• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    10°C 6.1°C / 11.2°C
    0 BF
    76%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    4°C 2.0°C / 6.3°C
    0 BF
    63%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 8.0°C / 10.7°C
    2 BF
    66%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 5.9°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 1.3°C / 3.9°C
    2 BF
    87%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    4°C 1.3°C / 5.7°C
    2 BF
    64%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    0°C -0.4°C / 0.4°C
    1 BF
    69%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 7.6°C / 10.1°C
    2 BF
    83%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.6°C / 10.8°C
    4 BF
    75%
  • Μυτιλήνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.9°C / 5.9°C
    5 BF
    74%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 15.2°C
    6 BF
    61%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.6°C / 9.6°C
    3 BF
    64%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.2°C / 12.2°C
    4 BF
    75%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 0.9°C / 3.8°C
    0 BF
    82%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    8°C 2.5°C / 8.9°C
    2 BF
    76%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 1.8°C / 8.8°C
    2 BF
    61%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    9°C 7.2°C / 11.4°C
    2 BF
    67%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    6°C 0.4°C / 6.0°C
    2 BF
    58%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    4°C 1.2°C / 6.4°C
    1 BF
    78%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    1°C 0.8°C / 0.8°C
    1 BF
    82%

Η Αν Χάλενμπεργκ υπό τον Μαξίμ Εμελιανίτσεφ

Θωμάς Δασκαλάκης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Λυρικές τραγουδίστριες εν δράσει...

  • A-
  • A+

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών η ορχήστρα οργάνων εποχής «Pomo d’ oro» εμφανίστηκε στο Ηρώδειο, συνοδεύοντας λυρικές τραγουδίστριες σε αποσπάσματα από όπερες. Το σύνολο ιδρύθηκε το 2013 με διευθυντή τον Ρώσο τσεμπαλίστα και αρχιμουσικό Μαξίμ Εμελιανίτσεφ και είναι πρεσβευτής του «El Sistema Greece».

Η συναυλία στο μισοάδειο ρωμαϊκό ωδείο άφησε καλές αλλά άνισες εντυπώσεις. Στο ακρόαμα κυριάρχησε η αντίθεση ανάμεσα στην εξαιρετική ποιότητα του ιστορικά ενημερωμένου παιξίματος του συνόλου και στην ολοφάνερη υπονόμευση του ήχου των οργάνων εποχής από την ακουστική του ανοιχτού χώρου.

Ευθυγραμμιζόμενος προς την τελευταία λέξη της ιστορικής ερμηνευτικής, ο Εμελιανίτσεφ διέπλασε ένα γενικώς σφριγηλό, σβέλτο, ιδιαίτερης μουσικότητας ακρόαμα. Με τίτλο «Η μυθολογία του Χέντελ», το πρόγραμμα περιελάμβανε αποσπάσματα από τις όπερες «Αριάδνη στην Κρήτη», «Ηρακλής», «Ο Ζευς στο Αργος», «Πιστός ποιμένας», «Απόλλων και Δάφνη», «Υμέναιος».

Τις άριες ερμήνευσαν εναλλάξ και ως ντουέτο η αγαπητή στους Γάλλους Καναδή υψίφωνος Καρίνα Γκοβέν και η Σουηδή μεσόφωνος Αν Χάλενμπεργκ˙ αναμενόμενα για το μπαρόκ, η δεύτερη απέδωσε κυρίως ρόλους ανδρών ηρώων. Αμφότερες τραγούδησαν με συναίσθηση των παγιωμένων προδιαγραφών της ιστορικής ερμηνευτικής.

Η πρώτη είχε λυρική, μαλακιά, γλυκιά φωνή αλλά με προβλήματα στην υψηλή περιοχή, ανεπαρκείς δυναμικές και περιορισμένες επιδόσεις δεξιοτεχνίας. Αληθινά πρωτοκλασάτη τραγουδίστρια, η δεύτερη διέθετε ρωμαλέα, μεταλλικής χροιάς φωνή, άριστη άρθρωση και απολαυστικό, δεξιοτεχνικά άψογο τραγούδι.

Ενδιάμεσα στις άριες ο ανερχόμενος νέος τσελίστας Εντγκάρ Μορό έπαιξε το «Κοντσέρτο για τσέλο, D-WD 650» του Πλάτι (μπαρόκ, Γερμανία 18ος αιώνας) και το «Κοντσέρτο για τσέλο, G.479» του Μποκερίνι (κλασικισμός, Ισπανία 18ος αιώνας). Παρ’ ότι συνοδευόταν από ορχήστρα οργάνων εποχής, ο ταλαντούχος 24χρονος Γάλλος μουσικός έπαιξε σε σύγχρονο τσέλο με αποτέλεσμα την υπέρμετρα στιβαρή προβολή του ήχου του. Ιδανικά συνοδευμένες από τους «Pomo d’ oro» οι σπινθηροβόλες, τεχνικά άρτιες, στιλιστικά σωστές αναγνώσεις τους πρόσφεραν καθαρή απόλαυση!

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Σπουδαίος ο πατέρας, μέτριος ο γιος
Την 1η Αυγούστου η ΚΟΑ επανήλθε στο Ηρώδειο για μία ακόμη συναυλία, αυτή τη φορά υπό τη διεύθυνση του διάσημου Βλαντιμίρ Ασκενάζι, αφήνοντας λίγο άνισες μεν, αλλά γενικώς καλές εντυπώσεις. Η συναυλία ξεκίνησε...
Σπουδαίος ο πατέρας, μέτριος ο γιος
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Oταν ο πιανίστας θέλει, αλλά δεν μπορεί
Αντιληπτή ήταν η προσπάθεια συντονισμού του Γαλλοκαναδού σολίστ Αλέν Λεφέβρ με τον αρχιμουσικό Στέφανο Τσιαλή στο «Κοντσέρτο αρ. 2» του Ραχμάνινοφ. Ευτυχώς η βραδιά ξεκίνησε με μια θετική έκπληξη, το νέο έργο...
Oταν ο πιανίστας θέλει, αλλά δεν μπορεί
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Οταν η όπερα παίρνει φωτιά!
Εντυπωσιακές ήσαν τόσο η μεγάλη προσέλευση όσο και η ενθουσιώδης ανταπόκριση του φιλόμουσου κοινού στο πρώτο από δύο παρόμοια γκαλά όπερας που πρόσφερε η ΕΛΣ στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
Οταν η όπερα παίρνει φωτιά!
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ναμπούκο» της φασιστικής ύβρεως
Νέα παραγωγή του βερντιανού «Ναμπούκο» με (υπερβολικά) προέχουσες συμμετοχές ξένων συντελεστών ήταν η εναρκτήρια παραγωγή της ΕΛΣ στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών. Η παράσταση στο κατάμεστο Ηρώδειο άφησε γενικώς...
«Ναμπούκο» της φασιστικής ύβρεως
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Κουρέας-δαίμονας στο κατάμεστο Ηρώδειο
Εγκαταλείποντας το ρεπερτόριο της κλασικής μουσικής και του μπαρόκ, στην παρουσίαση του οποίου έκαναν τη διαφορά και πρόσφεραν όσο κανείς άλλος ώς τώρα στην Ελλάδα, Καμεράτα και Πέτρου συμμετέχουν πλέον στο...
Κουρέας-δαίμονας στο κατάμεστο Ηρώδειο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Φλογερά πάθη στο Ηρώδειο
Αναβίωση του βερντιανού «Τροβαδούρου» σε σκηνοθεσία Στέφανο Πόντα, που είχε πρωτοπαρουσιαστεί το 2012, ήταν η δεύτερη συμμετοχή της ΕΛΣ στο Φεστιβάλ Αθηνών (20 έως 26/7/2017). Η πρεμιέρα στο κατάμεστο Ηρώδειο...
Φλογερά πάθη στο Ηρώδειο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας