Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Χρυσό μετάλλιο στη Σέρβα Σόνια Σάριτς και τον Ρώσο Μιχαήλ Τιμοσένκο

Οι κατακτητές του Μεγάλου Βραβείου για άνδρες και για γυναίκες μονωδούς

Χρυσό μετάλλιο στη Σέρβα Σόνια Σάριτς και τον Ρώσο Μιχαήλ Τιμοσένκο

  • A-
  • A+

Στην όπερα ήταν αφιερωμένη η 40ή διοργάνωση του Διεθνούς Διαγωνισμού «Μαρία Κάλλας» που ολοκληρώθηκε την Κυριακή, 10/12/2017. Φέτος ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από το Διεθνές Καλλιτεχνικό Κέντρο Athenaeum σε συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή και φιλοξενήθηκε στο ΚΠΙΣΝ.

Παρών ήταν ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ, Γιώργος Κουμεντάκης, ο οποίος ανακοίνωσε ότι ο μοναδικός θεσμός λυρικού θεάτρου της χώρας θα αναλάβει τη συνέχεια της διεξαγωγής του διαγωνισμού στον κλάδο της όπερας. Οι προκριθέντες νέοι καλλιτέχνες τραγούδησαν ενώπιον της Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής και κοινού, στο οποίο συμπεριλαμβανόταν η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου.

Συνοδευόμενοι από την Ορχήστρα της ΕΛΣ υπό τον Νίκο Βασιλείου επτά νέοι μονωδοί απέδωσαν από μία άρια όπερας του Μότσαρτ και μία ιταλικού ρεπερτορίου (Βέρντι, Μπελίνι, Ροσίνι). Την κριτική επιτροπή του διαγωνισμού αποτέλεσαν η διάσημη Αμερικανίδα υψίφωνος Σέριλ Στούντερ, ο Γερμανός υπεύθυνος προγραμματισμού και διανομών της Βασιλικής Οπερας του Λονδίνου Πέτερ Κάτονα, ο Αγγλος θεατρολόγος και σκηνοθέτης όπερας Στίβεν Λάνγκριτζ, ο αρχιμουσικός Μίλτος Λογιάδης, η διάσημη Ουγγαρέζα υψίφωνος Εύα Μάρτον, η Γερμανίδα καλλιτεχνική μάνατζερ Συλβάνα Σίντοβ-Μπέρενς, ο Ρώσος υπεύθυνος του Προγράμματος Νέων Καλλιτεχνών του Θεάτρου Μπολσόι Ντμίτρι Βντοβίν και ο κόντρα-τενόρος Αρης Χριστοφέλλης, παιδαγωγός του κλασικού τραγουδιού και μέλος του Δ.Σ. του Διεθνούς Καλλιτεχνικού Κέντρου Athenaeum.

Στην τελική φάση του διαγωνισμού, στην οποία δεν έφτασε καμία από τις τέσσερις Ελληνίδες της δεύτερης φάσης, συμμετείχαν ο Μογγόλος βαρύτονος Ανκμπαγιάρ Ενκμπολντ, η Κινέζα υψίφωνος Κανρού Κιν, ο Ρώσος βαθύφωνος Μιχαήλ Τιμοσένκο, η Σέρβα υψίφωνος Σόνια Σάριτς, ο Νοτιοκορεάτης βαρύτονος Τζίνχο Σέο, η Αμερικανίδα υψίφωνος Σέλεϊ Τζάκσον και ο Νοτιοκορεάτης τενόρος Γιούνμπουμ Λι.

Για πολλοστή φορά η παρουσία Ασιατών υπήρξε κυρίαρχη υπογραμμίζοντας τη δεδομένη, προϊούσα παγκοσμιοποίηση του επαγγελματικού πεδίου των τραγουδιστών της όπερας. Μεγάλο Βραβείο (χρυσό μετάλλιο, 10.000 €, συναυλίες σε εξωτερικό και Ελλάδα) απονεμήθηκε στη Σόνια Σάριτς και στον Μιχαήλ Τιμοσένκο.

Δεύτερο Βραβείο (ασημένιο μετάλλιο, 5.000 €) απονεμήθηκε στη Σέλεϊ Τζάκσον και στον Τζίνχο Σέο. Τρίτο Βραβείο (ασημένιο μετάλλιο, 3.000 €) απονεμήθηκε στην Κάνρου Κιν και στον Γιούνμπουμ Λι. Το Ειδικό Βραβείο σε Ελληνα ερμηνευτή δόθηκε στην υψίφωνο Λήδα Δημητριάδη. Το Μεγάλο Βραβείο απένειμε στη νικήτρια Σέρβα υψίφωνο Σόνια Σάριτς η Λυδία Κονιόρδου. Επαινοι δόθηκαν στην Ουκρανή υψίφωνο Βικτόρια Χοροσούνοβα-Διακάκη, τον βαρύτονο Ανκμπαγιάρ Ενκμπολντ και τον Κινέζο τενόρο Χανγκ Λιου.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Τραβιάτα» με ιδανική διανομή
Ριψοκίνδυνη πρόβαλε εξαρχής η επιλογή της ΕΛΣ να αναθέσει στον χορογράφο Κωνσταντίνο Ρήγο τη σκηνοθεσία της βερντιανής «Τραβιάτας», δεύτερης συμμετοχής του θεσμού στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών.
«Τραβιάτα» με ιδανική διανομή
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Επιτέλους «Γενούφα»!
Μέχρι το 2014 το ενδεχόμενο να ξεκινούσε η ΕΛΣ να παρουσιάζει όπερες του Γιάνατσεκ θα αντιμετωπιζόταν ως χονδροειδές χωρατό: οι επί δεκαετίες, πλην μοναχικών εξαιρέσεων, συντηρητικές επιλογές των καλλιτεχνικών...
Επιτέλους «Γενούφα»!
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αλμα ενηλικίωσης με Γιάνατσεκ και Χουβαρδά
Αναμφίβολα θετικό είναι το γεγονός ότι η ΕΛΣ αποφάσισε πρόσφατα να παρουσιάσει όπερες του Λέος Γιάνατσεκ (1854-1928). Μετά το προ τριετίας ξεκίνημα που έγινε με την «Πονηρή Αλεπουδίτσα» (2014/15), φέτος...
Αλμα ενηλικίωσης με Γιάνατσεκ και Χουβαρδά
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο «Μαγικός αυλός» στον κόσμο του animation
Υστερα από σειρά διεθνών λυρικών θεάτρων σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Αυστραλία, όπου παρουσιάστηκε μαγεύοντας περισσότερους από 350.000 φίλους της όπερας, η διάσημη παραγωγή του «Μαγικού αυλού» από την Κωμική...
Ο «Μαγικός αυλός» στον κόσμο του animation
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η αθάνατη γοητεία της «Μπατερφλάι»
Αναβίωση της παραγωγής της «Μαντάμα Μπατερφλάι» του 2013, σε σκηνοθεσία Ούγκο ντε Ανα, πρότεινε η Εθνική Λυρική Σκηνή ως πρώτη από τις δύο συμμετοχές της στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών. Την εναρκτήρια παράσταση...
Η αθάνατη γοητεία της «Μπατερφλάι»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Κατανυκτική έναρξη για την Εναλλακτική Σκηνή
Την πρώτη από τις συνολικά οκτώ προγραμματισμένες παραγωγές του κύκλου «Ημέρες λατρευτικής μουσικής – Ανθρώπινα και Θεία Πάθη» παρουσίασε ενώπιον κοινού την Πέμπτη, 23/3/2017, η Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής...
Κατανυκτική έναρξη για την Εναλλακτική Σκηνή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας