Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ανοδος, αλλά... όχι για όλους

Με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ξεκίνησε η νέα χρονιά ως προς τη λεγόμενη τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη για τους τηλεοπτικούς, κυρίως, και τους ραδιοφωνικούς σταθμούς, αλλά όχι για εφημερίδες και περιοδικά

Ανοδος, αλλά... όχι για όλους

  • A-
  • A+

Με το... δεξί, όπως όλα δείχνουν, μπήκε η διαφημιστική δαπάνη τον πρώτο μήνα του 2015, αλλά όχι για όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Παρά τον ειδικό φόρο (20%) για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις που πρέπει να εισπράττουν τα κανάλια, ανεξάρτητα από το ότι θα αρχίσουν να τον αποδίδουν σε έναν χρόνο, τον Γενάρη της νέας χρονιάς συνεχίστηκε η αυξητική τάση στους τηλεοπτικούς κυρίως και οριακά στους ραδιοφωνικούς σταθμούς. Δυστυχώς, δεν συνέβη το ίδιο και σε εφημερίδες και περιοδικά για τα οποία συνεχίστηκε η πτώση...

Στην τηλεόραση, σύμφωνα με τις καταγραφές της Media Services SA, η λεγόμενη τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη, τα έσοδα δηλαδή των καναλιών, πριν όμως αφαιρεθούν εκπτώσεις, διαφημιστικές αμοιβές, αγγελιόσημο, ειδικοί και άλλοι φόροι (αν γίνουν αυτά, το «καθαρό» ποσό εσόδων θα είναι πολύ μικρότερο από το αναφερόμενο), έφτασαν τα 52,5 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 30,93% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2014. Ακολούθησαν τα ραδιόφωνα με αύξηση 2,88% και 4,81 εκατ. ευρώ, ενώ η μεγαλύτερη μείωση εμφανίζεται στις εφημερίδες που έφτασαν τα 12,58 εκατ. ευρώ με πτώση 10,81% σε σχέση με πέρσι. Πτώση κατά 8,45% σημείωσαν και τα διαφημιστικά στα περιοδικά που άγγιξαν τα 16,35 εκατ. ευρώ. Αν κάποιος επιχειρήσει να υπολογίσει το ποσό που θα πρέπει να καταβάλουν τα κανάλια για τον ειδικό φόρο, αφαιρώντας βέβαια πρώτα βασικές εκπτώσεις, αγγελιόσημο, μπόνους κ.ά., θα δει ότι μπορεί να καταλήξει συνολικά στα περίπου 2.500.000 με 3.000.000 ευρώ. Να σημειωθεί ότι πρόκειται για υπολογισμό και όχι για το πραγματικό ποσό που αντιστοιχεί στα συνολικά διαφημιστικά έσοδα των καναλιών.

Στα κανάλια τα περισσότερα διαφημιστικά μηνύματα (13.497) συγκέντρωσε το MEGA φτάνοντας τα 19,5 εκατ. ευρώ, ενώ ακολουθεί ο ΑΝΤ1 με 16,69 εκατ. ευρώ και 11.651 σποτάκια. Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο ALPHA με 8,46 εκατ. ευρώ και 11.436 διαφημιστικά μηνύματα, ενώ έπεται το STAR με 8,09 εκατ. ευρώ και 11.629 σποτάκια. Συνολικά στην τηλεόραση μεταδόθηκαν 77.279 διαφημιστικά σποτ που αντιστοιχούν σε 1.666.604 δευτερόλεπτα. Και τον πρώτο μήνα του 2015 πάντως τέσσερις τηλεοπτικοί σταθμοί (ΣΚΑΪ, E TV, Extra Channel, Nickelodeon TV) εξακολουθούν να μην επιτρέπουν τη δημοσιοποίηση της τεκμαρτής διαφημιστικής τους δαπάνης, παρ’ ότι από τις καταγραφές της Media Services SA φαίνεται ότι μεταδίδουν και μάλιστα σημαντικό αριθμό διαφημιστικών μηνυμάτων.

Τον πρώτο μήνα του 2015 διακινήθηκαν συνολικά 1.699 προϊ- όντα, τα περισσότερα εξ αυτών (747) στα περιοδικά. Ακολούθησε η τηλεόραση με 622 προϊόντα, οι εφημερίδες με 322 και τα ραδιόφωνα με 318 προϊόντα.

MEDIA
Σεζόν για πολύ δυνατούς παίκτες
Η τηλεοπτική σεζόν βαδίζει προς το τέλος της με τα στελέχη των καναλιών να επιχειρούν ήδη να φορτώσουν τις φαρέτρες τους με παραγωγές που θα τους ισχυροποιήσουν την ερχόμενη τηλεοπτική περίοδο. Και όπως όλα...
Σεζόν για πολύ δυνατούς παίκτες
MEDIA
Ξεχωρίζει στο τρίμηνο ο ALPHA, κοντράρεται για τα καλά με τον ΣΚΑΪ...
Σε σχεδόν... κυρίαρχο του παιχνιδιού στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης φαίνεται να αναδεικνύεται ο ALPHA το πρώτο διάστημα αυτής της τηλεοπτικής περίοδου στα λεγόμενα δυναμικά κοινά ενώ στο σύνολο του κοινού την...
Ξεχωρίζει στο τρίμηνο ο ALPHA, κοντράρεται για τα καλά με τον ΣΚΑΪ...
MEDIA
Οι απειλές, τα νέα πρόστιμα και οι ανακλήσεις από το ΕΣΡ
Οι αστυνομικές και εισαγγελικές αρχές διενεργούν ήδη έρευνα για τις δύο επιστολές που εστάλησαν με φαξ στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης με απειλές εναντίον της ζωής των μελών του και των οικογενειών τους.
Οι απειλές, τα νέα πρόστιμα και οι ανακλήσεις από το ΕΣΡ
MEDIA
Press Cafe: Πανηγύρια, επιστροφές και νέες εκπομπές
Είναι σαφές ότι αυτή η τηλεοπτική σεζόν θα είναι η πλέον ανταγωνιστική. Τα πέντε, αδειοδοτημένα πια, κανάλια εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου ενημερωτικού χαρακτήρα ρίχνουν τα «βαριά χαρτιά». ★ Τα...
Press Cafe: Πανηγύρια, επιστροφές και νέες εκπομπές
MEDIA
Σταθερά καθηλωμένοι στις μικρές μας οθόνες
Για το διάστημα 1/9/2017 έως και 30/6/2018 παρατηρείται απόλυτη σταθερότητα στον χρόνο που αφιερώναμε μπροστά από τις μικρές μας οθόνες. Βρισκόμασταν καθηλωμένοι ημερησίως επί τέσσερις ώρες και 35 λεπτά, το...
Σταθερά καθηλωμένοι στις μικρές μας οθόνες
MEDIA
STARάτες διαφωνίες για τις συγκρίσεις στις ειδήσεις
Τις διαφωνίες τους σχετικά με τις συγκρίσεις που επιχειρήσαμε στο δημοσίευμα με τίτλο «Κόντρες στις ειδήσεις με πλέον κερδισμένους Alpha και ΣΚΑΪ» εκφράζουν τα στελέχη του Star. Σε αυτό σημειώναμε ότι το...
STARάτες διαφωνίες για τις συγκρίσεις στις ειδήσεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας