουσικής, τις βίαιες, συνεχείς μεταπτώσεις διαθέσεων. Εξοχα ήταν καθ’ όλη την εκτέλεση τα εκτενή σόλι των ξύλινων πνευστών της ΚΟΑ: Μουρίκης, Παντελίδου, Οικονόμου κ.ά.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Συναρπαστική Ανε-Ζοφί Μούτερ
Απολύτως συναρπαστική ήταν η εμφάνιση της κορυφαίας Γερμανίδας βιολίστριας Ανε-Ζοφί Μούτερ στο κατάμεστο Μέγαρο Μουσικής (20/5/2019). Τη συνόδεψε η Ορχήστρα Δωματίου Βιένα-Μπερλίν, παίζοντας δίχως αρχιμουσικό.
Συναρπαστική Ανε-Ζοφί Μούτερ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Βέρντι πολλών ντεσιμπέλ από τον Κουρεντζή
Στις 16/4/2019 το ορχηστρικό και χορωδιακό σύνολο musicAeterna της Οπερας του Περμ υπό τον Θεόδωρο Κουρεντζή παρουσίασε στο Μέγαρο Μουσικής το «Ρέκβιεμ» του Βέρντι. Μέρος εκτεταμένης ευρωπαϊκής περιοδείας, η...
Βέρντι πολλών ντεσιμπέλ από τον Κουρεντζή
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μπετόβεν με κινέζικο άγγιγμα
Στις 26/5/2017, στο Μέγαρο Μουσικής, ο Στέφανος Τσιαλής διηύθυνε την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών σε έργα Μπετόβεν και Ρίχαρντ Στράους. Η συναυλία είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, κυρίως για το πρώτο μέρος, όπου η...
Μπετόβεν με κινέζικο άγγιγμα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Με ορμή από τη Ρωσία
Το ελληνικό συγκρότημα «Kyklos» έδωσε στο Μέγαρο Μουσικής μια συναυλία εστιασμένη στη ρωσική μουσική. Στον απόηχο του έτους Ελλάδας-Ρωσίας που μόλις ολοκληρώθηκε, το πρόγραμμα περιελάμβανε έργα από τη ρωσική...
Με ορμή από τη Ρωσία
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο Μάρεϊ Περάχια παίζει και διευθύνει Μπετόβεν
Μια ενδιαφέρουσα συναυλία με έργα Μπετόβεν, αφιερωμένη στη μνήμη του σερ Νέβιλ Μάρινερ, έδωσε η Ορχήστρα του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών στο Μέγαρο Μουσικής (4/12/2016). Στον διπλό ρόλο του σολίστα και του...
Ο Μάρεϊ Περάχια παίζει και διευθύνει Μπετόβεν
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Η ανθρώπινη φωνή» του Πουλένκ
Εργο ιδιαίτερης μουσικοθεατρικής ταυτότητας, με αισθητική «vintage» βαθιά ριζωμένη σε χωροχρονικά συμφραζόμενα, φέρει την ανεξίτηλη σφραγίδα της αισθητικής σύγκλισης γούστων ανάμεσα στον συνθέτη, τον συγγραφέα...
«Η ανθρώπινη φωνή» του Πουλένκ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας