Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σκαλκώτας και διεθνή ονόματα

Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σκαλκώτας και διεθνή ονόματα

  • A-
  • A+

Τα έγχορδα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών έπαιζαν δύο από τους χορούς του Σκαλκώτα, ο Στέφανος Τσιαλής είχε πάρει θέση μπροστά από το μικρόφωνο, φίλοι και συνεργάτες είχαν καταφτάσει.

Η συμπόρευση με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών προχωρά, οι πολλές κενές οργανικές θέσεις μουσικών έχουν καλυφθεί, ο μουσικός τους εξοπλισμός έχει αρχίσει σταδιακά να εκσυγχρονίζεται και ο τομέας των οικονομικών δείχνει σημάδια εξυγίανσης. Τι άλλο χρειάζονται άραγε οι άνθρωποι μιας ορχήστρας για να αισιοδοξούν; Ενα προκλητικό ρεπερτόριο. Κι αυτός ακριβώς ήταν ο λόγος που μας κάλεσε χθες η ΚΟΑ.

Με τον Στέφανο Τσιαλή για πέμπτη σεζόν στο τιμόνι της η πρώτη ορχήστρα της χώρας ετοίμασε ένα πρόγραμμα όπου ξεχωρίζουν το εκτεταμένο αφιέρωμα στον Νίκο Σκαλκώτα -το 2019 συμπληρώνονται 70 χρόνια από τον θάνατό του- και αφίξεις διεθνώς προβεβλημένων σολιστών και αρχιμουσικών.

Ανάμεσά τους οι Λεωνίδας Καβάκος, Βλαντιμίρ Ασκενάζι, Φρέιρε, Γκούτμαν, Ζάντερλινγκ, Πόπεν, Λάγιοβιτς, Canadian Brass, ο αναγνωρισμένος Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης που ερμηνεύει το δραματικό Κοντσέρτο του Μότσαρτ σε ντο ελάσσονα, ο Τίτος Γουβέλης με το Δεύτερο Κοντσέρτο για Πιάνο του Προκόφιεφ, αλλά και ο πρώην καλλιτεχνικός της διευθυντής Βασίλης Χριστόπουλος που επιστρέφει για να διευθύνει Μπραμς, Στράους αλλά και την πρώτη παρουσίαση του έργου «Tο ταξίδι του Ιωνάθαν», παραγγελία της ΚΟΑ στον διαπρεπή Χρίστο Παπαγεωργίου κ.ά.

Σημαντικό κεφάλαιο οι συναυλίες «Πόλεμος και ειρήνη» με έργα εμπνευσμένα από πολεμικές και κοινωνικές συγκρούσεις με αφορμή τα 100 χρόνια από τη λήξη του Α' Παγκοσμίου Πολέμου (στην πρώτη βραδιά, 14/10, υπό τον Φρανκ Στρόμπελ θα ακουστούν συνθέσεις Χολστ, Μ. Ζαρ, Τζ. Γκόλντσμιθ, Μ. Ραβέλ κ.ά. Στη δεύτερη, 19/10, ο δραστήριος Βέλγος αρχιμουσικός Μισέλ Τιλκίν κάνει το ντεμπούτο του με την ΚΟΑ με τη διαχρονικά συναρπαστική Εβδομη Συμφωνία του Μπετόβεν, ενώ στην τρίτη συναυλία, 7/12, ο πιανίστας Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης ερμηνεύει το δραματικό Κοντσέρτο του Μότσαρτ σε ντο ελάσσονα και ο μαέστρος Φρανκ Μπέερμαν διευθύνει τη Συμφωνία «του Λένινγκραντ» του Σοστακόβιτς).

Παραμένει επίσης ο κύκλος Μάλερ (2/11) και υπό την μπαγκέτα του καταξιωμένου Σλοβένου μαέστρου Ούρος Λάγιοβιτς παρουσιάζεται η κολοσσιαία Εβδομη Συμφωνία, ενώ η Δεύτερη Συμφωνία θα ακουστεί στις 18/1 με υψίφωνο την Αλεξάντρα Στάινερ.

Συνεχίζεται διευρυμένο το πρόγραμμα «Προσφορά Μουσικής & Μουσική Προσφορά» υπό τον Λεωνίδα Καβάκο, η Ακαδημία Νέων Μουσικών (τρίτη χρονιά), η συνεργασία με το Τρίτο Πρόγραμμα της Γερμανικής Ραδιοφωνίας αλλά και ο διάλογος μεταξύ τεχνών με τα «Classic Rock II» (21, 22/9 Ηρώδειο) και την προβολή των ταινιών «Nightmare Before Christmas» του Τιμ Μπάρτον και «Shoulder Arms» του Τσάρλι Τσάπλιν με ζωντανή μουσική.

Σε ό,τι αφορά το αφιέρωμα στον Ν. Σκαλκώτα η εναρκτήρια συναυλία τιτλοφορείται «Ο Σκαλκώτας και οι σύγχρονοί του Ι» και στο βιολοντσέλο θα ακούσουμε τη θρυλική Νατάλια Γκούτμαν (5/10). Ακολουθούν στις 11/1 οι περίφημοι «Ελληνικοί χοροί» του συνθέτη, το επαναστατικό, γεμάτο αιχμηρές συνηχήσεις Κοντσέρτο γκρόσο του Δημήτρη Μητρόπουλου και το Κοντσέρτο για βιολί του Γιώργου Τσοντάκη.

Στο βιολί ο Ανδρέας Παπανικολάου, ενώ την ορχήστρα θα διευθύνει ο πολυσχιδής μαέστρος και ακαδημαϊκός δάσκαλος, Λέον Μπότσταϊν. Παράλληλα, στον ίδιο κύκλο, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υποδέχεται και πάλι έπειτα από χρόνια έναν ζωντανό θρύλο του πιάνου, τον Βραζιλιάνο Νέλσον Φρέιρε, στο πρόσωπο του οποίου το ιλιγγιώδες Δεύτερο Κοντσέρτο του Μπραμς έχει βρει έναν από τους ιδανικότερους ερμηνευτές του (15/2).

Τέλος, ενισχύοντας τη σύγχρονη ελληνική δημιουργία, σε σχέση με το «Ετος Σκαλκώτα», ανέθεσαν παραγγελίες σε τρεις συνθέτες: τον Ορέστη Παπαϊωάννου, τον Χρίστο Παπαγεωργίου και τον Δημήτρη Παπαδημητρίου, ενώ εντός του 2019 θα κυκλοφορήσει η ηχογράφηση έργων του Σκαλκώτα, που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Naxos.

Αναλυτικά το πρόγραμμα στο www.koa.gr

 

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Αντιεξουσιαστής στην αντίληψη και την ψυχή»
Θ’ αφήσω εγώ αυτά τα περιβόλια, θα βγω να πάρω τα στενά της θάλασσας… Εκείνος το έγραψε, εμείς το τραγουδήσαμε κι έπειτα το έκανε και πράξη. Ο ποιητής, στιχουργός και πεζογράφος Μάνος Ελευθερίου έφυγε από...
«Αντιεξουσιαστής στην αντίληψη και την ψυχή»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αναμέτρηση με τον απόλυτο ρόλο
Ο καταξιωμένος βαρύτονος Τάσης Χριστογιαννόπουλος, λίγο πριν ταξιδέψει στην παρισινή Opéra Comique για ακόμη μια πρεμιέρα, μας μιλάει για τη βαθιά, πολύχρονη σχέση του με τον σατανικό σεξπιρικό ήρωα.
Αναμέτρηση με τον απόλυτο ρόλο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Χαρούμενη σουίτα» σε πρώτη εκτέλεση
Αλλη μία τυπικά και αναμενόμενα άνιση συναυλία έδωσε η ΚΟΑ στις 25/11/2016 στο Μέγαρο Μουσικής. Πάντα στο πλαίσιο του γενικόλογου θεματικού κύκλου «Οι πόλεις της μουσικής», αυτή τη φορά ήταν εστιασμένη στο...
«Χαρούμενη σουίτα» σε πρώτη εκτέλεση
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Πολύχρωμος μουσικός πλανήτης
Νέα πρόσωπα (όπως ο Ιάπωνας αρχιμουσικός Κίμπο Ισίι, ο Ισραηλινός Γιόαβ Τάλμι, ο τσελίστας Αλεξέι Στάντλερ και ο βιολιστής Λίνους Ροτ) και καλεσμένοι που έχουν ήδη αναπτύξει μια σχέση με την ορχήστρα (όπως ο...
Πολύχρωμος μουσικός πλανήτης
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μονομαχία με... κιθάρες
Η Αρλέτα και ο Λάκης Παπαδόπουλος γνωρίζονται δεκαετίες. Εχουν γράψει πολλά μουσικά χιλιόμετρα παρέα, έχουν αφήσει πίσω τους πολύ μεγάλα τραγούδια, έχουν δοκιμάσει τη φιλία τους σε διάφορες στιγμές στο πέρασμα...
Μονομαχία με... κιθάρες
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ιδρύεται, επιτέλους, Ακαδημία Νέων Μουσικών
Μπορεί να μην έχει βρει λύση για όλα της τα προβλήματα, όμως η πρώτη ορχήστρα της χώρας εγκαταστάθηκε στο Μέγαρο Μουσικής, έχει έτοιμες τρεις συναυλίες στο Ηρώδειο, επανακάμπτει σύντομα δισκογραφικά και...
Ιδρύεται, επιτέλους, Ακαδημία Νέων Μουσικών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας