Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής στο Ηρώδειο

Ο Γ. Ε. Λαζαρίδης ερμηνεύει το «Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 3» του Μπετόβεν συνοδευόμενος από την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ υπό τον Αναστάσιο Συμεωνίδη

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΒΩΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής στο Ηρώδειο

  • A-
  • A+

Την Πέμπτη, 21/6/2018, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ υπό τον Αναστάσιο Συμεωνίδη έδωσε στο κατάμεστο Ηρώδειο μια δωρεάν συναυλία, συμμετέχοντας στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Μουσικής. Το πρόγραμμα περιελάμβανε ένα έργο της εγχώριας Εθνικής Σχολής και δύο από τον πυρήνα του κλασικού ρεπερτορίου. Η συναυλία άφησε από αξιοπρεπείς έως καλές εντυπώσεις και αναμεταδόθηκε ζωντανά από την ΕΡΤ.

Η βραδιά στο ρωμαϊκό ωδείο ξεκίνησε με τη σύνθεση «Εισαγωγή και φούγκα πάνω σε δύο ελληνικά θέματα» του Διονυσίου Λαυράγκα (1860-1941). Ηταν ένα σύντομο, άμεσης απήχησης έργο με αισιόδοξο, άμεσα δημοτικοφανές βαλκάνιο/εθνικό άκουσμα και απλή γραφή, που δόθηκε αξιοπρεπώς και με ακρίβεια. Ακολούθησε το «Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 3» του Μπετόβεν με σολίστα τον πιανίστα, συνθέτη και επί οκταετία καλλιτεχνικό διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, Γιώργη-Εμμανουήλ Λαζαρίδη.

Η ανάγνωση του ακμαίου 40χρονου σολίστα χαρακτηρίστηκε από ακρίβεια, ζηλευτή καθαρότητα άρθρωσης, ευρύ φάσμα δυναμικής, αβίαστη συμπορεία με την ορχήστρα, αντίληψη των μεταπτώσεων και του ανάγλυφου της μουσικής δραματουργίας.

Ταυτόχρονα, όμως, η προσέγγισή του υπήρξε συχνά εγκεφαλική, η άρθρωση σκληρή, μαθηματικά μετρημένη, η φραστική στεγνή, κάπως αγέλαστη. Μόνο στο ευφρόσυνο, γοργό, κινητικό τρίτο μέρος η προσέγγιση αυτή λειτούργησε πειστικά. Ανταποκρινόμενος στο ενθουσιώδες χειροκρότημα του κοινού, ο Θεσσαλονικιός πιανίστας πρόσφερε εκτός προγράμματος την «Επαναστατική Σπουδή» του Σοπέν. Το δεύτερο μέρος περιελάμβανε τη «Συμφωνία αρ. 9, του Νέου Κόσμου» του Ντβόρζακ.

Εχοντας ακόμη στ’ αυτιά μας την πολλαπλά απολαυστική, αυταπόδεικτα «αυθεντική» εκτέλεση της Συμφωνικής Ορχήστρας της Πράγας (22/5/2018), αυτή των Ελλήνων μουσικών της ΕΣΟΕΡΤ, παρ’ ότι στρωτή, φροντισμένη και αξιοπρεπής, ήχησε ως αδύναμη δευτερολογία.

Γενικώς, η διάπλαση των εκτελέσεων από τον Αναστάσιο Συμεωνίδη και ο ήχος της ορχήστρας υπήρξαν ακριβείς, αλλά εκ του ασφαλούς, δίχως να διαθέτουν ούτε ιδιαίτερη ευγένεια, ούτε τις εκλεπτύνσεις στη φραστική που προσδίδουν στη ροή της μουσικής ξεχωριστό ενδιαφέρον και ταυτότητα.

 

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Βάγκνερ και η επιβλητική μεσόφωνος Μισέλ ντε Γιανγκ
Αναντίστοιχα μέτρια προσέλευση κόσμου για τη σημασία και το βάρος της παρουσίας της είχε η συναυλία που έδωσε στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, η αγγλική Ορχήστρα Φιλαρμόνια υπό τον Εσα Πέκα...
Βάγκνερ και η επιβλητική μεσόφωνος Μισέλ ντε Γιανγκ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Περουζέ» με κρίση ταυτότητας
Στις 16/6/2018, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, παρακολουθήσαμε στο Ηρώδειο τη δραματική όπερα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη (1884-1950) «Περουζέ». Το έργο είχε πρωτοπαιχτεί από θίασο του Ελληνικού Μελοδράματος...
«Περουζέ» με κρίση ταυτότητας
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Κουρέας-δαίμονας στο κατάμεστο Ηρώδειο
Εγκαταλείποντας το ρεπερτόριο της κλασικής μουσικής και του μπαρόκ, στην παρουσίαση του οποίου έκαναν τη διαφορά και πρόσφεραν όσο κανείς άλλος ώς τώρα στην Ελλάδα, Καμεράτα και Πέτρου συμμετέχουν πλέον στο...
Κουρέας-δαίμονας στο κατάμεστο Ηρώδειο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ρωσική ρομαντική μουσική σε ενθουσιώδες ακροατήριο
Οπως είχαμε γράψει και τις προάλλες, μοναδική σοβαρή παρουσία στο πεδίο της συμφωνικής μουσικής στο φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών ήταν αυτή της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Αγίας Πετρούπολης. Δυστυχώς,...
Ρωσική ρομαντική μουσική σε ενθουσιώδες ακροατήριο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ρωσικό ρεπερτόριο χωρίς... Τεμιρκάνοφ
Μοναδική σοβαρή παρουσία στο πεδίο της συμφωνικής μουσικής στο φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών ήταν αυτή της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Αγίας Πετρούπολης (ΦΟΑΠ) υπό τον αρχιμουσικό Νικολάι Αλεξέεφ.
Ρωσικό ρεπερτόριο χωρίς... Τεμιρκάνοφ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ελλάδα – Τουρκία, μουσική συμμαχία
Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών παρακολουθήσαμε μια θαυμάσια συναυλία λατρευτικής χορωδιακής μουσικής με κομμάτια δημιουργημένα εκατέρωθεν του σημερινού συνόρου Ελλάδας – Τουρκίας από συνθέτες που έζησαν στο...
Ελλάδα – Τουρκία, μουσική συμμαχία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας