• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    24°C 20.6°C / 25.7°C
    1 BF
    71%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.1°C / 23.9°C
    3 BF
    72%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 20.0°C / 24.4°C
    1 BF
    67%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.0°C / 20.5°C
    1 BF
    81%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 15.4°C / 15.9°C
    3 BF
    94%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.5°C / 18.5°C
    1 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.8°C / 21.9°C
    2 BF
    86%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 20.7°C / 23.9°C
    2 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.3°C / 23.8°C
    1 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 22.9°C
    0 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.3°C / 24.3°C
    3 BF
    68%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 20.1°C
    0 BF
    94%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    23°C 19.5°C / 23.4°C
    1 BF
    66%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 24.9°C
    4 BF
    78%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.8°C / 23.8°C
    0 BF
    73%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 21.3°C / 24.4°C
    1 BF
    63%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.8°C / 23.9°C
    2 BF
    86%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 16.3°C / 16.3°C
    0 BF
    93%
INTIME NEWS / ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Τριετές σχέδιο ενίσχυσης του Τύπου

  • A-
  • A+

Τα πολυπόθητα μέτρα στήριξης του Τύπου στην Ελλάδα, των εφημερίδων βασικά και κύρια, παραμένουν ακόμα εξαγγελίες. Κάτι αρχίζει να διαφαίνεται στον ορίζοντα μετά τη δεύτερη συνεδρίαση του Συμβουλίου Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή το βράδυ στο μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, αλλά και πάλι το τοπίο παραμένει εξαιρετικά θολό.

Σύμφωνα με τον πρώτο σχεδιασμό, θα ξεκινήσει λίαν συντόμως ένα rebranding της χώρας σε Ελλάδα και εξωτερικό, μια διαφήμιση της νέας Ελλάδας που... ανατέλλει, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε χρήμα (μέσω των διαφημιστικών καταχωρίσεων) σε εφημερίδες και sites αποκλειστικά.

Κάτι σαν τοποθέτηση προϊόντος, με άλλα λόγια. Διαφημίζουμε τη χώρα, διαφημίζει το κάθε υπουργείο τα επιτεύγματά του για την ακρίβεια και, εμμέσως, επωφελούνται εφημερίδες και sites.

Σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπεται να εκταμιεύεται -ανά έτος- ένα ποσό 10 εκατομμυρίων ευρώ για τις εφημερίδες και 5 εκατ. για τις ιστοσελίδες (το πρόγραμμα θα είναι τριετίας).

Αρκεί βέβαια να το εγκρίνει και ο Ευκλείδης Τσακαλώτος που απουσίαζε από τη σύσκεψη της Παρασκευής, μια και βρίσκεται στην Αμερική, στην έδρα του ΔΝΤ. Πληροφορίες, επίσης, λένε πως το έχει ήδη εγκρίνει.

Το συγκεκριμένο τριετές στρατηγικό σχέδιο φέρει και τίτλο: Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική. Παρουσιάστηκε στο Συμβούλιο Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής από τον γενικό γραμματέα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρη Κρέτσο και αποτελεί, κατά κάποιο τρόπο, τον οδικό χάρτη για την οικοδόμηση της νέας εικόνας της Ελλάδας στη μεταμνημονιακή εποχή.

«Το 2018 είναι το κρίσιμο έτος όπου αφήνουμε πίσω μας τα προγράμματα στήριξης και την ασφυκτική επιτροπεία και μεταβαίνουμε στην επόμενη μέρα για τη χώρα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.

«Μια μέρα παραγωγής, δημιουργίας, βιώσιμης δίκαιης ανάπτυξης και οικονομικής δημοκρατίας. Ενα ισχυρό nation brand αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη αυτών των στόχων καθώς λειτουργεί ως άυλο κεφάλαιο που επηρεάζει άμεσα τον τουρισμό, τις επενδύσεις, τις εξαγωγές καθώς και κάθε άλλη πτυχή της οικονομικής και πολιτικής ζωής της ίδιας της χώρας και των κατοίκων της.

Η έξοδος από τα προγράμματα στήριξης και η επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές εντείνουν τις διαδικασίες για την ανάληψη πρωτοβουλιών για την περαιτέρω βελτίωση της εικόνας της χώρας».

Προγράμματα προβολής

Το ΣΕΕΠ λοιπόν αποφάσισε να ξεκινήσει την προβολή της οικονομικής ανάκαμψης και τη βελτίωση της εικόνας της χώρας, τόσο στο εξωτερικό όσο και μέσα στην Ελλάδα.

Θα καταρτιστούν προγράμματα προβολής της χώρας και του τουριστικού της προϊόντος στο εξωτερικό αλλά και αντίστοιχα στον εγχώριο έντυπο και διαδικτυακό Τύπο.

Το γενικό πρόσταγμα θα έχει ο Λευτέρης Κρέτσος. Το θέμα είναι βέβαια πώς θα μοιραστούν τα χρήματα, με ποιον τρόπο και σε ποιους.

Από την κυβέρνηση εγγυώνται ότι θα υπάρχει πλήρης διαφάνεια και όλες οι πράξεις θα ανεβαίνουν στη Διαύγεια. «Νέο ΚΕΕΛΠΝΟ δεν θα έχουμε εδώ», διαβεβαιώνουν.

Φυσικά θα οριστούν και κριτήρια που δεν θα αφορούν μόνο την κυκλοφορία των εφημερίδων (ή την επισκεψιμότητα των sites), αλλά και τον αριθμό προσωπικού, τα μισθολόγια, τη φερεγγυότητα της κάθε εταιρείας, το αν χρωστάει στους εργαζομένους, τη δανειοδότησή τους, το ύψος των χρεών προς Δημόσιο και Ταμεία κ.ο.κ.

Το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής θα ξεκινήσει άμεσα διάλογο, τόσο με τις δημοσιογραφικές ενώσεις όσο και με τους ίδιους τους εκδότες.

Βέβαια, όλα αυτά είναι ημίμετρα. Θέλετε να θυμηθούμε το σχέδιο υποστήριξης του γαλλικού Τύπου, συνολικού ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ, που ανακοίνωσε το 2009 ο τότε πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί;

Ψηφίστηκε λοιπόν για την ενίσχυση των γαλλικών εφημερίδων η αναβολή για ένα έτος της αύξησης των ταχυδρομικών τελών, η αύξηση των δαπανών των κρατικών καταχωρίσεων, η υποστήριξη των εφημεριδοπωλών και της κατ’ οίκον διανομής εφημερίδων και άλλα.

Ακολουθήστε μας στο Google news
MEDIA
Ενας Στέλιος Πέτσας, αληθινό μάλαμα
Ο πάντοτε ειλικρινής Στέλιος Πέτσας ήταν κατηγορηματικός στη συνεδρίαση της επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας στις 10 Απριλίου στη Βουλή για το πρόγραμμα της ενίσχυσης του Τύπου.
Ενας Στέλιος Πέτσας, αληθινό μάλαμα
MEDIA
Τέλος στα «καπέλα» από τον Ιούνιο
Πάλι καλά που υπογράφηκε η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, για το barcode σε εφημερίδες και περιοδικά. Βρέθηκαν δηλαδή τα χρήματα που απαιτούνται ώστε να προμηθευτούν τα σημεία πώλησης Τύπου τον απαραίτητο...
Τέλος στα «καπέλα» από τον Ιούνιο
MEDIA
Περιμένοντας το barcode
Τον Μάιο η κυβέρνησή μας καλή ώρα έφερε τροπολογία στη Βουλή για το barcode, ώστε να καθιερωθεί «για όλα τα έντυπα, περιοδικά και εφημερίδες, περιοδικού και ημερήσιου τύπου, ειδική σήμανση γραμμωτού κώδικα ή...
Περιμένοντας το barcode
MEDIA
«Δουλεμπορική εταιρεία ο ΔΟΛ του Ψυχάρη»
Εξαλλος χθες στο ραδιόφωνο του «Βήμα 99.5» ο Βασίλης Χιώτης, βγήκε εκτάκτως στον αέρα για να στηλιτεύσει την απόφαση του Αλέξη Τσίπρα να αναβάλει για την άλλη Τρίτη τη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή για τη...
«Δουλεμπορική εταιρεία ο ΔΟΛ του Ψυχάρη»
MEDIA
Τα ελληνικά ΜΜΕ σε 10 σημεία
Το νέο κόλπο είναι πολύ απλό: Αποσιωπούμε τις ειδήσεις που δεν θέλουμε να παρουσιάσουμε. Δεν τις παίζουμε και καθαρίζουμε. Παράδειγμα, οι τελευταίες αποκαλύψεις του Κώστα Βαξεβάνη για τον Νίκο Μανιαδάκη, τον...
Τα ελληνικά ΜΜΕ σε 10 σημεία
MEDIA
Της νύχτας τα καμώματα για τον έλεγχο του Τύπου
Με τη δικαιολογία ότι έντυπα τύπου «Μακελειό» θα τιμωρηθούν για τα συκοφαντικά δημοσιεύματα, η κυβέρνηση εφαρμόζει μια οριζόντια διάταξη που πιθανότατα θα λογοκρίνει κάθε αντιπολιτευτική φωνή στον Τύπο.
Της νύχτας τα καμώματα για τον έλεγχο του Τύπου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας