• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 1.8°C / 4.0°C
    3 BF
    67%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    1°C -1.4°C / 3.0°C
    2 BF
    45%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 4.8°C / 5.5°C
    5 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    0°C -0.1°C / -0.1°C
    3 BF
    40%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    1°C -0.4°C / 0.9°C
    4 BF
    60%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    -1°C -3.4°C / -0.4°C
    0 BF
    53%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    -6°C -5.6°C / -4.4°C
    2 BF
    54%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    1°C 1.3°C / 1.3°C
    2 BF
    70%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 4.9°C / 7.8°C
    4 BF
    62%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    1°C 1.2°C / 1.2°C
    3 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 6.2°C / 6.6°C
    6 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C 2.3°C / 2.3°C
    5 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 6.2°C / 6.2°C
    5 BF
    61%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    2°C -0.5°C / 1.9°C
    3 BF
    48%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 0.5°C / 1.7°C
    1 BF
    89%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 6.8°C / 6.8°C
    3 BF
    45%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    1°C 0.8°C / 3.6°C
    3 BF
    87%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C 1.6°C / 1.6°C
    1 BF
    49%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    0°C -3.3°C / 0.3°C
    2 BF
    53%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    -3°C -3.4°C / -3.4°C
    1 BF
    65%

Τεύκρος Μιχαηλίδης. Εικασία 3ν+1. Μια υπόθεση της υπαστυνόμου Ολγας Πετροπούλου. Σελ. 240. Εκδόσεις Ψυχογιός, 2022

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εικασία με αποδείξεις

  • A-
  • A+
Η Ολγα Πετροπούλου, πάντοτε με καθαρό μυαλό και απολύτως συνεκτική επιχειρηματολογία, έχει τη λύση και χάρη στην εικασία 3ν+1 επιλύει τον γρίφο σε αυτό το μυθιστόρημα, στο οποίο μέσα από καθεμιά ιστορία διαρκώς μία άλλη ξεπροβάλλει απολαυστικά, σχεδόν ηδονικά.

Μπορεί άραγε μια εικασία, μια λογική-μαθηματική πρόταση για την οποία όλα τα δεδομένα δείχνουν ότι είναι αληθής, αλλά δεν υπάρχει λογική-μαθηματική απόδειξη που να τα επιβεβαιώνει, να χρησιμεύσει για την εξιχνίαση ενός φριχτού εγκλήματος; Πόσο μάλλον πολλαπλών;

Ο Τεύκρος Μιχαηλίδης μέσω της ηρωίδας του, υπαστυνόμου του Τμήματος Εγκλημάτων κατά ζωής, Ολγας Πετροπούλου, απαντά καταφατικά στο ανά χείρας τελευταίο βιβλίο του, μια μυθοπλασία γεωμετρημένη λεπτομερώς, χωρίς στιγμή να χάνεται ο στόχος: η λύση του αινίγματος πολλαπλών φόνων μέσω της εικασίας 3ν+1, ιδέα του Γερμανού μαθηματικού Λόθαρ Κόλαρτζ, που διατυπώθηκε το 1937 και έκτοτε απέκτησε πολλά ονόματα, λόγου χάριν αλγόριθμος του Χάσε, ακολουθία των Συρακουσών, εικασία Ούλαμ, πρόβλημα Κακουτάνι.

Περί τίνος πρόκειται; Παίρνουμε έναν αριθμό. Αν είναι ζυγός, τον διαιρούμε διά δύο. Αν είναι μονός, τον πολλαπλασιάζουμε με τρία και προσθέτουμε ένα, ήτοι 3ν συν 1.

Αυτά εξηγεί η συστηνόμενη ως «Τζένιφερ» από το Μαρόκο, με σπουδές μαθηματικού και τώρα εργαζομένη στο στριπτιζάδικο Eroticon, στις πρώτες σελίδες αυτού του σύνθετου, αιματηρού παζλ που έχει συναρμόσει σε κατορθωμένη «μυθιστορηματική μυθοπλασία» ο μαθηματικός και πολυσχιδής συγγραφέας Τεύκρος Μιχαηλίδης στον, επίσης μαθηματικό, ήρωά του Κοσμά Στεφάνου, άρτι απολυθέντα.

Εν τω μεταξύ στο διαμέρισμά του στην Κυψέλη βρίσκεται με κομμένη την καρωτίδα ο Χρίστος Λαμπρόπουλος, τριάντα έξι ετών, μεγάλο ταλέντο, πρώην ποδοσφαιριστής στο Αμβούργο, ύστερα στην Αντβέρπ στο Βέλγιο, τώρα παίκτης στους Αργοναύτες, ομάδα της Γ’ Εθνικής, εθισμένος στον τζόγο. Την υπόθεση αναλαμβάνει η Ολγα Πετροπούλου. Είχε εκπλήξει τους πάντες στις πανελλήνιες εξασφαλίζοντας μία θέση στο ΕΜΠ. Ωστόσο «ένα μείγμα αιθεροβάμονος ρομαντισμού και κυνικού ορθολογισμού την είχε κάνει να επιλέξει τη φοίτηση στη Σχολή Αξιωματικών της Αστυνομίας». Το μυθοπλαστικό πρότυπο της υπερηρωίδας και η προοπτική της άμεσης αποκατάστασης ύστερα από σύντομες σπουδές είχαν συνηγορήσει στην απόφασή της, έτσι ώστε να καταλήξει στον ενδέκατο όροφο της ΓΑΔΑ. «Ο βετεράνος ποδοσφαιριστής [με το ψευδώνυμο «Κριστιάνο»] βρέθηκε τα χαράματα μαχαιρωμένος στην είσοδο του διαμερίσματος της χορεύτριας με την οποία διατηρούσε σχέση. Η αστυνομία εξετάζει το ενδεχόμενο η δολοφονία, αλλά και άλλες που ακολουθούν, να συνδέεται με κυκλώματα μαστροπείας και εκμετάλλευση λαθρομεταναστών» διαβάζει ο Κοσμάς σε μια εφημερίδα και το νήμα αρχίζει να ξετυλίγεται με συγγραφική μαεστρία.

Σχεδόν συγχρόνως βρίσκεται με μία τομή στην καρωτίδα, νεκρός, στον ίδιο τόπο με τον Λαμπρόπουλο, ο δικαστής του Συμβουλίου της Επικρατείας Απόστολος Φωτεινός. Χρειάζεται ακόμα έναν χρόνο υπηρεσίας για να συνταξιοδοτηθεί, «τα τέσσερα πέντε εκατομμύρια που έχει συγκεντρώσει με ευθείς και κυρίως πλάγιους τρόπους όλα αυτά τα χρόνια τού έφταναν και του περίσσευαν», ώστε να ονειρεύεται τον Αγιο Δομήνικο και την Κούβα, ζωή τρυφηλή. Για τον πρώτο φόνο αρχικά κατηγορείται η «Τζένιφερ» που δίνει ένα σημείωμα στον «Δάσκαλο», έναν γραφικό άστεγο, με ευρύτητα γνώσεων, τον πρώην καθηγητή-φιλόλογο Μαθιό Χατζηανδρέου, που επαιτεί έξω από το Eroticon, να το δώσει στον Κοσμά. «Με κατηγορούν για έναν φόνο που δεν έκανα. […] Ο Δάσκαλος θα σε βοηθήσει να με βρεις. 42, 21, 64, 32, 16…», 8, 4, 2, 1, συνέχισε την ακολουθία ο Κοσμάς. Και συναντά την «Τζένιφερ» και εκείνη του συστήνεται: «Το όνομά μου είναι Νασρίν, Νασρίν Χαλάλ», από τη Συρία, πατρίδα κορυφαίων μαθηματικών. Διαμένει σε Δομή Φιλοξενίας Προσφύγων στην Αττική, μια ΜΚΟ που τιτλοφορείται «Για μια νέα πατρίδα» και συνδέεται με παράνομη διακίνηση μεταναστών. Στο σπίτι του Φωτεινού, εν τω μεταξύ, βρέθηκαν διακόσιες εβδομήντα χιλιάδες ευρώ σε ολοκαίνουργια χαρτονομίσματα, στου Λαμπρόπουλου άλλες τριάντα χιλιάδες. Από πού προέρχονται αυτά τα χρήματα; Γιατί επενδύθηκαν από κορεατική και κινεζική εταιρεία στοιχημάτων δέκα εκατομμύρια ευρώ στον αγώνα Γ’ Εθνικής Αργοναύτες - Μαυρόλυκοι; Ποιος ο ρόλος του Ντεγκ Εν Λάι, επίσημου οδηγού της κινεζικής πρεσβείας;

Γιατί ο «Κριστιάνο» έχασε το πέναλτι στο τελευταίο λεπτό του αγώνα; Ποιος ο ρόλος του διαιτητή και του προπονητή της ομάδας του «Κριστιάνο»; Τι ρόλο παίζει σε όλα αυτά ο Πατρίκ Παλαιολόγος, ναρκομανής, πρώην γκόλντεν μπόι, πρόεδρος, μεταξύ άλλων, της μη κυβερνητικής οργάνωσης όπου διαμένει η Νασρίν, μπλεγμένος σε κύκλωμα εμπορίας οργάνων παιδιών, αφού πρώτα δολοφονηθούν; Η Ολγα Πετροπούλου, πάντοτε με καθαρό μυαλό και απολύτως συνεκτική επιχειρηματολογία, έχει τη λύση και χάρη στην εικασία 3ν+1 επιλύει τον γρίφο σε αυτό το μυθιστόρημα, στο οποίο μέσα από καθεμιά ιστορία διαρκώς μία άλλη ξεπροβάλλει απολαυστικά, σχεδόν ηδονικά.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Yπαρξιακές αντιφάσεις
Το «Αργά μέσα στη μέρα» είναι ένα χορταστικό μυθιστόρημα χαρακτήρων, η Χάντλι με γραφή μετρημένη αλλά αφοπλιστικά διεισδυτική αποδίδει με ακρίβεια τις αντιφάσεις της ανθρώπινης ύπαρξης.
Yπαρξιακές αντιφάσεις
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
To βίωμα της σκλαβιάς
Η «Ελληνίδα σκλάβα» είναι ένα συμπυκνωμένο μωσαϊκό των ιστορικών εξελίξεων στην Ευρώπη και στην Αμερική του 19ου αι., μια ψυχολογική εμβάθυνση στο βίωμα της σκλαβιάς και στο πάθος των ανθρώπων για ελευθερία.
To βίωμα της σκλαβιάς
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Από τον Σάμσα στη Σάσα
Η Μιχαλοπούλου στην ανά χείρας νουβέλα εμπνέεται από τον Κάφκα, τη Σιμόν ντε Μποβουάρ (γυναίκα δεν γεννιέσαι, γίνεσαι) και τις ιδέες της Judith Butler, αλλά δεν μένει σ’ αυτές.
Από τον Σάμσα στη Σάσα
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Σπουδάζοντας στις μετόπες της ποίησης
Η ελεγειακή τονικότητα στη φωνή του Δασκαλόπουλου, χωρίς συναισθηματικές κορόνες και ξαφνιάσματα, γλυκαίνει από την αχλή της μνήμης και του ερωτισμού που αποπνέει το γυναικείο σώμα.
Σπουδάζοντας στις μετόπες της ποίησης
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Πολυφωνικό και πολυσυλλεκτικό αστυνομικό αφήγημα
Το αστυνομικό αφήγημα, στις διάφορες εκδοχές του, απενοχοποιημένο κριτικά και αναβαθμισμένο εκδοτικά, γνωρίζει παγκόσμια επιτυχία. Το προσαρμοστικό και πάντα δημοφιλές είδος δεν χρειάζεται, σήμερα, την...
Πολυφωνικό και πολυσυλλεκτικό αστυνομικό αφήγημα
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Οψεις του κυπριακού τραύματος
Το Brandy Sour είναι ένα άρτιο αφηγηματικό εγχείρημα που φανερώνει την εξέλιξη της συγγραφικής πορείας της Σωτηρίου και προσθέτει μια καλογραμμένη σελίδα στη σύγχρονη κυπριακή πεζογραφία που εκπροσωπείται από...
Οψεις του κυπριακού τραύματος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας