Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Το ελληνικό κοινό επιβάλλει τις ουσιαστικές ταινίες»

H Στεφανία Γουλιώτη πρωταγωνιστεί στην ταινία

«Το ελληνικό κοινό επιβάλλει τις ουσιαστικές ταινίες»

  • A-
  • A+

Να γιατί μας αρέσει η ΕΡΤ, η Δημόσια Τηλεόραση. Επειδή μπορεί να μεταδώσει ταινίες όπως το «J.A.C.E.» του Μενέλαου Καραμαγγιώλη που δύσκολα τα ιδιωτικά κανάλια θα πρόσθεταν στο πρόγραμμά τους. Κι ας πρόκειται για ένα «κινηματογραφικό αριστούργημα, μια απόλυτα συναρπαστική και απρόβλεπτη μορφή ελληνικής τέχνης», όπως λέει και ο Yoshi Yatabe, ο διευθυντής Προγράμματος στο Φεστιβάλ του Τόκιο.

Ραντεβού απόψε λοιπόν, στις 11 το βράδυ ακριβώς, στην ΕΡΤ 2. «Είναι μία ανεξάρτητη παραγωγή που προβλήθηκε σε περιορισμένο κύκλωμα αιθουσών στην Ελλάδα σε εξαιρετικά σύντομη χρονική διάρκεια με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να κάνει τον κύκλο της με το κοινό ολοκληρωμένα» λέει ο Μενέλαος Καραμαγγιώλης στην «Εφ.Συν.».

ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

«Το J.A.C.E. είναι ένα πείραμα ανεξάρτητης ταινίας που υποστηρίχτηκε από 6 χώρες (μεταξύ αυτών 2 παραδοσιακοί ‘‘εχθροί’’ της Ελλάδας, η Τουρκία και τα Σκόπια) και πολλούς συντελεστές -σε όλες τις ειδικότητες όπως ηθοποιοί ή συνεργείο- που αποφάσισαν να συμμετάσχουν ως συμπαραγωγοί. Παρακολουθώ κι εγώ με περιέργεια την εξέλιξη αυτού του πειράματος που κατάφερε να ‘‘μεταμφιέσει’’ μια ανεξάρτητη ταινία με ένα δύσκολο θέμα έτσι ώστε να μοιάζει με υπερπαραγωγή».

Το «J.A.C.E.» είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη, μετά το «Black Out». Αφηγείται ένα σύγχρονο παραμύθι, με τίτλο το όνομα του ήρωά της, ενός νέου Ολιβερ Τουίστ. Κυνηγημένος από τα επτά του χρόνια και χωρίς ταυτότητα, θα βρει στο πρόσωπο της Μαρίας τον αληθινό έρωτα και το όνειρο μιας οικογένειας, καθώς βρίσκεται αναγκασμένος να την προστατέψει, κι αυτήν και το παιδί της, από τις ίδιες συμμορίες που τον καταδιώκουν από μικρό.

Η ταινία παρακολουθεί την αντεστραμμένη οδύσσεια του Jace σ’ ένα σύμπαν φόβου και φόνου, καθώς ψάχνει απελπισμένα για μια ταυτότητα, μια «οικογένεια» ή μια αγάπη που θα γίνει η δική του πατρίδα.

«Αξίζει στην Ελλάδα να κάνεις κινηματογράφο;» ρωτάω τον Μενέλαο. «Νιώθω πως επιβάλλεται κατ’ αρχάς λόγω της πανάρχαιης παράδοσης του τόπου στην αφηγηματικότητα: τα πάντα -ακόμα και η καλημέρα που λέμε το πρωί- περιέχουν μέσα τους μιαν ιστορία που μας αρέσει να τη λέμε παρά να τη γράφουμε.

Από την άλλη, η ριζική μεταμόρφωση της ζωής μας τα τελευταία χρόνια, που συνοδεύεται από ριπές συγκλονιστικών ιστοριών που διαδραματίζονται ραγδαία γύρω μας κάθε μέρα, τροφοδοτεί θεματολογικά τις ταινίες με γεγονότα τα οποία δεν είχαμε φανταστεί, ούτε προβλέψει. Τα γεγονότα της ιστορίας του φιλμ κάποτε περνούσαν στα ψιλά των εφημερίδων. Κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει πως τρία χρόνια μετά την προβολή της ταινίας θα γίνονταν πρωτοσέλιδα».

Ο Μενέλαος εκτιμά το ελληνικό σινεφίλ κοινό. «Το λατρεύω και το υπολογίζω πολύ. Κατ’ αρχάς επειδή μιλάμε την ίδια γλώσσα, που είναι βασικό εργαλείο της αφήγησης. Μ’ αρέσει που είναι απρόβλεπτο και μπορεί να ανατρέπει προβλέψεις, να φτύνει -πολλές φορές- τα “σιγουράκια”, να διαψεύδει κριτικές, να ανακαλύπτει ταινίες “θαμμένες” από τους κριτικούς. Είναι ένα κοινό που δεν “ψαρώνει” σε όσους πάνε να του υποβάλουν συμπεριφορές και μόδες διεκδικώντας και τελικά επιβάλλοντας τις ουσιαστικές ταινίες και την αληθινή αφηγηματικότητα.

Οι ταινίες έξω από την Ελλάδα συχνά πάνε καλά κι αυτό με κάνει περήφανο». Με το «J.A.C.E.» τι συνέβη στο εξωτερικό; «“Ελιωσα” πολλές φορές από συγκίνηση στη διάρκεια του μεγάλου ταξιδιού του “J.A.C.E.” στο εξωτερικό όταν στο τέλος της προβολής έπεφτε δυνατό κι εξακολουθητικό χειροκρότημα, όταν μας κυνηγούσαν για αυτόγραφα και μας “πυροβολούσαν” με εξαιρετικά κολακευτικά σχόλια για την ταινία, για τους ηθοποιούς και το σασπένς της ιστορίας. Ομως μια ταινία κρίνεται αντικειμενικά όταν προβάλλεται στο κοινό που μιλάει τη γλώσσα της και γνωρίζει από πρώτο χέρι αυτές τις ιστορίες και τα πάθη των ηρώων της».

 

 

 

MEDIA
Ντοστογιέφσκι και Νewsroom
Με μια διπλή τονωτική «ένεση» ετοιμάζονται να ενισχύσουν από σήμερα το πρόγραμμα του τρίτου καναλιού της δημόσιας τηλεόρασης τα στελέχη του. Μπαίνοντας για τα καλά πλέον στο δεύτερο μισό αυτής της τηλεοπτικής...
Ντοστογιέφσκι και Νewsroom
MEDIA
Οι τηλεθεατές προτιμούν ελληνική μυθοπλασία
Τα αποτελέσματα του «Survivor: Ελλάδα - Τουρκία» έχουν... παγώσει για τα καλά τα στελέχη του καναλιού του Φαλήρου. Την ίδια ώρα στελέχη τόσο του ALPHA όσο και του ΑΝΤ1 έχουν βρει την ευκαιρία να......
Οι τηλεθεατές προτιμούν ελληνική μυθοπλασία
MEDIA
Ο Κουν, το Ελεύθερο Θέατρο και το «Μεγάλο μας Τσίρκο»
Ο σπουδαίος ηθοποιός και σκηνοθέτης εξομολογείται στιγμές από τη ζωή του, την κινηματογραφική του πορεία και την καριέρα του στο θέατρο, μαζί με μεγάλες και μικρές ιστορίες και άγνωστα παρασκήνια από την...
Ο Κουν, το Ελεύθερο Θέατρο και το «Μεγάλο μας Τσίρκο»
MEDIA
«Πολιτισμός είναι πολλά πράγματα, όχι μόνο οι τέχνες»
Μόνο στην ΕΡΤ πρέπει να συμβαίνει αυτό: να σταματάει μια εκπομπή για καλοκαίρι και να ξαναρχίζει όχι Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο ή Νοέμβριο, αλλά τον Μάιο! Λίγο πριν δηλαδή το φετινό καλοκαίρι, που θα σταματήσει...
«Πολιτισμός είναι πολλά πράγματα, όχι μόνο οι τέχνες»
MEDIA
«Και ο χρόνος και ο τόπος με καθόρισαν...»
«Εγινα ηθοποιός επειδή δεν μπορούσα να γίνω πολιτικός και έγινα σκηνοθέτης επειδή δεν μπορούσα να γίνω συγγραφέας...». Τα λόγια ανήκουν στον σκηνοθέτη και ηθοποιό Βασίλη Παπαβασιλείου, ο οποίος...
«Και ο χρόνος και ο τόπος με καθόρισαν...»
MEDIA
Ενας κινηματογραφιστής, ένα κορίτσι και το ISIS
Το 2014, τον Αύγουστο, ένας κινηματογραφιστής αποφασίζει να αφήσει την ασφάλεια της Σουηδίας στην οποία ζει με την έγκυο γυναίκα του και να επιστρέψει στην πατρίδα του, το Ιρακινό Κουρδιστάν, για να κάνει...
Ενας κινηματογραφιστής, ένα κορίτσι και το ISIS

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας