Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ακόμα κι αν φύγεις»...

Ενα μεγάλο αφιέρωμα στην αγαπημένη όλων Αρλέτα απόψε στο Ηρώδειο

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ακόμα κι αν φύγεις»...

  • A-
  • A+

Μην πτοηθείτε από την ψύχρα που έβαλε ξαφνικά. Απλώς ντυθείτε λίγο πιο γερά. Απόψε θα πάμε όλοι στο Ηρώδειο, στο αφιέρωμα στην Αρλέτα.

Ενα μεγάλο αφιέρωμα στην αγαπημένη όλων Αρλέτα που έφυγε πριν από ένα χρόνο από τη ζωή. Δείτε μόνο πόσοι καλλιτέχνες συμμετέχουν στη συναυλία: Φωτεινή Βελεσιώτου, Παυλίνα Βουλγαράκη, Βαγγέλης Γερμανός, Χρήστος Θηβαίος, Βίκυ Καρατζόγλου, Λένα Κιτσοπούλου, Ντόρα Μπακοπούλου, Sunny Μπαλτζή, Ανδριάνα Μπάμπαλη, Λάκης Παπαδόπουλος, Μίλτος Πασχαλίδης, Μαρίζα Ρίζου, Μπάμπης Στόκας, Τάνια Τσανακλίδου, Γιώργης Χριστοδούλου, Angelika Dusk και οι Them There, δηλαδή ο Craig Walker των Archive και η Phoebe Killdeer των Nouvelle Vague. Κατά τη διάρκεια της βραδιάς θα ακουστούν επίσης ποιήματα, κείμενα και στίχοι της από ηχογραφήσεις αρχείου αλλά και σε ελεύθερη ανάγνωση από τη Λυδία Φωτοπούλου.

Η σκηνοθεσία είναι του Στέλιου Κρασανάκη και τη μουσική επιμέλεια υπογράφει ο Θύμιος Παπαδόπουλος.

Την Αρλέτα τη γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά για όσα έκανε στην Ελλάδα, υπάρχουν όμως και κάποιες πτυχές της που έχουν σχέση με το εξωτερικό και αξίζει να θυμηθούμε.

■ Το 1973 τραγούδησε για πρώτη φορά σε αγγλικό στίχο. Ηταν το τραγούδι των τίτλων αρχής της ταινίας του Φαίδωνα Γεωργίτση «Ο αποστάτης», που αργότερα μετονομάστηκε σε «Οι σατανικές ερωμένες», σε μουσική Νίκου Μαμαγκάκη και στίχους Θεοδώρας Ντάκου.

■ Οι Dirty Three είχαν πει το «Μια φορά θυμάμαι» και ο Γιώργος Παπαστεφάνου εξηγεί πώς προέκυψε η διασκευή των Αυστραλών στο τραγούδι: «Το 1996 έβγαλαν τον πρώτο τους δίσκο Horse Stories, εκεί υπήρχε και το "I remember a time when once you used to love me»" σε διαφορετική, σούπερ ροκ πια εκδοχή. Το τραγούδι το είχε ανακαλύψει ο Γουόρεν Ελις το 1988 που είχε περάσει απ' την Ελλάδα. Από μια κασέτα το γνώρισαν και οι άλλοι και αφού δεν είχαν τα ονόματα των δημιουργών, μας βγάλανε unknown. Η ηχογράφηση των Dirty Three χρησιμοποιήθηκε το 1998 και στο σάουντρακ της κωμωδίας του Τζον Κιούραν "Praise", αυστραλιανής επίσης παραγωγής».

■ Το «Demo» ήταν ένα άλμπουμ της σε αγγλικό στίχο που ηχογραφήθηκε το 1974 αλλά κυκλοφόρησε τελικά το 2010. Ιδού πώς τα είχε περιγράψει πριν από χρόνια η ίδια η Αρλέτα: «Ηρθε ένα τηλεφώνημα από τον Ζορζ Μουστακί, ο οποίος τότε είχε λαμπρή επιτυχία με τον "Μέτοικο", και βρέθηκα -τι απόλυτη ανατροπή!- να τραγουδάω στο Παρίσι, στο ιστορικό Bobino. Τα περισσότερα τραγούδια του Demo είναι μουσικές του Ανέστου Τριανταφύλλου, δύο είναι με μουσική δική μου και ένα ελεύθερη απόδοση του "J'ai vu des Rois Serviles" του Μουστακί. Οι αγγλικοί στίχοι είναι όλοι τής Sasha Brewis.

Η πρόθεση ήταν να γίνει μια απόπειρα για το εξωτερικό –η εποχή ήταν πολύ πρόσφορη. Η Lyra μάς έδωσε μια μέρα στούντιο στην πάλαι ποτέ Columbia, με ηχολήπτη τον Στέλιο Γιαννακόπουλο νομίζω, και ιδού το αποτέλεσμα. Ωστόσο ο Αλέκος Πατσιφάς, ιδιοκτήτης και διευθυντής της Lyra, ήταν απολύτως αντίθετος με το εξωτερικό για άγνωστους δικούς του λόγους και δεν έκανε τίποτα. Η ιστορία αυτή με είχε πολύ πειράξει».

INFO: Απόψε, Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, 21.00, εισιτήρια από 23 έως 50 ευρώ.

  

 

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Τα παραδοσιακά όργανα πάνε το χιπ χοπ λίγο παρακάτω»
Ηταν πέρυσι τέτοιο καιρό όταν οι Social Waste έδιναν μια επική συναυλία στο κατάμεστο Piraeus Academy, μπροστά σε 2,5 χιλιάδες -τρελαμένους- θεατές. Το live ήταν sold out εβδομάδες πριν.
«Τα παραδοσιακά όργανα πάνε το χιπ χοπ λίγο παρακάτω»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Είναι «ερωτικό» παιχνίδι η σχέση του καλλιτέχνη με το κοινό
Από σήμερα έως και τη Δευτέρα η Ελένη Δήμου θα τραγουδήσει στο Half Note πολύ Γιάννη Σπανό. «Θα σταθούμε στις σημαντικές δεκαετίες του Σπανού», μας λέει η ίδια. «Από το Νέο Κύμα, θα περάσουμε στην Τρίτη...
Είναι «ερωτικό» παιχνίδι η σχέση του καλλιτέχνη με το κοινό
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Aρνήθηκα να γράψω «κατά παραγγελία» τραγούδια για τις φίρμες της δεκαετίας του 1980
Καθώς ετοιμάζεται για μια μεγάλη, εφ’ όλης της ύλης συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με τον κλασικό πλέον Μανώλη Μητσιά και τη λυρική Θεοδώρα Μπάκα, o Ηλίας Ανδριόπουλος μας μιλάει για τις σπουδαίες...
Aρνήθηκα να γράψω «κατά παραγγελία» τραγούδια για τις φίρμες της δεκαετίας του 1980
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο τραγουδοποιός που αγαπάει τη γυναικεία φωνή
Τρεις νεαροί καλλιτέχνες ενώνουν δυνάμεις τη Δευτέρα στον «Σταυρό του Νότου club». Δύο τραγουδοποιοί, ο Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης και o Νίκος Ζουρνής, που όπως λένε αγαπούν τη γυναικεία φωνή στα τραγούδια...
Ο τραγουδοποιός που αγαπάει τη γυναικεία φωνή
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Χιπ χοπ, σύγχρονο, ελληνικό, πολιτικό
Το σύγχρονο ελληνικό πολιτικό τραγούδι δεν είναι έντεχνο. Ούτε επικό. Δεν είναι Μίκης Θεοδωράκης ούτε Θάνος Μικρούτσικος. Και δεν το τραγουδάει η Μαρία Φαραντούρη. Και ναι, υπάρχει: είναι το χιπ χοπ. Οχι...
Χιπ χοπ, σύγχρονο, ελληνικό, πολιτικό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας