Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θέαμα χωρίς... άρτο με μαχητές και βοσκό* στο μαντρί του Γαλατσίου
Μάριος Βαλασόπουλος

Θέαμα χωρίς... άρτο με μαχητές και βοσκό* στο μαντρί του Γαλατσίου

  • A-
  • A+

- Είκοσι ευρώ! - Πενήντα! - Το νεφρό μου!

Φοράω στο δεξί μου χέρι το πιο πολύτιμο κομμάτι της κοσμηματοθήκης μου, παρ’ όλο που δεν το ήξερα κι ούτε μπορώ καλά καλά να καταλάβω γιατί.

Στην κορυφή του λόφου Βεΐκου από νωρίς το μεσημέρι έχουν μαζευτεί εκατοντάδες άνθρωποι που δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν το λευκό βραχιολάκι -μια πρόσκληση δηλαδή- για να μπουν στο θεατράκι όπου θα γίνει ο τελικός του Survivor.

Στα κάγκελα της εισόδου άλλοι τόσοι ζουλιούνται, ποδοπατιούνται, ουρλιάζουν, κλαίνε και παρακαλάνε.

Το κινητό του αντιδημάρχου χτυπάει ασταμάτητα: «Οχι, κύριε Ταδόπουλε, λυπάμαι, δεν μπορώ να σας βάλω», «Σας καταλαβαίνω, κυρία Ταδοπούλου, δεν γίνεται».

Εκτός από το... πολιτικό βύσμα, το κοινό επιστρατεύει ό,τι μπορείς να φανταστείς -από γαλιφιές μέχρι «καντήλια»- για να μπει στο πιο χοτ σποτ του καλοκαιριού.

Και στα χείλη όλων παίζει ένα μαγικό όνομα: Εμινέ, όποιος ξέρει ή κάνει ότι ξέρει την περίφημη Εμινέ, την πανέμορφη Τουρκάλα της παραγωγής, μπορεί και να μπει.

Αστυνομικοί, ασφαλίτες, σκυλιά, έλεγχος με ράβδους, εθελοντές του δήμου με κίτρινα γιλέκα και οι άνθρωποι της παραγωγής παλεύουν για να φέρουν βόλτα το πλήθος που όποτε ένας από τους παίκτες εμφανίζεται φευγαλέα φτάνει σε οργασμό.

«Ευρυδίκηηηηηηηη», «Γιώργοοοοοο», «Σάραααααα».

Είναι όλοι τους πανέμορφοι, αθλητικοί, καλοντυμένοι, μοιάζουν λίγο πιο ψηλοί από εμάς τους κοινούς θνητούς, σαν η λατρεία του πλήθους να τους σηκώνει κάποια εκατοστά από το έδαφος.

Μια λατρεία τυφλή, αλλά εξόχως εκφραστική: δάκρυα συγκίνησης, κραυγές, χάδια, αγκαλιές και αναρίθμητες σέλφι. Προς τι; Γιατί;

«Γιατί είναι μαχητές». «Γιατί είναι αθλητές». «Γιατί άντεξαν τα πάντα». «Γιατί έτσι θα γίνω όταν μεγαλώσω». «Γιατί τους λατρεύωωωω».

Ολα αυτά δεν μου βγάζουν κανένα νόημα, αλλά για το εκστασιασμένο πλήθος αυτή που δεν βγάζει κανένα νόημα είμαι εγώ: η τυχερή με το λευκό μου βραχιολάκι που δεν αντιλαμβάνομαι ουδόλως πόσο πολύ τυχερή είμαι.

Ολοι οι άλλοι εκλεκτοί της θεάς Τύχης νιώθουν βαθιά ευγνωμοσύνη, αφού ο ΣΚΑΪ ή ο δήμος τούς εξασφάλισε την είσοδο στο θεατράκι των θαυμάτων, που από ψηλά φωτισμένο μοιάζει με ρωμαϊκή αρένα.

«Κι έπειτα, κυρία μου, έχω το ΚΚΕ(μ-λ), το Μ-Λ ΚΚΕ -θα σας γελάσω- να μου διαμαρτύρεται ότι βάλαμε εθελοντές να φυλάνε τον ΣΚΑΪ. Την πόλη θέλαμε να διαφυλάξουμε, κυρία μου, την πόλη μας», μου λέει ο αντιδήμαρχος Μάνος Ελευθερίου. «Η οποία πόλη μας μόνο κέρδος θα έχει από αυτή την ιστορία, αφού νοικιάσαμε το άλσος για 2.500 ευρώ την ημέρα επί 5 μέρες».

Η πόλη δεν έχει ομοφώνως την ίδια άποψη, αφού λίγα μέτρα πιο πάνω κάποιοι πολίτες διαμαρτύρονται εντόνως στη δυστυχή εθελόντρια με το κίτρινο γιλέκο: «Εμείς θέλουμε να κάνουμε τη βόλτα μας στο άλσος. Ποιος σας είπε ότι θέλαμε αυτά τα καραγκιοζιλίκια εδώ; Από πού κι ώς πού ένας δημόσιος χώρος παραχωρείται σ’ ένα κανάλι; Και γι’ αυτόν τον σκοπό; Αίσχος!».

Ανθρωποι κρεμασμένοι σε δέντρα προσπαθούν να ξεκλέψουν μια σταλίτσα εικόνας προς τη σκηνή κι άλλοι επιχειρούν να πηδήξουν τα κάγκελα.

Εν τω μεταξύ, κάποιοι τρέχουν βολίδα μες στον περιφραγμένο χώρο. Βαριεστημένοι αστυνομικοί τούς κοιτάζουν αδιάφορα: «Είναι αυτοί που τα κατάφεραν να τρουπώσουν, σιγά μην τους κυνηγήσουμε κιόλας», μου λένε.

Τουλάχιστον 1.800 άνθρωποι στριμώχνονται στις κερκίδες και, ω της έκπληξης, δεν είναι αυτό που νομίζεις: δεν είναι μόνο πιτσιρίκια κι εφηβάκια, δεν είναι μόνο δεσποσύνες πάνω στις χρυσές τους πλατφόρμες.

Ο λαός του Survivor είναι... αι γενεαί πάσαι, ακόμα κι ο κολλητός σου ή, στα κρυφά και με κάποια ενοχή, ο δικός μου κολλητός - άνθρωποι δηλαδή καθ’ όλα σοβαροί και σκεπτόμενοι, που κόβουν όμως φλέβες για τον «βενζινά από τη Σκιάθο» και τον «γαλαζομάτη Κύπριο».

Ολοι ακολουθούν πειθήνια τις κοπελίτσες με τα καυτά σορτς που τους οδηγούν στις θέσεις τους, φωτογραφίζουν ασταμάτητα με τα κινητά τους, ποστάρουν και τουιτάρουν με ρυθμό πολυβόλου κι ακολουθούν πιστά τις οδηγίες του φλορ μάνατζερ.

Ο... *φλορ μάνατζερ

«Παιδιά, το Survivor είναι το δικό σας παιχνίδι», τους λέει ο φλορ μάνατζερ. «Πάμε να φωνάξουμε όλοι μαζί! Φωνάζουμε σαν να πονάμε, Survivor σημαίνει πόνος!».

Το πλήθος βρυχάται στην πρόβα τζενεράλε, όπως θα κάνει κάθε τρεις και λίγο επί ώρες μετά υπό τις οδηγίες του ειδικού ανιματέρ που με καρτέλες δίνει το έναυσμα: φωνάζουμε, χειροκροτάμε, ναιιιιιιιιιι.

Η κραυγή είναι ουρανομήκης κι αντηχεί τουλάχιστον παράξενα σήμερα 5 του Ιούλη.

Δύο χρόνια πριν τέτοιες μέρες βρισκόμουν στους δρόμους της Αθήνας καλύπτοντας κάθε μέρα τις διαδηλώσεις εκείνων που ψήφιζαν «όχι» κι εκείνων που ψήφιζαν «ναι» στο δημοψήφισμα.

Σήμερα η λέξη είναι μόνο μία: ναιιιιιι. Αλλοι θα το έλεγαν επιστροφή στην κανονικότητα. Αλλοι οπισθοδρόμηση.

Το κοινό στην αρένα πάντως δεν το απασχολεί καθόλου: είναι πολύ απασχολημένο αφού εκτός από ναιιι, χειροκροτάμε όλοι με ρυθμό πολυβόλου.

«Είμαστε στην Ελλάδα», λέει ο παρουσιαστής - χειροκρότημα. «Είναι ο τελικός» - χειροκρότημα. «Ψηφίζουμε τον Γιώργο στη γραμμή...» - χειροκρότημα. «Ψηφίζουμε τον Μάριο...» - χειροκρότημα.

Είναι τόσο το χειροκρότημα, που πονάνε τα χέρια μου, παρ’ όλα αυτά συνεχίζω αγόγγυστα αφού και οι παίκτες εκτός από το να χειροκροτούν αλλήλους, αυτοχειροκροτούνται σε κάθε τους φράση.

«Ηταν φανταστική εμπειρία» - αυτοχειροκρότημα. «Είμαι περήφανος που τα κατάφερα» - αυτοχειροκρότημα. Είναι τόσος ο ενθουσιασμός που με πιάνει πονοκέφαλος...

Μπορεί πάλι να είναι κι απλώς μια ζάλη όταν ακούω πόση είναι η αμοιβή του παρουσιαστή και των παικτών, που συχνά-πυκνά αναφέρονται στις δυσκολίες που συνάντησαν στα αγωνίσματα και πόσο πάλεψαν με την πείνα.

Παράξενη εποχή: άλλοι γίνονται λαϊκοί ήρωες γιατί... λιμοκτονούν οικειοθελώς και με το αζημίωτο (οι φήμες λένε για 800 ευρώ εβδομαδιαίως για κάθε «μαχητή» και μίνιμουμ 2.000 εβδομαδιαίως για κάθε «διάσημο»), την ώρα που 700.000 συμπολίτες μας καταφεύγουν στο κοινωνικό επίδομα αλληλεγγύης.

Αλήθεια, πόσους ταλαιπωρημένους ανθρώπους θα μπορούσαν να θρέψουν τα αμύθητα ποσά που εισέπραξε ο ΣΚΑΪ για το ριαλιτοπαίχνιδο μέσα από το οποίο καλεί τους πολίτες να... καταθέσουν τον οβολό τους για την καμπάνια αλληλεγγύης που διαφημίζουν ο Σάκης Τανιμανίδης κι ο Σάκης Ρουβάς;

Ο ανιματέρ μάς καλεί όλους ξανά στο καθήκον: «Πάμε για πλάνο από το ελικόπτερο, παιδιά, τώρα, χέρια ψηλά όλοι, ενθουσιασμός, ναι, ναι, ναι, ναι».

Εν μέσω πανικού, έρχεται στο μυαλό μου ο Ευκλείδης Τσακαλώτος. Πριν από λίγες μέρες, όταν η κυβέρνηση ψήφιζε άλλη μία πλημμυρίδα μέτρων, ο Τσακαλώτος είχε πει στη Βουλή: «9 στους 10 στην Ελλάδα βλέπουν Survivor τώρα. Μόνοι μας είμαστε κι επομένως δεν υπάρχει κανένας λόγος να υπάρχουν εντάσεις...».

Τι λέει άραγε ο κόσμος του Survivor γι’ αυτό; «Τσακα... τι;», «ποιος είναι αυτός ο Τσακαλώτος;», «σε ποιο παιχνίδι παίζει;» - είναι μερικές μόνο από τις απαντήσεις που σταχυολόγησα.

Μοιάζει σαν το «όχι» να αποκοιμήθηκε στην αγκαλιά του «ναιιιιι».

Τα στέκια του Survivor

Μια απλή αναζήτηση στο facebook αποκάλυψε δεκάδες καλέσματα για συγκεντρώσεις σε καφέ, κυρίως στην επαρχία, για την παρακολούθηση του τελικού.

Στη Σκιάθο και την Κύπρο απ’ όπου προέρχονται οι φιναλίστ, οι διοργανώσεις ήταν φυσικά περισσότερες, ενώ, μετά τη νίκη του Ντάνου, στο νησί του Παπαδιαμάντη ακολούθησε πανδαιμόνιο, αφού χτύπησαν ακόμα και οι καμπάνες.

Πιο κερδισμένα ήταν μάλλον τα ντελίβερι: «Είχαμε πιο πολλά ποτά και μεζέδες στο μαγαζί και ο κόσμος είχε κάνει κερκίδα. Κάναμε προβολή με προτζέκτορα. Και στον ημιτελικό και στον τελικό δώσαμε πολλά πακέτα για έξω», μας είπε ο Περικλής Ζόλκου, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων ταβέρνας στην Καισαριανή που την Τρίτη και την Τετάρτη οργάνωσε βραδιά Survivor.

Το καφέ «Avanti» στην Καισαριανή, τη δεύτερη γειτονιά του νικητή του ριάλιτι, Γιώργου Αγγελόπουλου, έχει διοργανώσει βραδιά για τον τελικό.

Ο ιδιοκτήτης, Ακης Πάσσαρης, τον ξέρει από παλιά και μας εξηγεί τη «μανία» που δημιουργήθηκε προς το πρόσωπό του: «Μπήκε τυχαία στο παιχνίδι και έγινε πιο διάσημος από τους διάσημους. Είναι ένα φτωχό παιδί, ανώνυμο, έχει αλλάξει πολλές δουλειές. Δεν πιστεύω ότι θα τον αλλάξει αυτή η δημοσιότητα ή τα λεφτά, έτσι θα μείνει. Ο κόσμος τον αγάπησε σαν τον Παντελίδη».

Βαθμολόγησαν το ριάλιτι κάτω από τη βάση...

Του Μιχαήλ Άγγελου Κωνσταντόπουλου

Στα τέλη Μαρτίου, όταν μόλις είχε ξεκινήσει η μανία μικρών και μεγαλύτερων με το ριάλιτι, η Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης έβγαλε μια ιδιαίτερα καυστική ανακοίνωση, που διαδόθηκε γρήγορα και συζητήθηκε έντονα.

Συζητήσαμε γι’ αυτό με τον Σαράντη Ηλιόπουλο (φωτογραφία), φιλόλογο και αντιπρόεδρο της Γ΄ ΕΛΜΕ:

«Με πρωτοβουλία του προέδρου, Γιάννη Λαφήρα, διαμορφώσαμε ένα κείμενο για το παιχνίδι για να το στείλουμε στα σχολεία. Το Survivor άπτεται παιδαγωγικού ενδιαφέροντος.

Δεν περιμέναμε τέτοια ανταπόκριση για το κείμενό μας, έγινε viral και επικοινώνησαν μαζί μας αρκετά ΜΜΕ. Οι εκπαιδευτικοί έπρεπε να αντιδράσουμε. Δεν έπρεπε να αφήσουμε τα παιδιά, μέσω αυτού του παιχνιδιού, να ζουν σε έναν ακραία διαστροφικό και ανταγωνιστικό κόσμο.

Τι λέει δηλαδή; Να καρφώσεις τον διπλανό σου, να γίνεσαι ανάλγητος για να επιτύχεις, να θεωρείς ότι ο άλλος είναι αντίπαλος και πρέπει να τον νικήσεις για ένα πιάτο φαγητό.

Δημιουργούνται στερεότυπα όπως του δυνατού άνδρα, που τα παιδιά σε νεαρές ηλικίες 14-15 ετών είναι δύσκολο να τα αποβάλουν.

Ο ατομικισμός, η προδοσία, η απαξίωση του άλλου και η κατάρρευση του ηττημένου αντανακλούν έναν κοινωνικό δαρβινισμό. Δεν πρέπει να περάσει αυτή η εικόνα για τη ζωή.

Εμείς θέλουμε να περάσουν στους μαθητές αξίες όπως η αλληλεγγύη, η φιλία, η συνεργατικότητα, η συλλογικότητα, η ειλικρίνεια και η πίστη στην αξία του άλλου.

Ενισχύουμε τις αντιστάσεις των μαθητών για να αποβάλουν τα βραχυκυλώματα που επιβάλλει η εξουσία των μέσων. Δεν επιτρέπεται τα παιδιά να γίνονται άθυρμα σε αυτούς που ελέγχουν τα ΜΜΕ και να χαλάνε το χαρτζιλίκι τους για να στέλνουν SMS που κοστίζουν πάνω από 1 ευρώ νομίζοντας ότι συμμετέχουν στο παιχνίδι.

Διδάσκουμε Αντιγόνη και τον Επιτάφιο του Περικλή για να έχουν τα παιδιά ένα σύστημα αξιών στην κοινωνία. Η κοινωνία είναι σύμπραξη, αγώνας και προσπάθεια».

Κατερίνα Καλφοπούλου – μαθηματικός: «Ρώτησα τους μαθητές μου αν βλέπουν το παιχνίδι και τους είπα χαριτολογώντας ότι σε όσους το βλέπουν θα βάλω περισσότερες ασκήσεις. Τότε κάποια παιδιά στα σοβαρά με ρώτησαν πόσες ασκήσεις να κάνουν παραπάνω επειδή το βλέπουν. Τα παιδιά είναι έτοιμα να υπακούσουν σε καλά και άσχημα πρότυπα. Η παρέμβαση του εκπαιδευτικού δεν είναι αμελητέα. Επειτα από μία εβδομάδα αυτό σταμάτησε. Με βρήκαν γονείς και μου είπαν αργότερα ότι δεν το βλέπουν πια ή δεν θέλουν να το βλέπουν».

Τίναξε την μπάνκα της τηλεθέασης

Του Σωτήρη Μανιάτη

Το πήραν ούτε λίγο ούτε πολύ με το... ζόρι, υποχρεωτικά, αφού πήγαινε πακέτο με το «Voice».

Αποδείχτηκε για το κανάλι του Φαλήρου «λίρα εκατό», αφού τίναξε τα νούμερα της τηλεθέασης με συνεχή ρεκόρ.

Τα στελέχη του καναλιού φρόντισαν με τις γνωστές υπερβολές να το ξεχειλώσουν και τελικά κατέβασε ρολά προχθές με τον μεγάλο τελικό και νικητή των 100.000 ευρώ τον Γιώργο Αγγελόπουλο.

Ο λόγος βέβαια για το «Survivor» που εξασφάλισε ο ΣΚΑΪ έπειτα από σχετική συμφωνία με τον Ατζούν Ιλιτζαλί, τον Τούρκο επιχειρηματία των μίντια που είχε την περιβόητη συνάντηση με τον Ελληνα πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στο περιθώριο της ποδοσφαιρικής αναμέτρησης Τουρκίας-Ελλάδας εξαιτίας της οποίας άναψαν φωτιές για τις τηλεοπτικές άδειες.

Το «Survivor», που πραγματοποιήθηκε στη Δομινικανή Δημοκρατία, εκτός από ημιτελικό και τελικό που έγιναν στο θέατρο του Αλσους Βεΐκου, με παρουσιαστή τον Σάκη Τανιμανίδη, εκτόξευσε την τηλεθέαση του καναλιού από την πρώτη στιγμή.

Αυτού του τύπου οι παραγωγές, τα ριαλιτοπαίχνιδα, δημιουργούν συνθήκες... σύγχρονης αρένας.

Ενα σύγχρονο Κολοσσαίο, καθώς οι παίκτες παραμένουν... ζωντανοί και οι θεατές δεν χρειάζεται να ταλαιπωρούνται για να βρεθούν στον ίδιο χώρο.

Πρόκειται για παραγωγές με λογική «κλειδαρότρυπας» και πινελιές... ανθρωποφαγικές που έχουν στόχο το «μαλακό υπογάστριο» του τηλεθεατή.

Σε συνδυασμό με το εξωτικό νησί, τις... κακουχίες των παικτών, καθώς οι ομάδες έκαναν τα πάντα για να διεκδικήσουν φαγητό ή άλλο δώρο, τα όμορφα κορμιά, τις κόντρες, τις μικροσυμπλοκές, τις φιλίες, τις έχθρες, τα φλερτ, τους καβγάδες και πάει λέγοντας δημιουργούν τις καλύτερες τηλεοπτικές συνταγές, που σε κάνουν να ξεφεύγεις έστω γι’ αυτές τις ώρες από έγνοιες και προβλήματα της καθημερινότητας.

Αρκεί μια καλή σκηνοθεσία, ένα έξυπνο μοντάζ, σωστή χρήση των «κοινωνικών δικτύων» (των σόσιαλ μίντια) και, όπως φαίνεται, ακόμα και σε υπερβολικές δόσεις το «Survivor» μπορεί να εκτοξεύσει την τηλεθέαση στα ύψη.

Βαρετό φινάλε

Ημιτελικός και τελικός, όμως, αποδείχτηκαν πολύ βαρετοί τηλεοπτικά κι αν δεν υπήρχαν κι εκείνα τα βιντεάκια με τις περιπέτειες στη Δομινικανή Δημοκρατία το... ζάπινγκ θα πήγαινε σύννεφο.

Παρ’ όλα αυτά το ριάλιτι του ΣΚΑΪ κινήθηκε και πάλι σε υψηλά ποσοστά.

Τον ημιτελικό παρακολούθησαν κατά μέσον όρο 2.179.000 τηλεθεατές και τον τελικό 2.268.000, με μερίδιο 60,7%, που σημαίνει ότι έξι στους δέκα που είχαν ανοιχτές τις τηλεοράσεις τους έβλεπαν το ριάλιτι.

Και κάπως έτσι το κανάλι του Φαλήρου τη μέρα του τελικού βρέθηκε στην κορυφή στο σύνολο του προγράμματος, με το μερίδιό του να εκτοξεύεται στο 32,2%!

Δεύτερος ο ΑΝΤ1 (σχεδόν 16 μονάδες πίσω) με 16,5%, ενώ τα άλλα κανάλια κατέγραψαν μονοψήφια μερίδια τηλεθέασης!

Το «Survivor» κατά μέσον όρο τον πρώτο μήνα της μετάδοσής του (13/2-13/3), σύμφωνα με τις καταγραφές της Nielsen, παρακολουθούσαν 1.487.000 άτομα, με το ριάλιτι να μεταδίδεται τέσσερις μέρες σχεδόν επί τρίωρο. Αργότερα τα στελέχη του ΣΚΑΪ επέκτειναν τις μεταδόσεις σε πέντε ημέρες, ενώ δημιούργησαν και ειδική εκπομπή «Survivor Πανόραμα» με την Ελεονώρα Μελέτη.

Κι όμως, παρά το... ξεχείλωμα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, αυτούς τους σχεδόν πέντε μήνες που μεταδίδεται το ριαλιτοπαίχνιδο παρακολουθούσαν κατά μέσον όρο 1.936.000 τηλεθεατές!

Τους περισσότερους τηλεθεατές το «Survivor» τούς προσέλκυσε στις 24 Απριλίου (2.449.000 άτομα) και τους λιγότερους στις 14 Φλεβάρη (1.071.000).

Ποιο είναι όμως το προφίλ του κοινού που ακολούθησε πιστά όσα συνέβαιναν στο ριαλιτοπαίχνιδο;

Σύμφωνα με τον πίνακα της Nielsen, το κοινό του «Survivor» προερχόταν κυρίως από γυναίκες ηλικίας 25-44 ετών (26,8%) με μερίδιο 57,3%, που σημαίνει ότι τις ώρες που μεταδιδόταν το έβλεπαν οι 11 από τις 20 που είχαν ανοιχτή την τηλεόρασή τους.

Ακολουθούν οι γυναίκες 45-64 χρόνων (24,7%) αλλά και οι άνδρες ηλικίας 25-44 ετών (20%) με μερίδιο 56,7%, κάτι που σημαίνει ότι 11 στους 20 που είχαν ανοιχτούς τους δέκτες τους επέλεγαν να το παρακολουθήσουν.

Υψηλά ποσοστά (16,9%) εμφανίζουν και οι γυναίκες 15-24 χρόνων, που αποδεικνύονται όμως πιο... φανατικές. Διότι το μερίδιο φτάνει στο 65,5%, κάτι που σημαίνει ότι 13 στις 20 γυναίκες αυτής της ηλικίας που είχαν ανοιχτές τις τηλεοράσεις τους τις ώρες μετάδοσής του έδειχναν την προτίμησή τους σε αυτό.

Αλλά (δυστυχώς) και τα παιδιά ηλικίας 4-14 χρόνων, όπως δείχνουν οι μετρήσεις της Nielsen, ανήκουν στους πιο... φανατικούς τηλεθεατές, με το μερίδιο να φτάνει το 61,7%.

Δηλαδή 11 από τα 20 παιδάκια που... ξενυχτούσαν μπροστά στις μικρές οθόνες τους έβλεπαν το ριαλιτοπαίχνιδο του ΣΚΑΪ!

Το πρώτο «Survivor» (παραγωγή που έχει αποσπάσει επτά ΕΜΜΥ) μεταδόθηκε από το Mega το 2003, πραγματοποιήθηκε σε νησί του Ινδικού ωκεανού έξω από τη Μαλαισία με έπαθλο 200.000 ευρώ, με το μεγάλο κανάλι να πραγματοποιεί την επόμενη χρονιά άλλο ένα - και τα δύο με παρουσιαστή τον Γρηγόρη Αρναούτογλου.

Το 2006 ο ίδιος σταθμός πραγματοποίησε κι ένα ελληνοτουρκικό «Survivor» στον Παναμά με παρουσιαστή τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη και έπαθλο 250.000 ευρώ!

Τώρα δηλαδή είδαμε το τέταρτο με έπαθλο και αναμένουμε το πέμπτο για το οποίο λέγεται ότι έχουν ήδη κατατεθεί 22.000 αιτήσεις...

MEDIA
Ράδιο αρβύλα το «Ράδιο Αρβύλα»
★ Δεν άρεσε στον κόσμο η προχθεσινή εκπομπή των παιδιών του «Ράδιο Αρβύλα», τη βρήκε άκρως πολιτικοποιημένη και υπέρ της Νέας Δημοκρατίας. Στο Twitter οι πιο πολλές αντιδράσεις.
Ράδιο αρβύλα το «Ράδιο Αρβύλα»
MEDIA
Press Cafe: Τα ίδια έκανε το Mega και εξαφανίστηκε
H νέα σειρά ντοκιμαντέρ που ξεκινάει από αύριο στον ΣΚΑΪ για την «Ελληνική χρεοκοπία» μάς βρίσκει λίγο σκεπτικούς. Οι δύο δημοσιογράφοι που την υπογράφουν δεν έχουν δώσει και τα καλύτερα δείγματα...
Press Cafe: Τα ίδια έκανε το Mega και εξαφανίστηκε
MEDIA
Press Cafe: Η αδίσταχτη εργοδοσία, οι γονείς και το "Your Face Sounds Familiar"
★ Σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων Δημοτικών σχολείων... προσκαλούν, όπως μαθαίνω, γονείς να επιτρέψουν στα παιδιά τους να μεταβούν σε χώρους γυρισμάτων σόου καναλιών, όπως το «Your face sounds familiar», για να...
Press Cafe: Η αδίσταχτη εργοδοσία, οι γονείς και το "Your Face Sounds Familiar"
MEDIA
Press Cafe: Μετακινήσεις στην ΕΡΤ, «βύθιση» ριάλιτι και... ανάσα από μια «Αρβύλα»
★ Αλλαγές στο πρόγραμμα της ΕΡΤ 1 ετοιμάζουν τα στελέχη της, πιθανότατα από την ερχόμενη εβδομάδα.★ Από το τρίτο του επεισόδιο έχει πάρει την... κατηφόρα το «Survivor» με τα ποσοστά του πλέον να το στέλνουν...
Press Cafe: Μετακινήσεις στην ΕΡΤ, «βύθιση» ριάλιτι και... ανάσα από μια «Αρβύλα»
MEDIA
Τα πάνω-κάτω στο πρόγραμμα του ΣΚΑΪ και λόγω... Survivor
Ξεκίνησε το ριαλιτοπαίχνιδο του ΣΚΑΪ με τις... ελληνοτουρκικές κόντρες και το πρόγραμμα του καναλιού έγινε... άνω-κάτω. Εχει βάλει βέβαια το... χεράκι του και ο νέος γενικός διευθυντής Ειδήσεων και Ενημέρωσης,...
Τα πάνω-κάτω στο πρόγραμμα του ΣΚΑΪ και λόγω... Survivor
MEDIA
Press Cafe: Συντονιστείτε ξανά σε ΕΡΤ και Τηλεόραση της Βουλής
★ Από σήμερα η ΕΡΤ βγαίνει από τους δικούς της πομπούς μην έχοντας πλέον ανάγκη την Digea. Ωστόσο πρέπει να συντονίσουμε τους δέκτες μας ώστε να βρούμε ξανά τα κανάλια της Δημόσιας Τηλεόρασης. Δεν θα είναι...
Press Cafe: Συντονιστείτε ξανά σε ΕΡΤ και Τηλεόραση της Βουλής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας