Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ρέβιτς-Παπαδήμα: δυο ξένοι στην ίδια βραδιά…
ΧΑΡΗΣ ΑΚΡΙΒΙΑΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ρέβιτς-Παπαδήμα: δυο ξένοι στην ίδια βραδιά…

  • A-
  • A+

Απογοητευτικά άνιση ήταν η βραδιά με έργα μουσικής δωματίου για βιολί και πιάνο τα οποία ερμήνευσαν οι Γιούρι Ρέβιτς και Ευγενία Παπαδήμα στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» (5/11/2018). Στο πλαίσιο του κύκλου «Βιολί» και με τον υπότιτλο «Η νέα γενιά της βιολιστικής δεξιοτεχνίας», οι δυο μουσικοί έπαιξαν σονάτες για βιολί και πιάνο του μπαρόκ, του κλασικισμού και του ρομαντισμού.

Στις εκτελέσεις που ακούσαμε κυριάρχησε η καταφανής ανισότητα των δύο ερμηνευτών σε επίπεδο τεχνικής επάρκειας. Επιπλέον, στις υψηλής θερμοκρασίας αναγνώσεις του 27χρονου Ρώσου βιολιστή δέσποζε η στιλιστικά ισοπεδωτική επιβολή ανήμερα βιρτουοζίστικου, ρομαντικού ύφους, αφήνοντας τελικά μιαν αίσθηση περασμένων εποχών –και μουσικών συνηθειών– τότε που ολόκληρο το ρεπερτόριο αντιμετωπιζόταν με την αισθητική του ρομαντισμού, υπογραμμισμένη απερίφραστα με την προσωπική σφραγίδα του δεξιοτέχνη ερμηνευτή.

Αυστριακής υπηκοότητας και κάτοικος Βιέννης, ο ταλαντούχος Γιούρι Ρέβιτς ενέταξε στο πρόγραμμα δύο έργα μπαρόκ: την αμφισβητούμενης γνησιότητας «Σονάτα για βιολί και πληκτροφόρο αρ.12» του Περγκολέζι και τη δημοφιλή «Σονάτα, η τρίλια του διαβόλου» του Ταρτίνι. Οπως όλα τα έργα, και αυτά παίχτηκαν σε βιολί Στραντιβάριους (1709) συνοδευόμενο από σύγχρονο πιάνο «Steinway».

Ακριβείς, με ακραία βιρτουζίστικο οίστρο και έμφαση στις πολύ υψηλές ταχύτητες και τις ρομαντικού τύπου εξάρσεις έντασης και γωνιώδους διάπλασης της φραστικής, οι ερμηνείες του Ρέβιτς συνάρπασαν αλλά και ξένισαν. Κάπως καλύτερα ήχησαν η κλασική «Σονάτα για βιολί και πιάνο αρ.2, op.12/2» του Μπετόβεν και η καθαρόαιμα ρομαντική «Σονάτα αρ.3» του Μπραμς που παίχτηκε με λάβρο ρομαντικό πάθος. Ατυχώς, ειδικά στη δεύτερη, οι ακραία υψηλές ταχύτητες και η βίαια αθλητική πλαστικότητα της φραστικής –σχεδόν «τσιγγάνικου» οίστρου!– ξεπερνούσαν συνεχώς τις δυνατότητες της Παπαδήμα να συντονίζεται ικανοποιητικά με το βιολί. Ενδιάμεσα, η πιανίστρια είχε την ευκαιρία να δείξει το δικό της, σαφώς ηπιότερο ερμηνευτικό στίγμα, παίζοντας τα τρία πιανιστικά «Ιντερμέδια, op.117» του Μπραμς.

  

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η ΚΟΑ χαμένη στο «Τραγούδι της νύχτας»
Γνωστή με το προσωνύμιο «Τραγούδι της νύχτας», η «Συμφωνία αρ.7» (1904/5) του Μάλερ είναι αναμφίβολα μια από τις πιο περιπετειώδεις και ενδιαφέρουσες συνθέσεις του Βοημού δημιουργού, ταυτόχρονα, όμως θεωρείται...
Η ΚΟΑ χαμένη στο «Τραγούδι της νύχτας»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Λουτσία» με vintage αξία
Η «Λουτσία ντι Λαμερμούρ» (1835) του Ντονιτσέτι συγκαταλέγεται στις απολύτως εμβληματικές όπερες του πρώτου ιταλικού ρομαντισμού, ανήκει στον πυρήνα του διεθνούς λυρικού δραματολογίου και η θεματική διαθέτει...
«Λουτσία» με vintage αξία
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Κουρεντζής... superstar!
Τα εισιτήρια για το Μέγαρο Μουσικής είχαν εξαντληθεί προ πολλού και το βράδυ της συναυλίας η μεγάλη αίθουσα ήταν ασφυκτικά γεμάτη πολλή ώρα πριν από την έναρξη. Εβδομάδες νωρίτερα, είχε προηγηθεί οργανωμένη...
Κουρεντζής... superstar!
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Χαρούμενη σουίτα» σε πρώτη εκτέλεση
Αλλη μία τυπικά και αναμενόμενα άνιση συναυλία έδωσε η ΚΟΑ στις 25/11/2016 στο Μέγαρο Μουσικής. Πάντα στο πλαίσιο του γενικόλογου θεματικού κύκλου «Οι πόλεις της μουσικής», αυτή τη φορά ήταν εστιασμένη στο...
«Χαρούμενη σουίτα» σε πρώτη εκτέλεση
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ροκ ντεσιμπέλ για Νάιμαν
Αμεσότητα, ζωντάνια και ενέργεια είχε η εκτέλεση των εμβληματικών του σάουντρακ με τον ίδιο στο πιάνο. Ο ηλεκτρικά ενισχυμένος, όμως, ήχος σε μια αίθουσα σαν την «Αλεξάνδρα Τριάντη» είχε αποτέλεσμα το...
Ροκ ντεσιμπέλ για Νάιμαν
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τσαϊκόφσκι με σοβιετικό σφρίγος
Παλιές καλές εποχές θύμισε η εξαιρετική συναυλία που έδωσε η Κρατική Ακαδημαϊκή Συμφωνική Ορχήστρα της Ρωσίας «Γεβγκένι Σβετλάνοφ» υπό τον Ντανιέλ Ράισκιν στην κατάμεστη μεγάλη αίθουσα του Μεγάρου...
Τσαϊκόφσκι με σοβιετικό σφρίγος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας