Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ενας πανκ βιολιστής στο Ηρώδειο

Ο χαρισματικός βιολονίστας, Νάιτζελ Κένεντι

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ενας πανκ βιολιστής στο Ηρώδειο

  • A-
  • A+

Εκρηκτική προσωπικότητα που δεν σταματά να πειραματίζεται, καλλιτέχνης με κλασικό παρελθόν και μανία να συνεργάζεται με τους Πολ ΜακΚάρτνεϊ, Ρόμπερτ Πλαντ, Κέιτ Μπους, The Who, τρελαμένος με το ποδόσφαιρο και την ομάδα του την Αστον Βίλα, συχνός καλεσμένος στα σημαντικότερα φεστιβάλ και τις μεγαλύτερες αίθουσες του κόσμου, πολύ ταλαντούχος κι άλλο τόσο θρασύς με τους αυστηρούς κώδικες της κλασικής μουσικής, αθυρόστομος και γνωστός για τα αλλοπρόσαλλα ντυσίματα και κουρέματά του.

Ο χαρισματικός βιολονίστας Νάιτζελ Κένεντι, αυτός που κάποτε αποκαλούσαμε «τρομερό παιδί» της κλασικής αλλά σήμερα έχει ήδη πατήσει τα 61, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Την ερχόμενη Τρίτη 17 Ιουλίου δίνει μια μοναδική συναυλία στο Ηρώδειο ερμηνεύοντας με τον προσωπικό, αντισυμβατικό του τρόπο έργα του Μπαχ αλλά και τζαζ συνθέσεις του Τζορτζ Γκέρσουιν.

Βασισμένο στην ομώνυμη δισκογραφική του δουλειά, το «Bach meets Kennedy meets Gershwin» αφήνει μπόλικο χώρο για αυτοσχεδιασμό, πάθος και μουσικές ακροβασίες. Μαζί του στη σκηνή θα τα μοιραστούν όλα αυτά οι διακεκριμένοι δεξιοτέχνες Rob Bussalb (κιθάρα), Tomasz Kupiec (κοντραμπάσο) και Beata Urbanek (τσέλο).

Στο αποκορύφωμα μιας λαμπρής πορείας ο Νάιτζελ Κένεντι συνεχίζει με τον δίσκο αυτό τον ριζοσπαστικό δρόμο που χάραξε από τη δεκαετία του ’80, σμίγοντας την παράδοση με τον σύγχρονο, ηλεκτρισμένο ήχο. Χαρακηριστικές περιπτώσεις τα άλμπουμ (συνολικά έχει κυκλοφορήσει περισσότερα από 40) όπου πείραξε τις συνθέσεις του Τζίμι Χέντριξ (The Kennedy Experience, 1999) και των Doors (The Doors Concerto, 2000), οι βραβευμένες ηχογραφήσεις του στα έργα των Μπετόβεν, Μπραμς, Μέντελσον, Σιμπέλιους και φυσικά η ερμηνεία του στις «Τέσσερις εποχές» του Βιβάλντι που έχει ξεπεράσει τα 3.000.000 αντίτυπα σε πωλήσεις.

Γεννημένος στο Μπράιτον το 1956 από οικογένεια μουσικών -ο πατέρας του ήταν πρώτος τσελίστας της Royal Philharmonic Orchestra και η μητέρα του πιανίστρια-, ο Κένεντι ακουλούθησε στα έξι του χρόνια τη μητέρα του σε μια οντισιόν του Γεχούντι Μενουχίν και ξεδίπλωσε με το καλημέρα το σπάνιο ταλέντο του, που χρόνια μετά τον ανέδειξε σε έναν από τους δημοφιλέστερους Βρετανούς μουσικούς (παραμένει ο βιολονίστας με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των εποχών).

Σπούδασε με υποτροφία στις ΗΠΑ, έδειξε την αντισυμβατική του ιδιοσυγκρασία από την εφηβεία του, αποστασιοποιήθηκε από το μουσικό κατεστημένο, ανακάλυψε την τζαζ και την αυτοσχεδιαστική μουσική και εμφανίστηκε σε ηλικία δεκαέξι ετών στο Carnegie Hall πλάι στον μέγα τζαζίστα Στεφάν Γκραπελί. «Μου αρέσει μερικές φορές να παρομοιάζω τη μουσική με τον πρωταθλητισμό. Βλέπεις πως οι μεγάλοι αθλητές συνεχίζουν να πιέζουν τους εαυτούς τους με στόχο τη συνεχή βελτίωση. Ακόμα και όταν κατακτούν την κορυφή, δεν ικανοποιούνται ποτέ, αλλά αποζητούν περισσότερα. Το ίδιο συμβαίνει λοιπόν και σε μένα. Υπάρχουν πολλά ακόμα που πρέπει να έρθουν. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος σκεπτόμενος το μέλλον» λέει και το εννοεί, αφού πρόσφατα επέκτεινε το πεδίο δράσης του στη διεύθυνση ορχήστρας αλλά και τη σύνθεση.

Υπάρχουν βέβαια και στιγμές που οι δηλώσεις του, εκτός από θαυμασμό, προκαλούν χαμό στους μουσικούς κύκλους. Να, όπως η συνέντευξη που έδωσε στην «Γκάρντιαν» πριν από μερικά χρόνια και μίλησε μέχρι και για το αν στην ηλικία του κάνει κάτι περισσότερο από κάνναβη(!). «Λοιπόν, όχι συστηματικά, αλλά νομίζω ότι ποτέ κανείς δεν πρέπει να αποκλείει τίποτα εντελώς, γιατί αυτό είναι εντελώς περιοριστικό.

Ξέρετε, όλοι θα πεθάνουμε κάποια στιγμή, αλλά εγώ φαίνεται είμαι στην υγεία μου πολύ καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο συνομήλικό μου. Αντιθέτως, ανησυχώ για την ψυχολογική υγεία των παλαιών μου συμφοιτητών, της ελίτ των μουσικών σχολών που παρακολούθησα. Αυτοί μόλις πατήσουν τα 50 ή ακόμα και από τα 40 φτάνουν σ’ ένα επίπεδο, αλλά εγκαταλείπουν γρήγορα λόγω κλονισμένων νεύρων. Ξέρετε γιατί; Διότι η ζωή τους είναι μια επαναλαμβανόμενη διαδικασία αντί για διαρκές ταξίδι ανακάλυψης. Μόνο όταν είσαι ανοιχτός στις νέες ανακαλύψεις, προσδοκάς πράγματα στη ζωή».

Info: Τρίτη 17 Ιουλίου, Ηρώδειο στις 21.00. Τιμές από 22-90€, πληρ.: 210-3272000

 

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ενας «Englishman» στην Αθήνα
Δύο βραδιές όπου το ροκ παρελθόν του Στινγκ, τα μεγάλα σουξέ της δεκαετίας του '80 και του '90 συναντούν επί σκηνής τις τελευταίες του μουσικές αναζητήσεις που έχουν εξωτικό χρώμα και τζαμαϊκανές αναφορές.
Ενας «Englishman» στην Αθήνα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Xάνουμε το αρχείο Μάνου Χατζιδάκι;
«Ελλάς η χώρα των ονείρων», «Κύκλος με την κιμωλία», «Παραμύθι χωρίς όνομα», «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε», «Οδός Ονείρων». Εργα που ακούμε πρώτη φορά σε συναυλία, συνθέσεις που γράφτηκαν για να ντύσουν εικόνες,...
Xάνουμε το αρχείο Μάνου Χατζιδάκι;
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Sold out για τον συνθέτη της «Αμελί»
​Για τους περισσότερους από εμάς ο Γιαν Τιερσέν θα είναι πάντα ο συνθέτης της «Αμελί», αλλά εκείνος θα επιμένει να αφήνει πίσω του τη μεγάλη του κινηματογραφική επιτυχία. Ο Γάλλος συνθέτης, ένα από τα πρώτα...
Sold out για τον συνθέτη της «Αμελί»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μια φωνή, όλη η μουσική του κόσμου
Για κάποιους η Buika είναι η «Κόρη της Φωτιάς», για άλλους η μούσα του Αλμοδόβαρ, η σύγχρονη βασίλισσα του φλαμένκο -με ρίζες από την Ισημερινή Γουινέα- η γυναίκα που στη φωνή της συγκεντρώνει όλη τη μουσική...
Μια φωνή, όλη η μουσική του κόσμου
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μουσικές αφίξεις: 9+1 συναυλίες για το φθινόπωρο
Παλαιοροκάδες και τενόροι, γυναίκες που γράφουν τη δική τους ιστορία στη σύγχρονη μουσική σκηνή, μούσες από την ευρωπαϊκή πραγματικότητα των ‘70s και ροκ είδωλα των ‘60s, σαγηνευτικοί σαραντάρηδες και...
Μουσικές αφίξεις: 9+1 συναυλίες για το φθινόπωρο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας