Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Βίκυ Μαραγκοπούλου στο τιμόνι της ΚΣΟΤ

Η πρώην διευθύντρια του Φεστιβάλ Καλαμάτας σε νέο ρόλο

Η Βίκυ Μαραγκοπούλου στο τιμόνι της ΚΣΟΤ

  • A-
  • A+

Η Βίκυ Μαραγκοπούλου, μια σημαντική προσωπικότητα στην οποία ο ελληνικός χορός χρωστάει πάρα πολλά χάρη στο Διεθνές Φεστιβάλ Καλαμάτας που διηύθυνε από την ίδρυσή του το 1995 μέχρι το 2015, επιστρέφει. Η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου τη διόρισε διευθύντρια της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ), ακέφαλης μετά την πρόσφατη παύση της Παυλίνας Βερέμη.

Χορεύτρια και καθηγήτρια χορού με πείρα (στην ίδια την ΚΣΟΤ δίδασκε επί 20 χρόνια), αλλα και με βαθιά γνώση τού τι συμβαινει διεθνώς στον χώρο του σύγχρονου χορού και διεθνή αναγνώριση -μην ξεχνάμε ότι έφερε στην Καλαμάτα τα ιερά τέρατα της τέχνης της-, η Βίκυ Μαραγκοπούλου είναι κατά γενική εκτίμηση το πρόσωπο που μπορεί να δώσει νέα ορμή στη μοναδική κρατική σχολή σύγχρονου χορού της χώρας.

Τη βρήκαμε στη Βουλγαρία να παρακολουθεί -τι άλλο;- σύγχρονο χορο, το σημαντικό φεστιβάλ Aerowaves, πρώτο βήμα για τα νέα ταλέντα όλης της Ευρωπης. Τη Δευτέρα το πρωί θα πιάσει δουλειά στην ΚΣΟΤ ανηφορίζοντας τα σκαλάκια της Ομήρου, γι’ αυτό και ήταν μετρημένη στα λόγια της, αν και χαρούμενη.

«Η εκπαίδευση είναι από τα πράγματα που έχω αγαπήσει περισσότερο στη ζωή μου. Ετσι, όταν μου ζήτησε η υπουργός Πολιτισμού να αναλάβω την ΚΣΟΤ, και κατάλαβα βέβαια ότι η σχολή ήταν ακέφαλη και σε τετελεσμένο αδιέξοδο, η αυθόρμητη αντίδρασή μου ήταν να πω «ναι». Ειμαι πολύ συνεδεμένη με την ΚΣΟΤ, νιώθω ότι επιστρέφω σπίτι μου.

Ελπίζω ότι η εμπειρία μου τα τελευταία χρόνια από τον σύγχρονο χορό θα τη βοηθήσει να συνεχίσει το μεγάλο και σημαντικό έργο της. Μην ξεχνάτε ότι από την ΚΣΟΤ βγαίνουν ουσιαστικά οι νέοι χορευτές και χορογράφοι, αυτοί που συνεχώς διαπρέπουν κι εδώ, αλλά και τους συναντάμε μπροστά μας στην Ευρώπη όπου σταθούμε και βρεθούμε.

Δεν θα ήθελα να μιλήσω για τα σχέδιά μου, είναι άλλωστε νωρίς. Θέλω να μπώ στη σχολή, να καταλάβω τι γίνεται, να δω τα πράγματα από κοντά. Το βασικό τώρα είναι να γίνει με ομαλό τρόπο η μετάβαση, πλησιάζουν άλλωστε και οι εξετάσεις, τα παιδιά έχουν ανάγκη από ηρεμία. Μόνο ένα θα πω. Ειναι σημαντικό να μη χαθει το ΕΣΠΑ που έχει πάρει η σχολή για την επόμενη τριετία για παραστάσεις χορού σε Αθήνα και περιφερεια».

 

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Restart με γέλιο και συγκίνηση
Η Λίντα Καπετανέα, η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του θεσμού, διαλέγοντας ανοιχτά, γοητευτικά, ψυχαγωγικά θεάματα όλων των τάσεων, χωρίς όρια και ταμπού, γέμισε το Μέγαρο. Αλλά και έφερε τον χορό έξω, στην...
Restart με γέλιο και συγκίνηση
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τα παιδιά χορεύουν τη δική τους Πολιτεία
Ο αβάν γκαρντ Γάλλος χορογράφος φέρνει στην «Πειραιώς 260» την πολυσυζητημένη παράσταση «enfant», φτιαγμένη με επίκεντρο παιδιά 6 με 12 χρόνων. Ανάμεσα σε ενήλικους χορευτές και πελώριες μηχανές, οι δώδεκα...
Τα παιδιά χορεύουν τη δική τους Πολιτεία
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Για να επιζήσω έμαθα να επινοώ έναν παράλληλο τρόπο ζωής»
Ο χορογράφος, Γιόζεφ Νατζ, έρχεται για πέμπτη φορά στη χώρα μας για να παρουσιάσει στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας το φρέσκο έργο του, «Penzum». Θέμα του η μεταμόρφωση. Φοράει μάσκα και γυναικεία ρούχα και παίζει...
«Για να επιζήσω έμαθα να επινοώ έναν παράλληλο τρόπο ζωής»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ο Παπαϊωάννου καθήλωσε την Αβινιόν»
Θριαμβευτική ήταν η πρώτη συμμετοχή του Δημήτρη Παπαϊωάννου στο περίφημο Φεστιβάλ της Αβινιόν, στον νότο της Γαλλίας. Η νέα του δημιουργία, «Ο Μεγάλος Δαμαστής» (The Great Tamer), που έκανε την παγκόσμια...
«Ο Παπαϊωάννου καθήλωσε την Αβινιόν»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Οι νέοι του Γιοχάνεσμπουργκ χορεύουν την εξέγερσή τους»
Η ανερχόμενη Νοτιοαφρικανή χορογράφος παρουσιάζει στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας μια πολύ ελεύθερη, πολιτική διασκευή τού «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Αυτός παλεύει με τη σεξουαλικότητά του. Αυτή είναι δυνατή και...
«Οι νέοι του Γιοχάνεσμπουργκ χορεύουν την εξέγερσή τους»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μουσική, χορός, ποτά και φιλιά στο γρασίδι
Πιο μαζεμένο από άλλες χρονιές, χωρίς το όνομα που θα προκαλέσει λαοπλημμύρα στη Μαλακάσα, το φετινό Rockwave φιλοδοξεί να αποδείξει ότι καμιά φορά συγκροτήματα όπως οι αγαπημένοι Placebo, ο Σίβερτ Χόγιεμ που...
Μουσική, χορός, ποτά και φιλιά στο γρασίδι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας