Ακόμα μία συγκινησιακά φορτισμένη βραδιά που ομνύει στο, ακατάβλητο και πάντα παρόν, πολιτικό πνεύμα και την κοινωνική ευαισθησία του Περικλή Κοροβέση (1941-2020) αναμένεται να είναι αυτή, αύριο στις 7 μ.μ., όταν στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20) οι εκδόσεις Opportuna θα παρουσιάσουν τα Απαντα Πεζά του συγγραφέα, λογοτέχνη, ποιητή, αγωνιστή της Αριστεράς και επί χρόνια συναδέλφου μας, πολύτιμου αρθρογράφου της «Εφ.Συν.». Ομιλητές θα είναι ο Παντελής Μπουκάλας, ο Δημήτρης Ψαρράς, ο Σάββας Μάτσας και ο εκδότης Νίκος Παπαχριστόπουλος.
Εν είδει εισαγωγής στην εκδήλωση παραθέτουμε ένα απόσπασμα από το επίμετρο του Παντελή Μπουκάλα στην έκδοση: «Είναι πάντως κι αυτό ένα από τα ανάποδα της μοίρας, αν υπάρχει μοίρα: να χρωστάμε, μέχρις ενός σημείου, στη βαρβαρότητα την εντατική και ουσιώδη λογοτεχνική και δημοσιογραφική δραστηριότητα ενός ανθρώπου. Γιατί βέβαια η εμπλοκή του Κοροβέση με τη γραφή δεν εξαντλήθηκε στην άπαξ προσφορά, την ευθέως και δραστικότατα πολιτική. Τα θεατρικά του έργα, τα μυθιστορήματα, τα μουσικά παραμύθια, όσα ακολούθησαν τους Ανθρωποφύλακες, πιστοποίησαν ότι η λογοτεχνική του φωνή δεν ήταν απλώς μια άμεση απαντητική κραυγή, ένας βρασμός αισθημάτων, δεν ήταν τυχαία ούτε μονοτονικά ρυθμισμένη.(...) Πρόκειται για γραπτά που, απομακρυσμένα από τον θορυβοποιό στόμφο και τον αλαζονικό διδακτισμό, βεβαιώνουν πως ο Κοροβέσης δεν έπαψε ποτέ να λέει λάμπα τη λάμπα και καρέκλα την καρέκλα, σκάφη τη σκάφη δηλαδή και σύκα τα σύκα. Κι όχι φεγγάρι τη λάμπα ή φιατάκι την καρέκλα, όπως τον στρίμωχναν να «ομολογήσει» οι βασανιστές του τον καιρό εκείνο. Κι όπως θα μπορούσαν να λένε σήμερα όσοι βιώνουν τη λεγόμενη ωρίμανση σαν γήρανση της κριτικής και αντιρρητικής τους ετοιμότητας και αποσύρονται στην ησυχία τους. Και σε αυτά τα δημοσιογραφικά κείμενα, ο πάντοτε ανήσυχος Κοροβέσης παρέμεινε ένας ρεπόρτερ του εαυτού του, όπως λέει ο ίδιος πως υπήρξε όταν έγραφε τους Ανθρωποφύλακες.
Ενας ρεπόρτερ της άγρυπνης ευαισθησίας του, της ιδεολογικής του εγρήγορσης, της πολιτικής του διαφοράς. Τα γνωρίσματα αυτά τον ενέταξαν σε μια Μοναχική πλην όχι αποσυρμένη Αριστερά, η οποία, αρνούμενη να μηρυκάσει δάφνες, πολέμησε και πολεμάει να μη συμφιλιωθεί με την απογοήτευση που έχουν προκαλέσει οι αλλεπάλληλες διαψεύσεις, να μην αποδεχτεί την ήττα. Ως προς αυτό ο Κοροβέσης παρέμεινε αναγνωστακικός, και το λέω αυτό έχοντας στον νου μου τον στίχο του Μανόλη Αναγνωστάκη «Ομως εγώ δεν παραδέχτηκα την ήττα». Συντάσσεται λοιπόν με τον Αναγνωστάκη αλλά και με τον Τίτο Πατρίκιο της «παλινωδίας» του, δηλαδή του ποιήματός του «Στίχοι, 3» (...)».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας