Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Δεν ονειρεύομαι να με αναγνωρίζουν στον δρόμο»

«Είναι η πρώτη φορά που αναλαμβάνω την ευθύνη να παρουσιάσω τον εαυτό μου έτσι όπως είμαι», λέει η Παυλίνα Βουλγαράκη

«Δεν ονειρεύομαι να με αναγνωρίζουν στον δρόμο»

  • A-
  • A+

«Γενικά δεν επιλέγω τίποτα στη μουσική. Θέλω να εστιάζω στην ουσία, να μη χάνω χρόνο, να μη γίνομαι δραματική». Πριν κλείσει καλά καλά τα 25, η Παυλίνα Βουλγαράκη είναι ένα πολύ κατασταλαγμένο και ταλαντούχο κορίτσι, γεμάτο αυθορμητισμό.

Νιώθει περήφανη για την ανεξαρτησία της, δεν ανησυχεί για όσα θα έρθουν, δεν παλεύει με τη ματαιοδοξία, αλλά ζει για τις χαρές της μουσικής, για την ασφάλεια που της χαρίζουν οι πολυετείς φιλίες και κρύβει πίσω από ένα υπέροχο χαμόγελο μια αίσθηση ιδιαίτερης αυτοπεποίθησης.

Εχει εμμονή με τη σκοτεινιά της Αν Σέξτον, τους κολασμένους στίχους του Μποντλέρ, την ερωτική ποίηση του Κάμινγκς. Γνωρίζει καλά τι είναι αυτό που δένει το τραγούδι με τις σπουδές ψυχολογίας που έκανε, θέλει να γράφει εκείνη τα κομμάτια με τα οποία συστήνεται στο κοινό και ξέρει ότι κάποτε θα εγκαταλείψει την Αθήνα και θα καταλήξει να ζει στην Κρήτη.

Από τη Δευτέρα ξεκινά εμφανίσεις στον «Σταυρό του Νότου». «Είναι η πρώτη φορά που αναλαμβάνω την ευθύνη να παρουσιάσω τον εαυτό μου έτσι όπως είμαι», λέει κι ενώ ακόμα γράφει και σβήνει κομμάτια που θα πει.

Μεταξύ αυτών και το τραγούδι «Φέρ' τα μου όλα πίσω» (δική της μουσική/στίχοι), που ηχογράφησε πρόσφατα με τον Ψαραντώνη. «Πάντοτε έλεγα ότι αν βγάζω δίσκους θα ήθελα να έχω σε κάθε μου δουλειά ένα ντουέτο με κάποιον που θαυμάζω από μικρή. Οχι από στρατηγική αλλά από μια παρότρυνση συναισθηματική και προσωπική».

• Με ποια αφορμή γράφτηκε το «Φέρ'τα μου όλα πίσω»;

Το τραγούδι λέει την αλήθεια της στιγμής που γράφτηκε: Ηθελα να φύγω από μια πολύ δύσκολη κατάσταση και κάθε στίχος, κάθε στροφή ήταν η δύναμη που έδινα στον εαυτό μου. Κάθε λέξη επιβεβαίωνε τον αρχικό στόχο: εγώ φεύγω.

Ηταν μια περίοδος που πάλευα να απαλλαγώ από διάφορα πράγματα. Γενικά γράφω στις στιγμές που νιώθω ευάλωτη. Στις χαρές δεν έτυχε ποτέ να συνθέσω ούτε νότα.

• Κι ο Ψαραντώνης πώς προέκυψε;

Τον κυνήγησα πολύ. Πώς αλλιώς; Με το που έγραψα το τραγούδι κατάλαβα ότι ο στίχος έχει κάτι λίγο υπερβολικό και βαρύ. Ηθελα να το ερμηνεύσει κάποιος με τη φωνή ενός λιονταριού, ενός λύκου.

Μια φωνή που σου δίνει τη δύναμη που σου λείπει. Αρχισα, λοιπόν, να πηγαίνω σε όλα τα live του ανά την Ελλάδα και με το cd στο χέρι τού έλεγα: «Ακούστε το, είναι ένα τραγούδι μου, θέλω να το πούμε μαζί». Ηταν πολύ αστείο διότι κάποια στιγμή με έβλεπε και γελούσε.

Μια μέρα, πριν βγάλω το δισκάκι κι ενώ το έχω ήδη παραδώσει στην εταιρεία, μου τηλεφώνησε λέγοντας: «Ακουσα ξανά το τραγούδι, μπορείς να με περιμένεις να το ηχογραφήσουμε;». Ηθελα να του πω «αν είναι να το πούμε μαζί, το βγάζω και σε πέντε χρόνια». Από αυτή τη συνεργασία διαπίστωσα ότι υπάρχουν άνθρωποι που δεν είναι κάτι άλλο από αυτό που δείχνουν.

• Πότε κάθεστε να γράψετε ένα τραγούδι;

Είμαι πάντα κάπου στη μέση: λίγο αναζητώ τη γιατρειά, λίγο την αιτία. Συνήθως γράφω αυτά που αισθάνομαι. Οταν προσπαθώ να μεταφέρω αυτά που πιστεύω ότι οι άλλοι νιώθουν, αποτυγχάνω, χάνω την αγνότητα των πρώτων σκέψεων.

• Οι σπουδές ψυχολογίες βοηθούν;

Η ψυχολογία όπως και το τραγούδι μπήκαν στη ζωή μου γιατί είχα ανάγκη να προσφέρω, να αισθάνομαι χρήσιμη. Δεν ένιωσα ποτέ πανικό και άγχος πώς θα χειριστώ τον εαυτό μου, πώς θα εκτεθώ στα social media, πώς θα με πουλήσω καλύτερα. Συνειδητά είμαι ένα βήμα πίσω.

Δεν ονειρεύομαι να περπατάω στον δρόμο και να με αναγνωρίζουν. Η σπουδαιότερη επιβράβευση είναι να έρθει κάποιος να μου πει «Παυλίνα, εγώ στη δύσκολη στιγμή άκουσα το κομμάτι σου». Μόνο αυτό μου δίνει ώθηση.

• Στόκας, Ψαραντώνης, Μητσιάς, Μαχαιρίτσας, τι σημαίνουν αυτές οι συνεργασίες για σας;

Ο Μπάμπης Στόκας έχει για μένα τη σωστότερη φωνή: δίνει νόημα στις λέξεις, έχει όση ευαισθησία και πάθος χρειάζεται. Με επηρέασε στο ρεπερτόριο. Θυμάμαι κάποια περίοδο που συνεργαζόμασταν, έκανα μαθήματα φωνητικής: «Κόψ' τα», μου είπε, «χάνεις το συναίσθημα».

Ο Μαχαιρίτσας από την άλλη είναι εκείνος που αγαπώ περισσότερο, που με στηρίζει όσο κανείς. Εχει πλάκα, του μιλάω ακόμα στον πληθυντικό και γελάνε όλοι στην μπάντα. Ο Μανώλης Μητσιάς με οδήγησε σε παλιά και λαϊκά κομμάτια, με συνθέτες που δεν είχα καμιά επαφή μαζί τους.

Τη Φωτεινή Βελεσιώτου επίσης τη θαυμάζω πολύ κυρίως γιατί δεν θέλει να καταλάβει πόσο σπουδαία είναι. Ομως αν καθόμουν να γράψω τους ανθρώπους που με καθόρισαν, τότε πρώτη θα έβαζα την οικογένειά μου και τους φίλους μου, δηλαδή όλους εκείνους που με έχουν κάνει να πιστεύω πως το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι οι ανθρώπινες σχέσεις.

• Μετά από όλα αυτά έχετε οπλιστεί με αρκετή αυτοπεποίθηση για σόλο εμφανίσεις;

Αυτό είναι μια πονεμένη ιστορία. Το αποφεύγω σε βαθμό που πολλές φορές το ακύρωσα στο παρά πέντε. Φοβάμαι όταν στη σκηνή δεν είναι δίπλα μου κάποιος για να μπορώ να κρυφτώ. Δεν αγχώνομαι αν θα πετύχω, αν θα έρθει κόσμος ή θα είναι άδειο το μαγαζί. Είναι που αναρωτιέμαι: «Τι κάνω τώρα εγώ εδώ πάνω;» Και δεν έχω απάντηση να μου δώσω.

• Ονειρα για το μέλλον κάνετε;

Οχι, γιατί έχω την τάση να αντιμετωπίζω τα πάντα σαν να είναι θαύμα ή σαν να είναι το απόλυτο τίποτα. Αλλες φορές με μαγεύει ένα τόσο δα μικρό λουλούδι σε μια άσχημη Αθήνα κι άλλη φορά μπορεί να δω έναν ελέφαντα σε ένα σαλόνι και να μην τον προσέξω.

Δεν έχω ποτέ νιώσει ότι ζω το όνειρό μου γιατί απλά θεωρώ ότι δεν έχω καταφέρει τίποτα. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι νιώθω ασήμαντη. Νομίζω τελικά ότι απλώς ακολουθώ αυτό που συμβαίνει.

Σταυρός του Νότου Plus, Φραντζή 14, Νέος Κόσμος,
τηλ. 210 9226975. Δευτέρες 13 και 20/3, στις 21.30.

  

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Η ζωή μου είναι ένα διαρκές restart»
Η Μαρία Φαραντούρη ανεβαίνει στη σκηνή του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός» για τέσσερις βραδιές (18 & 25 Φεβρουαρίου, 4 & 10 Μαρτίου) επιχειρώντας να χωρέσει σε μερικές ώρες πρόσφατα και παλαιότερα τραγούδια...
«Η ζωή μου είναι ένα διαρκές restart»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Γυναικεία υπόθεση!
Αν αυτός δεν ήταν ο θρίαμβος του χιπ χοπ και των γυναικών, τότε τι ήταν; Τα 61α Μουσικά Βραβεία Γκράμι απονεμήθηκαν το βράδυ της Κυριακής και από την ώρα που άρχισαν να ανακοινώνονται οι νικητές, πολύ γρήγορα...
Γυναικεία υπόθεση!
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Σπάνιος και ποιητικός Χατζιδάκις
Τρία σπουδαία έργα του Μάνου Χατζιδάκι αποκαλύπτονται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο πλαίσιο του Κύκλου Μάνος Χατζιδάκις. Τα «Τραγούδια της αμαρτίας»θα ερμηνεύσουν ο Π. Κιμιωνής...
Σπάνιος και ποιητικός Χατζιδάκις
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Όταν η μουσική γίνεται γυναικεία υπόθεση…
Η Ερωφίλη, με την κληρονομιά του «Τρίφωνου», και η Αφεντούλα Ραζέλη, με την «πολυεθνική» φωνή, συμπράττουν στον ιδιαίτερο χώρο του «Χαμάμ», συναντούν την εξαιρετική και δραστήρια ορχήστρα «Smyrna» και,...
Όταν η μουσική γίνεται γυναικεία υπόθεση…
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Καμία λέξη δεν είναι τόσο μαγική όσο το "μοιράζομαι"»
Για πολλοστή φορά στη χώρα μας, πρώτη φορά στο Ηρώδειο, ο Τζο Μπερνς συνιδρυτής, τραγουδιστής και κιθαρίστας του αγαπημένου αμερικάνικου γκρουπ Calexico, αποθεώνει, μιλώντας στην «Εφ.Συν», τη σχέση του με το...
«Καμία λέξη δεν είναι τόσο μαγική όσο το "μοιράζομαι"»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τα πιανιστικά του Μάνου
Ο τριετής Κύκλος Μάνος Χατζιδάκις που ανακοίνωσε η Εθνική Λυρική Σκηνή συνεχίζεται και αυτή τη φορά τη σκυτάλη παίρνουν μερικά από τα πιο σπουδαία πιανιστικά του έργα το ερχόμενο Σάββατο και Κυριακή, 2 και 3...
Τα πιανιστικά του Μάνου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας