Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Λάθος πόρτα...
ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ/EUROKINISSI

Λάθος πόρτα...

  • A-
  • A+

Εξώδικα προς την «Εφ.Συν.» για τη δημοσίευση του επίσημου πορίσματος, του υπουργείου Οικονομικών, αναφορικά με την οικονομική διαχείρισή του

Η δημοσίευση από την «Εφ.Συν.» του επίσημου πορίσματος του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για τα τεκταινόμενα στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου προκάλεσε αντιδράσεις από τον ευρύτερο χώρο του κινηματογράφου και από άμεσα θιγόμενους.

Αντί, όμως, να απευθυνθούν προς το υπουργείο Οικονομικών που υπογράφει το συγκεκριμένο πόρισμα, στέλνουν εξώδικα στην εφημερίδα μας επειδή το έφερε στο φως της δημοσιότητας.

Και μας ζητούν να ανακαλέσουμε όλα όσα αναφέρει το πόρισμα! Λες και εμείς το συντάξαμε.

 Το πρώτο εξώδικο μας το έστειλε ο Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Εργων (ΣΑΠΟΕ) – αφορά και τον πρώην πρόεδρο του ΕΚΚ, Γιάννη Λεοντάρη, που συνηγόρησε στο δημοσίευμά μας με επιστολή του.

Για τον ΣΑΠΟΕ δεν γράψαμε λέξη, αλλά προφανώς ο Σύνδεσμος θεωρεί πως όταν ελέγχεται το ΕΚΚ για συμβάσεις με κάποια από τα μέλη του, ελέγχεται το σύνολο των παραγωγών.

Μας εγκαλεί μάλιστα ότι «υιοθετήσαμε άκριτα και αποσπασματικά το πόρισμα», επειδή το δημοσιεύσαμε (!) και μεταξύ άλλων αναφέρει:

 Το Μεσογειακό Ινστιτούτο Κινηματογράφου, στο δικό του εξώδικο, μεταξύ άλλων, αναφέρει:

Η απάντηση των συντακτών μας

Η βιομηχανία εξωδίκων –ως απάντηση στην εφημερίδα μας που δημοσίευσε ένα επίσημο κρατικό έγγραφο υπογραμμένο από την αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών και τον δημόσιο λειτουργό που έκανε τον έλεγχο στο ΕΚΚ– ίσως δεν είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος αντίδρασης εκείνων που θεωρούν ότι θίγονται απ’ αυτό.

Πολύ περισσότερο όταν σε αυτά τα εξώδικα δεν υπάρχουν απαντήσεις, αλλά έμμεσες και άμεσες απειλές, με δικαστικές διώξεις, στην περίπτωση που ξαναδημοσιεύσουμε παρόμοιο σχετικό έγγραφο.

Τέτοιες πρακτικές δεν ταιριάζουν σε ανθρώπους –πόσο μάλλον σε φορείς– που υποστηρίζουν ότι υπηρετούν τον πολιτισμό. Παρ’ όλα αυτά, καθένας πράττει όπως νομίζει.

Υπό αυτό το πρίσμα ξεκαθαρίζουμε τα παρακάτω:

α) Η «Εφημερίδα των Συντακτών» και οι υπογράφοντες θα συνεχίζουν να δημοσιεύουν κάθε επίσημο έγγραφο που αφορά τη διαχείριση δημοσίου χρήματος και θα πληροφορούν τον φορολογούμενο πολίτη για το πού πηγαίνουν τα λεφτά που δίνει στον κρατικό προϋπολογισμό μέσω της φορολογίας, η οποία στις μέρες μας είναι δυσβάστακτη.

β) Η «Εφημερίδα των Συντακτών» και οι υπογράφοντες θα συνεχίσουν να ελέγχουν την Πολιτεία και τα αρμόδια κρατικά όργανα ώστε να ασκείται με πληρότητα και επάρκεια ο έλεγχος διαχείρισης του δημοσίου χρήματος στους φορείς που χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

γ) Η «Εφημερίδα των Συντακτών» και οι υπογράφοντες θα συνεχίζουν να υπερασπίζονται τη διαφάνεια στη διαχείριση του δημοσίου χρήματος και θα δημοσιεύουν κάθε καταγγελία που αφορά πλημμελείς ή λανθασμένους ελέγχους από τα αρμόδια κρατικά ελεγκτικά όργανα. Οσοι θεωρούν ότι θίγονται από αυτούς τους ελέγχους, ματαιοπονούν όταν επιχειρούν να εμποδίσουν την εφημερίδα μας να δημοσιεύσει παρόμοια πορίσματα. Δεν είμαστε εμείς που κάναμε τον έλεγχο στο ΕΚΚ. Ας απευθυνθούν επομένως στο υπουργείο Οικονομικών, από το οποίο εγκαλούνται, και ας ασκήσουν εναντίον του όσα δικαιώματα τους δίνει ο νόμος.

Γιώργος Πετρόπουλος - Δημήτρης Κανελλόπουλος

Η απάντηση του Γιάννη Λεοντάρη*

«Σε απάντηση του εξωδίκου σημειώματος που έλαβα από τον Σ.Α.Π.Ο.Ε. θα ήθελα να επισημάνω ότι ανακαλώ και αποκηρύσσω την από 21/6/2017 επιστολή μου προς την Εφημερίδα των Συντακτών.

Είναι αλήθεια ότι το εξώδικο μου έδωσε την ευκαιρία να την ξαναδιαβάσω και στο πλαίσιο αυτοκριτικής να τη θεωρήσω αρκετά γενικόλογη και ασαφή.

Αντ'αυτής λοιπόν και χάριν μεγαλύτερης σαφήνειας, παραπέμπω στην δημοσιευμένη πρόσφατη επιστολή παραίτησής μου από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου όπου η εικόνα είναι πιο καθαρή.

Υπάρχουν νέοι και παλαιότεροι κινηματογραφικοί παραγωγοί που επενδύουν χρήματα στον κινηματογράφο, είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους απέναντι στους σκηνοθέτες και τους υπόλοιπους συντελεστές των ταινιών, αποδίδουν τα απαιτούμενα παραστατικά εξόδων στον δημόσιο φορέα που τους χρηματοδοτεί με δημόσιο χρήμα κλπ.

Αυτούς τους γνωρίζουν όλοι. Είναι ορατοί και εργάζονται διαρκώς για το ελληνικό σινεμά στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Δεν φοβούνται τον αυτονόητο - για όλους μας - έλεγχο.

Για τα υπόλοιπα έχουν δοθεί αναλυτικές απαντήσεις εκεί που πραγματικά οφείλονται, δηλαδή στους εποπτεύοντες φορείς και στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Ελπίζω ειλικρινά να μην επιβεβαιωθούν οι φόβοι του Σ.Α.Π.Ο.Ε.  ότι το ατόπημα της σύνταξης της ανακληθείσας επιστολής μου μπορεί να κλονίσει τις διεθνείς σχέσεις και την εικόνα των ελλήνων παραγωγών σε ευρωπαικούς και διεθνείς οργανισμούς, το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου ή ακόμη χειρότερα το Ταμείο του Συμβουλίου της Ευρώπης, όπως επι λέξει αναφέρεται στο εξώδικο.

Αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα θεωρήσω τον εαυτό μου αποκλειστικό υπεύθυνο για την καταστροφή.  Επίσης, ευχόμαστε όλοι, η εικόνα αυτή να μην αμαυρωθεί, από οποιοδήποτε ενδεχόμενο μελλοντικό πόρισμα οικονομικού ή διαχειριστικού ελέγχου, ενδεχόμενη εισαγγελική έρευνα, ενδεχόμενη δικαστική απόφαση ή ενδεχόμενη καταγγελία σκηνοθέτη, ηθοποιού ή τεχνικού».

*πρώην πρόεδρος του ΕΚΚ, στο εξώδικο που έλαβε από τον Σ.Α.Π.Ο.Ε

MEDIA
Με σημαία την έρευνα
Εφτά χρόνια κυνηγώντας θέματα που μας πείσμωσαν, που μας θύμωσαν, που μας συνεπήραν, που μας συγκίνησαν, που τ’ αγαπήσαμε. Η επιλογή που κάνουμε σε αυτό το αφιέρωμα είναι μόνο ενδεικτική: μερικοί κομβικοί...
Με σημαία την έρευνα
MEDIA
Το 1ο ΕFSYNEMA είναι γεγονός
EFSYNEMA: Για τα έβδομα γενέθλια της «Εφ.Συν.», το σύνθημα είναι ένα: 7η Χρονιά-7η Τέχνη. Και το ραντεβού, ένα: 14 έως 20 Νοεμβρίου, στον κινηματογράφο «Μικρόκοσμος»
Το 1ο ΕFSYNEMA είναι γεγονός
MEDIA
Μνήμες σκοτεινών εποχών ξύπνησε η είσοδος της ΕΛ.ΑΣ. σε κινηματογράφους
Μνήμες σκοτεινών εποχών ξύπνησε η είσοδος της ΕΛ.ΑΣ. σε κινηματογράφους / Χρυσή Αυγή: Απολογίες Παναγιώταρου και Μπαρμπαρούση / Ψήφος αποδήμων: Βήματα και πάλι προς τα πίσω / Ο «Ατλας» της ανισότητας 
Μνήμες σκοτεινών εποχών ξύπνησε η είσοδος της ΕΛ.ΑΣ. σε κινηματογράφους
MEDIA
«Οι δρόμοι της αγάπης είναι νυχτερινοί» το Σάββατο με την «Εφ.Συν.»
Αυτό το Σάββατο, 10 Μαρτίου, μαζί με την «Εφημερίδα των Συντακτών - Σαββατοκύριακο», η πολυβραβευμένη ταινία της Φρίντας Λιάππα «Οι δρόμοι της αγάπης είναι νυχτερινοί». Η σκηνοθέτις Φρίντα Λιάππα υπογράφει μια...
«Οι δρόμοι της αγάπης είναι νυχτερινοί» το Σάββατο με την «Εφ.Συν.»
MEDIA
Εξώδικο στην «Εφ.Συν.» για την καρδιοχειρουργική κλινική του 401 ΓΣΝΑ
Εξώδικο έστειλε στην εφημερίδα μας ο χειρουργός θώρακος του 401 ΓΣΝΑ Χριστόφορος Κωτούλας, με αφορμή σειρά δημοσιευμάτων μας για όσα συμβαίνουν στη διακλαδική καρδιοχειρουργική κλινική του εν λόγω νοσοκομείου...
Εξώδικο στην «Εφ.Συν.» για την καρδιοχειρουργική κλινική του 401 ΓΣΝΑ
MEDIA
Θερμή απεργιακή υποδοχή στο νομοσχέδιο Βρούτση
Πρώτη μετωπική για το Ασφαλιστικό/ Αυτοσχεδιασμοί Μηταράκη: Δυσαρεστημένο το Μαξίμου, «ετοιμοπόλεμοι» οι νησιώτες/ Οι «πράσινες» καταδίκες του Νίκου Χαρδαλιά/ Συνέδριο ΣΥΡΙΖΑ: Πορεία για τη «Δεύτερη φορά...
Θερμή απεργιακή υποδοχή στο νομοσχέδιο Βρούτση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας