Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κάφκα από την Ελλάδα στην Πράγα

Η ηθοποιός και χορογράφος Σοφία Καζαντζιάν

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κάφκα από την Ελλάδα στην Πράγα

  • A-
  • A+

Την ερχόμενη Κυριακή η παράσταση «Franz Kafka» θα παρουσιαστεί στην πατρίδα του σπουδαίου συγγραφέα, του Φραντς Κάφκα την Πράγα, στο DumNarodnostnich Mensin, στα τσέχικα και στα ελληνικά. Η ηθοποιός και χορογράφος Σοφία Καζαντζιάν με την ομάδα χοροθεάτρου της La Familia ανεβάζει για πρώτη φορά μια παράσταση με Ελληνες ερμηνευτές για έναν από τους σπουδαιότερους συγγραφείς στον κόσμο, στην Τσεχία, λίγα μέτρα από το σπίτι στο οποίο έζησε και μεγάλωσε ο Φραντς Κάφκα.

Μια παράσταση σωματικού θεάτρου πάνω στο σύνολο του έργου του, διανθισμένη με στιγμές από την προσωπική του ζωή. Οι ερμηνευτές ακροβατούν μεταξύ ρεαλισμού και σουρεαλισμού, σωματοποιώντας βασικές έννοιες και αλήθειες που διέπουν το έργο του Κάφκα και το καθιστούν επίκαιρο, δημιουργώντας μία παράσταση φόρο τιμής στον ίδιο αλλά και σε όλους εκείνους που θέλησαν και θέλουν με το έργο και τη ζωή τους «να γκρεμίσουν συθέμελα την όμορφη σωφρονιστική μας αποικία» και να φτιάξουν έναν κόσμο από την αρχή.

Δημιουργώντας με τα σώματά τους ένα γλυπτό που μοιάζει με το μυαλό του συγγραφέα, οι ερμηνευτές ως ιδέες απελευθερώνονται για να πάρουν σάρκα και οστά και να ζωντανέψουν με ένα μοναδικό χοροθεατρικό τρόπο τις ιδέες, τα έργα και τις πιο σημαντικές στιγμές της ζωής του Κάφκα.

Επί σκηνής συναντιούνται αποσπάσματα από τη «Μεταμόρφωση», τη «Δίκη», τη «Σωφρονιστική αποικία», τον «Πύργο», τον «Καλλιτέχνη της πείνας» κ.ά.

«Ο Φραντς Κάφκα, από τις κορυφαίες φυσιογνωμίες της παγκόσμιας λογοτεχνίας», λέει η Σοφία Καζαντζιάν, «μας έχει κληροδοτήσει ένα έργο μοναδικό που δεν μοιάζει με κανενός άλλου. Ανέκαθεν ήθελα να καταπιαστώ μ’ αυτό, γιατί με γοήτευε το γεγονός ότι ο πιο σκοτεινός συγγραφέας όλων των εποχών έδειχνε πιο εύστοχα από οποιονδήποτε άλλον τον δρόμο προς το φως, προς την αλλαγή, τη ρωγμή, την επανάσταση. Πιστεύω ότι το σωματικό θέατρο, που εξ ορισμού ανατρέπει τα σκηνικά στερεότυπα και δημιουργεί μια νέα θεατρική γλώσσα, στην οποία το σώμα γίνεται λόγος, φορέας ιδεών και συμβολισμών, ήταν το καταλληλότερο για τη δημιουργία μίας παράστασης που περνάει μέσα από το σύνολο του έργου αλλά και τη ζωή του Φραντς Κάφκα».

Η Σοφία Καζαντζιάν που έχει ήδη διαγράψει επαγγελματικά μια ευρωπαϊκή πορεία (Βερολίνο, Ζυρίχη, Παρίσι, Μόσχα, Λονδίνο, Δουβλίνο, Μόναχο) κι έχει βραβευτεί από την Unesco για την ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό, συνεχίζει με τον Μάριο Ιορδάνου την περιοδεία της παράστασης «Η Σονάτα του Σεληνόφωτος (Venceremos)» του Γιάννη Ρίτσου.

«Τα τελευταία έξι χρόνια έχω αφιερωθεί σε ένα θέατρο που δεν δέχεται περιορισμούς και σύνορα, γι’ αυτό είναι μεγάλη χαρά που για πρώτη φορά θα παρουσιαστεί μία ελληνική παραγωγή για τον Φράντς Κάφκα στην πατρίδα του, λίγα μέτρα από το πατρικό του σπίτι. Ο Κάφκα έλεγε ότι ‘‘η τέχνη είναι μία εκστρατεία για την αλήθεια’’. Πώς γίνεται μία εκστρατεία για την αλήθεια να περιορίζεται γεωγραφικά; Οπως έλεγε και ο αγαπημένος μου Γιάννης Ρίτσος ‘‘τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο’’. Αν η τέχνη, η ποίηση, η λογοτεχνία δεν μπορούν να το κάνουν αυτό, ποιος μπορεί;».

INFO: «Franz Kafka». Σκηνοθετική επιμέλεια: Σοφία Καζαντζιάν. Θεατρική Διασκευή: Σοφία Καζαντζιάν - La Familia. Σχεδιασμός Ηχου- Μουσική επιμέλεια: Μιχάλης Γεωργόπουλος. Ενδυματολογία: Ελευθερία Τώρα. Σκηνογραφία: Ευθυμία Κωσταπαππά. Ερμηνεύουν: Ειρήνη Αμπατζή, Πάνος Βουτσινάς, Αναστασία Δέλτα, Μάρα Ζαλώνη, Τατιάνα Καλαϊτζή, Διονύσης Κοκκοτάκης, Αντρεα Μαύρου, Παντελής Μηλλάς, Χριστίνα Παπαγιάννη, Μαρήλια Φραντζεσκάκη.

 

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ο Μπεζάρ λάτρευε τους Ελληνες»
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής των θρυλικών μπαλέτων περιγράφει τη συνάντηση ανάμεσα στον Μορίς Μπεζάρ και τον Μίκη Θεοδωράκη που γέννησε τους «7 ελληνικούς χορούς». Θα τους δούμε, μαζί με το περίφημο «Μπολερό»...
«Ο Μπεζάρ λάτρευε τους Ελληνες»
ΘΕΑΤΡΟ
Η αθέατη πλευρά της καλλιτεχνικής Αθήνας του 1910
Μια σειρά από φόνους στο σήμερα, που ερμηνεύονται με το βλέμμα στραμμένο στο παρελθόν. Μια site-specific παράσταση, ένα αστυνομικό θρίλερ της Ιόλης Ανδρεάδη και του Αρη Ασπρούλη γραμμένο με αφορμή το «Βυσσινί...
Η αθέατη πλευρά της καλλιτεχνικής Αθήνας του 1910
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Κάρλος Ακόστα: «Δεν οφείλω τίποτα στην Κούβα, αλλά νιώθω ευθύνη να βοηθήσω τους επόμενους»
Ο Κάρλος Ακόστα είχε ώς τώρα μια ζωή και μια καριέρα «βγαλμένη από ταινία»: η ταινία αυτή λοιπόν έγινε και ο Κουβανός χορευτής, από τους σημαντικότερους της δικής μας εποχής καλλιτεχνικά και πολιτικά, βρέθηκε...
Κάρλος Ακόστα: «Δεν οφείλω τίποτα στην Κούβα, αλλά νιώθω ευθύνη να βοηθήσω τους επόμενους»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Επιστροφή κι αντίο στο μπαλέτο
Σπούδασε κλασικό χορό αλλά ελάχιστα δοκιμάστηκε σε κλασικές ομάδες. Ταξίδεψε στο εξωτερικό αλλά επέστρεφε στην Ελλάδα με κάθε ευκαιρία, υπήρξε μέλος ορισμένων από τις σημαντικότερες ομάδες χορού στην Ευρώπη,...
Επιστροφή κι αντίο στο μπαλέτο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Aπό τη Ρωσία με αγάπη
Τρεις τολμηροί, διεθνείς χορογράφοι, οι Μάρκο Γκέκε, Δάφνις Κόκκινος και Κωνσταντίνος Ρήγος, υπογράφουν ένα τρίπτυχο χορού με έμπνευση από τον μέγα Ιγκορ Στραβίνσκι.
Aπό τη Ρωσία με αγάπη
ART - ΝΕΑ
Χριστουγεννιάτικοι... πειρασμοί
Η χριστουγεννιάτικη περίοδος δεν είναι μόνο η πιο λαμπερή εποχή του χρόνου αλλά κι εκείνη που θα σας βάλει σε μεγάλους πειρασμούς. Παραγωγές φτιαγμένες για να γοητεύσουν τα πιτσιρίκια, παραστάσεις για κοινό...
Χριστουγεννιάτικοι... πειρασμοί

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας