Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΕΣΡ: Συστάσεις και πρόστιμα

ΕΣΡ: Συστάσεις και πρόστιμα

  • A-
  • A+

Φάκελο σχετικά με το ζήτημα που προέκυψε μετά από δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» για το καθεστώς λειτουργίας του «Τρίτου Προγράμματος» και του «Kosmos FM» φτιάχνει τελικά το ΕΣΡ. Υπενθυμίζουμε, τα δύο αυτά ραδιόφωνα έχουν δώσει μεγάλο μέρος από το πρόγραμμά τους σε εταιρείες εκτός ΝΕΡΙΤ, στην «ΑΝΚ Μουσική και Ψυχαγωγία ΕΠΕ» και στην «Power Music Productions Α.Ε.», αντίστοιχα. H δημόσια ραδιοτηλεόραση διατείνεται πως δεν τίθεται ζήτημα, μια και το απαγορευτικό για τις εξωτερικές εταιρείες αφορά μόνο τα ιδιωτικά ραδιόφωνα, το ΕΣΡ μάλλον όμως έχει διαφορετική γνώμη και προχωράει σε διερεύνηση της υπόθεσης. Αναμένουμε τα αποτελέσματα.

Κατά τ’ άλλα, στη χθεσινή του συνεδρίαση, το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης ασχολήθηκε και με την προβολή της Χρυσής Αυγής από τα κανάλια. Ή, μάλλον, πιο σωστά, με τη μη προβολή της. Το κόμμα (οργάνωση, σύνδεσμος, ό,τι είναι τέλος πάντων) διαμαρτυρήθηκε στο ΕΣΡ και η Ανεξάρτητη Αρχή μοίρασε συστάσεις και πρόστιμα σε διάφορους τηλεοπτικούς σταθμούς: από 15 χιλιάδες στον Alpha, το Mega και τον ΑΝΤ1. Σωστά, πώς είναι δυνατόν να γίνεται Eurogroup χωρίς να ξέρουμε τις απόψεις της Χρυσής Αυγής; Κενό πληροφόρησης. Μειοψήφησε ένα μέλος του ΕΣΡ, ο κ. Παπακώστας, που ζήτησε να επιβληθεί μόνο σύσταση.

Πρόστιμα ύψους 160 χιλιάδων ευρώ καταλογίστηκαν στον ΑΝΤ1 για δύο λόγους: για τα παράνομα τηλεπαιχνίδια και για τα... «69 μαθήματα SEX». Τα δύο παράνομα τηλεπαίγνια είναι το Super Game (50 χιλιάδες ευρώ) και το TV Quiz (80 χιλιάδες ευρώ). Οσο για τα μαθήματα SEX, το ΕΣΡ ασχολήθηκε με το «Πρωινό ΑΝΤ1», επειδή εκείνο με τη σειρά του είχε ασχοληθεί με ένα βιβλίο που λέγεται έτσι ακριβώς, «69 μαθήματα SEX». Οι παρουσιαστές, μάλιστα, της εκπομπής το ανέλυσαν διεξοδικά το θέμα. Το πρόστιμο ήταν 30 χιλιάδες τελικά, όχι μόνο για συγκεκαλυμμένη διαφήμιση του βιβλίου, αλλά και για λόγους προστασίας ανηλίκων -δεν είναι δυνατόν να μεταδίδονται τέτοια πράγματα το πρωί που παρακολουθούν τηλεόραση και παιδιά (δεν έχουν σχολείο;).

Με 15 χιλιάδες ευρώ τιμωρήθηκε και ο Σκάι, επειδή παρουσιάζει διαφημίσεις στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων. Απαγορεύεται φυσικά, αλλά κάνει το εξής κολπάκι ο σταθμός του Φαλήρου: «σπάει» το δελτίο ειδήσεων σε διάφορα τμήματα, από το «Ecο News» μέχρι τα «Καλά Νέα», οπότε ενδιαμέσως προβάλλει διαφημίσεις. Το ΕΣΡ δεν τσίμπησε φυσικά. Πρόστιμο 30 χιλιάδες ευρώ καταλογίστηκε και στο Nickelodeon, επειδή πρόβαλε σε ακατάλληλες ώρες διαφημίσεις για παιδικά παιχνίδια. Τέλος, τιμωρήθηκαν και δύο ραδιοσταθμοί για συγκεκαλυμμένη διαφήμιση σε εκπομπές τους: δεκατρείς χιλιάδες ευρώ ο Real FM και τρεις ο Galaxy 92.

 

Μια άλλη ΕΡΤ, όχι σαν την παλιά...

Σαν να θέλουν κάποιοι να προκαταλάβουν αποφάσεις μοιράζοντας θέσεις και οφίτσια από τώρα στη νέα ΕΡΤ. Λες κι έχουν πάρει εντολή να αποφασίσουν εξ ονόματος άλλων για τις θέσεις-κλειδιά στον καινούργιο δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα. Και αρχίζουν τις προγραφές. Προφανώς προσπαθούν να εξαργυρώσουν τον σεβαστό κατά τ’ άλλα αγώνα τους μετά το «μαύρο» της 11ης Ιουνίου. Θα δείξει. Επίσης μην αρχίσει η κυβέρνηση τα... παλιά και... δοκιμασμένα στην ΕΡΤ, μόνο κέρδος δεν θα είναι. Ηδη μιλώντας για ενδεχόμενη αύξηση του ανταποδοτικού τέλους έκανε το πρώτο φάουλ. Να θέλεις να ξεκινήσεις από μηδενική βάση, αλλά να ζητάς από τον κόσμο να την πληρώσει αυτός; Σχήμα οξύμωρο. Φτιάξε πρώτα την ΕΡΤ που πρέπει, αντικειμενική και πλουραλιστική, κι έλα μετά να ζητήσεις αύξηση του ανταποδοτικού τέλους.

MEDIA
Εβρεξε πρόστιμα στο ΕΣΡ
Από 25 χιλιάδες ευρώ καλούνται να πληρώσουν ΕΡΤ 1 και Alpha με αφορμή τη σύλληψη του πρώην προέδρου του νοσοκομείου Ερρίκος Ντυνάν Ανδρέα Μαρτίνη και, βασικά, επειδή παρουσίασαν διάφορα δικαστικά έγγραφα....
Εβρεξε πρόστιμα στο ΕΣΡ
MEDIA
To Mega λοιπόν δεν το έκλεισε ο ΣΥΡΙΖΑ
To Mega κλείνει λοιπόν, έκλεισε ήδη και δεν το έκλεισε ο ΣΥΡΙΖΑ. Δεν θα μπορούσε άλλωστε και να ήθελε. Το έκλεισαν οι τρεις -νυν και πρώην- ιδιοκτήτες του που όλοι τους διαθέτουν άλλα κανάλια. Ο Βαρδινογιάννης...
To Mega λοιπόν δεν το έκλεισε ο ΣΥΡΙΖΑ
MEDIA
Press cafe: Στο ζωικό βασίλειο του Καλφαγιάννη
★ Δύο (τουλάχιστον) οι απουσίες από το νέο πρόγραμμα της ΕΡΤ σε σχέση με πέρυσι, η Μαίρη Πολλάλη και η Ελλη Τριανταφύλλου. Η πρώτη, υπενθυμίζουμε, έκανε το λάθος να εκνευρίσει τον πρόεδρο της ΠΟΣΠΕΡΤ Παναγιώτη...
Press cafe: Στο ζωικό βασίλειο του Καλφαγιάννη
MEDIA
Press Cafe: Το μπατάρισμα, το Mega, το trash και μια αναβολή...
Εκεί στην ΕΡΤ, δεν ρίχνετε και μια... δεύτερη ματιά σ' αυτό το ενημερωτικό μαγκαζίνο (λέμε τώρα) που έχει τίτλο «Δεύτερη ματιά»; Καλή η σάτιρα του Μητσικώστα, αλλά δεν φτάνει για το... ξεκάρφωμα ★ Οχι «Power...
Press Cafe: Το μπατάρισμα, το Mega, το trash και μια αναβολή...
MEDIA
Ή το ΕΣΡ λέει ψέματα, ή η ΕΡΤ...
Από τη μία ο Ρ. Μορώνης, αντιπρόεδρος του ΕΣΡ, δηλώνει κατηγορηματικά πως στη συνάντηση με τους αρμόδιους φορείς δεν συζητήθηκε καθόλου ο αριθμός των τηλεοπτικών αδειών. Από την άλλη, η ΕΡΤ υποστηρίζει ότι...
Ή το ΕΣΡ λέει ψέματα, ή η ΕΡΤ...
MEDIA
Μαύρο το 2016 κι άραχλο το 2017
Το 2016 έφυγε και δεν ήταν, ομολογουμένως, καλή χρονιά για τον Τύπο -και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης γενικότερα- στην Ελλάδα. Το ακόμα πιο ανησυχητικό είναι πως και το 2017 φαίνεται το ίδιο, αν όχι και...
Μαύρο το 2016 κι άραχλο το 2017

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας