Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Αγαπώ τον Πουτσίνι, ονειρεύομαι τον Οθέλο»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Αγαπώ τον Πουτσίνι, ονειρεύομαι τον Οθέλο»

  • A-
  • A+

Νέοι, ανερχόμενοι, λαμπεροί, καταξιωμένοι και με μέλλον γεμάτο υποσχέσεις. Δύο σημαντικοί καλλιτέχνες που θα μας απασχολήσουν πολύ τα επόμενα χρόνια συμπράττουν αύριο Παρασκευή με την Καμεράτα-Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής και παρουσιάζουν στο Ηρώδειο μια μοναδική βραδιά με έργα Βέρντι, Μπιζέ, Πουτσίνι, κ.ά.

Ο Μαλτέζος Τζόζεφ Καλέγια, από τους μεγαλύτερους και δημοφιλέστερους τενόρους της εποχής μας, με τον Ισπανό μαέστρο Ραμόν Τεμπάρ, περιζήτητο στις συνεργασίες του με ορχήστρες ανά την υφήλιο.

Στο πρόγραμμα που έχουν ετοιμάσει ξεχωρίζουν άριες και πολύ δημοφιλή αποσπάσματα (ορχηστρική εισαγωγή από το «Ναμπούκο», άρια του Ρανταμές «Se quel guerrier io fossi – Celeste Aida» από την «Αΐντα», η άρια «Ah sì, ben mio coll'essere» του Μανρίκο από τον Τροβατόρε, η άρια του Μακντάφ «O figli miei – Ah la paterna mano» από τον Μάκβεθ, η άρια «La fleur que tu m’avais jetée» του Δον Χοσέ από την Κάρμεν, κ.ά.).

«Αν με ρωτούσατε ποιο από όλα αγαπώ περισσότερο, μάλλον δεν θα έκρυβα την αγάπη μου για το "E lucevan le Stelle", από την "Τόσκα" καθώς ο άδολος και βαθιά ερωτευμένος Μάριο Καβαραντόσι είναι από τους ρόλους που έχουν σημαδέψει την καριέρα μου. Γενικώς, κακά τα ψέματα, ο Πουτσίνι είναι ο συνθέτης που ξεχωρίζω, καθώς θεωρώ μοναδικό τον τρόπο που έχει αποτυπώσει τα συναισθήματα», λέει ο Τζόζεφ Καλέγια, διευκρινίζοντας πως ο ρόλος των ονείρων του παραμένει ο Οθέλος.

Γεννημένος τον Ιανουάριο του 1978, ο Τ. Καλέγια ξεκίνησε να τραγουδάει στα 16 του, αρχικά στην εκκλησιαστική χορωδία της γειτονιάς του στη Μάλτα.

«Στην πατρίδα μου έχουμε την τύχη να λειτουργεί ένα από τα παλαιότερα θέατρα στον κόσμο, χτισμένο το 1732. Είναι ένα μπαρόκ κόσμημα. Από την άλλη, καθώς, οι περισσότεροι Μαλτέζοι έχουν ιταλική καταγωγή, μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι η όπερα έχει ισχυρό παρελθόν στην πατρίδα μου», λέει.

Στα βήματα των σπουδαίων τενόρων Μπενιαμίνο Τζίλι, Λουτσιάνο Παβαρότι, Τίτο Σκίπα, Τζάκομο Λάουρι Βόλπι, Πλάθιντο Ντομίνγκο και Μάριο Λάντσα, που θαυμάζει και έχει μελετήσει αρκετά, ο 40χρονος σήμερα τενόρος κατέκτησε πολύ νωρίς σημαντικά διεθνή βραβεία που εκτίναξαν την καριέρα του και τον τοποθέτησαν ανάμεσα στα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας οπερατικής σκηνής: το 1997 -στα 19 του μόλις χρόνια- κέρδισε τον διαγωνισμό Belvedere Hans Gabor, το 1998 το Caruso Competition και το 1999 το Plácido Domingo's Operalia International Opera Competition.

Σήμερα, ο Τζόζεφ Καλέγια έχει ένα ατελείωτο βιογραφικό όπου ξεχωρίζουν οι συνεργασίες με τη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου, την Deutsche Oper στο Βερολίνο, τη Metropolitan Opera στη Νέα Υόρκη και αμέτρητες ακόμα εμφανίσεις ανά τον κόσμο, ενώ ηχογραφεί για την Decca.

«Τόσο η όπερα όσο τα κοντσέρτα και οι ηχογραφήσεις είναι τρεις πολύ διαφορετικοί τομείς στην καριέρα ενός τενόρου και καθένα τους διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη και εξέλιξη ενός καλλιτέχνη. Δεν ξέρω τι από όλα προτιμώ αλλά σίγουρα η όπερα είναι πάντα η πιο πλήρης εκδοχή της δουλειάς μας, καθώς σου δίνει τη δυνατότητα να ξεδιπλώσεις πλήρως έναν χαρακτήρα».

Το 2015, σε ηλικία μόλις 37 ετών, εκλέχθηκε στο διοικητικό συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μουσικού Θεάτρου. Δεν είναι, όμως, μόνο αυτά που έχει κατακτήσει, αλλά κι εκείνα που προσδοκά από το μέλλον.

«Περισσότερο από τους ρόλους και τους φημισμένους οργανισμούς, μεγαλύτερη πρόκληση για έναν τενόρο στην εποχή μας θεωρώ τη διάρκεια. Ολο και συχνότερα συναντώ τραγουδιστές που βλάπτουν ή καταστρέφουν τη φωνή τους πολύ γρήγορα και σε πολύ νεαρή ηλικία».

 Info:

Ηρώδειο, Παρασκευή στις 21.00. Εισιτήρια από 15 ευρώ στα ταμεία του Φεστιβάλ Αθηνών (Πανεπιστημίου 39), στο 210 3272000 και στα greekfestival.gr και www.viva.gr.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Καμία λέξη δεν είναι τόσο μαγική όσο το "μοιράζομαι"»
Για πολλοστή φορά στη χώρα μας, πρώτη φορά στο Ηρώδειο, ο Τζο Μπερνς συνιδρυτής, τραγουδιστής και κιθαρίστας του αγαπημένου αμερικάνικου γκρουπ Calexico, αποθεώνει, μιλώντας στην «Εφ.Συν», τη σχέση του με το...
«Καμία λέξη δεν είναι τόσο μαγική όσο το "μοιράζομαι"»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ντίβα σημαίνει θεία δύναμη και μαγεία»
Ασυμβίβαστη, όμορφη, προικισμένη με θεία φωνή, η Ρουμάνα σταρ της όπερας που κατέκτησε όλο τον κόσμο ερμηνεύει απόψε στο Ηρώδειο δημοφιλή τραγούδια από το ρεπερτόριο του crossover. Μαζί της ο Μάριος...
«Ντίβα σημαίνει θεία δύναμη και μαγεία»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Στην όπερα είμαι αουτσάιντερ»
Φανί Αρντάν: Σκηνοθετεί πρώτη φορά όπερα στην Αθήνα την αυτοκαταστροφική «Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ» και με την ευκαιρία αυτή μας μιλά για τα δικά της πάθη, την τόλμη στην τέχνη, την απόγνωση στον έρωτα.
«Στην όπερα είμαι αουτσάιντερ»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Γυναικεία υπόθεση!
Αν αυτός δεν ήταν ο θρίαμβος του χιπ χοπ και των γυναικών, τότε τι ήταν; Τα 61α Μουσικά Βραβεία Γκράμι απονεμήθηκαν το βράδυ της Κυριακής και από την ώρα που άρχισαν να ανακοινώνονται οι νικητές, πολύ γρήγορα...
Γυναικεία υπόθεση!
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Σπάνιος και ποιητικός Χατζιδάκις
Τρία σπουδαία έργα του Μάνου Χατζιδάκι αποκαλύπτονται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο πλαίσιο του Κύκλου Μάνος Χατζιδάκις. Τα «Τραγούδια της αμαρτίας»θα ερμηνεύσουν ο Π. Κιμιωνής...
Σπάνιος και ποιητικός Χατζιδάκις
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Με μουσική συνταγή Μαρινέλλας
Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού, Μαρινέλλα: ένας ζωντανός θρύλος με διαδρομή που ξεπερνά τις έξι δεκαετίες. Δίπλα της, ο Κώστας Μακεδόνας, με τα μισά της χρόνια στο τραγούδι, συνεπής στις επιλογές του....
Με μουσική συνταγή Μαρινέλλας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας