Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ο έρωτας είναι το καύσιμό μου»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ο έρωτας είναι το καύσιμό μου»

  • A-
  • A+

To σημείωμα στο ασανσέρ έγραφε: «Θα ήθελα να σας ζητήσω συγγνώμη για τυχόν αναστάτωση που θα προκαλέσω λόγω συγκέντρωσης στο διαμέρισμά μου. Σας ευχαριστώ για την κατανόηση, Ελεωνόρα Ζουγανέλη». Αρα οι ένοικοι είχαν ενημερωθεί, εμείς είχαμε προσκληθεί και η δημοφιλής τραγουδίστρια ήταν έτοιμη να πατήσει το play.

Η Ελεωνόρα αγαπά τις «παραδόσεις». Και κυρίως αυτές που σχετίζονται με καλή παρέα, μουσική και την αμεσότητα που μονίμως αναζητά. Εδώ και μερικά χρόνια η ακρόαση του νέου της δίσκου μοιάζει με ιεροτελεστία. Είναι σχεδόν πάντα καλοκαιράκι, εκείνη γεμίζει κόσμο το σπίτι και με καλό φαγητό (συνήθως μαγειρεμένο από την ίδια) ακούμε τα κομμάτια που μπήκαν στο άλμπουμ.

Τρία χρόνια μεσολάβησαν από την προηγούμενή μας συνάντηση. Η νέα δισκογραφική δουλειά της έχει τίτλο «Πού Με Φτάσανε Οι Ερωτες» (αναμένεται στις 11/6 από τη Minos EMI/Universal) και περιέχει 12 τραγούδια που πήγαν κι ήρθαν αρκετές φορές Αθήνα-Βερολίνο για να δουλευτούν από τον ενορχηστρωτή Ευριπίδη Ζεμενίδη.

«Ο έρωτας πάντα παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή μου. Ερωτεύομαι τη ζωή, πρόσωπα, τη φύση, καταστάσεις, συνεργάτες. Είναι το καύσιμό μου, δεν πάω πουθενά χωρίς αυτόν», μας λέει. «Δεν πρόκειται για έναν καθαρά ερωτικό δίσκο, αλλά ένα σύνολο τραγουδιών που αναφέρονται στον έρωτα με τη δική μου λογική».

Κι όταν δεν υπάρχει έρωτας, τι κάνει; «Τον αναζητώ συνέχεια. Γι' αυτό και πολλές φορές πληγώθηκα από τη διαρκή ανάγκη μου να κινητοποιούμαι μέσα από τα συναισθήματα. Μου αρέσει όμως που έχω κυλιστεί σε δύσκολα πράγματα, που έχω πληγωθεί, διότι έτσι αναθεωρώ και ξαναζωντανεύω. Είναι πολύ ωραίο να ξυπνάς νιώθοντας ότι είσαι καλύτερος από χθες. Ενα μόνο δεν θα μάθω δυστυχώς: να επαναπαύομαι και να καταλήγω κάπου. Τη λέξη κατασταλάζω δεν τη συμπαθώ. Θα κατασταλάξουμε όλοι όταν πεθάνουμε».

Πρώτο κομμάτι του δίσκου τα «Εισιτήρια» σε μουσική Σταύρου Σιόλα (φαίνεται να είναι σε μεγάλα κέφια εδώ και καιρό) και στίχους της Sunny Μπαλτζή και δεύτερο εκείνο που άνοιξε τον δρόμο για την κυκλοφορία του νέου άλμπουμ με τρόπο σχεδόν ιδανικό: Τα «Δεύτερα Κλειδιά», σε μουσική Γιώργου Καραδήμου και στίχους επίσης της Μπαλτζή, ήρθαν να προστεθούν στα τραγούδια που εδώ και χρόνια κούμπωσαν στη φωνή της, έγιναν αστραπιαία το κομμάτι που το κοινό απαιτεί ξανά και ξανά στα live της και μετρούν μέχρι σήμερα εκατομμύρια προβολές στο YouTube.

«Κι όμως, αυτό το τραγούδι που γράφτηκε για μια άσχετη συγκυρία πριν από τρία χρόνια, έναν Ιούλιο στο εξοχικό μου, βρήκε σήμερα στην Ελεωνόρα την ιδανική ερμηνεία. Ετσι όμως συμβαίνει με τη μουσική. Οι αναβολές είναι για να βρεθεί εκείνο που αξίζει κάθε τραγούδι. Από την πρώτη στιγμή που διάβασα τους στίχους κατάλαβα ότι εδώ κάτι γίνεται», μας λέει ο Γιώργος Καραδήμος.

Τρίτο κομμάτι, αυτό που χάρισε στον δίσκο τον τίτλο. Ο Δημήτρης Μαραμής το συνέθεσε, η Ελένη Φωτάκη υπογράφει τους στίχους κι η Ελεωνόρα μια χαρά υπηρετεί την ιδιαίτερη θεατρικότητά του. Αν της ζητούσαμε να συνεχίσει τον τίτλο του δίσκου, τι θα πρόσθετε δίπλα στη φράση «Πού με φτάσανε οι έρωτες»; «Στην αληθινή ζωή, θα έλεγα».

Στη λίστα με τα τραγούδια που απαίτησαν δεύτερη και τρίτη ακρόαση το «Αγάπη δεμένη» του Γιάννη Χριστοδουλόπουλου, με τον μαλακό ήχο και στίχους που παραπέμπουν στην ανθρωπογεωγραφία και τους ρυθμούς της πόλης («Δευτέρα το βράδυ θα 'ρθω απ' τη δουλειά/ Εσύ θα κοιμάσαι με φώτα ανοικτά... Κι αυτήν την Τετάρτη θα πάω τον μικρό/ Πρωί στο σχολείο, το βράδυ γιατρό»).

Ζουρνάδες, λαούτα, φλογέρες δίνουν τον τόνο στον «Γεροπλάτανο» του Σταύρου Σιόλα, κομμάτι που φλερτάρει με το παραδοσιακό παρελθόν, αλλά καθότι αυτό το κορίτσι έχει κάτι γήινο, καθόλου δεν παραξενεύεσαι να την ακούς να τραγουδά «Γεια σου γεροπλάτανε, να σ' ανέβω κράτα με».

Η καλή -και δοκιμασμένη- χημεία της με τον Κώστα Λειβαδά επιβεβαιώνεται στο «Αν αντέχεις» («Πίστεψα σε σένα, πόνταρα πολλά/ Μ' άλλη αναβολή πια δεν χωρά/ Φύγε και θα δεις τη διαφορά»), ενώ έξοχο και γραμμένο στα μέτρα της είναι το τραγούδι που προέκυψε από τη σύμπραξη των Στέφανου Κορκολή-Νίκου Μωραΐτη «Το μηδέν αντί για σένα». Το φινάλε του δίσκου, επίσης έτοιμο σουξέ, είναι η «Δύσκολη σιωπή», των Στ. Σιόλα-Φ. Γράψα.

Αλλά, βλέπεις, μπορεί στα ραδιόφωνα να σκίζει το συγκεκριμένο τραγούδι, όμως η Ελεωνόρα δεν τα πάει καλά με τις σιωπές. Αρκετά δυνατή πια για να βγάλει εις πέρας μια μεγαλούτσικη, σόλο καλοκαιρινή περιοδεία («Νύχτες καλοκαιριού» τη λέει), ετοιμάζεται να ταξιδέψει από τη Λευκωσία ώς το Σουφλί κι απ' τα Χανιά ώς την Κεφαλονιά. Αλλωστε, όταν μαθαίνεις «πού σε φτάνουνε οι έρωτες», καλό είναι να το μοιράζεσαι.

  

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Παροξυσμός για τον Αλεξ Τέρνερ
Η συναυλία των Arctic Monkeys στην πρεμιέρα του φετινού Rockwave είχε όσα χρειάζεται ένα μεγάλο live. Οι Arctic Monkeys έπαιξαν την Παρασκευή πρώτη φορά στην Ελλάδα μπροστά σε 15.000 κόσμου και ο τραγου­διστής...
Παροξυσμός για τον Αλεξ Τέρνερ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ενας «Englishman» στην Αθήνα
Δύο βραδιές όπου το ροκ παρελθόν του Στινγκ, τα μεγάλα σουξέ της δεκαετίας του '80 και του '90 συναντούν επί σκηνής τις τελευταίες του μουσικές αναζητήσεις που έχουν εξωτικό χρώμα και τζαμαϊκανές αναφορές.
Ενας «Englishman» στην Αθήνα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
60άρισε και πάει ξανά... «Σχολική Εκδρομή»
Μαζί του η Ελένη Τσαλιγοπούλου, ο Μάρκος Κούμαρης των Locomondo, η Νατάσσα Μποφίλιου και μαθητές από τα Μουσικά Σχολεία τα οποία όχι μόνο διαμορφώνουν την επόμενη γενιά καλλιτεχνών, αλλά έχουν –σύμφωνα με...
60άρισε και πάει ξανά... «Σχολική Εκδρομή»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Δεν είμαστε τίποτα απρόσιτοι σούπερ σταρ»
​Τελικά όχι μόνο δεν θα σταματήσουμε να ακούμε ζωντανά επιτυχίες των Scorpions σαν τα «Rock You Like a Hurricane», «Νo Οne Like You», «Send me an Angel», «Still Loving You» και «Wind of Change», αλλά θα έχουμε...
«Δεν είμαστε τίποτα απρόσιτοι σούπερ σταρ»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ερχονται οι Ιron Maiden
Επιτέλους μια ανακοίνωση που περιμέναμε από καιρό. Εφτά χρόνια μετά την τελευταία τους εμφάνιση στη χώρα μας, οι θρύλοι του μέταλ Iron Maiden, το συγκρότημα των 100 εκατ. δίσκων, επιστρέφουν την Παρασκευή 20...
Ερχονται οι Ιron Maiden
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Xάνουμε το αρχείο Μάνου Χατζιδάκι;
«Ελλάς η χώρα των ονείρων», «Κύκλος με την κιμωλία», «Παραμύθι χωρίς όνομα», «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε», «Οδός Ονείρων». Εργα που ακούμε πρώτη φορά σε συναυλία, συνθέσεις που γράφτηκαν για να ντύσουν εικόνες,...
Xάνουμε το αρχείο Μάνου Χατζιδάκι;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας