Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κάκτοι με νότες

Η Κατερίνα Κυρμιζή έβγαλε το καινούργιο της mini άλμπουμ, «Κάκτοι»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κάκτοι με νότες

  • A-
  • A+

Η Κατερίνα Κυρμιζή έκανε κάτι πολύ πρωτοποριακό. Και δύσκολο συνάμα. Εβγαλε το καινούργιο της mini άλμπουμ «Κάκτοι» με πέντε τραγούδια κυκλοφορώντας ταυτόχρονα και πέντε βίντεο κλιπ. «Εν μέσω κρίσης και για ανεξάρτητους καλλιτέχνες που επιμένουν σε ένα εντελώς προσωπικό τραγούδι, είναι κάτι ασύλληπτο και τρελό», μας λέει η ίδια.

«Μια εξτραβαγκάντζα που δεν έχει, νομίζω, προηγούμενο στην ελληνική μουσική σκηνή. Πολλοί ρωτούν πώς το κάναμε. Με την ακούραστη εργατικότητα του μυρμηγκιού, με την ανεμελιά και τον ενθουσιασμό του νηπίου, με την αφοσίωση του πιστού, με τον φόβο πως δεν είχαμε την πολυτέλεια να αποτύχουμε».

Αλλά πριν απ' όλα, γιατί «Κάκτοι»; Σκληρός δεν είναι σαν τίτλος; «Κανένα όνομα δεν είναι τόσο σκληρό όσο η πραγματικότητα. Και στα πέντε τραγούδια καταπιάνομαι με ακανθώδη ζητήματα. Οι κάκτοι χρησιμοποιούνται σαν σύμβολο της γυναικείας ιδιοσυγκρασίας που είναι όλο αντιφάσεις. Από έξω σκληροτράχηλοι και προετοιμασμένοι για κάθε είδους κακουχία, από μέσα χυμώδεις και γλυκείς, κυοφορούν τα πιο όμορφα και σπάνια λουλούδια που ανθίζουν για μία νύχτα μόνο».

Το «Κάκτοι Ι» αποτελείται από τρία δικά της κομμάτια και δύο σε μουσική Κυρμιζή και Νίκου Γρηγοριάδη και σε στίχους της τραγουδοποιού. Ολα τα βιντεοκλίπ είναι σκηνοθετημένα από τους δυο τους, ενώ, μέσα στη χρονιά θα ακολουθήσει το συμπληρωματικό ΕΡ «Κάκτοι ΙΙ».

Ιδού και τα άμεσα σχέδιά της: «Μετά το ακουστικό live στο Μουσικό Κουτί πρέπει να ολοκληρώσουμε τους Κάκτους ΙΙ, σε εικόνα και ήχο, μια αισθηματική χειροτεχνία μεγάλης κλίμακας μιας και τα πάντα, ενορχήστρωση, παραγωγή ήχου και εικόνας, περνούν από τα χέρια μας. Ελπίζω να καταφέρουμε να τυπώσουμε σε cd ή, ακόμα καλύτερα, σε βινύλιο όλους τους Κάκτους μαζί».

Γράφονται, άραγε, τραγούδια με σημαία ευκαιρίας; «Πάντα γράφονταν, και καταλαβαίνω όσους θέλουν να αφήσουν μια τέτοια παρακαταθήκη. Είναι “μια κάποια λύσις” να βιοποριστείς. Ο πατέρας μου, που ήταν τραγουδιστής, με τέτοια τραγούδια ζούσε την οικογένειά του και πλήρωνε το μπαλέτο, το ωδείο, τα αγγλικά, τα ιδιαίτερα μαθήματα για δύο παιδιά.

Είναι απολύτως σεβαστό. Τελευταία γράφονται και προωθούνται πολλά τέτοια κομμάτια στον αστερισμό του υποτίθεται σοβαρού και έντεχνου τραγουδιού. Δεν με αφορούν».

Υπάρχει, θεωρεί, περιθωριοποίηση στη μουσική; «Σε ποια από όλες αναφέρεστε; Γιατί υπάρχουν πολλών ειδών: να μην ανήκεις σε κάποια κλίκα, να μην είσαι αποδεκτός στην LGBT κοινότητα, να μην έχεις το κομπόδεμα ή το όνομα του μπαμπά σου για μαξιλάρι, να μη γλείφεις, να μη δίνεις γην και ύδωρ για μία θέση στον καλλιτεχνικό ήλιο, να μην κάνεις συνεργασίες του συρμού, να μη βρίσκεσαι υπό την αιγίδα κάποιας εταιρείας εν πλήρει συνειδήσει, να μην είσαι “μετρίως μέτριος και μετρημένος”. Και μόνο το ένα από αυτά, σε βάζει στο περιθώριο. Μαύρο φίδι που σ’ έφαγε αν ισχύουν περισσότερα!».

Και τα ΜΜΕ; «Αυτή είναι η άλλη περιθωριοποίηση. Το μέσο που κατ' εξοχήν επικοινωνεί τη μουσική, το ραδιόφωνο, παίζει πια ένα ρεπερτόριο που απευθύνεται σε συνταξιούχους. Και επειδή τα μέσα εκπαιδεύουν το ακροατήριο, ζούμε πλέον μια αδιανόητη άρνηση για όσα συμβαίνουν εδώ και τώρα, εκτός κι αν συμπίπτουν αισθητικά με ό,τι έχουν τα αυτιά μας συνηθίσει.

Είναι κάτι τραγικό! Λυπάμαι και θυμώνω όταν σκέφτομαι πόσα καλά τραγούδια που γράφονται σήμερα και περιγράφουν το σήμερα δεν συναντούν ποτέ τους ακροατές τους επειδή δεν χωράνε στο κρεβάτι του Προκρούστη playlist».

  

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Το γράψιμο είναι ένα στοίχημα που μία στις δέκα κερδίζεις»
Μια απρόσμενη συνάντηση με αφορμή το νέο cd «Πολιορκημένος χρόνος», μια ωραία συνεργασία. Ο Ανδρέας Κατσιγιάννης της Εστουδιαντίνας της Νέας Ιωνίας μελοποιεί Τίτο Πατρίκιο, ο ποιητής απαγγέλλει και γνωστοί...
«Το γράψιμο είναι ένα στοίχημα που μία στις δέκα κερδίζεις»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο Γιώργος Μπίλιος ανοίγει τον «Διακόπτη»
Ο Γιώργος Μπίλιος είναι ο τραγουδιστής των «Amnesia Pills», ενός καλού εγχώριου συγκροτήματος με αγγλόφωνο στίχο. Ωστόσο, μόλις κυκλοφόρησε ένα προσωπικό άλμπουμ, «Διακόπτης» ο τίτλος του, τραγουδώντας στα...
Ο Γιώργος Μπίλιος ανοίγει τον «Διακόπτη»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τραγούδια για εγκλήματα...
Δείτε πόσο ενδιαφέρον ακούγεται αυτό που ετοίμασε για τα επόμενα Σάββατα στον «Σταυρό του Νότου Plus» ο Δημήτρης Μυστακίδης: ένα πρόγραμμα με ρεμπέτικα τραγούδια που αναφέρονται σε εγκλήματα. «Εχω χωρίσει το...
Τραγούδια για εγκλήματα...
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Trouble and Desire» με εκλεκτούς καλεσμένους
Η αυριανή σύμπραξη στο κλαμπ «Χοροστάσιο» μοιάζει εξαιρετικά ενδιαφέρουσα: οι The Callas παρουσιάζουν τη νέα τους δισκογραφική δουλειά «Trouble and Desire» (Inner Ear) στην οποία συνεργάστηκαν με τον Lee...
«Trouble and Desire» με εκλεκτούς καλεσμένους
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μουσικό οδοιπορικό χωρίς σύνορα
Εκείνο που συνδέει περισσότερο τη Φωτεινή Βελεσιώτου με τον Χάικ Γιαζιτζιάν είναι η βαθιά και αληθινή φιλία. Η τραγουδίστρια με τη γνήσια λαϊκή φωνή και ο δεξιοτέχνης στο ούτι αρχίζουν τις εμφανίσεις τους στο...
Μουσικό οδοιπορικό χωρίς σύνορα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αν έχεις «μπαμπάκι», θα κάνεις επιτυχία
Η κουβέντα μας με τον Γιώργο Μαργαρίτη ήταν 100% αυθεντική. Αμεση. Με... γνήσιες λέξεις. Θα τη διαβάσετε παρακάτω και, νομίζω, θα συμφωνήσετε. Μας μιλάει για τον Στέλιο Καζαντζίδη, τον Ακη Πάνου, τον Μανώλη...
Αν έχεις «μπαμπάκι», θα κάνεις επιτυχία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας