Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Με δύναμη από την Ινδονησία

Ο Ινδονήσιος αρχιμουσικός Αντριάν Πραμπάβα

Με δύναμη από την Ινδονησία

  • A-
  • A+

Ακόμη μια συναυλία στο πλαίσιο του κύκλου «Οι πόλεις της μουσικής», αυτή τη φορά με άξονα την πόλη της Δρέσδης, πρότεινε η ΚΟΑ υπό τον Αντριάν Πραμπάβα στο Μέγαρο Μουσικής (31/3/2017). Το πρόγραμμα περιλάμβανε έργα Γερμανών ρομαντικών. Η συναυλία άφησε έντονα άνισες -από άριστες έως μέτριες- εντυπώσεις.

Τον εξαίρετο Ινδονήσιο αρχιμουσικό έχουμε ξανακούσει στο παρελθόν με την ΚΟΑ: είναι ευφυής, τεχνικά ικανότατος, με πολύ καλή γνώση και άριστη αντίληψη του υφολογικού στίγματος κάθε εθνικής περιοχής ή/και χρονολογικής περιόδου του ρεπερτορίου. Η συναυλία το επανεπιβεβαίωσε.

Το μεγάλο, ιδιαίτερα απαιτητικό (για την ΚΟΑ) πρόγραμμα ξεκίνησε με την «Εισαγωγή Μάνφρεντ» του Σούμαν. Διαπλασμένη ρευστά και ορμητικά, με σωστά αρθρωμένη φραστική σε γενική θεώρηση, η ανάγνωση μαρτυρούσε τη σωστή, σε βάθος κατανόηση του έργου από τον αρχιμουσικό, αλλά και την ανεπαρκή προετοιμασία και ετοιμότητα ειδικά των εγχόρδων στο να ανταποκριθούν στην αδιάλλακτα ορμητική διεύθυνση. Ακολούθησε το «Κοντσέρτο για πιάνο» του ιδίου με τη Δόμνα Ευνουχίδου, κορυφαία Ελληνίδα πιανίστρια περασμένων δεκαετιών.

Δοσμένη σε ίδιο ύφος από τον αρχιμουσικό, η εκτέλεση έπασχε κυρίως και γενικώς από τη συνεισφορά της πιανίστριας. Παρότι διαποτισμένο γενναιόδωρα με υποβλητικά μεστό, ευγενές ρομαντικό συναίσθημα, το παίξιμο της Ευνουχίδου υπολειπόταν σποραδικά σε ακρίβεια λεπτομέρειας, ενώ συχνά εμφάνιζε διαταραχές συνοχής και συντονισμού με την ορχήστρα, κρατώντας πίσω τον ειρμό της εκτέλεσης. Εξαιρετικής ευαισθησίας και μουσικότητας υπήρξαν οι εκτενείς διάλογοι πιάνου-κλαρινέτου (Σπύρος Μουρίκης) στο α΄ μέρος.

Το δεύτερο μισό της συναυλίας ξεκίνησε με την εισαγωγή στους βαγκνερικούς «Αρχιτραγουδιστές της Νυρεμβέργης», που δόθηκε με σαφώς οργανωμένη φραστική και, κυρίως, με το σωστό -ούτε υπερτονισμένο, ούτε άτολμο- εμβατηριακό σφρίγος. Εντυπωσίασε εδώ η ικανότητα του Πραμπάβα να οργανώνει τις δυναμικές, ισορροπώντας έξοχα τον ήχο εγχόρδων και χάλκινων πνευστών.

Η βραδιά ολοκληρώθηκε υπέρλαμπρα με το συμφωνικό ποίημα «Ντον Χουάν» του Ρίχαρντ Στράους. Αριστα προετοιμασμένο, γνωστό στους μουσικούς της ΚΟΑ, το θυελλωδών διαθέσεων έργο δόθηκε σε μια μοναδικά ανήμερα ορμητική, μουσικά και δραματουργικά άριστα αρθρωμένη ερμηνεία. Παρά τις ανελέητα υψηλές ταχύτητες, αρχιμουσικός και ορχήστρα ουδέποτε «χάθηκαν».

Κυριολεκτικά μαστιγώνοντας τους μουσικούς, δίχως όμως να χάνει το παραμικρό σε ακρίβεια συντονισμού, οργάνωση μουσικού συντακτικού και σαφήνεια άρθρωσης, ο αρχιμουσικός έχτισε μια συναρπαστική ερμηνεία που χαρακτηρίστηκε από μοναδική σβελτάδα, σφρίγος και εύπλαστη φραστική στα έγχορδα, αψεγάδιαστη ακρίβεια και αριστουργηματικές σολιστικές συνεισφορές από χάλκινα και ξύλινα πνευστά, στιβαρό, αθλητικό ήχο σαγηνευτικά αλαφρωμένο με καλπαστικό υπόγειο παλμό.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αφιέρωμα στον Αλφρεντ Σνίτκε
Στο πλαίσιο του αφιερωματικού κύκλου στον Αλφρεντ Σνίτκε (1934-1998), οι δύο μουσικοί επέλεξαν να παρουσιάσουν συνθέσεις του πολύ ιδιαίτερου Σοβιετικού συνθέτη δίπλα σε συνθέσεις του επίσης Σοβιετικού Σεργκέι...
Αφιέρωμα στον Αλφρεντ Σνίτκε
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ανεξίτηλος ρωσο-σοβιετικός ήχος
Η Εθνική Ορχήστρα της Ρωσίας (ΕΟΡ) είναι το πρώτο μη κρατικό συμφωνικό σύνολο στη ρωσική ιστορία. Ιδρύθηκε από τον πιανίστα/αρχιμουσικό Μιχαήλ Πλετνιόφ στις παραμονές της διάλυσης της ΕΣΣΔ, το 1990, και σήμερα...
Ανεξίτηλος ρωσο-σοβιετικός ήχος
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η Τιάνγουα Γιανγκ αναμετριέται με τον Μπάρτοκ
Πολύ καλές ήσαν η δεύτερη και η τρίτη συναυλία της νέας καλλιτεχνικής περιόδου 2017-18 που έδωσε η ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής. Στις 13/10/2017 η διεύθυνση του αθηναϊκού συνόλου υπό τον Σλοβένο αρχιμουσικό Ούρος...
Η Τιάνγουα Γιανγκ αναμετριέται με τον Μπάρτοκ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τέλεια ορχήστρα, αμέτοχος μαέστρος
Καλό αυστρογερμανικό ρεπερτόριο, παιγμένο άριστα από τους Ολλανδούς μουσικούς, αντιμετωπίστηκε με ρουτινιάρικη βιασύνη από τον αρχιμουσικό Ντανιέλε Γκάτι, ο οποίος όμως ανέβασε θερμοκρασία στο τέλος και...
Τέλεια ορχήστρα, αμέτοχος μαέστρος
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η Ακαδημία του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών συμπράττει με τον Φασίλ Σάι
Μοναδικά απολαυστική ήταν η συναυλία που έδωσαν στο κατάμεστο Μέγαρο Μουσικής τα έγχορδα της Ακαδημίας του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών, στο πλαίσιο τρέχουσας ευρωπαϊκής περιοδείας σε Γερμανία, Ολλανδία, Ελλάδα,...
Η Ακαδημία του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών συμπράττει με τον Φασίλ Σάι
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ενα εξαιρετικό «Ρέκβιεμ» του Μότσαρτ
Μία από κάθε άποψη εξαιρετική εκτέλεση του μοτσάρτειου «Ρέκβιεμ», που έφερε το στίγμα της ώριμης ιστορικής ερμηνευτικής, απόλαυσε το φιλόμουσο αθηναϊκό κοινό στο κατάμεστο κρατικό Μέγαρο Μουσικής. Το θαυμάσιο...
Ενα εξαιρετικό «Ρέκβιεμ» του Μότσαρτ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας