Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Kραυγή αγωνίας από τις εφημερίδες
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Kραυγή αγωνίας από τις εφημερίδες

  • A-
  • A+
Παράπλευρες απώλειες στα ΜΜΕ από τον ιό. Χωρίς διαφημίσεις και με την κυκλοφορία να κατακρημνίζεται λόγω των κλειστών σημείων πώλησης, κινδυνεύουν με ξαφνικό θάνατο.

Δίπλα στα κλειστά μαγαζιά υπάρχουν κι άλλα μαγαζιά που παραμένουν μεν ανοιχτά, αλλά είναι χωρίς δουλειά. Το καταλαβαίνετε, νομίζω. Και δεν μιλάω για τα εμπορικά καταστήματα που έκλεισαν από χθες.

Ούτως ή άλλως αυτά ζητούσαν να κλείσουν ώστε να μπορούν να λάβουν την όποια ενίσχυση από το κράτος. Ενα από τα «μαγαζιά» με τις παράπλευρες απώλειες είναι και τα ΜΜΕ. Ολα τα ΜΜΕ με τον έντυπο Τύπο ακόμη περισσότερο.

Οι εφημερίδες αντιμετωπίζουν τα εξής, μεγάλα, προβλήματα:

  1. Η διαφήμιση κόπηκε μαχαίρι. Ολα σχεδόν τα διαφημιστικά πακέτα αποσύρθηκαν. Αυτό δεν αφορά μόνο τις εφημερίδες, αλλά όλα τα ΜΜΕ. Είναι τυχαίο νομίζετε που σταμάτησαν τα περισσότερα ριάλιτι στην τηλεόραση; Λογικό. Οταν μία π.χ. αλυσίδα ηλεκτρονικών τίθεται εκτός λειτουργίας για ένα διάστημα θα σταματήσει και τη διαφήμιση.
  2. Μειώνεται πολύ η κυκλοφορία τους. Και ας προσφέρουν ακόμα και τώρα, ειδικά τώρα, την πιο ψύχραιμη κι εμπεριστατωμένη ενημέρωση. Για δύο, κυρίως, λόγους συμβαίνει αυτό.
    Πρώτον, κυκλοφορεί όλο και λιγότερο ο κόσμος, οι περισσότεροι δεν βγαίνουν από το σπίτι τους ούτε για να πάνε μέχρι το κατάστημα ψιλικών στη γωνία του τετραγώνου τους.
    Δεύτερον, μειώνονται διαρκώς τα σημεία πώλησης των εφημερίδων μια και οι ιδιοκτήτες πολλών από αυτά αποφασίζουν να τα κλείσουν οικειοθελώς, καθώς η περιορισμένη κυκλοφορία των πολιτών μειώνει ραγδαία, μέχρις εξαφανίσεως, της πελατείας τους. Περίπτερα και μίνι μάρκετ. Δηλαδή υπάρχουν πολλοί αναγνώστες που θέλουν να αγοράσουν εφημερίδες, αλλά δεν βρίσκουν σε μία κοντινή απόσταση και δίχως να ταλαιπωρηθούν. Ειδικά από την περασμένη Δευτέρα και μετά η πτώση της κυκλοφορίας των εφημερίδων είναι ακόμα πιο μεγάλη.

Το λέγαμε και προχθές, το επαναλαμβάνουμε και τώρα: Αν δεν ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για την προστασία των εφημερίδων, η επιδημία του κορονοϊού μπορεί να αποτελέσει τη χαριστική βολή για τον έντυπο και περιοδικό Τύπο. Πολλοί απειλούνται οικονομικά με την πανδημία, πολλά επαγγέλματα, το ξέρουμε, όμως μην ξεχνάμε πως η ύπαρξη των εφημερίδων αποτελεί ζήτημα δημοκρατίας.

Τι προτείνουμε

Η «Εφ.Συν.» έχει καταθέσει ήδη πρόταση για τη διεύρυνση των σημείων πώλησης. Είναι επιτακτική ανάγκη οι εφημερίδες να μπουν και στα σουπερμάρκετ. Αμεσα. Στα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για τις επιχειρήσεις πρέπει να προσθέσει και το συγκεκριμένο. Είναι, άλλωστε, μηδενικού κόστους.

Ετσι οι εφημερίδες θα βρεθούν δίπλα στα είδη πρώτης ανάγκης. Ειδικά για τώρα που ο κόσμος βρίσκεται αποκλεισμένος στα σπίτια του, ο έντυπος Τύπος αποτελεί ένας πρώτης τάξεως ανάγνωσμα. Επειδή οι εφημερίδες είναι γενικά πιο ψύχραιμες από τα περισσότερα sites θα είναι και κέρδος για την ενημέρωση του κοινού. Ο κ. Τσιόδρας χθες μίλησε για fake news. Μη μιλήσουμε καν για social media και facebook, εκεί οι ψεύτικες ειδήσεις αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση.

Επίσης, πρέπει η κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στο πρόγραμμα ενίσχυσης του Τύπου. Θα το έκανε το αμέσως προσεχές διάστημα, είναι αδήριτη ανάγκη να το προχωρήσει τώρα. Αλλωστε οι εφημερίδες είναι, όπως είπαμε, από τους κλάδους που πλήττονται άμεσα από την πανδημία και χρειάζονται με τη σειρά τους ενίσχυση. Από την κυβέρνηση λένε πως αφορούν και τον έντυπο Τύπο οι χθεσινές εξαγγελίες και μένει να εξειδικευτούν τα μέτρα στήριξης.

Δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε πόσο σημαντική είναι για τη Δημοκρατία μας η ύπαρξη ενός υγιούς οικονομικά και ανεξάρτητου έντυπου Τύπου.

MEDIA
PRESS CAFE: Είμαι στα «Χάι» μου
Με κομμένη την ανάσα ο πλανήτης περιμένει να δει τα αποτελέσματα της εργαστηριακής έρευνας της Νατάσας Καραμανλή. «Κοντά στο εμβόλιο του κορονοϊού!», γράφει το έγκριτο και αποκαλυπτικό «Χάι».
PRESS CAFE: Είμαι στα «Χάι» μου
MEDIA
Η κυβέρνηση οφείλει να εφαρμόσει άμεσα το σχέδιο που συζητά για την ενίσχυση του Τύπου
Η «Εφ.Συν.» έχει καταθέσει από χθες πρόταση για τη διεύρυνση των σημείων πώλησης με την έναρξη του εμπορίου Τύπου και στα σουπερμάρκετ, αλλά χρειάζονται και πιο ουσιαστικά, μακροχρόνια, πολύπλευρα μέτρα.
Η κυβέρνηση οφείλει να εφαρμόσει άμεσα το σχέδιο που συζητά για την ενίσχυση του Τύπου
MEDIA
Press Cafe: Κρύβουν ειδήσεις
Αυτό που έγραφε ο Τάσος Παππάς συμβαίνει κατά κόρον: «Γίνεται το πρώτο θέμα σε συμπολιτευόμενη εφημερίδα, το οποίο αφορά τον ΣΥΡΙΖΑ, να παίζει πρώτο σε όλα τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων, ενώ το πρώτο θέμα σε...
Press Cafe: Κρύβουν ειδήσεις
MEDIA
Ενας Στέλιος Πέτσας, αληθινό μάλαμα
Ο πάντοτε ειλικρινής Στέλιος Πέτσας ήταν κατηγορηματικός στη συνεδρίαση της επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας στις 10 Απριλίου στη Βουλή για το πρόγραμμα της ενίσχυσης του Τύπου.
Ενας Στέλιος Πέτσας, αληθινό μάλαμα
MEDIA
Αμφισβήτηση εκ των έσω...
Η εταιρεία του Βαγγέλη Μαρινάκη επιστρέφει τα χρήματα που πήρε για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» επειδή επιθυμεί να μείνει μακριά από «αμφισβητούμενες διαδικασίες και διανομές».
Αμφισβήτηση εκ των έσω...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας