Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η μεγάλη προσφορά της «Εφ.Συν.» για τα 90 χρόνια του Μίκη

Κλικάρετε στην εικόνα για να δείτε ολόκληρη την προσφορά της «Εφ.Συν.»

Η μεγάλη προσφορά της «Εφ.Συν.» για τα 90 χρόνια του Μίκη

  • A-
  • A+

Η «Εφημερίδα των Συντακτών» έχει μια σημαντική πολιτιστική προσφορά: Τέσσερα cd με τον Μίκη Θεοδωράκη.

Η τετραπλή κασετίνα λέγεται «Ξαναδιαβάζοντας τον Μίκη Θεοδωράκη» και περιέχει 65 τραγούδια του Μίκη σε νέες εκτελέσεις, σε απρόβλεπτες διασκευές με σύγχρονο ήχο.

Το Σαββατοκύριακο (24-25/12) βγήκαν τα δύο πρώτα cd και η κασετίνα (μαζί με μία αφίσα-πίνακα του Γιάννη Ψυχοπαίδη), το Σάββατο 2 Ιανουαρίου θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα δύο cd (μαζί με ένα ημερολόγιο του 2016, φιλοτεχνημένο από τους σκιτσογράφους της «Εφ.Συν.»).

Βγάζουμε δύο εκδόσεις κάθε φορά, την «κανονική» με τα 2 ευρώ και μία πιο ακριβή (αυτή με τα cd) στα 3,5 ευρώ. Το κάνουμε για μία και μοναδική φορά, μόνο και μόνο για να καλυφθεί κάποιο μέρος από τα αυξημένα έξοδα της παραγωγής που δεν ήταν δυνατόν να καλυφθούν από τη χορηγία των ΕΛ.ΠΕ. που προσφέρθηκαν να βοηθήσουν. 

Υπενθυμίζουμε πως οι εκτελέσεις, οι διασκευές στα τραγούδια του Μίκη, είναι όλες καινούργιες.

Ξαναδιαβάζοντας τον Μίκη

Συντάκτης: Αγγελος Κουτσούκης *

Καμιά φορά ξεκινάς να δουλέψεις πάνω σε κάτι, χωρίς ακριβώς να συνειδητοποιήσεις τι πας να κάνεις. Σου αρέσει μια ιδέα, θέλεις να την πραγματοποιήσεις, χωρίς εκείνη τη στιγμή να μπορείς να καταλάβεις με τι πας να αναμετρηθείς.

Κάτι τέτοιο συνέβη με το συγκεκριμένο άλμπουμ για λογαριασμό της «Εφημερίδας των Συντακτών». Ξεκινήσαμε με τον Μωυσή Ασσέρ να κάνουμε ένα cd με δώδεκα διασκευές παλιότερων τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη. Φιλόδοξο εγχείρημα, έτσι κι αλλιώς.

Στους πρώτους φίλους καλλιτέχνες που το είπαμε ενθουσιάστηκαν. Ενα σχεδόν τυχαίο ραντεβού με τον Ηλία Κόζα έφερε κάποιες μέρες αργότερα την πρώτη πρόχειρη ηχογράφηση.

Ο κλασικός «Λεβέντης», που μέχρι τώρα ξέραμε από την ερμηνεία της Μαρίας Δημητριάδη, με τη μουσική παρέμβαση του Ηλία Κόζα έγινε ένα «άλλο» τραγούδι, διατηρώντας ωστόσο την επαναστατικότητά του και όλα τα στοιχεία που το έκαναν αυτό που είναι. Το συναίσθημα που επικράτησε ήταν από ενθουσιασμός μέχρι... πανικός.

Ναι, μας αρέσει, αλλά τι θα πει ο συνθέτης; Για να είμαι ειλικρινής, αν ακούγοντάς το ο Μίκης Θεοδωράκης μάς έλεγε «όχι, δεν είναι αυτό το τραγούδι μου», δεν θα παραξενευόμουν. Αντίθετα, εκείνος ενθουσιάστηκε. Του άρεσε πολύ.

Πήραμε θάρρος και απευθυνθήκαμε στους Locomondo. Ο Μάρκος Κούμαρης διάλεξε με την πρώτη τη «Μυρτιά». Σε λίγες μέρες μάς έφερε μια «Μυρτιά» που χόρευε ρέγγε. Η ίδια διαδικασία ακρόασης, τα ίδια συναισθήματα.

Θα μπορούσε κάποιος, πολύ εύκολα, να μας πει: «Αυτά τα τραγούδια είναι ιστορικά. Αφήστε τα στην ησυχία τους. Επέζησαν και χωρίς τις παρεμβάσεις σας σχεδόν μισό αιώνα». Η απάντηση που θα μπορούσε να δοθεί είναι ότι από τη δεκαετία του ‘90, τουλάχιστον, έχουν γίνει τέτοια μεγάλα αφιερώματα σε μεγάλους συνθέτες όπως ο Cole Porter, ο George Gerswin ή ο Nino Rota.

Κι από την άλλη μεριά, ο Μίκης Θεοδωράκης είναι ένας συνθέτης που αυτό που τον ενδιαφέρει είναι να ακούγονται τα τραγούδια και οι μουσικές του και να περάσουν στις επόμενες γενιές. Να παραμείνει το έργο του ζωντανό, δηλαδή, και όχι να αντιμετωπίζεται μουσειακά. Γιατί ο ίδιος ποτέ δεν ήταν μουσειακό είδος.

Ταπεινά, μπορώ να αναφέρω, για την ιστορία, το συναίσθημα που κουβαλούν τα τραγούδια και οι μουσικές του. Και μπορεί να ακουστεί βλάσφημο, αλλά κατάλαβα τι θέλει να πει η «Λειτουργία» όταν την άκουσα στις παρούσες ηχογραφήσεις με τον Λάκη Παπαδόπουλο. Η πρώτη ηχογράφηση με τη Μαίρη Λίντα ήταν πολύ «καθώς πρέπει» για να καταλάβω την ειρωνεία που κουβαλάει το τραγούδι.

Ολα τα υπόλοιπα κύλησαν σαν παιχνίδι. Σαν παιχνίδι από αυτά που κάνουν τα μεγάλα παιδιά. Απλά πράγματα. «Ελένη (Βιτάλη) ποιο τραγούδι θέλεις να πεις;» - «Τον “Ταμένο” και τη “Ρωμιοσύνη μην την κλαις”». - «Πώς το φαντάζεσαι;» - «Σαν δημοτικό τραγούδι. Φωνή κι ένα κλαρίνο». -«Και πιο κλαρίνο φαντάζεσαι ότι μπορεί να παίξει με τη φωνή σου;» - «Τον Μάνο Αχαλινωτόπουλο». -«Μα, ο Μάνος το πιθανότερο είναι να λείπει στο Λονδίνο». - «Να τον πάρουμε ένα τηλέφωνο;» Κι ο Μάνος ήταν στο studio δυο μέρες μετά για να παίξει αυτό που θα ακούσετε στην ηχογράφηση. Τόσο απλά.

Ο Φοίβος Δεληβοριάς θέλησε να το πει σαν παραμύθι. «Μα, παραμύθι δεν είναι;». Η Ρίτα Αντωνοπούλου ήθελε να πει την «Ομορφη Πόλη». «Μα, είναι ένα από τα τραγούδια του Μίκη που τραγούδησε η Edith Piaf». - «Ρίτα, θέλεις να το πεις παρέα με ένα ακορντεόν, σαν να το τραγουδούσες σε μια γωνιά του δρόμου;» - «Ναι, αλλά να το πω μισό ελληνικά, μισό γαλλικά, αφού υπάρχει ηχογραφημένο και στις δύο γλώσσες;»

«Αρλέτα, ποιο τραγούδι του Μίκη θα ήθελες να πεις;» - «Κάποια από τις μελοποιήσεις που έχει κάνει στον Λόρκα. Αλλά χωρίς ορχήστρα. Μόνο με μια κιθάρα». Τελικά στο studio η Αρλέτα τραγούδησε το «Περιγιάλι το κρυφό», γιατί αυτό της βγήκε την τελευταία στιγμή. Η Αγγελική Τουμπανάκη, από την άλλη, ηχογράφησε την «Παντέρμη» σε ποίηση του Λόρκα με συνοδεία της φωνής της μια κλασική άρπα. Πανέμορφο.

Η Μπέττυ Χαρλαύτη, που έχει συνδέσει το όνομά της με την Ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης τα τελευταία χρόνια, θέλησε να τραγουδήσει την «Αυλή», ένα από τα πολιτικά του τραγούδια, με τρόπο σχεδόν κλασικό. Το πέτυχε. Εδωσε σε ένα πολιτικό τραγούδι μια κλασικότητα που το αναδεικνύει αλλιώς. Ο Δώρος Δημοσθένους πήρε δυο παλιά, κλασικά τραγούδια του Μίκη και, από καθαρόαιμα λαϊκά, παρέα με τους μουσικούς του, τα έκανε swing. Οι νεότεροι είναι πιο απενοχοποιημένοι.

Οι Ασσοι του Louis Salvator έπιασαν κουβανέζικα κύματα και έπαιξαν το «Αν θυμηθείς το όνειρό μου» με τέτοια διάθεση. Στην ερώτηση γιατί το διασκεύασαν έτσι, η απάντηση ήταν αποστομωτική: «Μα και οι Beatles το έπαιξαν με latin διάθεση». Ο Γιάννης Μηλιώκας φορτώθηκε έναν βαρύ ρόλο. Διάλεξε ένα τραγούδι που τραγούδησε ο Παύλος Σιδηρόπουλος. Απέδειξε ότι εκτός από τραγουδοποιός είναι και καταπληκτικός τραγουδιστής.

Το ίδιο έκανε και ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας. Διάλεξε ένα από τα πιο προσωπικά τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη και του έδωσε μια άλλη διάσταση.

Και η Ευσταθία, ένα από τα τραγούδια του Μίκη που έχει τραγουδήσει στα γαλλικά η Piaf, πριν από περίπου πενήντα χρόνια. Kαι παρ’ όλο που τη γοητεύει το ρετρό, το έκανε καινούργιο. Οσο για τη Μαρία Παπαγεωργίου, πρόλαβε από μόνη της να κάνει το «Ξημερώνει» σαν να γράφτηκε για τη φωνή της και να το αγαπήσουν τόσο πολύ τα ραδιόφωνα.

O Παντελής Αμπαζής ήταν να τραγουδήσει τη «Νήσο των Αζορών», στον δρόμο όμως αποφάσισε να πει κάτι πιο... σοβαρό. Προτίμησε να την αφήσει για τον γιο τού Μποστ, τον Γιάννη Μποσταντζόγλου, και τον Γεράσιμο Γεννατά.

Κάπως έτσι προχωρούσε το παιχνίδι και έμοιαζε να μην τελειώνει ποτέ. Οταν πιάσαμε τις περίπου 65 ηχογραφήσεις καταλάβαμε ότι ακόμα και τα πιο ωραία παιχνίδια κάποτε τελειώνουν. Το αποτέλεσμα είναι, απολύτως, στην κρίση σας. Οσο για τον τίτλο, αυτόν τον χρωστάμε στη Μαργαρίτα Θεοδωράκη. Εκείνη τον σκέφτηκε. Καλή ακρόαση με την «Εφημερίδα των Συντακτών».

(* Παραγωγός του δίσκου)

Οι καλλιτέχνες μιλούν για το έργο

Τώρα μπήκαν στο στούντιο οι καλλιτέχνες, τώρα τις ηχογράφησαν. Δεν συγκεντρώσαμε δηλαδή τίποτε παλιά κομμάτια και στήσαμε απλώς μια συλλογή, όπως γίνεται συνήθως. Καμία σχέση, είναι ένα ολοκαίνουργιο και πρωτότυπο έργο. Γι’ αυτό και οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν νιώθουν μεγάλη τιμή.

Ο Γιάννης Μηλιώκας συμμετέχει στην κασετίνα με το «Κάποτε θα ’ρθουν να σου πουν» που είχε τραγουδήσει ο Παύλος Σιδηρόπουλος και είναι το πρώτο τραγούδι του Θεοδωράκη σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου. Οσο για τη σχέση του με το έργο του Μίκη, θα περνάει πάντα μέσα από το «Κυνηγητό και ξύλο».

Ο Νίκος Πιτλόγλου, ενορχηστρωτής και ηχολήπτης, εδώ διασκευάζει το «Μάνα μου και Παναγιά». «Οι μουσικές και τα τραγούδια του Μίκη έχουν περάσει στο DNA ως βαθιά ακουστικά βιώματα και εικόνες μιας Ελλάδας που μπορεί ακόμα να χαίρεται τα κάλλη της, αλλά και να αυτοβασανίζεται, να λυπάται και να θρηνεί τις αδικίες που την περιβάλλουν και τη στοχεύουν, μα περισσότερο απ’ όλα να ελπίζει, να αγωνιά και να αγωνίζεται» λέει.

Ο Παντελής Αμπαζής, ο οποίος συμμετέχει με το «Θα σου δώσω ένα τόπι χρυσό» από τον κύκλο «Ενας όμηρος», ανασύρει μνήμες από τη συναυλία του 1984 στην Πανεπιστημιούπολη: «Χιλιάδες κόσμου περιμένουμε τον Μίκη που έχει αργήσει ανησυχητικά. Θα έρθει, δεν θα έρθει... Μία ώρα μετά, εμφανίζεται σίφουνας ο Μίκης. Χαμογελαστός και σίγουρος, ζητά συγγνώμη χωρίς φτηνές δικαιολογίες, διασχίζει το πλήθος, ανοίγει τα θεόρατα χέρια του, παίρνει ένα ρε ματζόρε απ’ το πιάνο και... παμ-παμ-παμ, “Βάρκα στο γιαλό” αρχίζοντας το ταξίδι στον ωκεανό της μουσικής του!».

Ο Στάθης Παχίδης είναι διασκευαστής καθ’ έξιν και κατά συρροή. «Εβρισκα παιγνιώδες για τα παιδικά αυτιά μου και τραγουδούσα το “Πέντε, πέντε, δέκα”. Δεν ήξερα, τι σημαίνει απαγορευμένο τραγούδι, το ’χα ακούσει σ’ ένα μαγνητόφωνο μπομπίνας, που είχε φέρει συγγενής μετανάστης στη Γερμανία. Η πρόκληση να παρουσιάσω μια ατμοσφαιρική εκδοχή ενός αγαπημένου μου κομματιού, του “Μενεξεδένια τα βουνά”, του ερωτικού Θεοδωράκη, που είναι εξίσου μεγαλοφυής με τον επικό, ήταν μεγάλη».

Η Αγνή συμμετέχει με την «Μπαλάντα του Αντρέα» σε ποίηση Κώστα Βάρναλη. «Ως έφηβη στην εποχή της δικτατορίας ο Θεοδωράκης ήταν ο ήρωάς μου και η απαγορευμένη μουσική του με έκανε να μπω σε μια πολιτική αναζήτηση», εξηγεί. «Θεώρησα τιμητική την πρόταση να συμμετάσχω στη νέα ανάγνωση των τραγουδιών του. Το τραγούδι που μου προτάθηκε το αγαπώ πολύ, συνήθιζα να το τραγουδάω. Ετυχε επίσης να σηματοδοτεί και για μένα το τέλος μιας εποχής και την αφετηρία μιας αναγέννησης. Κάθε στίχος και νότα και εικόνα του ακουμπάει την ψυχή μου».

Οι ακυκλοφόρητες διασκευές του Μίκη

CD 1

1. Λεβέντης - Κόζα Μόστρα (Νότης Περγιάλης)

2. Μυρτιά - Locomondo (Νίκος Γκάτσος)

3. Λειτουργία - Λάκης Παπαδόπουλος (Γιάννης Θεοδωράκης)

4. Μαργαρίτα Μαργαρώ - Is No Good (Μίκης Θεοδωράκης)

5. Aν θυμηθείς το όνειρό μου - Θαλένα Αβραμέα & Οi Assoi του Louis Salvador (Νίκος Γκάτσος)

6. Στρώσε το στρώμα σου για δυο - Δώρος Δημοσθένους & Louis Salvador (Ιάκωβος Καμπανέλλης)

7. Βράχο βράχο τον καημό μου - Νίκος Ξύδης (Δημήτρης Χριστοδούλου)

8. Κάποτε θα ’ρθουν - Γιάννης Μηλιώκας (Λευτέρης Παπαδόπουλος)

9. Δακρυσμένα μάτια - Οναρ (Γιάννης Θεοδωράκης)

10. Μια μέρα θα στο πω - Βασίλης Λέκκας (Τάσος Λειβαδίτης)

11. Το τραίνο φεύγει στις 8 - Ερασμία Μάνου & Δημήτρης Λιόλιος (Μάνος Ελευθερίου)

12. Ομορφη πόλη - Μόκα (Γιάννης Θεοδωράκης)

13. Νύχτα μαγικιά - Στέλιος Δάβαρης (Μίκης Θεοδωράκης)

14. Κόκκινο τριαντάφυλλο - Χρήστος Γιαννόπουλος (Μίκης Θεοδωράκης)

15.Την πόρτα ανοίγω το βράδυ - Εκμέκ (Τάσος Λειβαδίτης)

16. Παράπονο - σόλο κιθάρα Κώστας Μουστάκας (Δημήτρης Χριστοδούλου)

CD 2

1. O ταμένος / Τη Ρωμιοσύνη μη την κλαίς - Ελένη Βιτάλη, σόλο κλαρίνο Μάνος Αχαλινωτόπουλος (Γιάννης Ρίτσος)

2. Ξημερώνει - Μαρία Παπαγεωργίου (Κώστας Τριπολίτης)

3. Ομορφη πόλη - Ρίτα Αντωνοπούλου (Γιάννης Θεοδωράκης)

4. Ποιος τη ζωή μου - Ζαχαρίας Καρούνης (Μάνος Ελευθερίου)

5. Σαν καφενείο - Μυρτώ Καμβυσίδη (Αγγελική Ελευθερίου)

6. Μενεξεδένια ήταν τα βουνά - Στάθης Παχίδης (Γιάννης Θεοδωράκης)

7. Φαίδρα - Γεωργία Νταγάκη (Γιάννης Θεοδωράκης)

8. Πώς να ξεχάσω - Νίνα Λοτσάρη (Μιχάλης Γκανάς)

9. Δακρυσμένα μάτια - Μανώλης Χατζημανώλης (Γιάννης Θεοδωράκης)

10. Παντέρμη - Αγγελική Τουμπανάκη (Φ. Γ. Λόρκα - Οδυσσέας Ελύτης)

11. Η αυλή - Μπέττυ Χαρλαύτη (Μάνος Ελευθερίου)

12. Πατρίδα μου - Τάσος Ζαφειρίου (Μιχάλης Μπουρμπούλης)

13. Σήμερα βράδιασε νωρίς - Ιουλία Καραπατάκη (Νίκος Γκάτσος)

14. Λίγο ακόμα - Μαρία Σπυροπούλου (Γιώργος Σεφέρης)

15. Ασμα Ασμάτων - Ανίτα Σούση (Ιάκωβος Καμπανέλλης)

16. Κοιμήσου αγγελούδι μου - Τάκης Φάβιος (Κώστας Βίρβος)

17. Μάνα μου και Παναγιά - Νίκος Πιτλόγλου (Τάσος Λειβαδίτης)

EUROKINISSI / ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ

CD 3

1. Του μικρού βοριά - Φοίβος Δεληβοριάς (Οδυσσέας Ελύτης)

2. Χάθηκα - Λαυρέντης Μαχαιρίτσας (Γιάννης Θεοδωράκης)

3. Quattorze de Julliet – Ευσταθία (J. Plante)

4. Δρόμοι παλιοί - Μελίνα Ασλανίδου (Μανόλης Αναγνωστάκης)

5. Από το παράθυρό μου - Μαρίνα (Ιάκωβος Καμπανέλλης)

6. Ανοιξε λίγο το παράθυρο - Ερωφίλη (Μπέρναντ Μπίαμ - Βασίλης Ρώτας)

7. Chove e favela (Βρέχει στη φτωχογειτονιά) - Banda Valeu & Γιώργος Τσιατσούλης (Τάσος Λειβαδίτης)

8. Ομορφη πόλη – συγκρότημα Λάθε Βιώσας @ Νάσια Γκόφα (Γιάννης Θεοδωράκης)

9. Διότι δεν συνεμορφώθην - Crime Swing Investigation (Μίκης Θεοδωράκης)

10. Μαργαρίτα Μαργαρώ - Δώρος Δημοσθένους (Μίκης Θεοδωράκης)

11. Να σου δώσω ένα τόπι χρυσό - Παντελής Αμπαζής (Μπέρναντ Μπίαμ - Βασίλης Ρώτας)

12. Μαρίνα - Stavento (Οδυσσέας Ελύτης)

13. Δίπλα στη θάλασσα - Ρένος Χαραλαμπίδης (Κώστας Καρτελιάς)

14. Life goes on - Δέσποινα Καραθανασιάδη (Μπέρναντ Μπίαμ - Βασίλης Ρώτας/ Barbara Martin)

15. Αγάπη - Γιώργος Μάρτος (Κώστας Τριπολίτης)

16. Πάολα - (ορχηστρικό), σόλο κλαρίνο Θανάσης Βασιλόπουλος

17. Κοίτα με στα μάτια - Βαγγέλης Κώτσου & Ηπειρώτικο Πολυφωνικό (Μιχάλης Γκανάς)

CD 4

1. Δρόμοι παλιοί - Μίκης Θεοδωράκης (Μανόλης Αναγνωστάκης), Ηχογράφηση του 1974 πιάνο-φωνή

2. Στο περιγιάλι το κρυφό - Αρλέτα (Γιώργος Σεφέρης)

3. Το όνειρο καπνός - Νάσια Γκόφα (Νίκος Γκάτσος)

4. Κάτω στης ακροποταμιάς - Βαγγέλης Δεληκούρας (Φ. Γ. Λόρκα - Οδυσσέας Ελύτης)

5. Λαχτάρησα μια χώρα - Γιάννης Νικολάου (Ιάκωβος Καμπανέλλης)

6. Η μπαλάντα του Αντρέα - Αγνή (Κώστας Βάρναλης)

7. Την πόρτα ανοίγω το βράδυ - Θόδωρος Αναστασίου (Τάσος Λειβαδίτης)

8. Αυτοί πού θα ’ρθουν - Παναγιώτης Μπούσαλης (Μάνος Ελευθερίου)

9. Στα περβόλια - Μελίνα Κανά & Ορχήστρα Νυχτών Εγχόρδων Πάτρας (Μίκης Θεοδωράκης)

10. Βασίλεψες αστέρι μου - Αννα Σωπιάδου & Κώστας Μουστάκας (Γιάννης Ρίτσος)

11. Ησουν καλός ήσουν γλυκός - σόλο ακορντεόν Ζωή Τηγανούρια (Γιάννης Ρίτσος)

12. Νύχτα δίχως άκρη - Τάκης Κωνσταντακόπουλος (Νίκος Γκάτσος)

13. Θρήνος - Υακίνθη Λάγιου (Γεωργία Δεληγιάννη-Αναστασιάδου)

14. Προδομένη μου αγάπη - Σοφία Παπάζογλου (Μίκης Θεοδωράκης)

15. Η νήσος των Αζορών - Γιάννης Μποσταντζόγλου, Γεράσιμος Γεννατάς (Μ. Μποστατζόγλου)

16. Τα ναύλα - Δημήτρης Στεφανάκης (Λευτέρης Παπαδόπουλος)

17. Απονες εξουσίες - Κώστας Καραφώτης (Μιχάλης Κακογιάννης)

18. Εισαγωγή από την Ομορφη πόλη - (ορχηστρικό), σόλο μπουζούκι Γιώργος Γεωργόπουλος

MEDIA
Η αυτοβιογραφία του Μίκη Θεοδωράκη με την «Εφ.Συν. - Σαββατοκύριακο»
Εκτάκτως την Παρασκευή (14/06) με το φύλλο της «Εφ.Συν. - Σαββατοκύριακο» το δεύτερο CD της σειράς: Μίκης Θεοδωράκης – Αυτοβιογραφία: Ντοκουμέντα της ζωής και του έργου του.
Η αυτοβιογραφία του Μίκη Θεοδωράκη με την «Εφ.Συν. - Σαββατοκύριακο»
MEDIA
Μοναδική προσφορά από την «Εφ.Συν.»: Η αυτοβιογραφία του Μίκη σε ταινία πέντε ωρών
Mίκης Θεοδωράκης, η ζωή του και το έργο του σε ταινία πέντε. Ενα μοναδικό κινηματογραφικό ντοκουμέντο, από το αρχείο των Γιώργου και Ηρώς Σγουράκη σάς προσφέρει η «Εφημερίδα των Συντακτών».
Μοναδική προσφορά από την «Εφ.Συν.»: Η αυτοβιογραφία του Μίκη σε ταινία πέντε ωρών
MEDIA
Την Πέμπτη στην «Εφ.Συν.»
Στις 21 Ιανουαρίου, εκτός από το κανονικό-καθημερινό φύλλο, θα υπάρξει ειδική έκδοση με την προσφορά των CD3 και CD4 του Μίκη Θεοδωράκη και μαζί το ημερολόγιο του 2016 από τους σκιτσογράφους της εφημερίδας...
Την Πέμπτη στην «Εφ.Συν.»
MEDIA
Μίκης Θεοδωράκης για πάντα
Το Σάββατο 2 Ιανουαρίου έρχεται με την «Εφημερίδα των Συντακτών-Σαββατοκύριακο» το δεύτερο μέρος της πολιτιστικής προσφοράς μας για τα 90 χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη. Τα δύο πρώτα cd έγιναν ανάρπαστα την...
Μίκης Θεοδωράκης για πάντα
MEDIA
Προσφορά για τα 90 χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη (2ο μέρος)
Το Σάββατο 2 Ιανουαρίου έρχεται με την «Εφημερίδα των Συντακτών-Σαββατοκύριακο», το δεύτερο μέρος της πολιτιστικής μας προσφοράς για τα 90 χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο και...
Προσφορά για τα 90 χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη (2ο μέρος)
MEDIA
«Ξαναδιαβάζοντας τον Μίκη Θεοδωράκη» Νο2
Το Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2016 συνεχίζεται η μεγάλη πολιτιστική προσφορά της «Εφημερίδας των Συντακτών». Τα δύο επόμενα cd της κασετίνας «Ξαναδιαβάζοντας τον Μίκη Θεοδωράκη» περιέχουν 35 ακυκλοφόρητες, διασκευές...
«Ξαναδιαβάζοντας τον Μίκη Θεοδωράκη» Νο2

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας