Αθήνα, 21°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
21.5° 20.1°
2 BF
59%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
22.3° 20.4°
4 BF
61%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
19.3° 17.7°
1 BF
78%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
2 BF
88%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.1°
3 BF
64%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
20.0° 16.0°
2 BF
82%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
16°C
16.4° 14.5°
0 BF
51%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
19.6° 19.6°
0 BF
70%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
24°C
24.8° 21.6°
5 BF
42%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
21.9° 20.7°
3 BF
56%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
20.4° 19.4°
5 BF
56%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
20°C
19.7° 19.0°
3 BF
68%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.3° 20.3°
2 BF
46%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
18°C
20.2° 17.9°
0 BF
72%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
21°C
21.2° 20.2°
2 BF
61%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.0° 19.8°
3 BF
84%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
21.2° 18.8°
0 BF
56%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 17.3°
3 BF
76%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
20.7° 18.1°
1 BF
93%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Τετάρτη, 17 Απριλίου, 2024
Ο Πάρις Τσενίκογλου στο Ωδείο Αθηνών

Πιανιστικό forte με Μπετόβεν και Γάλλους συνθέτες

Στο πλαίσιο του τέταρτου, ετήσιου κύκλου «Το piano στα forte του», που διοργανώνει ο πιανίστας Στέφανος Νάσος, ο Πάρις Τσενίκογλου έδωσε ένα θαυμάσιο ρεσιτάλ στην κατάμεστη αίθουσα «Αρης Γαρουφαλής» του Ωδείου Αθηνών (1/4/2017).

Ο 28χρονος Θεσσαλονικιός μουσικός, που την τελευταία πενταετία δρέπει δάφνες στον γερμανόφωνο χώρο, έπαιξε συνθέσεις από τον κλασικισμό έως τον ώριμο 20ό αιώνα, αφήνοντας -όπως προ διετίας στον Παρνασσό- άριστες εντυπώσεις.

Για τη «Σονάτα αρ. 11», τη θεωρούμενη ως την καλύτερη από τις πρώιμες του Μπετόβεν, διέπλασε τον ήχο του πιάνου Στάινγουέι ώστε να αποδίδει ύφος και ποιότητες γραφής για πιανοφόρτε του 1800. Ο στεγνός ήχος βοήθησε στην πεντακάθαρη άρθρωση, ενώ σαφείς, καλοζυγιασμένες στίξεις καθώς επίσης υπολογισμένα κλιμακούμενες δυναμικές και ταχύτητες υπηρέτησαν άριστα την πολυεπίπεδη παραγραφοποίηση.

Υπέροχη ήταν η συχνή, αβίαστη ανάδυση τρυφερά μελωδικών φράσεων από το μηχανιστικό, ρυθμικοδομικό συνεχές της γραφής. Ακολούθησε η σύνθεση «Entnähert-Adieu KHF» (1992) του Τόμας Χάινις, ένα σύντομο, λιτό κομμάτι αποτελούμενο από μακριές πένθιμες σιωπές και βίαιες εξάρσεις.

Στο υπόλοιπο του προγράμματος ακούστηκαν παρτιτούρες του λεγόμενου μουσικού ιμπρεσιονισμού: αποσπάσματα από τις «Εικόνες» του Ντεμπισί (β΄ τόμος), την «Ιμπέρια» του Αλμπένιθ (α΄ τόμος) και -όπως το 2014- ο «Γκασπάρ της νύχτας» του Ραβέλ.

Αλλάζοντας με χαμαιλεόντια ετοιμότητα ποιότητες ήχου και άρθρωσης, ο ευφυέστατος Τσενίκογλου προσέδωσε στο παίξιμό του διαφάνεια και ρευστότητα ακουαρέλας, κάτω από τις αιθέριες φωτοσκιάσεις της οποίας διαγραφόταν με σαφήνεια μια συναρπαστικής κινητικότητας, μυωδώς διατυπωμένη μικροφραστική. Οργασμικής έντασης υπήρξε ο συνδυασμός ακρίβειας, κρυστάλλινης καθαρότητας ήχου και αχαλίνωτης βίας στον «Σκάρμπο».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Πιανιστικό forte με Μπετόβεν και Γάλλους συνθέτες

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας