Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μπετόβεν με κινέζικο άγγιγμα

Ο αρχιμουσικός Στέφανος Τσιαλής και η Κινέζα βιολίστρια Τιάνγουα Γιανγκ

ΡΑΜΟΣ

Μπετόβεν με κινέζικο άγγιγμα

  • A-
  • A+

Στις 26/5/2017, στο Μέγαρο Μουσικής, ο Στέφανος Τσιαλής διηύθυνε την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών σε έργα Μπετόβεν και Ρίχαρντ Στράους. Η συναυλία είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, κυρίως για το πρώτο μέρος, όπου η Τιάνγουα Γιανγκ έπαιξε το «Κοντσέρτο για βιολί» του Μπετόβεν.

Αντιπροσωπευτικό γέννημα του αιώνα της παγκοσμιοποίησης, η 30χρονη Κινέζα βιολίστρια γεννήθηκε και σπούδασε βιολί στο Πεκίνο, συνέχισε με σπουδές σε ΗΠΑ και Γερμανία και σήμερα πλέον παίζει σε μεγάλα μουσικά κέντρα της Δύσης και ηχογραφεί συστηματικά στη NAXOS.

Κοντολογίς έχει εξελιχθεί σε επάξιο παραλήπτη της ευρωπαϊκής μουσικής κληρονομιάς, κάτι που η αθηναϊκή εμφάνισή της επαλήθευσε στο ακέραιο. Η Γιανγκ εξέπληξε με την αψεγάδιαστη τεχνική αρτιότητα του παιξίματός της.

Ο ήχος ήταν «στρογγυλός», ορθοτονικά ασφαλής, φωτεινός, ελεγχόμενης αιχμηρότητας και έντασης, η φραστική μαλακιά και ταυτόχρονα σφριγηλή, η συνοχή/συνέχεια του μουσικού ειρμού δίχως χάσματα.

Ο αβίαστος συντονισμός προς την ορχήστρα ουδόλως εμπόδισε τη μουσικό να ηγηθεί της εκτέλεσης, ενώ η ποιότητα και η ευγένεια έκφρασης φανέρωσαν πόσο καλά και βαθιά κατανοεί τη γραφή του συνθέτη της «Ηρωικής», η οποία, στο συγκεκριμένο έργο, γίνεται ανεπανάληπτα λυρική και μελωδική.

Οι εκτενείς παράγραφοι χαμηλόφωνης συνομιλίας με τα πνευστά αποδόθηκαν μαγευτικά, ο ορμητικός, γεμάτος ευφορία καλπασμός βιολιού/ορχήστρας στο φινάλε συνάρπασε. Η επιλογή να παιχτούν οι λιγότερο γνωστές καντέντσες του Σεν-Σανς ξάφνιασε ευχάριστα.

Η συναυλία ολοκληρώθηκε με (άλλο) ένα έργο του Ρίχαρντ Στράους: τη «Sinfonia Domestica» (1904), μία από τις θορυβωδέστερες συνθέσεις του ώριμου ρομαντισμού, στην οποία ο προικισμένος, πλην μοναδικά αυτάρεσκος και υπερφίαλος, Βαυαρός δημιουργός μετουσιώνει τα τετριμμένα καθέκαστα του τρισευτυχισμένου ιδιωτικού του βίου σε μνημείο ακατάσχετης μουσικής φλυαρίας…

Τουλάχιστον 45λεπτης διάρκειας, με εσωστρεφώς γερμανικό χιούμορ, η «Οικιακή Συμφωνία» αναμφίβολα προσελκύει κάποιους ακροατές ειδικών γούστων, ωστόσο προκαλεί αποπνικτική βαρεμάρα στην πλειονότητα των υπολοίπων…

Ο αρχιμουσικός πριμοδότησε τα εκκωφαντικώς φωνακλάδικα περιγραφικά επεισόδια της μουσικής, εντρύφησε στις μελωμένα λυρικές παραγράφους και διασφάλισε απλώς σε πρώτο επίπεδο την αφηγηματική συνοχή της γεμάτης ανυπόφορους πλατειασμούς αρθρωτής ροής των μουσικών επεισοδίων.

  

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ανευρη έναρξη της σεζόν
Ενδιαφέρον πρόγραμμα πρότεινε η ΚΟΑ υπό τον Στέφανο Τσιαλή στην πρώτη συναυλία της καινούργιας καλλιτεχνικής περιόδου στο κρατικό Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (7/10/2016). Δυστυχώς άφησε καταφανώς αλλά και...
Ανευρη έναρξη της σεζόν
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τέλος εποχής για το Μέγαρο Μουσικής
Σε μια κατάμεστη αίθουσα που θύμιζε παλιές, ένδοξες στιγμές, το κοινό παρακολούθησε μια μέτρια συναυλία που έδωσε στο Μέγαρο Μουσικής η Εθνική Ορχήστρα της Γαλλίας, συμπράττοντας με τον Λεωνίδα Καβάκο σε διπλό...
Τέλος εποχής για το Μέγαρο Μουσικής
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Συναρπαστική Ανε-Ζοφί Μούτερ
Απολύτως συναρπαστική ήταν η εμφάνιση της κορυφαίας Γερμανίδας βιολίστριας Ανε-Ζοφί Μούτερ στο κατάμεστο Μέγαρο Μουσικής (20/5/2019). Τη συνόδεψε η Ορχήστρα Δωματίου Βιένα-Μπερλίν, παίζοντας δίχως αρχιμουσικό.
Συναρπαστική Ανε-Ζοφί Μούτερ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ζερμπίνος και Κολανιάν παίζουν Πιατσόλα
Ξεκινώντας από τον περασμένο Νοέμβρη, ο φετινός κύκλος «Ακορντεόν» του κρατικού Μεγάρου Μουσικής προσφέρει ένα ενδιαφέρον μίνι πανόραμα της παρουσίας του ακορντεόν στη μουσική ζωή της Δύσης.
Ζερμπίνος και Κολανιάν παίζουν Πιατσόλα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αφιέρωμα Σκαλκώτα μέσω... Αμερικής
Αμεση συνέχεια είχαν οι εκδηλώσεις για την επέτειο Σκαλκώτα (1904-1949), που ξεκίνησαν στις 10/1/2019 με συναυλία της ΚΟΑ. Στις 14/1/2019, στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος», ο Νίκος Τσούχλος διηύθυνε τη...
Αφιέρωμα Σκαλκώτα μέσω... Αμερικής
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Aριστουργηματική «Οπερα του ζητιάνου»
Το διήμερο 1 & 2/11/2018 οι Αθηναίοι φιλόμουσοι είχαν τη σπάνια ευκαιρία να παρακολουθήσουν στο κρατικό Μέγαρο Μουσικής την «Οπερα του ζητιάνου» (1728) των Τζον Γκέι & Γιόχαν Κρίστοφερ Πέπις.
Aριστουργηματική «Οπερα του ζητιάνου»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας