Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εξάσφαιρος Μπρούνο

Ο πολυτάλαντος Bruno Mars ήταν ο νικητής της βραδιάς, ενώ ο Kendrick Lamar αποθεώθηκε στην καταιγιστική έναρξη

Photo by Matt Sayles/Invision/AP

Εξάσφαιρος Μπρούνο

  • A-
  • A+

Ενας θρίαμβος για τον Bruno Mars ήταν τα φετινά Γκράμι και όχι τόσο για τα 6 βραβεία που μάζεψε αλλά επειδή τρία από αυτά είναι για τις πιο σημαντικές κατηγορίες. Με το άλμπουμ «24K Magic» κέρδισε το Record of the Year και το Album of the Year, ενώ με το τραγούδι του «That' s What I Like» απέσπασε και το Song of the Year. Τρία στα τρία για τον καλλιτέχνη που έβγαλε έναν πράγματι καλό και εμπορικό ποπ και r 'n' b δίσκο. Ισως να διχάστηκαν και οι... ψηφοφόροι και να μοιράστηκαν στα τρία σαφώς καλύτερα και «μαύρα» άλμπουμ των Kendrick Lamar, Jay Z και Childish Gambino.

Θρίαμβος για τον Mars, θάνατος για το ροκ η βραδιά. Ούτε ένα ροκ όνομα, καλλιτέχνης ή συγκρότημα δεν βρισκόταν ανάμεσα στους υποψηφίους στις βασικές κατηγορίες. Σκεφτείτε πως το σχετικό βραβείο δεν δόθηκε κατά τη διάρκεια της τελετής, αλλά νωρίτερα με... ταχυδρομικό φάκελο -καλύτερο ροκ άλμπουμ βγήκε το «A Deeper Understanding» των The War on Drugs. Το Best New Artist -τέταρτη μεγάλη κατηγορία- φέτος κατέκτησε η Alessia Cara ενώ όλοι περίμεναν την (πιο ενδιαφέρουσα εδώ που τα λέμε) SZA (προφέρεται Σίζα).

Η τελετή που έλαβε χώρα βράδυ Κυριακής για την Αμερική μετακόμισε φέτος στη Νέα Υόρκη και, όπως πάντα, είχε πολλή λάμψη. Δεν είναι βέβαια Οσκαρ τα Γκράμι, αφού δεν βοηθούν οι δεκάδες κατηγορίες που υπάρχουν (παίρνει βραβεία ο κάθε πικραμένος), αλλά έχουν τη σημασία τους για τη μουσική βιομηχανία. Καλύτερο χιπ χοπ άλμπουμ αναδείχτηκε το «DAMN» του Kendrick Lamar, καλύτερο ποπ άλμπουμ το «Divide» του Ed Sheeran, καλύτερο εναλλακτικό το «Sleep Well Beast» των The National και καλύτερο ηλεκτρονικό το «3-D The Catalogue» των Kraftwerk. Στις live εμφανίσεις της βραδιάς, όπως λογικά θα είδατε, ξεχώρισαν η Lady Gaga (πιάνο, μόνο), ο Kendrick Lamar (στην καταιγιστική έναρξη), οι DJ Khaled, Rihanna και Bryson Tiller, η Kesha (με δάκρυα στα μάτια), ο Bruno Mars και η Cardi B, η SZA και, φυσικά, οι U2.

Στα χάι λάιτ της βραδιάς και η Χίλαρι Κλίντον, που εμφανίστηκε σε βίντεο να διαβάζει αποσπάσματα από το βιβλίο «Φωτιά και Οργή» του Μάικλ Γουλφ που έχει προκαλέσει ταραχή στον Λευκό Οίκο και τον Ντόναλντ Τραμπ. «Ενας λόγος που του αρέσει να τρώει στα ΜακΝτόναλντς: κανείς δεν ξέρει ότι θα πάει εκεί και το φαγητό έχει προμαγειρευτεί με ασφαλή τρόπο», διάβασε η ηττημένη υποψήφια των Δημοκρατικών. Λογικό να πατήσει πάνω σε αυτό ο πρόεδρος της Αμερικής στο tweet του: «Διαβάζεις ένα βιβλίο γεμάτο ψευδείς ειδήσεις στα Γκράμι, μοιάζει σπουδαίο βραβείο παρηγοριάς αν έχασες την προεδρία». Μα, κι αυτοί τη Χίλαρι επέλεξαν για να την πει στον Τραμπ; Ολοι οι μουσικοί εναντίον του είναι, τη Χίλαρι διάλεξαν οι διοργανωτές;

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Θρίαμβος της 18χρονης Μπίλι Αϊλις
Από το 1979 είχε να συμβεί κάτι ανάλογο: ένας καλλιτέχνης να κερδίσει τα βραβεία σε όλες τις βασικές κατηγορίες των Γκράμι. Τότε ήταν ο Κρίστοφερ Κρος, πριν από 40 χρόνια ακριβώς.
Θρίαμβος της 18χρονης Μπίλι Αϊλις
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Πούλιτζερ στον ράπερ Λαμάρ
Ο Kendrick Lamar, ο πιο ευφυής καλλιτέχνης της σύγχρονης μουσικής, ένα αληθινό τζίνιους της χιπ χοπ, κέρδισε το βραβείο Πούλιτζερ της μουσικής. Είναι ο πρώτος ποπ καλλιτέχνης που παίρνει το βραβείο! Με το...
Πούλιτζερ στον ράπερ Λαμάρ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ζήτω το πολιτικό τραγούδι
Ο περίφημος ράπερ Κέντρικ Λαμάρ βρέθηκε στο επίκεντρο της τελετής απονομής των μουσικών βραβείων του αμερικανικού MTV την Κυριακή το βράδυ κερδίζοντας συνολικά έξι βραβεία, ανάμεσά τους κι εκείνο του «βίντεο...
Ζήτω το πολιτικό τραγούδι
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ρίσκο, ακόμα και με πληρότητα 40% στα λάιβ
Επειδή τα πράγματα με τις συναυλίες είναι αρκετά μπερδεμένα, ζητήσαμε από την Κατερίνα Σταματάκη, πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδέσμου Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων και ιδιοκτήτρια της εταιρείας παραγωγής...
Ρίσκο, ακόμα και με πληρότητα 40% στα λάιβ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μαζί και μόνος στον Φάρο
Το live του Theodore αυτή τη φορά ήταν διαδικτυακό. Ωραία, εξαιρετική πρωτοβουλία από το ΚΠΙΣΝ. Ξεκίνησε κάθε Σάββατο να διοργανώνει συναυλίες για το internet απευθείας από το Φάληρο.
Μαζί και μόνος στον Φάρο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Τα παραδοσιακά όργανα πάνε το χιπ χοπ λίγο παρακάτω»
Ηταν πέρυσι τέτοιο καιρό όταν οι Social Waste έδιναν μια επική συναυλία στο κατάμεστο Piraeus Academy, μπροστά σε 2,5 χιλιάδες -τρελαμένους- θεατές. Το live ήταν sold out εβδομάδες πριν.
«Τα παραδοσιακά όργανα πάνε το χιπ χοπ λίγο παρακάτω»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας