Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Eιδησεογραφικό, άμεσο και ατακαδόρικο

Το Twitter είναι μέρος της καθημερινότητάς μας με πάνω από 500.000.000 τιτιβίσματα το 24ωρο

Eιδησεογραφικό, άμεσο και ατακαδόρικο

  • A-
  • A+

Επειδή το Twitter είναι κόλλημα, θα σας εκμυστηρευτώ κάτι και παρακαλώ όσο είναι δυνατόν να μείνει μεταξύ μας: ανάμεσα στο twitter και την κοπέλα μου, αν τέλος πάντων θα έπρεπε να (δια)κόψω αναγκαστικά ένα από τα δύο, θα διάλεγα τη... δεύτερη. Υπερβολές; Υπερβολές όντως, αλλά καλού κακού ας μην φτάσει στα αυτιά της, ελπίζω να μη διαβάσει αυτό το κείμενο γιατί, πάει, επλήγη το Σαββατοκύριακο ανεπανόρθωτα. Το Twitter, λοιπόν, ένα από τα πιο δημοφιλή social media, τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης όπως λέγονται, ήρθε και στην Ελλάδα. Oχι πως δεν υπήρχε και πριν και δεν το χρησιμοποιούσαμε, απλώς τώρα το Twitter, ως εμπορικός οργανισμός, απέκτησε γραφείο και στη χώρα μας μέσω της εταιρείας Httpool. Γιατί; Επειδή εδώ και δύο μήνες περίπου προσφέρει τη δυνατότητα να μπαίνουν διαφημίσεις στην πλατφόρμα του.

Πραγματοποιήθηκε και μια εκδήλωση για το λανσάρισμά του στην ελληνική αγορά, ήρθε και μας μίλησε ο Νάιλ Χόργκαν, Partner Manager EMEA στο Twitter με έδρα το Δουβλίνο. «Κάθε μέρα αποστέλλονται πάνω από 500 εκατομμύρια tweets, ενώ το 80% των χρηστών συνδέεται στο Twitter μέσω κινητού ή ταμπλέτας» είπε. Ηταν εκεί και ο Νίκος Χατζηνικολάου να πει κι αυτός δυο λόγια, ως φανατικός και διάσημος χρήστης του ελληνικού Twitter. Αλλά τι ακριβώς είναι το Twitter; Θα προσπαθήσω να σας το δώσω με απλά λόγια, με τη μέθοδο των ερωταπαντήσεων.

• Τι είναι το Twitter;

Ενα μέσο κοινωνικής δικτύωσης (όπως το facebook, που είναι πολύ πιο διαδεδομένο στην Ελλάδα) αλλά πιο άμεσο και πιο δημοσιογραφικό. Πρέπει τα posts σου, όσα ανεβάζεις δηλαδή, να είναι αυστηρά μέχρι 140 χαρακτήρες. Μία, δύο προτάσεις μόνο, δέκα δεκαπέντε λέξεις όλες κι όλες. Δηλαδή στην ουσία είναι ένα... ατακαδόρικο μέσο, όσοι έχουν την ατάκα ξεχωρίζουν. Παράδειγμα ο δικός μας Λάκης Μπέλος, ο @pamelouketo.

• Ποιοι το χρησιμοποιούν;

Ολο και περισσότεροι, ειδικά τα ΜΜΕ και οι δημοσιογράφοι. Είναι το πιο άμεσο και πιο γρήγορο απ' όλα. Εχεις την είδηση; Τη γράφεις και την ανεβάζεις κατευθείαν μέσα από το smart phone σου. Προσθέτεις και μια φωτογραφία και είσαι μέσα στα γεγονότα. Προσωπικά όλες τις μεγάλες ειδήσεις τις πληροφορήθηκα από το Twitter τα τελευταία χρόνια. Τον θάνατο του Λου Ριντ λόγου χάριν, μέσα από ένα tweet των «New York Times». Το tweet-αραν πριν καν ανεβάσουν την είδηση στο site τους.

• Τι είναι οι followers;

Ανοίγοντας λογαριασμό στο Twitter συμβαίνουν δύο τινά: «ακολουθείς» και σε «ακολουθούν». Γίνεσαι follower ή αποκτάς followers. Με το πρώτο παρακολουθείς εσύ τις αναρτήσεις όσων ακολουθείς. Με το δεύτερο παρακολουθούν τις δικές σου αναρτήσεις όσοι σε ακολουθούν. Αν δηλαδή κάνετε follow (ένα κουμπάκι είναι, μην τρομάζετε) στον δικό μας λογαριασμό στο Twitter, το @EFSYNTAKTON, θα μπορείτε να παρακολουθείτε απευθείας όλες τις ειδήσεις και σε πραγματικό χρόνο όπως τις περνάμε εμείς την ώρα που συμβαίνουν.

• Πώς ανοίγω τον δικό μου λογαριασμό;

Εύκολο: Μπαίνεις στο twitter.com, διαλέγεις ένα όνομα (που να μην είναι κατοχυρωμένο από άλλον) και είσαι... μέσα. Αρχίζεις αμέσως να κάνεις follow διάφορους λογαριασμούς (accounts τους λέμε) που σε ενδιαφέρουν και μπαίνεις στο παιχνίδι. Σιγά σιγά σε ανακαλύπτουν και άλλοι για να σε κάνουν κι εκείνοι follow με τη σειρά τους κ.ο.κ.

• Τι είναι τα retweets και τα favs;

Οταν σου αρέσει ένα tweet που είδες κάπου μπορείς να πατήσεις favourite (το fav είναι η συντόμευση) ή να το κάνεις retweet (RT σε συντόμευση), ώστε να το προωθήσεις και στους δικούς σου followers. Είναι απίστευτο πόσο μπορεί να διαδοθεί ένα μόνο tweet. Με γεωμετρική πρόοδο.

• Τι είναι το hashtag;

Είναι το γνωστό σύμβολο # που μπαίνει δίπλα σε μία λέξη όταν θέλουμε να προχωρήσουμε στην κατηγοριοποίηση συζητήσεων και δημοσιεύσεων. Για παράδειγμα, #panousis. Χθες ήταν πολύ trend αυτό το hashtag με αφορμή το άρθρο του Γιάννη Πανούση στα ΝΕΑ.

MEDIA
Με... πικρό χιούμορ στα social media
Με την Ελλάδα να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον του πλανήτη χθες, οι Ελληνες χρήστες του twitter διχάστηκαν μεταξύ αυτών που έστω με... βαριά καρδιά υποδέχθηκαν τη συμφωνία και εκείνων που φώναζαν στον πρωθυπουργό...
Με... πικρό χιούμορ στα social media
MEDIA
Αρχίζουν και μου αρέσουν τα Ελληνικά Hoaxes, είναι αστεία...
Τα λάθη είναι για να γίνονται φυσικά και όλοι μας κάνουμε. Και όσο πιο ιδεολογικά τυφλωμένος είναι κάποιος τόσο πιο εύκολα μπορεί να υποπέσει σε σφάλματα. Τα Ελληνικά Hoaxes έχουν πάρει το δρόμο τους....
Αρχίζουν και μου αρέσουν τα Ελληνικά Hoaxes, είναι αστεία...
MEDIA
Τριετές σχέδιο ενίσχυσης του Τύπου
Τα πολυπόθητα μέτρα στήριξης του Τύπου στην Ελλάδα, των εφημερίδων βασικά και κύρια, παραμένουν ακόμα εξαγγελίες. Σύμφωνα με τον πρώτο σχεδιασμό, θα ξεκινήσει λίαν συντόμως ένα rebranding της χώρας σε Ελλάδα...
Τριετές σχέδιο ενίσχυσης του Τύπου
MEDIA
Ημερίδα για το ψηφιακό ραδιόφωνο
Νομίζουμε πως η ημερίδα που διοργανώνει αύριο το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής σε συνεργασία με την EBU και διεθνείς οργανισμούς είναι ταμάμ για τους ανθρώπους του ραδιοφώνου στην Ελλάδα. Ευκαιρία να πάρουν...
Ημερίδα για το ψηφιακό ραδιόφωνο
MEDIA
Fake News: Μεγάλη διείσδυση, μικρή επίδραση;
Τα Fake News εξελίχθηκαν από ένα σκοτεινό σημείο του Διαδικτύου σε σοβαρή εκλογική απειλή, τόσο γρήγορα που οι επιστήμες της συμπεριφοράς δεν έχουν προλάβει να απαντήσουν σε βασικές ερωτήσεις όπως ποιος...
Fake News: Μεγάλη διείσδυση, μικρή επίδραση;
MEDIA
Ειδήσεις, «ειδήσεις» και η στρατηγική παραπλάνηση
Ψεύτικες ειδήσεις: Μια «ύπουλη» μόδα η οποία μετατρέπεται σε παγκόσμιο ζήτημα. Από τη στιγμή που το Διαδίκτυο καταλαμβάνει όλο και περισσότερο «χώρο» στον τομέα της ενημέρωσης, οι ψεύτικες ειδήσεις έχουν...
Ειδήσεις, «ειδήσεις» και η στρατηγική παραπλάνηση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας