• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    39°C 36.2°C / 41.9°C
    1 BF
    27%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    37°C 33.5°C / 39.7°C
    3 BF
    40%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    39°C 35.1°C / 42.6°C
    1 BF
    37%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    40°C 39.9°C / 40.3°C
    3 BF
    14%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    36°C 35.2°C / 35.9°C
    3 BF
    38%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    37°C 32.9°C / 42.0°C
    3 BF
    39%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    40°C 34.5°C / 41.5°C
    2 BF
    26%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    41°C 31.6°C / 42.9°C
    3 BF
    11%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.8°C / 33.8°C
    2 BF
    58%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    38°C 37.9°C / 37.9°C
    4 BF
    28%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.3°C / 33.9°C
    4 BF
    48%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    34°C 30.6°C / 33.7°C
    2 BF
    52%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    38°C 36.9°C / 37.9°C
    4 BF
    28%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    39°C 35.5°C / 38.9°C
    3 BF
    25%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    38°C 35.5°C / 42.8°C
    3 BF
    26%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 34.8°C / 35.8°C
    4 BF
    52%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    40°C 36.4°C / 42.1°C
    3 BF
    11%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 32.1°C / 34.3°C
    1 BF
    55%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    35°C 32.3°C / 42.7°C
    3 BF
    54%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    42°C 38.8°C / 41.9°C
    4 BF
    11%

«Δεν θέλω να μου τηλεφωνήσει και να αρχίσει ξανά να με βασανίζει», παραδεχόταν η ντίβα για τον Αριστοτέλη Ωνάση

AP Photo/Str
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ναρκωτικά, σεξουαλική κακοποίηση και εκβιασμοί

  • A-
  • A+
Επιστολές και σελίδες ημερολογίου βλέπουν πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας στο βιβλίο της Λίντσι Σπενς «Cast a Diva: The Hidden Life of Maria Callas».
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η μητέρα της την εκβίαζε και της φερόταν υποτιμητικά. O σύζυγός της Τζιοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι την έκλεψε για να τη γλιτώσει από την οικογενειακή βαναυσότητα και τελικά για να την εκμεταλλεύεται εκείνος.

Ο διευθυντής του κορυφαίου Juilliard School της Νέας Υόρκης την παρενοχλούσε σεξουαλικά, ενώ ο μεγάλος της έρωτας με τον μεγιστάνα της ναυτιλίας Αριστοτέλη Ωνάση εκτός από το άδοξο τέλος και την εγκατάλειψη για χάρη της Τζάκι Κένεντι υπήρξε -όσο διήρκεσε- εξαιρετικά βίαιος.

Τα πρόσωπα της ιστορίας είναι μυθικά. Οι ιστορίες -σε γενικές γραμμές- χιλιοειπωμένες. Ωστόσο, οι λεπτομέρειες που αυτή τη φορά βλέπουν το φως της δημοσιότητας είναι πιο ανατριχιαστικές από ποτέ. Τις αποκαλύψεις κάνει η Λίντσι Σπενς στη νέα της βιογραφία με τίτλο «Cast a Diva: The Hidden Life of Maria Callas», η οποία βασίστηκε σε πολύμηνη έρευνα αλλά και πρόσβαση σε ανέκδοτη αλληλογραφία της Μαρίας Κάλλας.

Σύμφωνα με την «Γκάρντιαν», η Κάλλας ήταν απογοητευμένη από την τροπή του γάμου της με τον Μενεγκίνι, τον περιέγραφε με το χαρακτηρισμό «ψείρα» (ρεμάλι στην αργκό) και τον ειρωνευόταν καθώς «περνιόταν για εκατομμυριούχος, ενώ δεν έχει δεκάρα... Ο σύζυγός μου κλέβει τα μισά λεφτά μου. Από τότε που παντρευτήκαμε βάζει πάντα δίπλα στο όνομά μου το δικό του. Ημουν ανόητη που τον εμπιστεύτηκα».

Η μεγαλύτερη ντίβα της όπερας όλων των εποχών λατρεύτηκε από το κοινό σε όλο τον κόσμο, αλλά φαίνεται ότι ποτέ κανείς δεν θα μάθει πόσο τραγική ζωή έζησε πίσω από τους προβολείς της δημοσιότητας. Το βιβλίο της Λίντσι Σπενς που θα κυκλοφορήσει την 1η Ιουνίου επιμένει πως ο Γολγοθάς της ξεκίνησε από την παιδική ηλικία όταν μίσησε τη μητέρα της διότι όχι μόνο εργαζόταν ως πόρνη κατά τη διάρκεια του πολέμου, αλλά προσπαθούσε να «πασάρει» και τη Μαρία στους ναζί.

Αργότερα, μάλιστα η μητέρα της Κάλλας πούλησε ιστορίες στον Τύπο και την εκβίασε με περαιτέρω αποκαλύψεις αν δεν της αγόραζε σπίτι. «Ξέρεις Μαρία τι κάνουν οι καλλιτέχνες ταπεινής προέλευσης μόλις γίνουν πλούσιοι; Ξοδεύουν τα πρώτα τους χρήματα για να προσφέρουν σπίτι στους γονείς τους... Τι έχετε να πείτε, Μαρία;», φέρεται να της έγραφε.

Οσο για τις επιστολές αλλά και τις σελίδες του ημερολογίου της που αφορούν τον Αριστοτέλη Ωνάση αποκαλύπτουν ότι ασκούσε πάνω της σωματική βία, ότι «της έδινε ναρκωτικά, κυρίως για σεξουαλικούς λόγους» κι ενίοτε απευθυνόμενη στη γραμματέα της, η Κάλλας παραδεχόταν: «Δεν θέλω να μου τηλεφωνήσει και να αρχίσει ξανά να με βασανίζει».

Το αδημοσίευτο υλικό υπογραμμίζει ότι τα προβλήματα υγείας της και η εξάρτησή της από τα ναρκωτικά επηρέασαν την απόδοσή της, της στέρησαν αρκετές φορές τη φωνή και καθόρισαν τη μικρή διάρκεια της ερμηνευτικής της καριέρας αλλά και τον αιφνίδιο θάνατο της το 1977 σε ηλικία 53 ετών στο παρισινό της διαμέρισμα.

Ηταν μόνη κι απελπισμένη, αλλά σύμφωνα με την Σπενς, που ισχυρίζεται ότι εντόπισε τον νευρολόγο που φρόντισε τη ντίβα πριν από τον θάνατό της, η Κάλλας «υπέφερε από τη δεκαετία του 1950 από νευρομυϊκή διαταραχή, αλλά οι γιατροί τότε την χαρακτήριζαν τρελή».

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο Ουραμντάν ανοίγει τον χορό
Η δύναμη της τέχνης του χορού κυριαρχεί στις παραστάσεις του φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Οι καλλιτέχνες - δημιουργοί δίνουν ραντεβού με το κοινό στο Αμφιθέατρο του Κάστρου και στα θέατρα της πόλης
Ο Ουραμντάν ανοίγει τον χορό
ART - ΝΕΑ
«Το φάντασμα της ελευθερίας» κάνει περφόρμανς
Το φετινό εικαστικό πρόγραμμα του annexM ανοίγει την Πέμπτη 8 Ιουλίου στις 9 μ.μ. με την περφόρμανς «Το φάντασμα της ελευθερίας (το θρίλερ της Γυναίκας της Ζάκυ[ν]θος)».
«Το φάντασμα της ελευθερίας» κάνει περφόρμανς
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Όταν ο Τρίφονοφ μελετούσε Ραχμάνινοφ μέσα σε μια πισίνα...
Την ευκαιρία να παρακολουθήσει τον ταλαντούχο και καταξιωμένο πιανίστα θα έχει το αθηναϊκό κοινό σε μία βραδιά στο Ηρώδειο με την σύμπραξη της Κρατικής Ορχήστρας.
Όταν ο Τρίφονοφ μελετούσε Ραχμάνινοφ μέσα σε μια πισίνα...
ΘΕΑΤΡΟ
Η μετά τον Λιγνάδη εποχή
Η μεταβατική καλλιτεχνική διευθύντρια Ερι Κύργια παρουσίασε χθες τις παραστάσεις στην Επίδαυρο αλλά και τα σχέδια για τη χειμερινή σεζόν.
Η μετά τον Λιγνάδη εποχή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας