Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι δολοφόνοι της μνήμης

Φωτογραφία από στρατόπεδο συγκέντρωσης το 1945 τ

Οι δολοφόνοι της μνήμης

  • A-
  • A+

Διεθνής Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος σήμερα, και στις τηλεοράσεις πολλών χωρών θα προβληθεί για πρώτη φορά το ντοκιμαντέρ Night Will Fall, με σκηνές από τις πρώτες κινηματογραφικές λήψεις των συμμάχων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης το 1945.

Για το ιστορικό αυτών των λήψεων που μοντάρισε ο Αλφρεντ Χίτσκοκ διαβάσατε ήδη σε ρεπορτάζ της Βένας Γεωργακοπούλου («Εφ.Συν.», 15.1.2015).

Δυστυχώς η Ελλάδα εξαιρείται από τις χώρες προβολής, λες κι εδώ δεν έχουμε να αντιμετωπίσουμε το τέρας του αντισημιτισμού να στρογγυλοκάθεται ακόμα και στη νέα Βουλή.

Το αξιοσημείωτο είναι ότι, αν εξαιρεθεί μια προσπάθεια τηλεοπτικής ανασύστασης του αρχικού ντοκιμαντέρ του Χίτσκοκ το 1984, οι σκληρές σκηνές από το Μπέργκεν Μπέλσεν έμειναν άγνωστες μέχρι σήμερα.

Το υλικό φυλασσόταν στο βρετανικό Imperial War Museum, επειδή οι υπεύθυνοι θεωρούσαν ότι κανείς δεν μπορεί να αντέξει την εικόνα των επιζώντων των στρατοπέδων τη στιγμή της απελευθέρωσής τους.

Το καταχώνιασμα επί 70 χρόνια αυτού του φοβερού ντοκουμέντου αποδεικνύει βέβαια έμμεσα ότι είναι εντελώς αστήρικτη η επιχειρηματολογία των περιβόητων «αναθεωρητών».

Αντίθετα με όσα υποστηρίζουν οι απολογητές του χιτλερισμού, οι σύμμαχοι από την πρώτη στιγμή θέλησαν να μειώσουν την έκταση της ναζιστικής κτηνωδίας, ακολουθώντας τις πολιτικές σκοπιμότητες της εποχής.

Ομως η πραγματικότητα των στρατοπέδων σκορπά ακόμα και σήμερα τη φρίκη.

To tweet του Γιάννη Μηλιού

MEDIA
Βαρδής Βαρδινογιάννης: ο βασικός αμέτοχος
H «Εφ.Συν.» συνεχίζει την παρουσίαση του προφίλ των εννιά διεκδικητών. Σήμερα έχει σειρά ο Βαρδής Βαρδινογιάννης. Το όνομα του πατριάρχη της οικογένειας δεν εμφανίζεται στο μετοχολόγιο καμίας εταιρείας...
Βαρδής Βαρδινογιάννης: ο βασικός αμέτοχος
MEDIA
Ο «ποινικός κώδικας» του ΔΟΛ
Το άρθρο Πανούση, η απόδραση Σταμάτη και η καμπάνια «νόμου και τάξης» φανερώνει ότι υπάρχει ένας «διπλός ποινικός κώδικας» για πολλά μέσα ενημέρωσης και κυρίως το συγκρότημα του ΔΟΛ, που έχει συνηθίσει να...
Ο «ποινικός κώδικας» του ΔΟΛ
MEDIA
Αφιέρωμα της ΕΡΤ στον Ντίνο Χριστιανόπουλο σήμερα και αύριο
Με σειρά αφιερωμάτων σήμερα και αύριο τιμά η ΕΡΤ τη μνήμη του μεγάλου ποιητή Ντίνου Χριστιανόπουλου, που «έφυγε» από τη ζωή χθες σε ηλικία 89 ετών μετά από πολύχρονη ασθένεια στο σπίτι του στη Θεσσαλονίκη.
Αφιέρωμα της ΕΡΤ στον Ντίνο Χριστιανόπουλο σήμερα και αύριο
MEDIA
Συνεχίζεται το παιχνίδι των εντυπώσεων από την Τουρκία
Από που πάνε για τη Χάγη;/ Ψευδαίσθηση κανονικότητας από Ν. Χαρδαλιά παρά τα ανησυχητικά στοιχεία/ Με... ληγμένη υπογραφή και ολόχρυσες οι «σακαράκες» του ΟΑΣΘ/ Σε απόγνωση χιλιάδες εποχικοί εργαζόμενοι σε...
Συνεχίζεται το παιχνίδι των εντυπώσεων από την Τουρκία
MEDIA
Εξώδικο Κουρτάκη προς το Tvxs
Ο εκδότης των Παραπολιτικών Γιάννης Κουρτάκης απέστειλε εξώδικο στο Tvxs διαμαρτυρόμενος για το ρεπορτάζ της ιστοσελίδας που αφορούσε την παραίτηση...
Εξώδικο Κουρτάκη προς το Tvxs
MEDIA
Nέος πόλεμος νεύρων από την Άγκυρα
Nέος πόλεμος νεύρων από την Άγκυρα/ Τραγωδία στην Εύβοια: Τους 8 έφτασαν οι νεκροί. Ανυπολόγιστες οι καταστροφές. Κάλυψη στον Ν. Χαρδαλιά από τον πρωθυπουργό/ Covid-19: Ακυρώνεται η ΔΕθ, νέο κύμα...
Nέος πόλεμος νεύρων από την Άγκυρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας