• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 8.1°C / 13.4°C
    2 BF
    69%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    8°C 5.3°C / 10.7°C
    3 BF
    52%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    11°C 6.0°C / 11.0°C
    2 BF
    73%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 2.9°C / 5.0°C
    1 BF
    74%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.5°C / 8.9°C
    3 BF
    76%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.0°C / 9.0°C
    2 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    4°C 4.4°C / 4.4°C
    1 BF
    45%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.7°C / 5.7°C
    2 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.4°C / 10.8°C
    3 BF
    66%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    2 BF
    81%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 10.4°C / 11.2°C
    1 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    11°C 11.2°C / 11.2°C
    3 BF
    50%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    11°C 11.1°C / 11.1°C
    3 BF
    70%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 4.9°C
    2 BF
    70%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.7°C / 8.5°C
    2 BF
    75%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    2 BF
    54%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.3°C / 12.1°C
    1 BF
    64%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 9.4°C
    2 BF
    60%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 4.7°C / 9.7°C
    2 BF
    50%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    2°C 2.0°C / 2.0°C
    2 BF
    84%

Σεμπαστιάνο Ρόλι, Τσέλια Κοστέα, Διονύσης Σούρμπης, Βασιλική Καραγιάννη, Χουάν Σάντσο, Μαίρη-Ελεν Νέζη, Πάολο Μπορντόνια

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΔΟΜΕΝΙΚΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Γκαλά Ροσίνι για τους πυρόπληκτους

  • A-
  • A+

Στις 16/9/2018, ανήμερα της συμπλήρωσης 41 χρόνων από τον θάνατο της Κάλλας, η ΕΛΣ ξεκίνησε την καλλιτεχνική περίοδο 2018/19, συμμετέχοντας στον διεθνή εορτασμό για τα 150 χρόνια από τον θάνατο του Ροσίνι. Η εκδήλωση τέθηκε υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας και συνδιοργανώθηκε με το Φεστιβάλ Οπερας Ροσίνι (Πέζαρο), στο πλαίσιο του προγράμματος «Tempo Forte» που οργανώνει η πρεσβεία της Ιταλίας στην Ελλάδα, με τη συνεργασία των υπουργείων Πολιτισμού Ελλάδας και Ιταλίας. Η ΕΛΣ πρόσφερε όλα τα έσοδα στους πυρόπληκτους της Αττικής.

Το πρόγραμμα της επετειακής βραδιάς περιελάμβανε αποκλειστικά εισαγωγές και αποσπάσματα από όπερες του κορυφαίου Ιταλού συνθέτη και άφησε γενικώς καλές εντυπώσεις. Διηύθυνε ο αρχιμουσικός Σεμπαστιάνο Ρόλι. Διαθέτοντας φανερή πείρα επικεντρωμένη στο ρεπερτόριο του ιταλικού ρομαντισμού, 43χρονος Ιταλός δίδαξε με φανερή επιτυχία στην ορχήστρα της ΕΛΣ το ιδιαίτερο στίγμα και το ύφος της μουσικής του Ροσίνι: ανάλαφρο, νευρώδες, στιλιζαρισμένα ρητορικό, ρυθμικά αρθρωμένο, με εύπλαστη φραστική που ακολουθούσε και στήριζε τους τραγουδιστές. Κάθε φράση είχε τον δικό της χαρακτήρα, οι επαναλήψεις ήταν προσεγμένες.

Τραγούδησαν οι υψίφωνοι Βασιλική Καραγιάννη και Τσέλια Κοστέα, η μεσόφωνος Μαίρη-Ελεν Νέζη, ο Ισπανός τενόρος Χουάν Σάντσο, ο βαρύτονος Διονύσης Σούρμπης και ο Ιταλός μπασοβαρύτονος Πάολο Μπορντόνια. Ακούστηκαν εισαγωγές από τις όπερες «Ιταλίδα στο Αλγέρι» και «Ταγκρέδος» και άριες, ντουέτα και τρίο από τις όπερες «Κουρέας της Σεβίλης», «Κυρά της λίμνης», «Πολιορκία της Κορίνθου», «Κλέφτρα κίσσα», «Κόμης Ορί», «Σταχτοπούτα», «Οθέλος», «Τούρκος στην Ιταλία», «Γουλιέλμος Τέλλος» και το τραγούδι «Ο χορός».

Κάποιων τραγουδιστών οι ερμηνείες υπήρξαν εκφραστικά και στιλιστικά εύστοχες, ταιριαστές στις φωνές και τεχνικά άρτιες, άλλων αισθητά λιγότερο έως φανερά συμβιβαστικές. Κρατάμε το σημαντικό, που ήταν το ισορροπημένα αντιπροσωπευτικό άνοιγμα της βεντάλιας του παραδείγματος στο πλήρες φάσμα του πλούσιου έργου του Ροσίνι. Ας επισημάνουμε εδώ ότι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, οι σοβαρές όπερες του Ροσίνι απουσιάζουν διαχρονικά από το ρεπερτόριο της ΕΛΣ. Πρόκειται για κενό που στερεί το ελληνικό κοινό από τη γνωριμία με τη μείζονα όψη της ροσίνειας δημιουργίας και, ταυτόχρονα, με ένα κομβικό κεφάλαιο της ευρωπαϊκής μουσικής.

  

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Οταν η όπερα παίρνει φωτιά!
Εντυπωσιακές ήσαν τόσο η μεγάλη προσέλευση όσο και η ενθουσιώδης ανταπόκριση του φιλόμουσου κοινού στο πρώτο από δύο παρόμοια γκαλά όπερας που πρόσφερε η ΕΛΣ στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
Οταν η όπερα παίρνει φωτιά!
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Εξοντώνοντας την κυρα-«Φροσύνη»
Ασφαλώς η παρουσίαση των λυρικών έργων του Παύλου Καρρέρ (1829-1896) και η επανένταξή τους στο ενεργό ρεπερτόριο δεν ήταν ούτε προτεραιότητα ούτε πρόθεση της σκηνοθέτριας Ζωής Χατζηαντωνίου, όταν επέλεξε να...
Εξοντώνοντας την κυρα-«Φροσύνη»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Εξαιρετικός βερντιανός «Φάλσταφ» αγγλικής κοπής
Ο Λάνγκριτζ πρότεινε μια καθαρά βρετανική σκηνική ανάγνωση του βερντιανού «Φάλσταφ» μετατοπίζοντας τη δράση από τον ελισαβετιανό 17ο αιώνα του Σέξπιρ στη συγκεκριμένων συγγενών συμφραζομένων Αγγλία της...
Εξαιρετικός βερντιανός «Φάλσταφ» αγγλικής κοπής
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Από αναχωρητική μοναχικότητα και κατάνυξη έως ευφορία της πάνδημης συμμετοχής
Πλήθος Αθηναίων συνέρρευσε σε δρόμους, πλατείες, μουσεία ή μουσειακούς χώρους και εκκλησίες για να ακούσει μουσικές στις οποίες το ιερό/λατρευτικό στοιχείο δέσποζε είτε ευθέως, είτε έμμεσα.
Από αναχωρητική μοναχικότητα και κατάνυξη έως ευφορία της πάνδημης συμμετοχής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας