Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η πανδημία το θέμα των βραβείων Athens Photo World 2020

Η πανδημία το θέμα των βραβείων Athens Photo World 2020

  • A-
  • A+

Κατά τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που διενεργείται το Athens World Photo, έκθεση και διαγωνισμός φωτοδημοσιογραφίας, που πραγματοποιείται στη μνήμη του αξέχαστου φωτορεπόρτερ Γιάννη Μπεχράκη, απονεμήθηκαν τα βραβεία «Διεθνές Βραβείο Yannis Behrakis» και «Athens World Photo».

Άδεια Εθνική Οδός

Δημήτρης Μιχαλάκης

Σε μία εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ανακοινώθηκαν τα ονόματα των νικητών, οι οποίοι ανέδειξαν με τις εικόνες τη μοναδική κατάσταση την οποία περνάμε παγκοσμίως. Και οι δύο νικητές είχαν ως θεματολογία την πανδημία του κορονοϊού, την οποία αποτύπωσαν μέσα από το φωτογραφικό τους φακό, διεισδύοντας στην πραγματικότητα των γιατρών, των ασθενών αλλά και όλων εμάς που βιώσαμε τις συνθήκες της καραντίνας.

Το Διεθνές Βραβείο «Yannis Behrakis» δόθηκε στον Ιταλό φωτογράφο Φάμπιο Μπουτσιαρέλι για τις εικόνες που αποτύπωσε συνοδεύοντας την αποστολή του Ερυθρού Σταυρού στα σπίτια και στους ασθενείς του κορονοϊού στην πόλη Μπέργκαμο της Ιταλίας. Το Μπέργκαμο αποτέλεσε την πιο βαριά χτυπημένη περιοχή της Ευρώπης κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας, με τους νεκρούς να φτάνουν σε ανεξέλεγκτο για την περιοχή σημείο.

Νοσοκόμοι και ασθενής, Μπέργκαμο 2020

Fabio Bucciarelli
Fabio Bucciarelli

Με το όνομα «Παίρνουμε τους νεκρούς από το πρωί μέχρι το βράδυ», ο Μπουτσιαρέλι μας δείχνει εικόνες μέσα από τα νοσοκομεία, τα ασθενοφόρα, τα σπίτια και τα υπνοδωμάτια των οικογενειών που, όπως περιγράφει ο ίδιος, «ο κορονοϊός διέλυσε τη μία μετά την άλλη». Αποτυπώνει τα ασφυκτικά γεμάτα νοσοκομεία, τις οικογένειες που αποχαιρετούνταν, χωρίς να ξέρουν αν θα είναι η τελευταία φορά, ακόμη και τις κηδείες με μόνους παρευρισκόμενους τους πιο κοντινούς συγγενείς.

Fabio Bucciarelli
Fabio Bucciarelli

Το Βραβείο «Athens World Photo» δόθηκε στον Έλληνα Φωτορεπόρτερ Δημήτρη Μιχαλάκη, για την φωτογραφική του δουλειά κατά τη διάρκεια της καραντίνας, με όνομα «42 μέρες». Οι μέρες αυτές κατέδειξαν το πως «η σωματική απόσταση μετατράπηκε σταδιακά σε κοινωνική απόσταση», κάτι που ο Μιχαλάκης αποτύπωσε με τον φωτογραφικό του φακό. Παράλληλα, στο επίκεντρο βρέθηκαν οι γιατροί και οι ΜΕΘ, που έδωσαν το στίγμα της συγκεκριμένης περιόδου.

Δημήτρης Μιχαλάκης
Δημήτρης Μιχαλάκης

Η άδεια Αθήνα είναι ο βασικός άξονας των φωτογραφιών του, η οποία υποδείκνυε ένα νέο καθεστώς κανονικότητας, εντελώς ξένο για τα μέχρι στιγμής δικά μας δεδομένα. «Το να φωτογραφίζεις μέσα στην περίοδο της καραντίνα κατά την διάρκεια της έξαρσης της πανδημίας covid-19 σήμαινε τη συνειδητοποίηση του πρώτου περιορισμού, του περιορισμού τού βλέμματος, το οποίο αρχικά μπορούσε να φτάσει μέχρι εκεί που επέτρεπε η βεβαίωση κυκλοφορίας», αναφέρει ο ίδιος.

Δημήτρης Μιχαλάκης
Δημήτρης Μιχαλάκης

 

MEDIA
Press Cafe: Οι προπαγανδιστές της ΕΦ.ΣΥΝ.
Οσα είχε γράψει η δημοσιογράφος Δήμητρα Κρουστάλλη για την «Εφημερίδα των Συντακτών» σε άρθρο της στο «ΒΗΜΑ» στις 23 Ιουλίου 2018.
Press Cafe: Οι προπαγανδιστές της ΕΦ.ΣΥΝ.
MEDIA
45 σταθμοί αγωνίας και προσδοκίας
Άρθρο της προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου/Το «Θέμα της Εφ.Συν.»: Το επιτελικό κράτος επιστρέφει στο Ιδιώνυμο;/ Όλες οι ημερομηνίες ορόσημα στην οικονομία για το 2021/ Λέμε αντίο 2020: Η...
45 σταθμοί αγωνίας και προσδοκίας
MEDIA
Press Cafe: Το κενό της μεσαίας τάξης
Το βιβλίο του Φοίβου Καρζή «Το μεσαίο κενό» κυκλοφόρησε στη διάρκεια της πανδημίας με αναφορά στην μεσαία τάξη στην Ελλάδα και τον κόσμο.
Press Cafe: Το κενό της μεσαίας τάξης
MEDIA
Χρήμα στα ΜΜΕ με νέα διαφημιστική καμπάνια
Μετά τη «λίστα Πέτσα» σειρά παίρνει η «λίστα Κικίλια» και μετά το «Μένουμε Σπίτι» και το «Μένουμε Ασφαλείς» έρχεται νέα διαφημιστική καμπάνια για τον έγκαιρο εμβολιασμό έναντι του κορονοιού.
Χρήμα στα ΜΜΕ με νέα διαφημιστική καμπάνια